PusheenPusheen Skrevet 14. oktober #421 Del Skrevet 14. oktober Synes det var skikkelig kjipt at Simen spesielt røyk ut så tidlig, og så pga skade i tillegg. Hadde han i det minste blitt stemt ut på andre premisser, hadde det vært mer fair. Jeg tror nemlig også både Simen, og Fritz hadde vært to sterke motsatser til det vi nå ser. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 15. oktober #422 Del Skrevet 15. oktober Fritz hadde garantert lagd bra TV. Synes litt synd på han også. Han visste ingenting om dette. Etter min mening så synes jeg Silje burde røket. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. oktober #423 Del Skrevet 15. oktober Osten skrev (48 minutter siden): Fritz hadde garantert lagd bra TV. Synes litt synd på han også. Han visste ingenting om dette. Etter min mening så synes jeg Silje burde røket. Jepp, for det var jo tross alt Siljes totale mangel på taktisk tenking som gjorde at hun og Fritz sto igjen til sist. Fritz var den eneste av dem som ikke egentlig hadde fått noen mulighet til å påvirke om han var med videre eller ikke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 15. oktober #424 Del Skrevet 15. oktober Lofilteret skrev (17 timer siden): Der er jeg dypt uenig med deg! Stuntet med helikopteret, Trude og Robin var absolutt en høydare 🤩 Ser det er delte meninger om dette og jeg ble ærlig talt veldig skuffet. Som flere påpeker her: Trude har jo ikke «mestret» noe eller spilt. Hun har FÅTT mulighet enkelt til å sende ut Robin. Og det ble «dramatisk» regissert av produksjonen. Særlig dramatisk var det heller ikke, ganske likt første runde. Jeg satt nesten og ventet på at en skulle kastes ut av helikopteret. Eneste som kan røre i noe der nå er muldvarpen. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 15. oktober #425 Del Skrevet 15. oktober Synd Robin røyk. Har lite sans for Trude og hennes oppførsel. Klarer ikke å like Sebastian. Jonas, Desta og Truls er de jeg heier på nå. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 15. oktober #426 Del Skrevet 15. oktober Jeg ser helt i begynnelsen av denne tråden at noen spekulerer på om noen utstemte kommer inn igjen. jeg vet ikke om det skjer eller ei, men kan fortelle at jeg satt på fly tilbake til Oslo med noen av deltakerne etter innspilling av finalen, og der var det et par utstemte deltakere... Kan jo ha vært en finalefest de fløy de andre opp på eller noe, men det var en del av deltakerne som IKKE var der... Just saying... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. oktober #427 Del Skrevet 15. oktober Tunique skrev (10 minutter siden): Synd Robin røyk. Har lite sans for Trude og hennes oppførsel. Klarer ikke å like Sebastian. Jonas, Desta og Truls er de jeg heier på nå. Interessant. Min favoritt nå er Isabella, for hun forstår åpenbart spillet, og ønsker å spille, men helst litt skjult. Ut over det vet jeg ikke om jeg har noen klare favoritter. Både Desta og Sebastian er jeg litt uenig med meg selv om jeg liker eller misliker. (De er på en måte fine spillere, men de er også litt sånne som går og allierer seg med mange og Hva får deg til å tenke at det er Johannes, Desta eller Truls som fortjener å vinne dette? For meg er Desta en spiller, mens Johannes og Truls for det meste er hyggelige fyrer som kan styres av de de har alliert seg med. Altså, jeg har ingenting imot Truls eller Johannes. De fremstår som veldig fine personer som det er hyggelig å være rundt. I tillegg er de personer som fint aksepterer og forstår at dette er et spill, og det må spilles. Men jeg klarer ikke helt å se at de BIDRAR i spillet på noen måte, og dermed er de ikke verdige vinnere for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 15. oktober #428 Del Skrevet 15. oktober Voyager skrev (58 minutter siden): Jeg ser helt i begynnelsen av denne tråden at noen spekulerer på om noen utstemte kommer inn igjen. jeg vet ikke om det skjer eller ei, men kan fortelle at jeg satt på fly tilbake til Oslo med noen av deltakerne etter innspilling av finalen, og der var det et par utstemte deltakere... Kan jo ha vært en finalefest de fløy de andre opp på eller noe, men det var en del av deltakerne som IKKE var der... Just saying... Interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gran00 Skrevet 15. oktober #429 Del Skrevet 15. oktober PusheenPusheen skrev (På 13.10.2024 den 20.32): Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at siden de to først hadde en kræsj, ville produksjonen se hvor det bar hen, og dermed havnet Trude og co i den grotta. Ser ikke for meg at det var tilfeldig. At han spilte seg selv ut ja, det gjorde han nok. Det satt tross alt flere enn Trude der inne som kunne ha prøvd å trumfe igjennom en annen til å dra, men det lå nok i kortene at det ble Robin. Dessverre, synes jeg da. Jeg tenker heller at dersom de hadde fulgt instruksen bedre; "hold dine venner nær, men dine fiender nærere" så hadde Robin og Trude havnet på lag. Hadde de to gått inn i grotta sammen f. eks så hadde ingen av dem blitt stemt ut. Tror heller produksjonen hadde ønsket å ha begge med videre om de kunne bestemme. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 15. oktober #430 Del Skrevet 15. oktober Gran00 skrev (34 minutter siden): Jeg tenker heller at dersom de hadde fulgt instruksen bedre; "hold dine venner nær, men dine fiender nærere" så hadde Robin og Trude havnet på lag. Hadde de to gått inn i grotta sammen f. eks så hadde ingen av dem blitt stemt ut. Tror heller produksjonen hadde ønsket å ha begge med videre om de kunne bestemme. Det er veldig sant. Hvorfor havna ikke de på lag, egentlig? Robin slang jo ut et forslag om det... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 15. oktober #431 Del Skrevet 15. oktober PusheenPusheen skrev (23 minutter siden): Det er veldig sant. Hvorfor havna ikke de på lag, egentlig? Robin slang jo ut et forslag om det... De lytter jo konsekvent ikke til beskjedene som gis. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 15. oktober #432 Del Skrevet 15. oktober Boetica skrev (Akkurat nå): De lytter jo konsekvent ikke til beskjedene som gis. Skummelt å faktisk spille, sjø... Skal være så trivelig på tur😅 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 15. oktober #433 Del Skrevet 15. oktober PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Skummelt å faktisk spille, sjø... Skal være så trivelig på tur😅 Ja det er sånn berøringsangst rundt temaet allianser/lag 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 15. oktober #434 Del Skrevet 15. oktober Boetica skrev (Akkurat nå): Ja det er sånn berøringsangst rundt temaet allianser/lag 🙈 Ekstremt. Blir interessant å se hva som skjer fremover nå, da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilique Skrevet 15. oktober #435 Del Skrevet 15. oktober Gran00 skrev (2 timer siden): Jeg tenker heller at dersom de hadde fulgt instruksen bedre; "hold dine venner nær, men dine fiender nærere" så hadde Robin og Trude havnet på lag. Hadde de to gått inn i grotta sammen f. eks så hadde ingen av dem blitt stemt ut. Tror heller produksjonen hadde ønsket å ha begge med videre om de kunne bestemme. Veldig godt poeng! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 15. oktober #436 Del Skrevet 15. oktober Spennende å se nå hvem som kommer til å "røre i gryta" nå som Robin ble eliminert. På God Morgen Norge på mandag fikk vi vite at muldvarpen skapte kaos, ifølge Desta. Hvem kan det være da? Har en liten følelse på at Robin har valgt en deltager som ikke er så aktiv i spillet. Jeg håper jo litt at det er Johannes, men vet ikke om legenden sjæl kommer til å dra det til land, men man kan aldri si aldri! Johannes er jo en kjernekar på sitt beste og om han kan tenke spill på en smart og lur måte, kan hende! Magefølelsen min tror det kanskje er Isabella som ble muldvarpen. Aner egentlig ikke, men virker også som et smart valg siden hun har en god oversikt over spillet. Tror ikke det blir noen fra kvinne-trioen med Hilde, Silje og Trude. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 16. oktober #437 Del Skrevet 16. oktober Osten skrev (18 timer siden): Fritz hadde garantert lagd bra TV. Synes litt synd på han også. Han visste ingenting om dette. Etter min mening så synes jeg Silje burde røket. Helt enig. Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor Silje er vurdert til å være en så sterk motspiller. Ja, hun er turvant men foreløpig er det ikke spes strabasiøs tur de er på. Syns hun fremstår viljeløs, puslete og fryktelig naiv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 16. oktober #438 Del Skrevet 16. oktober Voyager skrev (18 timer siden): Jeg ser helt i begynnelsen av denne tråden at noen spekulerer på om noen utstemte kommer inn igjen. jeg vet ikke om det skjer eller ei, men kan fortelle at jeg satt på fly tilbake til Oslo med noen av deltakerne etter innspilling av finalen, og der var det et par utstemte deltakere... Kan jo ha vært en finalefest de fløy de andre opp på eller noe, men det var en del av deltakerne som IKKE var der... Just saying... Jeg tror ikke noen av de utstemte kommer inn igjen, det ville blitt for likt konseptet i "spillet". Jeg skrev tidligere i tråden at jeg tror Fritz er med enda, på en eller annen måte. Kanskje han er Vokteren, eller Vokterens hjelper? Denne mistanken ble egentlig styrket da Robin fikk i oppgave å utpeke en muldvarp (altså påvirke spillet) da han ble satt av helikopteret. Fritz bare forsvant, men jeg tror det ligger en tvist der. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 16. oktober #439 Del Skrevet 16. oktober FruRosa skrev (23 minutter siden): Jeg tror ikke noen av de utstemte kommer inn igjen, det ville blitt for likt konseptet i "spillet". Jeg skrev tidligere i tråden at jeg tror Fritz er med enda, på en eller annen måte. Kanskje han er Vokteren, eller Vokterens hjelper? Denne mistanken ble egentlig styrket da Robin fikk i oppgave å utpeke en muldvarp (altså påvirke spillet) da han ble satt av helikopteret. Fritz bare forsvant, men jeg tror det ligger en tvist der. Hvis ikke, var det en ganske lame exit. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 16. oktober #440 Del Skrevet 16. oktober (endret) Minthia skrev (På 14.10.2024 den 12.42): Måten Robin spiller spillet på er jo langt mer redelig enn måten de voksne damene har spilt på. De har skilt ut personer basert på personkarakteristikker og svakheter, samtidig som de har holdt en tung moralsk fane om at alle skal opp. Da blir det både veldig dobbeltmoralsk og personlig. Trude sin bredside mot Robin er jo stygg når man hører hva som er klipt bort. Den eneste måten man kan spille spillet på en fair måte er som Robin prøver på, selv om han ikke er veldig elegant i gjennomføringen. Det handler bare om matematikk, hvilken spiller kan man samle flertall mot så man kan sikre sin egen plass videre. Det er i utgangspunkter helt upersonlig. Samtidig er det mulig å bruke personkarakteristikker mot en person for å samle flertall - som Trude forsøker seg på mot Robin. Da er det langt mer moralsk og ærbart å gjøre det helt upersonlig - som Robin gjør mot Marna. Godt sagt, jeg er enig i dette. Jeg synes også at Trude viser at hun ikke liker spill, så lenge hun ikke leder an. Hun er en dårlig taper. Og å late som at hun vil ha med alle opp og at Robin var grusom prøvde å lage en allianse og nominerte Marna, samtidig som hun satt trygt i en venninneallianse med Hilde og Marna… Jeg ble flau over dem der. Tap og vinn med samme sinn. Der var Robin noe helt annet, som sa «well played» og tok det med et smil. Endret 16. oktober av Julebrunost . 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå