Gå til innhold

Er du fornøyd med å bo i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er så utrolig glad og takknemlig over å være født i Norge. Mest fordi vi har en velfungerende stat med gratis skole og helsevesen

Anonymkode: d2657...68e

Morsomt med nordmenn som tror skole og helsevesen er gratis. Sikkert fint for mange som ikke klarer å planlegge livet sitt selv. Jeg liker ikke at vi må betale 50 kr for å få tilbake 10. Stadig flere begynner å skjønne at det er slik det fungerer.

Anonymkode: b33b4...5dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne godt tenkt meg å bo i et land hvor det var litt mer entreprenørskap og driv i folk. Her er brorparten enten offentlig ansatte eller på nav.

Anonymkode: 1504a...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye jeg skulle ønske var bedre med norge som feks helsevesenet, behandling og nav.

Dem som sier at helsevesenet, behandling og nav er det beste i verden osv er som regel dem som ikke har hatt urettmessig dårlig erfaring med dem. Men ting forandrer seg uansett så kanskje dem forandrer mening når dem har opplevd det mange opplever. 

Norge har lang vei å gå på flere fronter.

Jeg liker egentlig ikke vinteren, heller ikke det kalde samfunnet i norge.

Endret av NoUsername
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med å bo i Norge. Drømmer absolutt ikke om å flytte til "sol og varme" som mange trakter etter. Hater sol og varme, spesielt siden jeg hadde hudkreft to steder og måtte operere. Det har jeg ikke lyst på flere steder,så jeg unngår sol som pesten nå.

Bodde en periode i Sverige på 90-tallet, og jeg var helt syk av hjemlengsel. Man tror det ikke når man hører noen si det, men ja, det er faktisk mulig å føle seg fysisk syk av hjemlengsel. Så jeg dro hjem igjen til Norge, og lot svenske samboeren bli igjen i Sverige 😛 Det var godt å komme hjem, skal aldri flytte herfra igjen, bestemte jeg meg for da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det kunne vært mye bedre.  Innvandringspolitikken er helt ute. Blir mer og mer kriminalitet pga en tannløs regjering som ikke evner å sende ut kriminelle innvandrere. 

Anonymkode: 6b301...d7b

Kan bli spennende å se utviklinga de neste tiårene. Jeg er 26. Skulle nesten ønske jeg ikke var ung. Jeg må være vitne til et trygt land bli utrygt :(

Anonymkode: 1991d...b79

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan bli spennende å se utviklinga de neste tiårene. Jeg er 26. Skulle nesten ønske jeg ikke var ung. Jeg må være vitne til et trygt land bli utrygt :(

Anonymkode: 1991d...b79

Med flere perioder herjinger fra de blå-blå,som har en politikk jeg tror vil feilslå over en stor skala,så vil jeg tro vi har en tøff tid foran oss. Jeg tror morgendagens politikk som hovedsakelig vil være svært konservativ,så vil samfunnet bli enormt splittet. USA style. Vi er på god vei allerede. Men man ser tendensen over hva folk vil ha. Det er ekstrem-høyre som skal opp og fram. Det skal liksom frelse Norge. Kriminaliteten vil gå i taket. De fattige vil bli lut-fattige. Dette vil meddføre mye surt for middel og overklassen som stemmer fram dette,da tingene deres ikkevil få stå i fred for det første,men gatene blir utrygge. Vil kommer ikke til å få noe billigere strøm uansett hvem som styrer. Matprisene og prisveksten vil på det beste bremse opp - en stund. Men så vil det bare fortsette. 

Regjeringer som kommer vil "glemme" de syke og uføre,så desom de har en sats i dag vil stå på denne i overksuelig fremtid. Man vil pakke dette inn i firnurlige prosentrekninger som ikke henger på greip å fremstille de som om at de "tjener på dettepå lang sikt"  Man har ikke råd til å fortsette inntektsveksten til denne gruppen vil argumentene være. Å velgerne vil sluke dette rått.Jeg spår også at denne brå endringen ved å ikke gi uføre før fylte 30 eller 40 vil feilslå - i hvertfall på kort sikt. Mange vil ende opp i en slags AAP limbo med lav inntekt,som igen er med på dette store skillet fra røkla. Men statistikken av uføre vil naturligvis bunne,og politkerene vil klappe seg godt på skuldra av dette.

En hel masse med velferdsgoder vil kuttes med mer eller mindre løgner som årsak. Politiker  lønningene vil stige alle år,og totalt havne i skyene over hva resten av befolkningen tjener. Det vil snik innføres så og si alt av EU regler,for å please Brussel. Nordmenn vil (som alltid) akseptere uten å blunke. Politiet vil få laangt flere midler. Det vil bli et checkpoint system langs Norske veier. Mange land har dette allerede. Overvåking vil bare fortsette. Om man innfører kredittscore eller ikke,så vil i hvertfall Høyre og AP stemme for dette. 

Se til USA. Det er dit vi er på vei,ogNordmenn er minst like "smarte" som Amerikanerene.  Så lenge andre har det verre en meg,så er jeg fornøyd er mentaliteten. Jeg vil heller ha en enorm skare av folk som kan tørke seg i ræva av penger.en å fordele de litt på alle. Der er vi nå,og det vil bare bli verre. Mer eller mindre intelligente eller direkte ape argumenter. Det skrives innlegg på innlegg om dette på internett daglig.

Spår i grunn svært lite godt for Norge i årene som kommer. Selvsagt. Kokain sniffende Oslo broilere vil fortsette som aldri før,og sikkert mer en noen gang i all tid. Dette er også (Desverre) en gruppe som snakker høyt,og mange ser opp til. Kokain er jo ikke farlig. Det burde selges på helsekosten. Man blir jo så slank og smart. Man får selvtilit etc. 

Endret av Fant80
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

winterchild skrev (14 timer siden):

Beror nog lite på vart i USA man flyttar, det kan vara förfärligt men också väldigt bra, utifrån vilken delstat man väljer. 

Og ikke minst om man har en god jobb med høy lønn. Man flytter ikke til USA for å jobbe som vaskehjelp, servitrise på Diner eller hjelperytter på bondegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
Brunello skrev (3 minutter siden):

Og ikke minst om man har en god jobb med høy lønn. Man flytter ikke til USA for å jobbe som vaskehjelp, servitrise på Diner eller hjelperytter på bondegård.

Helt riktig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoUsername skrev (3 timer siden):

Er mye jeg skulle ønske var bedre med norge som feks helsevesenet, behandling og nav.

Dem som sier at helsevesenet, behandling og nav er det beste i verden osv er som regel dem som ikke har hatt urettmessig dårlig erfaring med dem. Men ting forandrer seg uansett så kanskje dem forandrer mening når dem har opplevd det mange opplever. 

Norge har lang vei å gå på flere fronter.

Jeg liker egentlig ikke vinteren, heller ikke det kalde samfunnet i norge.

Enig i dette. Jeg er glad jeg ble født i Norge hvor uføretrygd er en mulighet og noe jeg har fått, men det er mye men her. Jeg kan for eksempel ikke være innlagt i behandling i over tre måneder, noe som potensielt kunne gitt meg noe arbeidsevne, uten at jeg mister mesteparten av trygda og det har jeg ikke råd til. Er man fysisk syk derimot får man ikke kutt i den.

Anonymkode: b25fb...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med olje i andre land i over 10 år. Flyttet tilbake til Norge for et par år siden.

Det eneste virkelig bra med Norge er at det er ekstremt lett å tjene penger her, og at det er et trygt samfunn med lite kriminalitet. Vil man leve et A4-familieliv så finnes det knapt et bedre land i verden.

På de fleste andre punkter er Norge dritt. Menneskene er kalde og ugjestmilde egoister som konkurrere i å dømme andre. Klima og vær er forjævlig. Maten er helt grusom. Byene er for små. Det er lover og regler som strammer inn på ALT som er morsomt og underholdende. Ting som er helt normalt andre steder er forbudt i Norge. Personlig frihet er på ingen måte prioritert. Politikerne ligner mer på barnehagetanter enn på ledere av en nasjon.

Anonymkode: 46d38...ea7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (8 minutter siden):

Med flere perioder herjinger fra de blå-blå,som har en politikk jeg tror vil feilslå over en stor skala,så vil jeg tro vi har en tøff tid foran oss. Jeg tror morgendagens politikk som hovedsakelig vil være svært konservativ,så vil samfunnet bli enormt splittet. USA style. Vi er på god vei allerede. Men man ser tendensen over hva folk vil ha. Det er ekstrem-høyre som skal opp og fram. Det skal liksom frelse Norge. Kriminaliteten vil gå i taket. De fattige vil bli lut-fattige. Dette vil meddføre mye surt for middel og overklassen som stemmer fram dette,da tingene deres ikkevil få stå i fred for det første,men gatene blir utrygge. Vil kommer ikke til å få noe billigere strøm uansett hvem som styrer. Matprisene og prisveksten vil på det beste bremse opp - en stund. Men så vil det bare fortsette. 

Regjeringer som kommer vil "glemme" de syke og uføre,så desom har en sats i dag vil stå på denne i overksuelig fremtid. Man har ikke råd til å fortsette inntektsveksten til denne gruppen vil argumentene være. Å velgerne vil sluke dette rått.Jeg spår også at denne brå endringen ved å ikke gi uføre før fylte 30 eller 40 vil feilslå - i hvertfall på kort sikt. Mange vil ende opp i en slags AAP limbo med lav inntekt,som igen er med på dette store skillet fra røkla. Men statistikken av uføre vil naturligvis bunne,og politkerene vil klappe seg godt på skuldra av dette.

En hel masse med velferdsgoder vil kuttes med mer eller mindre løgner som årsak. Politiker lønningene vil stige alle år,og totalt havne i skyene over hva resten av befolkningen tjener. Det vil snik innføres så og si alt av EU regler,for å please Brussel. Nordmenn akseptere uten å blunke. Politiet vil få laangt flere midler. Det vil bli et checkpoint system langs Norske veier. Mange land har dette allerede. Overvåking vil bare fortsette. Om man innfører kredittscore eller ikke,så vil i hvertfall Høyre og AP stemme for dette. 

Se til USA. Det er dit vi er på vei,ogNordmenn er minst like "smarte" som Amerikanerene.  Så lenge andre har det verre en meg,så er jeg fornøyd er mentaliteten. Jeg vil heller ha en enorm skare av folk som kan tørke seg i ræva av penger.en å fordele de litt på alle. Der er vi nå,og det vil bare bli verre. Mer eller mindre intelligente eller direkte ape argumenter. Det skrives innlegg på innlegg om dette på internett daglig.

Det er bare å innse at det du mener er herjing fra de blå/blå er barnemat i forhold til hva som blir politikken fra AP om ganske få år. Man må legge politikken til realitetene, og realitetene er at dagens velferdsstat ikke er levedyktig. 

For oss som har levd en stund, husker vi hvordan Carl I Hagen ble fremstilt som nærmest KKK eller nazist-light på slutten av 80-tallet da han la frem planer for innvandringspolitiske. I dag er det han sa god SV politikk. Sånn vil det også bli med velferdsstaten. Vi kommer til et punkt der regningen ligger på bordet, og da vil de fleste forstå at slik vi har det ikke er bærekraftig. Selvsagt dumt for de som ikke kan jobbe, men det er alle andre som betaler. Og når flertallet mener det har gått for langt, får man igjen for ikke å ha vært mer moderat tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lover og regler som strammer inn på ALT som er morsomt og underholdende. Ting som er helt normalt andre steder er forbudt i Norge. 

Hva da, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva da, for eksempel?

Kjøpe seg en øl på 7-Eleven, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har jobbet med olje i andre land i over 10 år. Flyttet tilbake til Norge for et par år siden.

Det eneste virkelig bra med Norge er at det er ekstremt lett å tjene penger her, og at det er et trygt samfunn med lite kriminalitet. Vil man leve et A4-familieliv så finnes det knapt et bedre land i verden.

På de fleste andre punkter er Norge dritt. Menneskene er kalde og ugjestmilde egoister som konkurrere i å dømme andre. Klima og vær er forjævlig. Maten er helt grusom. Byene er for små. Det er lover og regler som strammer inn på ALT som er morsomt og underholdende. Ting som er helt normalt andre steder er forbudt i Norge. Personlig frihet er på ingen måte prioritert. Politikerne ligner mer på barnehagetanter enn på ledere av en nasjon.

Kan du eksemplifisere. Jeg føler det ikke er spesielle begrensninger som medfører at jeg ikke kan leve som jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøpe seg en øl på 7-Eleven, for eksempel.

Hva er problemet med at det ikke går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kunne godt tenkt meg å bo i et land hvor det var litt mer entreprenørskap og driv i folk. Her er brorparten enten offentlig ansatte eller på nav.

Jeg er norsk og bor i Sverige. Her er "alle" ingeniører og nesten hver lille by og tettsted har blitt et produktmerke (Jula, Habo, Borgunda osv.). 

Du vet hva de sier, det er de beste som drar så hvis du har en ingeniør i deg så er du hjertelig velkommen. 

Anonymkode: 883c0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brunello skrev (6 minutter siden):

Hva er problemet med at det ikke går? 

Fordi jeg er en voksen mann. At noen skal nekte meg det er helt absurd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig i veldig mye her. Jeg har en mann som er fra et annet land og jeg opplever mye mer aksept for å være annerledes når vi er i hans hjemland. Nordmenn er helt ekstremt konforme. Dersom du tenker eller oppfører deg utenfor hva hvermannsen gjør blir du sett på som om du er fullstendig gal. Å legge 2-åringen etter klokken 19 er visst en helt utenkelig handling. 

Anonymkode: 0cf85...295

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (20 minutter siden):

Det er bare å innse at det du mener er herjing fra de blå/blå er barnemat i forhold til hva som blir politikken fra AP om ganske få år. Man må legge politikken til realitetene, og realitetene er at dagens velferdsstat ikke er levedyktig. 

For oss som har levd en stund, husker vi hvordan Carl I Hagen ble fremstilt som nærmest KKK eller nazist-light på slutten av 80-tallet da han la frem planer for innvandringspolitiske. I dag er det han sa god SV politikk. Sånn vil det også bli med velferdsstaten. Vi kommer til et punkt der regningen ligger på bordet, og da vil de fleste forstå at slik vi har det ikke er bærekraftig. Selvsagt dumt for de som ikke kan jobbe, men det er alle andre som betaler. Og når flertallet mener det har gått for langt, får man igjen for ikke å ha vært mer moderat tidligere.

Det er litt "Dumt" som om det er en bagatell. Du lever tydeligvis helt fri for noe problemer i dagens AP Norge med slike påstander. Du har gjerne fått det dyrere som de fleste,men ordlyden her sier at du synes det er litt kipt at du ikke kan sette 12-15000 på bok hver måned (eller mer) Du tenker og gjerne du ikke vil bli syk,eller vil ha noe nytte av noe velferdsgode. Når kriminaliteten går i taket,og du blir stoppet hver 3 mil i en politi checkpoint,eller du får Porschen din stjålet eller vandalisert så bryr du deg gjerne om hva som skjer med "underklassen" også. Ikke bare at det er "litt dumt"  Men i tråd med hva jeg spår for fremtidens Norge så er du on point med akkurat hva folk ønsker. Det blir egentlig bare å sette to streker under svaret mitt.

At vi har utfordringer med integrering er det vanskelig å si seg uenig i. Men å lytte til 70 og 80 tallets Carl i Hagen blir litt feil.  Han snakker og som en slags Trump kopi,bare langt mer veltalende,som også tiltaler mange. "ikke bæreraftig" er et oppbrukt ord. Ble svært populært under Erna regjeringen,som brukte penger som fulle sjømenn. Bare ikke på de riktige tingene.

Endret av Fant80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...