Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Nymphadora skrev (4 minutter siden):

Kjendisversjonene av reality er nok ofte mer iscenesatt en man vil i den grad at de kanskje får beskjed om å fremheve enkelte karakteristikker osv., men vet ikke om de drar det så langt å rigge hvem som skal utogstå igjen til slutt. Tror Robin rett og slette spilte seg selv ut. Han tenkte at han var smart, men det hadde nok vært smartere av han å vente lenger med å begynne med "ondt" spill. Han var vel ikke umiddelbart utsatt hvis de skulle ta ut de svake først og hadde han ventet litt lenger hadde kanskje ikke taktikeriet hans virket like slu fordi flere vil ha innfunnet seg med hva slags opplegg de har sagt ja til.

Jeg er en av de som har litt vanskelig med å forstå enkeltes forsvar av Robin, samtidig som de kritiserer f.eks Trude (og Silje). De alle handler og reagerer innenfor rammene av et spill.  Robin føler at Trude har gått på han personlig, Trude føler det samme om Robin. Robin har jobba iherdig for først å få ut Marna, og så ev. Trude og Silje. Men at Trude benytter sjansen til å få ut Robin når muligheten byr seg, det er liksom så fælt? Trude kunne hoverert litt mindre , men Robin har jo også hoverert i kulissene. Silje sa det jo på en måte som det var, karma tok han. Det var jo mange i gruppen som hoiet og lo av situasjonen.  Eneste man fikk skikkelig vondt av var Johannes. Virker tvers igjennom god,den mannen. 

Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at siden de to først hadde en kræsj, ville produksjonen se hvor det bar hen, og dermed havnet Trude og co i den grotta. Ser ikke for meg at det var tilfeldig. At han spilte seg selv ut ja, det gjorde han nok. Det satt tross alt flere enn Trude der inne som kunne ha prøvd å trumfe igjennom en annen til å dra, men det lå nok i kortene at det ble Robin. Dessverre, synes jeg da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at siden de to først hadde en kræsj, ville produksjonen se hvor det bar hen, og dermed havnet Trude og co i den grotta. Ser ikke for meg at det var tilfeldig. At han spilte seg selv ut ja, det gjorde han nok. Det satt tross alt flere enn Trude der inne som kunne ha prøvd å trumfe igjennom en annen til å dra, men det lå nok i kortene at det ble Robin. Dessverre, synes jeg da. 

Men jeg ser ikke helt hva produksjonen tenkte de ville vinne på det? Jeg ble dritskuffa av at han måtte dra, for han sto jo for 80% av underholdningen. Det beste for produksjonen ville jo vært at han ble med litt til, tenker jeg da! 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (Akkurat nå):

Men jeg ser ikke helt hva produksjonen tenkte de ville vinne på det? Jeg ble dritskuffa av at han måtte dra, for han sto jo for 80% av underholdningen. Det beste for produksjonen ville jo vært at han ble med litt til, tenker jeg da! 

Nei, du har et poeng der. Mulig det var helt tilfeldig. Jeg bare klarer ikke å tro det siden de to nylig hadde denne konflikten. Kanskje Trude bare var heldig her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (25 minutter siden):

Ikke godt å si. Jeg godta meg jo litt over at han røyk, men lurer samtidig på hvem som skal "stir it up" fremover. Håper han har gjort et bra valg av muldvarp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (Akkurat nå):

Ikke godt å si. Jeg godta meg jo litt over at han røyk, men lurer samtidig på hvem som skal "stir it up" fremover. Håper han har gjort et bra valg av muldvarp. 

Var en av grunnene til at jeg syntes det var kjipt at han røyk. Nå kan det potensielt bli veldig kjedelig der ute. Med mindre muldvarpen er bra.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (43 minutter siden):

Helt enig, kan ikke helt se hvorfor produksjonen skulle ville hjelpe Trude, eller Silje. Begrenset verdi av dem rent underholdningsmessig og ikke store publikums-favoritter heller vil jeg tro. Robin var jo en gave med sitt non stop renkespill. Opplegget med helikoptere og at de skulle sette av en deltaker underveis må ha vært planlagt på forhånd, så eneste som kunne vært rigget måtte vært hvem som gikk inn i grotten. Uansett hvem som gikk inn var det duket for en liten sjokk-effekt da jeg tror samtlige ville ha forsøkt å få ut en sterk spiller/konkurrent på det stadiet de har kommet nå. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsket - elsket - ELSKET Anders sin parodi på Johannes: "Han snakkerr sohm påh theatheret - ogh avoghtil fåhr mahn ju bare lyhst thil å skalle hahm ned!"  Jeg fniste i et kvarter.  

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buxus skrev (33 minutter siden):

Jeg elsket - elsket - ELSKET Anders sin parodi på Johannes: "Han snakkerr sohm påh theatheret - ogh avoghtil fåhr mahn ju bare lyhst thil å skalle hahm ned!"  Jeg fniste i et kvarter.  

Hahaha akkurat sånn er en typisk teaaaterstemme 🤣 Herlig parodi!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 timer siden):

Jeg trodde casten skulle være bra, men den viser seg å være bånn i bøtta.
En dårligere sammensetning finner man ikke i et sosialt spill.

Truls, Johannes og Anders er bare statister. Marna var det også. 
Trude er den selvopphøyde moralske spillkveleren.
Hilde dilter etter Trude.
Silje skal kose seg på tur.
Isabella vil, men har det ikke i seg.
Sebastian har det i seg, men vil ikke.
Robin hadde det i seg, ville og gjorde akkurat det han skulle, men ble hutet ut derifra nettopp fordi.
Og da ender man opp med en cast der snille og gode Desta liksom er hovedspilleren i et sosialt spill.

Er jo så galt og pussig som man kan få det! 

Programmet i seg selv har uendelig potensiale hvis man ellers bare hadde en cast som var interessert i og evnet å delta. 
Men klart, programmet burde lagt opp til mye mer utfordringer, spill og tvister. 

Den kule hengebroa var bare starten på programmet, sa dem, men etter 5 episoder har det jo ikke skjedd annet enn en rolig gåtur med en enkel eliminering etterpå. Det var snakket om at deltakere kanskje kom til å trekke seg som følge av utfordringer, men er jo ingen grunn til det hittil. Med mindre man ikke tåler å bli våt på beina eller sove i telt.

Jeg synes det er litt gøy når den største spilleren blir spilt ut...Hvem tar over stafettpinnen og hvordan utvikler realsjonene seg når dilterne til spilleren må tenke selv, og når "venner" må spille hverandre ut? Kan bli interessant det også.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at dersom det ikke kom en slik tvist at Robin ble sendt ut av et lite mindretall som fikk sitt livs sjanse (to mot en, der den ene ikke var SÅ motvillig) så hadde Silje eller Trude røket i den episoden. Og så hadde det vært "plukking" av de tre damene en etter en. 
Før alliansene og spillingen kunne starte nå "alliansen" var de eneste som satt igjen. 
Akkurat som Sebastian snakket om, egentlig. (Vi tar ut Robin når vi er 8 igjen.) 

Det hadde gitt noen ganske lite spennende episoder, før spillet satte ordentlig i gang. 

Mens nå som Trude, Hilde og Silje står betydelig sterkere. Og når Robin ikke "tar støyten" for de andre. Så blir det tvunget frem at folk spiller mer, og det åpnes for danning av nye allianser. 

Jeg har nok også fått det for meg at produksjonen mener Silje og Trude er viktige personer å ha med videre, og at de har forventet at disse skulle bli "seerfavoritter" av en eller annen grunn. 
Mens for min del hadde det egentlig blitt riktigere at Silje hadde blitt tatt ut på hengebrua, og vært den som sto sjokkert igjen der. Så kunne hun lært at dette var et spill og ikke kosetur på den litt tøffere måten. (Fritz hadde jo garantert skapt mer spennende TV om han hadde blitt med videre.) 

Og Trude opplever jeg som en som er vant til å kontrollere de rundt seg, og som tar all motstand personlig. Hun ser ut til å se alt andre gjør, og påpeke det andre gjør feil, mens hun ikke tåler at andre gjør det samme mot henne. 

Jeg tror forskjellen mellom Trude og Robin og måten de spiller spillet på, kom veldig godt frem i siste episoden. Robin aksepterer at det er et spill, og selv om han går inn i rollen "Villain", altså slemming/en på den onde siden, så ser han på det som en spillkarakter. 
Mens Trude anser seg selv litt som "moralens vokter", og tar måten folk spiller på som personlige svik. 

Robin har spilt hardt, og vært klar over at han spilte hardt. Han vet også at han har spilt mot Trude, Hilde, Marna og Silje, fordi han så at de naturlig trakk sammen fra start. Altså har de gruppert seg uten å offisielt gruppere seg. 
Han har jo også forstått at ved å spille såpass åpent og hardt, så har han gjort seg selv til skyteskive. 
Han har nok håpet at det kun var for "motstanderlaget", men har nok også vært klar over at det kunne slå tilbake innad i gruppen også. 
At han ble spilt ut, tok han med et smil. Og sa "godt spilt".  Altså, kjipt, men det er slik spillet er.

Jeg tipper det hadde blitt skikkelig "haraball" om Trude ikke hadde hatt immunitet og hadde gått ut istedenfor Marna helt uventet i avstemmingen dagen før. Hun hadde ikke tatt det med et smil og sagt "well played", for å si det sånn. Hun hadde nok kjeftet bra på den som nominerte henne (Garantert Robin som måtte tatt den.) Og antagelig også på alle de andre som hadde stemt på henne. 

At det ene helikopteret hadde en ekstra stopp og satte av en person, trenger ikke å ha vært planlagt SÅ lang tid i forveien. 
De skulle jo uansett frakte alle med helikopter. Kanskje hadde de uansett planer om å fly noe crew til den plassen som antagelig er letter å komme til med bil. 

Og til dere som påpeker at Robin selv sier "jeg blir ondere og ondere". Og at han synes det er gøy å være villain. 
Det er helt vanlig i både brettspill og dataspill at noen får rollen som "den onde siden". På samme måte som i Forræder, at det tilfeldig plukkes ut noen som spiller "ond", eller at man bevisst velger en "ond" karakter. 
Det er jo også en måte teste ut det å gjøre ting som aldri ville vært akseptert at man gjorde i det virkelige livet. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at dersom det ikke kom en slik tvist at Robin ble sendt ut av et lite mindretall som fikk sitt livs sjanse (to mot en, der den ene ikke var SÅ motvillig) så hadde Silje eller Trude røket i den episoden. Og så hadde det vært "plukking" av de tre damene en etter en. 
Før alliansene og spillingen kunne starte nå "alliansen" var de eneste som satt igjen. 
Akkurat som Sebastian snakket om, egentlig. (Vi tar ut Robin når vi er 8 igjen.) 

Det hadde gitt noen ganske lite spennende episoder, før spillet satte ordentlig i gang. 

Mens nå som Trude, Hilde og Silje står betydelig sterkere. Og når Robin ikke "tar støyten" for de andre. Så blir det tvunget frem at folk spiller mer, og det åpnes for danning av nye allianser. 

Jeg har nok også fått det for meg at produksjonen mener Silje og Trude er viktige personer å ha med videre, og at de har forventet at disse skulle bli "seerfavoritter" av en eller annen grunn. 
Mens for min del hadde det egentlig blitt riktigere at Silje hadde blitt tatt ut på hengebrua, og vært den som sto sjokkert igjen der. Så kunne hun lært at dette var et spill og ikke kosetur på den litt tøffere måten. (Fritz hadde jo garantert skapt mer spennende TV om han hadde blitt med videre.) 

Og Trude opplever jeg som en som er vant til å kontrollere de rundt seg, og som tar all motstand personlig. Hun ser ut til å se alt andre gjør, og påpeke det andre gjør feil, mens hun ikke tåler at andre gjør det samme mot henne. 

Jeg tror forskjellen mellom Trude og Robin og måten de spiller spillet på, kom veldig godt frem i siste episoden. Robin aksepterer at det er et spill, og selv om han går inn i rollen "Villain", altså slemming/en på den onde siden, så ser han på det som en spillkarakter. 
Mens Trude anser seg selv litt som "moralens vokter", og tar måten folk spiller på som personlige svik. 

Robin har spilt hardt, og vært klar over at han spilte hardt. Han vet også at han har spilt mot Trude, Hilde, Marna og Silje, fordi han så at de naturlig trakk sammen fra start. Altså har de gruppert seg uten å offisielt gruppere seg. 
Han har jo også forstått at ved å spille såpass åpent og hardt, så har han gjort seg selv til skyteskive. 
Han har nok håpet at det kun var for "motstanderlaget", men har nok også vært klar over at det kunne slå tilbake innad i gruppen også. 
At han ble spilt ut, tok han med et smil. Og sa "godt spilt".  Altså, kjipt, men det er slik spillet er.

Jeg tipper det hadde blitt skikkelig "haraball" om Trude ikke hadde hatt immunitet og hadde gått ut istedenfor Marna helt uventet i avstemmingen dagen før. Hun hadde ikke tatt det med et smil og sagt "well played", for å si det sånn. Hun hadde nok kjeftet bra på den som nominerte henne (Garantert Robin som måtte tatt den.) Og antagelig også på alle de andre som hadde stemt på henne. 

At det ene helikopteret hadde en ekstra stopp og satte av en person, trenger ikke å ha vært planlagt SÅ lang tid i forveien. 
De skulle jo uansett frakte alle med helikopter. Kanskje hadde de uansett planer om å fly noe crew til den plassen som antagelig er letter å komme til med bil. 

Og til dere som påpeker at Robin selv sier "jeg blir ondere og ondere". Og at han synes det er gøy å være villain. 
Det er helt vanlig i både brettspill og dataspill at noen får rollen som "den onde siden". På samme måte som i Forræder, at det tilfeldig plukkes ut noen som spiller "ond", eller at man bevisst velger en "ond" karakter. 
Det er jo også en måte teste ut det å gjøre ting som aldri ville vært akseptert at man gjorde i det virkelige livet. 

Godt innlegg, enig her.

Og, jeg var en av de som skrev at han sa "jeg blir ondere og ondere". Selv om jeg synes det var usjarmerende å si det, så skjønner jeg selvsagt at det er gøy siden det er et spill, og at man faktisk er nødt å spille spillet. Hadde ikke noe imot at han spilte, jeg bare fikk litt ick av at han sa det, hvis du skjønner😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo egentlig mer åpent igjen etter at Robin ble stemt ut. De «gamlisene» begynte å bli veldig i mindretall så at Robin måtte dra i en slik tvist gjør det mer spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten Robin spiller spillet på er jo langt mer redelig enn måten de voksne damene har spilt på. De har skilt ut personer basert på personkarakteristikker og svakheter, samtidig som de har holdt en tung moralsk fane om at alle skal opp. Da blir det både veldig dobbeltmoralsk og personlig. Trude sin bredside mot Robin er jo stygg når man hører hva som er klipt bort. Den eneste måten man kan spille spillet på en fair måte er som Robin prøver på, selv om han ikke er veldig elegant i gjennomføringen. Det handler bare om matematikk, hvilken spiller kan man samle flertall mot så man kan sikre sin egen plass videre. Det er i utgangspunkter helt upersonlig.
Samtidig er det mulig å bruke personkarakteristikker mot en person for å samle flertall - som Trude forsøker seg på mot Robin. Da er det langt mer moralsk og ærbart å gjøre det helt upersonlig - som Robin gjør mot Marna. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte ikke hvorfor Desta sa til Silje i helikopteret «du skal sitte her» eller noe sånt, Silje også kommenterte det, forventet at det var Silje som skulle ut men.. Så skjønte ikke den helt jeg da.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønte ikke hvorfor Desta sa til Silje i helikopteret «du skal sitte her» eller noe sånt, Silje også kommenterte det, forventet at det var Silje som skulle ut men.. Så skjønte ikke den helt jeg da.

Hun har helt sikkert fått beskjed om å si det, for å gjøre det mest mulig spennende for seerne.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (24 minutter siden):

Lurte også på det der... Satt hun ytterst? Så ikke om hun faktisk gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sen ve ben skrev (1 time siden):

Det var jo garantert noe hun var instruert til av produksjonen. Om du ser i helikoptrene, så var det de tre som ble diskutert som aktuelle. Robin, Silje og Truls, som satt ytterst. 
Altså, de i grotten har fått beskjed om å komme opp med 3 navn, og en begrunnelse på hvert navn. Og så skulle disse da "sist inn" i helikoptrene. Og så av disse tre, så kunne de kaste ut en. 

Nettopp for at det skal bli spennende for oss seere, og vi skal sitte og lure på hvem av de tre som skal kastes ut. 
Det hadde jo ikke vært noe gøy om vi forsto at Robin skulle ut, fordi både Truls og Silje satt i midten i helikopteret.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (2 timer siden):

Hun har helt sikkert fått beskjed om å si det, for å gjøre det mest mulig spennende for seerne.

Var noe sånt jeg tenkte da ja. 

Susan Sto Helit skrev (46 minutter siden):

Det var jo garantert noe hun var instruert til av produksjonen. Om du ser i helikoptrene, så var det de tre som ble diskutert som aktuelle. Robin, Silje og Truls, som satt ytterst. 
Altså, de i grotten har fått beskjed om å komme opp med 3 navn, og en begrunnelse på hvert navn. Og så skulle disse da "sist inn" i helikoptrene. Og så av disse tre, så kunne de kaste ut en. 

Nettopp for at det skal bli spennende for oss seere, og vi skal sitte og lure på hvem av de tre som skal kastes ut. 
Det hadde jo ikke vært noe gøy om vi forsto at Robin skulle ut, fordi både Truls og Silje satt i midten i helikopteret.

Takk du ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 13.10.2024 den 13.36):

Den kule hengebroa var bare starten på programmet, sa dem, men etter 5 episoder har det jo ikke skjedd annet enn en rolig gåtur med en enkel eliminering etterpå.

Der er jeg dypt uenig med deg! Stuntet med helikopteret, Trude og Robin var absolutt en høydare 🤩

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd at Fritz og Simen røykt ut så tidlig. De tror jeg hadde bidratt til et helt annet spill sammenlignet med damene på leirskole som liksom skal underholde oss nå. Både Fritz og Simen er jo to karakterer som ikke er redd for å tråkke folk på tærne, særlig Fritz med det famøse utrykket sitt om å «dominere psykisk og fysisk» tror jeg kunne blitt en veldig morsom motpol til kosemoseklanen

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...