AnonymBruker Skrevet 8. september #1 Del Skrevet 8. september Jeg hører flere unge si når de skal beskrive noe som er fint, at de "dør"," jeg er døende", " jeg klarer ikke mer" eller "elsk". De har nok plukket det opp fra kjendiser, for det er særlig én influencer som bruker disse begrepene konstant, og det er så merkelig å høre henne bruke disse ordene, når hun på ingen måte dør eller mener at noe er trist. Er det noen andre som reagerer? Anonymkode: de391...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #2 Del Skrevet 8. september Vi sa det, å kan fortsatt si det, å det før kjendiser kom inn i bildet. Tror det bare naturlig plumper ut når en del av oss blir overveldet av latter, flause, glede, hører noe sjokkerende. Det er bare en overdrivelse, til noe overdrevent eller vanskelig å oppleve, som at du ler til du mister pusten å tisser deg ut. Anonymkode: 4d9b1...42e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #3 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror det bare naturlig plumper ut når en del av oss blir overveldet av latter Hæ?! Du assosierer latter med døden? Anonymkode: 1a5d7...083 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hæ?! Du assosierer latter med døden? Anonymkode: 1a5d7...083 Ja. Som i "jeg ler meg ihjel" Anonymkode: c14cf...5da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 9. september #5 Del Skrevet 9. september Gjort siden jeg var tenåring, jeg er født på 80 tallet. Du har hørt utrykket ler meg i hjel? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 9. september #6 Del Skrevet 9. september de dør = sansestimulien oppleves overveldene og på grensen til utholdelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 9. september #7 Del Skrevet 9. september Altså, orgasme kalles gjerne "la petite mort", eller "den lille død". Så at "jeg dør" brukes om andre positive opplevelser er ingen overraskelse for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #8 Del Skrevet 9. september Når jeg kommer i kona og pusten stopper opp, ørene ringer og jeg nesten mister bevisstheten så er det en slags nær døden opplevelse. Men i positiv forstand Anonymkode: fc1f8...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #9 Del Skrevet 11. september Det sa vi på 80-90-tallet også. Jeg ler meg ihjel. Jeg dauvver 😂, jeg trodde jeg skulle dø, osv 😊 Anonymkode: 9d153...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 11. september #10 Del Skrevet 11. september Man kan inte hantera hur fint det är så man "dör" 😅 kanske inte helt PK men ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. september #11 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 23.19): Hæ?! Du assosierer latter med døden? Anonymkode: 1a5d7...083 Har du virkelig aldri hørt utrykket å dø av latter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #12 Del Skrevet 11. september Født i 90, har ledd meg ihjel og dødd av latter siden ungdomskolen. Jeg kan dø av skam, av sult eller av spenning. Det er bare en måte å uttrykke seg på uten at man tenker over hva ordet man bruker egentlig betyr. Helt normalt, og denne kjendisen har nok liten skyld i dette. Anonymkode: e14cb...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå