Gå til innhold

Er du fornøyd med å bo i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest winterchild
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glad for å bo i Norge. Å bo i USA synes jeg virker helt forferdelig, så blir nysgjerrig på hvorfor man vil flytte tilbake dit? 

Anonymkode: a6f63...e4f

Beror nog lite på vart i USA man flyttar, det kan vara förfärligt men också väldigt bra, utifrån vilken delstat man väljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg ikke liker med å bo i (nord)Norge er klimaet. Jeg er skapt for sol og sommer hele året. Hater regn og snø. 

Kunne selvfølgelig ha betalt litt mindre skatt, men alt i alt fornøyd. 

Anonymkode: df3aa...9d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Stakkars deg. På tide å komme seg en tur ut fra velferdsstaten og oljepengene og se hvordan folk flest på denne kloden faktisk har det. 

Anonymkode: 48098...de9

Nå viser det seg at jeg har mye reise erfaring,for ikke å snakke om jeg har familje på Filippinene,og har tilbragt utallige måneder der til sammen opp gjennom tiden. De har gjerne ikke llike mye penger,men der tolererer man i hvertfall hverandre..Så jeg vet absolutt hva som foregår rundt om i verden. Nå ønsker stort sett Nordmenn velferdsstaten ditt pepperen gror uansett. Det skal stemmes Høyre og mørkeblått,som idloliserer USA og deres verdier. Alle for seg selv er snart en realitet i Norge. Der er vi mentalt sett uansett. 

Som du kanskje fikk med deg,så synes jeg oljepengene har kommet meg godt til nytte. Men i de siste 10-15 årene har Norge blitt et godt gammeldags møkkasted.. Det har og bare eskalert bratt årene etter pandemien. På dette tidspunkt er det såvidt Nordmenn tolererer hverandre i det hele tatt. Å er du ikke som meg,så er du en idiot. (etc)

"Ingen" er lykkelige i Norge Penger har de fleste nok av (en så lenge) Så får vi se hva som skjer utover dette. Men forstår jo at blodpatrioter har vanskelig med å akseptere at enkelte ikke synes Norge er så fantastisk.            

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (3 minutter siden):

Nå viser det seg at jeg har mye reise erfaring,for ikke å snakke om jeg har familje på Filippinene,og har tilbragt utallige måneder der til sammen opp gjennom tiden. De har gjerne ikke llike mye penger,men der tolererer man i hvertfall hverandre..Så jeg vet absolutt hva som foregår rundt om i verden. Nå ønsker stort sett Nordmenn velferdsstaten ditt pepperen gror uansett. Det skal stemmes Høyre og mørkeblått,som idloliserer USA og deres verdier. Alle for seg selv er snart en realitet i Norge. Der er vi mentalt sett uansett. 

Som du kanskje fikk med deg,så synes jeg oljepengene har kommet meg godt til nytte. Men i de siste 10-15 årene har Norge blitt et godt gammeldags møkkasted.. Det har og bare eskalert bratt årene etter pandemien. På dette tidspunkt er det såvidt Nordmenn tolererer hverandre i det hele tatt. Å er du ikke som meg,så er du en idiot. (etc)

"Ingen" er lykkelige i Norge Penger har de fleste nok av (en så lenge) Så får vi se hva som skjer utover dette. Men forstår jo at blodpatrioter har vanskelig med å akseptere at enkelte ikke synes Norge er så fantastisk.            

Hvorfor flytter du ikke i morgen da? Eller du får kanskje ikke opphold i landene du vil flytte til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor flytter du ikke i morgen da? Eller du får kanskje ikke opphold i landene du vil flytte til? 

Har jeg også svart på tidligere.Har familje og jobb her. Kan ikke bare ta "hjemmekontor" hvor som helst i verden jeg. Må møte fysisk på jobb hver eneste dag. Vinner jeg i Lotto,eller klarer å finne midler til å starte opp i utlandet,så flytter jeg ja. Ellers blir det vell når jeg er pensjonist. Sån "selg alt jeg eier å slutt jobben" å dra er sikkert noe mange klarer. For meg virker det lit for risky. Opphold blir ingen problem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer ikke om og flytte ut av landet nei. Fornøyd med og bo i Norge, kunne tenke meg og flytte til andre steder i Norge. Utlandet kan jeg jo reise på ferie til

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som kvinne, og datter av arbeiderklasseforeldre, er jeg ekstremt takknemlig for å ha blitt født i velferdsstaten Norge, hvor kvinner blir behandlet som (stort sett) likeverdige mennesker og hvor man ikke trenger å være født rik for å kunne utdanne seg og ha muligheter til å leve et godt liv.

Og, vi har et behagelig klima uten for mye varme, og en utrolig vakker natur - som vi riktignok jobber hardt for å ødelegge, men som fremdeles er relativt intakt enkelte steder.

Nordmenn er utrolig bortskjemte, det er galskap å klage over Norge når man ser hvordan de fleste andre land har det.

Anonymkode: b7cf5...212

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (10 minutter siden):

Har jeg også svart på tidligere.Har familje og jobb her. Kan ikke bare ta "hjemmekontor" hvor som helst i verden jeg. Må møte fysisk på jobb hver eneste dag. Vinner jeg i Lotto,eller klarer å finne midler til å starte opp i utlandet,så flytter jeg ja. Ellers blir det vell når jeg er pensjonist. Sån "selg alt jeg eier å slutt jobben" å dra er sikkert noe mange klarer. For meg virker det lit for risky. Opphold blir ingen problem.

Hadde jeg mislikt landet jeg bodde i så sterkt, hadde jeg forsøkt å få en jobb dit du vil flytte. Det kan vel ikke være så vanskelig. Kanskje tryggheten her er litt fin å beholde likevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg mislikt landet jeg bodde i så sterkt, hadde jeg forsøkt å få en jobb dit du vil flytte. Det kan vel ikke være så vanskelig. Kanskje tryggheten her er litt fin å beholde likevel? 

Tryggheten er god den,selv om jeg tenker at jeg som huseier bare vil få det verre i årene som kommer) Så absolutt sitter jeg her tryggt og godt i dag. Men tråden dreier seg om jeg er fornøyd med å bo i Norge. FORNØYD er ordet. Svaret er Neeej.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke spesielt godt å bo i Norge fra ca september til mai, men sommermånedene er fine. Tenker vinteren er en grusom prøvelse med mørke og kulde og mangel på ordentlig friske og gode grønnsaker og frukt. Tenker også at byliv i Norge aldri blir yrende og sjarmerende som lenger sør i Europa. Tenker jeg skal tilbringe den kalde og kjipe tida i utlandet når vi blir pensjonister, og det er heldigvis ikke allverdens tid til.

Anonymkode: 326dd...a0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 minutt siden):

Tryggheten er god den,selv om jeg tenker at jeg som huseier bare vil få det verre i årene som kommer) Så absolutt sitter jeg her tryggt og godt i dag. Men tråden dreier seg om jeg er fornøyd med å bo i Norge. FORNØYD er ordet. Svaret er Neeej.

Enig med deg. Og Norge er ikke det eneste såkalt trygge landet å bo i.

Jeg ville glatt flyttet til ett lite hus i Randers om jeg hadde muligheten. 

Anonymkode: 82dc4...d1c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne vært mye bedre.  Innvandringspolitikken er helt ute. Blir mer og mer kriminalitet pga en tannløs regjering som ikke evner å sende ut kriminelle innvandrere. 

Anonymkode: 6b301...d7b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives godt i Genève. Så er jeg mye på reise til en fabrikk i Cadiz, Spania. Velferdsstater begge de landene, som resten av Vest-Europa.  Mye fin skikjøring, høyere fjell og mye bedre vær. Noen timer i bil til Rivieraen. Det går raske og presise tog overalt i landet. Fjellene er høyere enn i Norge men i Sveits klarer på en utrolig måte å byge tog som fungerer. Koselig å besøke Oslo innimellom.

Nordmenn tror at Norge er best og alle andre land er farlige. Utlandet oppleves med Ving reiser til Kreta eller leses om i Dagbladet. Virkeligheten er at alle medisiner, maskiner, biler og fly produseres ii resten av verden.  Norge leverer råvarer som olje, aluminium og fisk. 

Får du kreft i Norge får du sveitsisk kreftmedisin fra Roche, undersøkelsen skjer med en MR maskin fra Siemens. Ny hofte fra amerikanske J&J. Til tross for Norge ikke greier produsere et plaster en gang så tror allikevel nordmenn at det er kun i Norge man tar vare på syke mennesker.

Jeg tror det er genene, alle eventyrlystene nordmenn emigrerte til USA på 1800 tallet.  

Anonymkode: 5d0b8...487

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Norge perfekt ? Nei

Er Norge et dårlig land å bo i ? Nei

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trives godt i Genève. Så er jeg mye på reise til en fabrikk i Cadiz, Spania. Velferdsstater begge de landene, som resten av Vest-Europa.  Mye fin skikjøring, høyere fjell og mye bedre vær. Noen timer i bil til Rivieraen. Det går raske og presise tog overalt i landet. Fjellene er høyere enn i Norge men i Sveits klarer på en utrolig måte å byge tog som fungerer. Koselig å besøke Oslo innimellom.

Nordmenn tror at Norge er best og alle andre land er farlige. Utlandet oppleves med Ving reiser til Kreta eller leses om i Dagbladet. Virkeligheten er at alle medisiner, maskiner, biler og fly produseres ii resten av verden.  Norge leverer råvarer som olje, aluminium og fisk. 

Får du kreft i Norge får du sveitsisk kreftmedisin fra Roche, undersøkelsen skjer med en MR maskin fra Siemens. Ny hofte fra amerikanske J&J. Til tross for Norge ikke greier produsere et plaster en gang så tror allikevel nordmenn at det er kun i Norge man tar vare på syke mennesker.

Jeg tror det er genene, alle eventyrlystene nordmenn emigrerte til USA på 1800 tallet.  

Her var det mye svada.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel Israel som produserer mest medisin i verden, men mange som boikotter nå? 

De som jeg kjenner som bor i Sveits savner Norge hver dag. De håper Erna og mannen kommer tilbake som statsministerpar.

Enig at det er mye vakker natur i Sveits, ellers sto det masse tull her

Anonymkode: e674c...f95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker de nordiske landene generelt ❤️

Synes det er bra og bo i Norge. Liker også veldig godt Sverige, men føles utrygt og høyrevridd for tiden.

Danmark, Finland og Island er bra. Synd det finske og islandske språket er så forskjellig fra de øvrige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som ikke er bra med å bo i Norge er været. Det er alt for kaldt, og alt for lite sol. Er vi i gang med det tredje året med kronisk drittvær nå, eller er vi bare på det andre? Har mistet oversikten i denne evige høst og vinter-loopen jeg nå. Så jeg liker Norge, men jeg er likevel åpen for å flytte til utlandet en periode, bare for å få nyte sol og varme litt lenger og litt oftere enn de ukene jeg er på ferie i løpet av et år. Værmessig må Norge være et av de stussligste landene som finnes der ute. 

Anonymkode: 96532...32e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever over evne, på bekostning av andre. Ikke rart det oppstår terrorhandlinger, som en reaksjon på vårt levesett. 

Er fornøyd med landet mitt, men nordmenn flest er sutrete.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig glad og takknemlig over å være født i Norge. Mest fordi vi har en velfungerende stat med gratis skole og helsevesen

Anonymkode: d2657...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 13.40):

Ja, jobber i utlandet men foretrekker å omgås folk med lik bakgrunn som meg. 

Anonymkode: 67459...bd5

Det finner du like gjerne i utlandet. Danmark er nok det beste stedet for mange nordmenn. 

Anonymkode: b33b4...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...