AnonymBruker Skrevet 8. september #21 Del Skrevet 8. september Leker. Pusler med noe. Er ute i hagen. Gjør oppgaver i hjemmet. Anonymkode: e029c...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #22 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva så? Du får tåle at de krangler? La de holde på. Du høres ut som en helikopterforelder Anonymkode: ba8f8...9a0 Ts Det kan hende jeg er. Det er ikke greit å alltid la de holde på. Barna er jevngamle og det er mye krangling og slossing som kan måtte stoppes. Jeg vil bare vi kan ha de timene litt hyggeligere enn det 😊 Anonymkode: 2050d...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #23 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts Det kan hende jeg er. Det er ikke greit å alltid la de holde på. Barna er jevngamle og det er mye krangling og slossing som kan måtte stoppes. Jeg vil bare vi kan ha de timene litt hyggeligere enn det 😊 Anonymkode: 2050d...c54 Det er heilt heilt normalt at søsken kranglar, ertar kvarander og sloss. Dette er viktig fordi det er ein del av den psykologiske utviklinga i hjernen. Anonymkode: 94d23...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #24 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva gjør barna deres når de er hjemme? Når de ikke er med venner, leker med søsken eller får holde på med skjerm. Etter middag og lekser, før fritidsaktiviteter, hva gjør barna? Mine er veldig tiltaksløse på den tiden av døgnet. Barna er 7 og 8. Anonymkode: 2050d...c54 Eh… Hm… klar ikke svare. For mine er enten med venner, på aktiviteter eller leker med hverandre. Ok, noen få tilfeller leker 6-åringen med figurene sine, det elsker hun, og 8-åringen leser bøker. Det er hun glad i. Men om de først ikke har annet eller besøk pleier de nær sagt alltid å leke sammen Eldste leker og koser med kaninene våre også, å ligge og holde den med selskap kan hun gjøre en god stund. Anonymkode: 39f8d...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #25 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er heilt heilt normalt at søsken kranglar, ertar kvarander og sloss. Dette er viktig fordi det er ein del av den psykologiske utviklinga i hjernen. Anonymkode: 94d23...4d3 Ts Ja? Er klar over det... Anonymkode: 2050d...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #26 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ts Det kan hende jeg er. Det er ikke greit å alltid la de holde på. Barna er jevngamle og det er mye krangling og slossing som kan måtte stoppes. Jeg vil bare vi kan ha de timene litt hyggeligere enn det 😊 Anonymkode: 2050d...c54 Men du vil heller at de skal nummes med skjerm? Anonymkode: ba8f8...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #27 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts Dette er jeg veldig enig i, MEN problemet er at når de holder på sånn trigger de det andre søskenet og det blir krangel og bråk. Dette har vært forsøkt veldig mange ganger, er derfor jeg ville ha litt tips. Anonymkode: 2050d...c54 Har gutter på samme alder, og det blir fort krangling her også. Jeg lar dem holde på til de begynner å slåss, så ber jeg dem gå inn på hvert sitt rom. Ofte sender jeg dem på rommene mens jeg lager middag før de har rukket å kjede seg, og da klarer de på magisk vis å leke sammen for å "slippe" å være alene på rommet. Anonymkode: 0d8fe...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 9. september #28 Del Skrevet 9. september Her er kjøkkenbordet fylt med leire og stuegulvet er fylt med pappesker, limpistol, bomull, stoff, Klistremerker etter helgen. Tegning, perling, lego, brettspill og puslespill er også ting mine liker å gjøre. Ellers så blir det jo endel tv-titting når vi skal slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #29 Del Skrevet 9. september Litt av hvert. Alt fra luking i hagen og brettiing av klær til maling av hus og skruing av bil. Vasking,baking .Alt hva vi foreldrene gjør. Eller bare se og lære. En dag skal dem klare seg selv,så greit å ikke oppdra imbesiler og suliker. Anonymkode: 6c752...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 9. september #30 Del Skrevet 9. september Her har vi erfart at skjermen dreper kreativiteten, så det har vi null av i hverdagen. En sjelden gang ser vi en film sammen, kanskje en gang i måneden. Femåringen bygger Lego, tegner, leser bøker, lager egne bøker, øver på å skrive og regne, vi spiller brettspill, han og pappaen spiller mye sjakk sammen, han er med meg og syr og annet håndarbeid, er med og baker, snekrer, lager mat, vasker, hører på lydbok, spiller på div instrumenter, pusler puslespill, bygger togbane, leker med biler, leker i badekaret osv. Finner på mye egne leker, og dette er altså når han ikke leker med nabobarna, er med på tur, eller leker med og er med og steller lillebroren som fortsatt er baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #31 Del Skrevet 9. september 4 åringen leker, enten på rommet sitt eller så tar vi med noe ut i stua. Tegner, Lego, magneter, togbane, biler / traktorer, dukkehus.. Eller lese bok , høre på musikk og danse : ) Finner stort sett på noe selv. Hjelper til med middag noen ganger, kutter grønnsaker til salat f.eks (har egnet utstyr så da kan jeg stå ved ovnen mens barnet sitter ved bordet å kutter opp grønnsaker). Hjelper til med klesvask, bærer på plass klærne sine og putter i skuffene (ikke alltid det er like ryddig etterpå men uansett så lærer barnet seg å gjøre ting selv). Koste gulv eller støvsuge er populært for tiden, tørke støv 😅 Anonymkode: 7c619...fe6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #32 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 20.31): Men du vil heller at de skal nummes med skjerm? Anonymkode: ba8f8...9a0 Ts Hvorfor er du så nedlatende? Jeg lar de jo ikke nummes av skjerm. Det er jo derfor jeg skriver innlegg her. Hadde de bare sittet foran skjerm hadde det jo ikke blitt noe problem og ei heller krangling. Anonymkode: 2050d...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #33 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 21.49): Har gutter på samme alder, og det blir fort krangling her også. Jeg lar dem holde på til de begynner å slåss, så ber jeg dem gå inn på hvert sitt rom. Ofte sender jeg dem på rommene mens jeg lager middag før de har rukket å kjede seg, og da klarer de på magisk vis å leke sammen for å "slippe" å være alene på rommet. Anonymkode: 0d8fe...13a Ts Takk for tips. Det skal forsøkes. Anonymkode: 2050d...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå