PusheenPusheen Skrevet 13. oktober #381 Del Skrevet 13. oktober Cookiesandcream skrev (19 minutter siden): Ja, akkurat sånn! Amatørmessig, nesten. Ja, det blir ikke spenstig nok føler jeg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 13. oktober #382 Del Skrevet 13. oktober (endret) Jeg kom på det nettopp. På Snapchat sa Robin at det ikke var så lurt å spille slikt som han gjorde når en stilte et spørsmål angående programmet. Han hintet mest sannsynligvis til exiten hans. Endret 13. oktober av Osten Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 13. oktober #383 Del Skrevet 13. oktober Trude er en klassisk "moralsk vokter", prøver så inderlig å heve seg selv med å peke på hvor slem og ond alle andre som tar ansvar er. (Hvorfor har hun møtt opp igrunn?), når hun ikke får viljen sin og andre har makt er de slemme og manipulerende. For så å få en gledesrus når hun selv får makten, og plutselig er tidenes spiller. At Marna griner vitner bare om hennes tanker om seg selv, Robin spilte seg selv ut, men han tok det med et smil. De lever jo i en boble, og prøver å navigere seg frem til hvordan å overleve. Men spennende å se kriteriene de legger frem, som att noen er dårlig trent derfor skal de ut, eller noen er sterke derfor må de ut. Men det har ikke vært noe fysisk krevende utenom at de er på fjelltur. Alle vil jo vinne milionene, men i mitt hiearki så er det de med minst fra før som er de verdige vinnerene i et sånt sosialt spill. Der er gjeldfrie godt etablerte deltakere som er med på å sende ut andre, mindre priviligerte. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 13. oktober #384 Del Skrevet 13. oktober LibertyNoCap skrev (7 minutter siden): Trude er en klassisk "moralsk vokter", prøver så inderlig å heve seg selv med å peke på hvor slem og ond alle andre som tar ansvar er. (Hvorfor har hun møtt opp igrunn?), når hun ikke får viljen sin og andre har makt er de slemme og manipulerende. For så å få en gledesrus når hun selv får makten, og plutselig er tidenes spiller. At Marna griner vitner bare om hennes tanker om seg selv, Robin spilte seg selv ut, men han tok det med et smil. De lever jo i en boble, og prøver å navigere seg frem til hvordan å overleve. Men spennende å se kriteriene de legger frem, som att noen er dårlig trent derfor skal de ut, eller noen er sterke derfor må de ut. Men det har ikke vært noe fysisk krevende utenom at de er på fjelltur. Alle vil jo vinne milionene, men i mitt hiearki så er det de med minst fra før som er de verdige vinnerene i et sånt sosialt spill. Der er gjeldfrie godt etablerte deltakere som er med på å sende ut andre, mindre priviligerte. Er ikke enig i at de med minst er mest verdige vinnere, jeg synes alt utenfor er uvesentlig i selve spillet. Ellers 100% enig med deg. Likte verken Trude eller Siljes hovering i siste episode. Mistet sansen for Marna da hun røyk ut også. Robin tok det med et smil da han røyk, fordi han skjønner at han er med i et spill, verken mer eller mindre 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 13. oktober #385 Del Skrevet 13. oktober Wow Trude og Silje kan være stolt av seg selv og den oppførselen. NOT! Er det mulig spør jeg? Det var ikke kos å se på og Silje overrasket meg negativt faktisk, for en oppførsel. Ble bare kvalm jeg. Dette er voksne damer men de oppfører seg barnslig og motbydelig. Sebastian gidder ikke jeg å si noe om, det er ikke verdt det. Se bare på Desta, hun spiller spill og oppfører seg normalt, hun er så god og snill tvers gjennom. Jeg føler at jeg får bare mer og mer uggen følelse av dette programmet. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 13. oktober #386 Del Skrevet 13. oktober (endret) Jeg trodde casten skulle være bra, men den viser seg å være bånn i bøtta. En dårligere sammensetning finner man ikke i et sosialt spill. Truls, Johannes og Anders er bare statister. Marna var det også. Trude er den selvopphøyde moralske spillkveleren. Hilde dilter etter Trude. Silje skal kose seg på tur. Isabella vil, men har det ikke i seg. Sebastian har det i seg, men vil ikke. Robin hadde det i seg, ville og gjorde akkurat det han skulle, men ble hutet ut derifra nettopp fordi. Og da ender man opp med en cast der snille og gode Desta liksom er hovedspilleren i et sosialt spill. Er jo så galt og pussig som man kan få det! Programmet i seg selv har uendelig potensiale hvis man ellers bare hadde en cast som var interessert i og evnet å delta. Men klart, programmet burde lagt opp til mye mer utfordringer, spill og tvister. Den kule hengebroa var bare starten på programmet, sa dem, men etter 5 episoder har det jo ikke skjedd annet enn en rolig gåtur med en enkel eliminering etterpå. Det var snakket om at deltakere kanskje kom til å trekke seg som følge av utfordringer, men er jo ingen grunn til det hittil. Med mindre man ikke tåler å bli våt på beina eller sove i telt. Endret 13. oktober av Ctrl 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 13. oktober #387 Del Skrevet 13. oktober Greia med Trude er at hun ikke klarer å skille spill med virkelighet. Hun tok jo tingene som var mot henne personlig og det var derfor Robin ble shippet ut, den eneste spilleren som spicet programmet. Men han tok det med et smil fordi han var bevisst på at det hele var et spill som dere nevnte Synes litt synd på han med tanke på at han var den eneste som skilte seg ut med sine spilltaktikker, men Well Played til Robin og Trude. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 13. oktober #388 Del Skrevet 13. oktober Funkygamla ser ut til å være et ganske så forferdelig menneske. Håper hun går ut ganske så fort. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 13. oktober #389 Del Skrevet 13. oktober Håper at Johannes blir muldvarpen. Jeg elsker den mannen, han er jo en levende legende. Uansett hvor mye jeg elsker Johannes så bidrar han ikke veldig mye til selve "spillet" tenker jeg. Er det bare jeg som tenker det? Hvis Johannes blir muldvarpen så vil det få han med i spillets helhet, og da blir det gøy tenker jeg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 13. oktober #390 Del Skrevet 13. oktober Johannes er for ustabil, og skjønner ingen ting. Det bør bli Isabella siden få vektlegger henne noe som helst. Hun er den eneste som skjønner at hun selv er utsatt, og som vil være lojal nok til planen for å få ut Silje. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 13. oktober #391 Del Skrevet 13. oktober Tenker det hadde vært utrolig kult om det var noen av deltakerne som var alliert med selve Vokteren som kunne styre spillet i en kort periode eller noe sånt. Det hadde vært kult tenker jeg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober #392 Del Skrevet 13. oktober Sen ve ben skrev (44 minutter siden): Wow Trude og Silje kan være stolt av seg selv og den oppførselen. NOT! Er det mulig spør jeg? Det var ikke kos å se på og Silje overrasket meg negativt faktisk, for en oppførsel. Ble bare kvalm jeg. Dette er voksne damer men de oppfører seg barnslig og motbydelig. Sebastian gidder ikke jeg å si noe om, det er ikke verdt det. Se bare på Desta, hun spiller spill og oppfører seg normalt, hun er så god og snill tvers gjennom. Jeg føler at jeg får bare mer og mer uggen følelse av dette programmet. Ja, det verste kommer virkelig frem i enkelte her. Er kvalmende å se på. Og ikke minst, flaut. Jeg håper de skjemmes når de ser på dette selv... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober #393 Del Skrevet 13. oktober (endret) Osten skrev (23 minutter siden): Håper at Johannes blir muldvarpen. Jeg elsker den mannen, han er jo en levende legende. Uansett hvor mye jeg elsker Johannes så bidrar han ikke veldig mye til selve "spillet" tenker jeg. Er det bare jeg som tenker det? Hvis Johannes blir muldvarpen så vil det få han med i spillets helhet, og da blir det gøy tenker jeg! Jeg elsker også Johannes, og skulle likt å sett ham være litt mer aktiv i spillet. Hadde vært interessant om han ble muldvarp! Men... VXL100 skrev (21 minutter siden): Johannes er for ustabil, og skjønner ingen ting. Det bør bli Isabella siden få vektlegger henne noe som helst. Hun er den eneste som skjønner at hun selv er utsatt, og som vil være lojal nok til planen for å få ut Silje. ...tror the safest bet er på Anny ja. Hun skjønner tingene bedre enn veldig mange av de andre. Mulig det blir for åpenbart for de andre hvis hun blir det, da. De vet at noen er muldvarp, og de vet at det er Robin som velger ut. Så kanskje Anny blir for utsatt om han skulle velge henne. Så kanskje ikke the safest bet likevel. Klarte å snakke meg selv ut av min egen logikk her. Endret 13. oktober av PusheenPusheen 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 13. oktober #394 Del Skrevet 13. oktober Ctrl skrev (37 minutter siden): Jeg trodde casten skulle være bra, men den viser seg å være bånn i bøtta. En dårligere sammensetning finner man ikke i et sosialt spill. Truls, Johannes og Anders er bare statister. Marna var det også. Trude er den selvopphøyde moralske spillkveleren. Hilde dilter etter Trude. Silje skal kose seg på tur. Isabella vil, men har det ikke i seg. Sebastian har det i seg, men vil ikke. Robin hadde det i seg, ville og gjorde akkurat det han skulle, men ble hutet ut derifra nettopp fordi. Og da ender man opp med en cast der snille og gode Desta liksom er hovedspilleren i et sosialt spill. Er jo så galt og pussig som man kan få det! Programmet i seg selv har uendelig potensiale hvis man ellers bare hadde en cast som var interessert i og evnet å delta. Men klart, programmet burde lagt opp til mye mer utfordringer, spill og tvister. Den kule hengebroa var bare starten på programmet, sa dem, men etter 10 (!) episoder har det jo ikke skjedd annet enn en rolig gåtur med en enkel eliminering etterpå. Det var snakket om at deltakere kanskje kom til å trekke seg som følge av utfordringer, men er jo ingen grunn til det hittil. Med mindre man tåler å bli våt på beina og sove i telt. Enig, synes det er rart at de valgte en så dramatisk og etisk betenkelig start på serien for så og følge opp med glamping og rolig kanopadling. Har vært en veldig bratt spenningskurve, men i motsatt retning av hva man forventer (og trenger?) 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 13. oktober #395 Del Skrevet 13. oktober Her er Robin sin video om forrige episode om noen vil se. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 13. oktober #396 Del Skrevet 13. oktober refill skrev (1 time siden): Her er Robin sin video om forrige episode om noen vil se. I den videoen avslører Robin utrolig mange ting som ikke kom fram på kamera. Gjerne se den for å se hans side av historien. Han svarer på ting som mange her har lurt på også, så se den gjerne! 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober #397 Del Skrevet 13. oktober refill skrev (2 timer siden): Her er Robin sin video om forrige episode om noen vil se. Interessant video. Viser bare hvordan klipp og lim kan forvrenge bildet man får på ting. Mulig Trude sitter på en annen historie også. Jeg har dog sett Robin i såpass mye nå at jeg får dannet meg et bilde på hvordan han er og ikke. Mulig Trude hadde blitt oppfattet annerledes hvis jeg hadde sett mer til henne. Men i Vokteren imponerer hun meg ikke i det hele tatt. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. oktober #398 Del Skrevet 13. oktober Det ble nevnt hjemme hos oss at "Tror du oppgaven/premien i grotten hadde vært den samme om det var en annen sammensetning på de som gikk inn i grotten?" Altså, det virket nesten som om produksjonen ønsket å sende Robin hjem og ha med Trude og Silje videre. I så fall tenker jeg at dette spillet egentlig er et veldig "rigget" spill, der det er forhåndsbestemt hvem man ønsker skal vinne, og tilpasser oppgavene etter det. Er enig med flere om at det ble forventet mye tøffere oppgaver (mentalt og fysisk) underveis enn at de bare tusler litt på tur til en ferdig rigget camp. (Og går 10m inn i en grotte der det faktisk kommer inn lys fra andre enden.) Så, ja, jeg forstår ikke hvorfor deltagerne fikk så klar beskjed om at "dette var bare starten", når det der var noe av det sykeste de har måttet gjøre. At Trude inne i grotten ikke tar ut Silje, er jo ingen overraskelse. Silje danser jo etter hennes pipe, og ville vel nærmest gitt seg i konkurranse mot Trude, dersom Trude sa hun skulle det i finalen. Sånn sett tror jeg Hilde spiller mer enn Silje. Selv om hun har alliert seg med Trude, og dermed følger henne veldig. Jeg tror Hilde kunne stått mer imot Trude, om de hadde vært uenige om noe. For min del antar jeg Isabella blir muldvarpen, og at de andre ikke får vite noe om noen muldvarp før en ryker. Det kan jo se ut som om Desta ikke er så låst på hvem hun egentlig spiller med, som det det gis inntrykk av. Og dermed kan det jo være hun "hopper over" til Silje og Trude, og drar med seg Anders. (Som bare ser ut til å gjøre det Desta gir han beskjed om.) For min del håper jeg det at Robin røk ut, gjør at flere må "stå frem" og vise at de spiller. Siden de ikke kan gjemme seg bak Robin lenger. Og jeg håper egentlig at Isabella kommer langt. Hun virker som en av de smarteste spillmessig der inne. Hun ser at Robin var nyttig for dem fordi han ble "skyteskive" for det andre laget. Hun ser at Desta (og resten av gjengen) forteller Anders mye mer enn hun burde, siden Anders ikke har avtalt noe med dem. Og hun ser når noen behandler andre urettferdig. Sånn sett håper jeg Isabella får tatt litt styringen over alliansen sin fremover, og at hun får med seg Johannes og Truls, i tillegg til Sebastian. Og at det at hun blir muldvarp, gjør at hun får ut en farlig spiller fra det andre laget. (Silje eller Trude) Slik at det blir "jevnere lag". For da er det vel 4 mot 4 igjen? Med Desta, Anders, Hilde og Silje/Trude, mot Sebastian, Truls, Isabella og Johannes. Jeg er enig med flere her om at Johannes, Truls og Anders er mer etterdiltere enn spillere. Det er nok ingen av dem som kommer til toppen, med mindre de faktisk begynner å spille. Jeg begynner å kjenne på at selv om jeg ikke er fan av Simen Velle, så tror jeg at om han hadde fått bli lenger, så hadde han vært en fantastisk alliert for Isabella, Johannes og Truls. Som hadde turt å stå imot Trude, og som hadde støttet Robin i hans måte å spille på. Jeg er bare redd for at produksjonen ødelegger programmet med å hjelpe Trude og Silje gjennom spillet, på bekostning av de andre. (Sånt føler jeg skjer i litt for mange programmer for tiden. Der det rigges slik at "castingfavoritten" vinner, og ikke den eller de som faktisk spiller smartest i spillet.) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. oktober #399 Del Skrevet 13. oktober Susan Sto Helit skrev (7 minutter siden): Det ble nevnt hjemme hos oss at "Tror du oppgaven/premien i grotten hadde vært den samme om det var en annen sammensetning på de som gikk inn i grotten?" Altså, det virket nesten som om produksjonen ønsket å sende Robin hjem og ha med Trude og Silje videre. I så fall tenker jeg at dette spillet egentlig er et veldig "rigget" spill, der det er forhåndsbestemt hvem man ønsker skal vinne, og tilpasser oppgavene etter det. Er enig med flere om at det ble forventet mye tøffere oppgaver (mentalt og fysisk) underveis enn at de bare tusler litt på tur til en ferdig rigget camp. (Og går 10m inn i en grotte der det faktisk kommer inn lys fra andre enden.) Så, ja, jeg forstår ikke hvorfor deltagerne fikk så klar beskjed om at "dette var bare starten", når det der var noe av det sykeste de har måttet gjøre. At Trude inne i grotten ikke tar ut Silje, er jo ingen overraskelse. Silje danser jo etter hennes pipe, og ville vel nærmest gitt seg i konkurranse mot Trude, dersom Trude sa hun skulle det i finalen. Sånn sett tror jeg Hilde spiller mer enn Silje. Selv om hun har alliert seg med Trude, og dermed følger henne veldig. Jeg tror Hilde kunne stått mer imot Trude, om de hadde vært uenige om noe. For min del antar jeg Isabella blir muldvarpen, og at de andre ikke får vite noe om noen muldvarp før en ryker. Det kan jo se ut som om Desta ikke er så låst på hvem hun egentlig spiller med, som det det gis inntrykk av. Og dermed kan det jo være hun "hopper over" til Silje og Trude, og drar med seg Anders. (Som bare ser ut til å gjøre det Desta gir han beskjed om.) For min del håper jeg det at Robin røk ut, gjør at flere må "stå frem" og vise at de spiller. Siden de ikke kan gjemme seg bak Robin lenger. Og jeg håper egentlig at Isabella kommer langt. Hun virker som en av de smarteste spillmessig der inne. Hun ser at Robin var nyttig for dem fordi han ble "skyteskive" for det andre laget. Hun ser at Desta (og resten av gjengen) forteller Anders mye mer enn hun burde, siden Anders ikke har avtalt noe med dem. Og hun ser når noen behandler andre urettferdig. Sånn sett håper jeg Isabella får tatt litt styringen over alliansen sin fremover, og at hun får med seg Johannes og Truls, i tillegg til Sebastian. Og at det at hun blir muldvarp, gjør at hun får ut en farlig spiller fra det andre laget. (Silje eller Trude) Slik at det blir "jevnere lag". For da er det vel 4 mot 4 igjen? Med Desta, Anders, Hilde og Silje/Trude, mot Sebastian, Truls, Isabella og Johannes. Jeg er enig med flere her om at Johannes, Truls og Anders er mer etterdiltere enn spillere. Det er nok ingen av dem som kommer til toppen, med mindre de faktisk begynner å spille. Jeg begynner å kjenne på at selv om jeg ikke er fan av Simen Velle, så tror jeg at om han hadde fått bli lenger, så hadde han vært en fantastisk alliert for Isabella, Johannes og Truls. Som hadde turt å stå imot Trude, og som hadde støttet Robin i hans måte å spille på. Jeg er bare redd for at produksjonen ødelegger programmet med å hjelpe Trude og Silje gjennom spillet, på bekostning av de andre. (Sånt føler jeg skjer i litt for mange programmer for tiden. Der det rigges slik at "castingfavoritten" vinner, og ikke den eller de som faktisk spiller smartest i spillet.) Jeg tror 100% på at dette var rigget, jeg satt og tenkte på akkurat det samme. Det hadde ikke vært like spennende om det f.eks var Anders eller Johannes som ble sendt hjem, og produksjonen måtte sikre seg på et vis. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 13. oktober #400 Del Skrevet 13. oktober PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Jeg tror 100% på at dette var rigget, jeg satt og tenkte på akkurat det samme. Det hadde ikke vært like spennende om det f.eks var Anders eller Johannes som ble sendt hjem, og produksjonen måtte sikre seg på et vis. Kjendisversjonene av reality er nok ofte mer iscenesatt en man vil i den grad at de kanskje får beskjed om å fremheve enkelte karakteristikker osv., men vet ikke om de drar det så langt å rigge hvem som skal utogstå igjen til slutt. Tror Robin rett og slette spilte seg selv ut. Han tenkte at han var smart, men det hadde nok vært smartere av han å vente lenger med å begynne med "ondt" spill. Han var vel ikke umiddelbart utsatt hvis de skulle ta ut de svake først og hadde han ventet litt lenger hadde kanskje ikke taktikeriet hans virket like slu fordi flere vil ha innfunnet seg med hva slags opplegg de har sagt ja til. Jeg er en av de som har litt vanskelig med å forstå enkeltes forsvar av Robin, samtidig som de kritiserer f.eks Trude (og Silje). De alle handler og reagerer innenfor rammene av et spill. Robin føler at Trude har gått på han personlig, Trude føler det samme om Robin. Robin har jobba iherdig for først å få ut Marna, og så ev. Trude og Silje. Men at Trude benytter sjansen til å få ut Robin når muligheten byr seg, det er liksom så fælt? Trude kunne hoverert litt mindre , men Robin har jo også hoverert i kulissene. Silje sa det jo på en måte som det var, karma tok han. Det var jo mange i gruppen som hoiet og lo av situasjonen. Eneste man fikk skikkelig vondt av var Johannes. Virker tvers igjennom god,den mannen. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå