AnonymBruker Skrevet 8. september #21 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et merkelig innlegg!? Hvor kommer dette fra? 😅 Porsgrunn har ekstremt mye bedre rykte. Anonymkode: 4eeee...d4b TS jeg vet ikke en gang hvordan man starter å bytte klinikk for siste forsøket. Hvor er det man ringer lism Anonymkode: 5b93d...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #22 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 time siden): E det så mye velge mellom da? Porsgrunn, Bergen eller Trondheim lism? Jeg bor i Oslo da, vet ikke om hvor mye "bedre" er det andre steder egentlig. Eneste jeg vet at Riksen holder åpent i helgene, fikk inntrykket at andre ikke gjør det? Mulig jeg tar feil. Anonymkode: 5b93d...71b Ja, altså, alle de du nevner er bedre enn Riksen 😅 Anonymkode: 5774f...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #23 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS jeg vet ikke en gang hvordan man starter å bytte klinikk for siste forsøket. Hvor er det man ringer lism Anonymkode: 5b93d...71b Du kan be om hjelp av fastlegen din Det er ikke noe krav at alle forsøkene skal gjøres på samme behandlingssted. Du har rett til å velge behandlingssted, og må da henvises til det behandlingsstedet du ønsker. Anonymkode: 5774f...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #24 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, altså, alle de du nevner er bedre enn Riksen 😅 Anonymkode: 5774f...6b3 Bedre på hvilken måte? Anonymkode: 5b93d...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #25 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du kan be om hjelp av fastlegen din Det er ikke noe krav at alle forsøkene skal gjøres på samme behandlingssted. Du har rett til å velge behandlingssted, og må da henvises til det behandlingsstedet du ønsker. Anonymkode: 5774f...6b3 Havner man da bakerst i køen? Har noen faktisk erfaring med å bytte offentlig sykehus? Anonymkode: 5b93d...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #26 Del Skrevet 8. september ❤️ adopsjon? donasjon? Anonymkode: 4c63f...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #27 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 time siden): TS jeg vet ikke en gang hvordan man starter å bytte klinikk for siste forsøket. Hvor er det man ringer lism Anonymkode: 5b93d...71b Det er fritt sykehusvalg i Norge. Snakk med fastlegen din eventuelt AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ❤️ adopsjon? donasjon? Anonymkode: 4c63f...d23 Å dra opp adopsjon viser hvor lite opplyst du er. Adopsjoner fra utlandet ble stanset i 2023 fra 12 av 18 tidligere godkjente land avvente på avgjørelse om Norge skal fortsette å tillate adopsjon. Per i dag er det kun 3 land Norge kan få adoptere fra, men avtalen med 2 av disse landene går ut i år. Det er ikke forventet at norske myndigheter vil ferdigbehandle saken før i løpet av 2025. Samtidig stopper nå Kina utenlands adopsjoner etc. Bufdir har langt inn påstand om stopp i all adopsjon fra utlandet frem til et bedre og tryggere system kan gjennomføres. Så nåløyet for adopsjon - som i utgangspunktet var fryktelig lite - er ekstremt mye mindre nå. Anonymkode: e15b9...75a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #28 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan be om hjelp av fastlegen din Det er ikke noe krav at alle forsøkene skal gjøres på samme behandlingssted. Du har rett til å velge behandlingssted, og må da henvises til det behandlingsstedet du ønsker. Anonymkode: 5774f...6b3 TS Tror jeg tar en samtalen med legen på Riksen først på hva de tenker om siste forsøket. 1 forsøket fikk man jo 3 embryo (sku ønsket jeg gikk til privatlegen for å få støttemedisin, det w jo mulih) Og at andre forsøket gikk så dårlig tross 11 egg (bedre enn første) kan jo skyldes sædkvalitet. Eller egg da. Så sånn sett ser jeg ikke grunn ennå å bytte sykehuset. Får man lism flere støtte medisiner på de andre stedene? Hvorfor er de andre mye bedre? Anonymkode: 5b93d...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #29 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er fritt sykehusvalg i Norge. Snakk med fastlegen din eventuelt Å dra opp adopsjon viser hvor lite opplyst du er. Adopsjoner fra utlandet ble stanset i 2023 fra 12 av 18 tidligere godkjente land avvente på avgjørelse om Norge skal fortsette å tillate adopsjon. Per i dag er det kun 3 land Norge kan få adoptere fra, men avtalen med 2 av disse landene går ut i år. Det er ikke forventet at norske myndigheter vil ferdigbehandle saken før i løpet av 2025. Samtidig stopper nå Kina utenlands adopsjoner etc. Bufdir har langt inn påstand om stopp i all adopsjon fra utlandet frem til et bedre og tryggere system kan gjennomføres. Så nåløyet for adopsjon - som i utgangspunktet var fryktelig lite - er ekstremt mye mindre nå. Anonymkode: e15b9...75a Det kan hende, men det er mulig å adoptere i Norge og, det finnes jo tross alt bare som har uegnet foreldre i Norge og må flytte, tilog med babyer må på fosterhjem Anonymkode: 4c63f...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #30 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kan hende, men det er mulig å adoptere i Norge og, det finnes jo tross alt bare som har uegnet foreldre i Norge og må flytte, tilog med babyer må på fosterhjem Anonymkode: 4c63f...d23 Det er ikke sånn det fungerer. Når barnevernet overtar omsorgen for barn i Norge, skal det som hovedregel være et midlertidig tiltak med mål om tilbakeføring. I de sakene der gjenforeningsmålet likevel forlates, vil det i ytterst få tilfeller være snakk om adopsjon. Norge er dømt gjentatte ganger i EMD, det er ingen grunn til å tro at kriteriene for adopsjon vil senkes. når det gjelder frivillig bortadopsjon, er det svært sjeldent. barn er ingen vare. Å anbefale mennesker som sliter med å få egne barn å «bare adoptere» vitner om lite forståelse for de barnløses situasjon og problemstilling, men også om lite respekt for barns grunnleggende rett til familieliv. Anonymkode: 6fa7d...8fb 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #31 Del Skrevet 9. september Siden dere har hatt to forsøk hos Riksen, hadde jeg sett på mulighetene for et annen offentlig sykehus for siste forsøket - hvis dere ikke vil hoppe over til det private allerede nå da? Vi hadde ett forsøk på risken, og så hoppet vi over til det private for å få fortgang i sakene. På tiden jeg gikk til Riksen dyrket de ikke lenger enn 2 dager, men vet det er bedre nå. Det er mulig å ta ett forsøk hos en privatklinikk, og så kan dere gå tilbake til det offentlige om dere ikke lykkes / er fornøyd for det siste forsøket. Anonymkode: dcb17...704 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #32 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Siden dere har hatt to forsøk hos Riksen, hadde jeg sett på mulighetene for et annen offentlig sykehus for siste forsøket - hvis dere ikke vil hoppe over til det private allerede nå da? Vi hadde ett forsøk på risken, og så hoppet vi over til det private for å få fortgang i sakene. På tiden jeg gikk til Riksen dyrket de ikke lenger enn 2 dager, men vet det er bedre nå. Det er mulig å ta ett forsøk hos en privatklinikk, og så kan dere gå tilbake til det offentlige om dere ikke lykkes / er fornøyd for det siste forsøket. Anonymkode: dcb17...704 Riksen dyrker til 5 dager hvis man har minst 5 befrukta egg fikk jeg beskjed. Ja, vi har bestilt time i privaten, så få bare se, der var det og litt kø, må vente 3 uker. Ville også sjekke mannen litt mer, ta sånn fragmenterins test. For hvis den er veldig dårlig så er vi helt ok med å ta donor. Det e helt psyko tungt disse negative beskjedene asså. Anonymkode: 5b93d...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #33 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Riksen dyrker til 5 dager hvis man har minst 5 befrukta egg fikk jeg beskjed. Ja, vi har bestilt time i privaten, så få bare se, der var det og litt kø, må vente 3 uker. Ville også sjekke mannen litt mer, ta sånn fragmenterins test. For hvis den er veldig dårlig så er vi helt ok med å ta donor. Det e helt psyko tungt disse negative beskjedene asså. Anonymkode: 5b93d...71b Det er ikke nødvendigvis så enkelt heller. Av våre 12 egg første forsøk ble 8 befruktet, fikk likevel bare 2 embryoer hvor ett ble satt inn dag 2 og ett fryst på dag 2. De ser an veldig. Man er heldig om man får dyrke til dag 5. Privat dyrker de til dag 5 uansett, men der betaler man jo for absolutt alt og får ikke tilgode noe som helst så det er vel derfor de kan gjøre det sånn. Pengene rår. Anonymkode: 4eeee...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 9. september #34 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er ikke nødvendigvis så enkelt heller. Av våre 12 egg første forsøk ble 8 befruktet, fikk likevel bare 2 embryoer hvor ett ble satt inn dag 2 og ett fryst på dag 2. De ser an veldig. Man er heldig om man får dyrke til dag 5. Privat dyrker de til dag 5 uansett, men der betaler man jo for absolutt alt og får ikke tilgode noe som helst så det er vel derfor de kan gjøre det sånn. Pengene rår. Anonymkode: 4eeee...d4b Det stemmer ikke helt at de dyrker til dag 5 uansett ved private klinikker. Om innsett faller i helg, og klinikken har stengt da, dyrker de ofte kortere. Selv fikk jeg både innsett og nedfrysing av resten av embryoene på dag 3 på Klinikk Hausken (dag 5 falt på en søndag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #35 Del Skrevet 9. september Venterpåregnbuen skrev (3 minutter siden): Det stemmer ikke helt at de dyrker til dag 5 uansett ved private klinikker. Om innsett faller i helg, og klinikken har stengt da, dyrker de ofte kortere. Selv fikk jeg både innsett og nedfrysing av resten av embryoene på dag 3 på Klinikk Hausken (dag 5 falt på en søndag). Ugh, så teit med de helge greiene når man betaler. Skal bytte til privat og, er livredd at eggene blir tatt ut for tidlig eller for seint Anonymkode: 5b93d...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #36 Del Skrevet 9. september Venterpåregnbuen skrev (19 minutter siden): Det stemmer ikke helt at de dyrker til dag 5 uansett ved private klinikker. Om innsett faller i helg, og klinikken har stengt da, dyrker de ofte kortere. Selv fikk jeg både innsett og nedfrysing av resten av embryoene på dag 3 på Klinikk Hausken (dag 5 falt på en søndag). Hva!? På Medicus har de åpent i helgene. At det ikke gjelder alle private var overraskende. Eller kanskje det også gjelder Medicus bare at jeg ikke har tenkt over det og de er gode på å planlegge legge utenom helg uten å si det? 😅 Anonymkode: 4eeee...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. september #37 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva!? På Medicus har de åpent i helgene. At det ikke gjelder alle private var overraskende. Eller kanskje det også gjelder Medicus bare at jeg ikke har tenkt over det og de er gode på å planlegge legge utenom helg uten å si det? 😅 Anonymkode: 4eeee...d4b De reklamerer med å ha åpent på helg, men det lover jeg deg at de ikke er 😂 ikke for typ uttak eller innsett. I Trondheim har gastro helgeåpent og en jordmor har av og til timer på en lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #38 Del Skrevet 9. september Neutral90 skrev (17 minutter siden): De reklamerer med å ha åpent på helg, men det lover jeg deg at de ikke er 😂 ikke for typ uttak eller innsett. I Trondheim har gastro helgeåpent og en jordmor har av og til timer på en lørdag. Det syns jeg e så sykt skummelt. Der er Riksen i hvertfall bra, åpent i helgene Anonymkode: 5b93d...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #39 Del Skrevet 9. september Neutral90 skrev (2 timer siden): De reklamerer med å ha åpent på helg, men det lover jeg deg at de ikke er 😂 ikke for typ uttak eller innsett. I Trondheim har gastro helgeåpent og en jordmor har av og til timer på en lørdag. Det skal jeg ta med meg og se nå når jeg har uttak, etter planen skal jeg ha uttak på mandag, men kanskje eggene er klare allerede søndag. Hva gjør de da? Jeg kan jo ikke gå lengre enn jeg skal heller... 🤔 Anonymkode: 4eeee...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. september #40 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skal jeg ta med meg og se nå når jeg har uttak, etter planen skal jeg ha uttak på mandag, men kanskje eggene er klare allerede søndag. Hva gjør de da? Jeg kan jo ikke gå lengre enn jeg skal heller... 🤔 Anonymkode: 4eeee...d4b De har et slingringsmonn å gå på, så for de aller fleste går det fint. Men, ikke alltid. Jeg opplevde hos spiren at uttak som var mandag var for sent, eggene var for store ved uttak, mange hadde allerede gått i egglsning og de som var igjen var overmodne og få lot seg befrukte. Veldig surt for det koster mye både i penger og følelser! Hos St Olavs hadde de alltid hyppige kontroller under stimulering, hos spiren bare en gang. Fra kontroll til uttak var det 5 eller 6 dager, crazy. Men ja, for de fleste er det et slingringsmonn. Alt fra 18-22-23 mm er fin størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå