Gå til innhold

Min bror finansierer thai-samboer sin familie, men ikke her hjemme men

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han må selvsagt prioritere kjernefamilien sin.

Anonymkode: 41848...051

Nei, det må han ikke. Det kan være årsaker til at han ikke hjelper sin mor som vi ikke kjenner og som ikke fremgår av hovedinnlegget. Det er for øvrig svært, svært få som ikke får noe pensjon utover garantipensjon. Kanskje er det egentlige problemet at mor kaster bort pengene på røyk og bingo? Poenget er, vi vet ikke og har ikke noen annen side av historien enn TS sin.

Anonymkode: 3c322...353

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det må han ikke. Det kan være årsaker til at han ikke hjelper sin mor som vi ikke kjenner og som ikke fremgår av hovedinnlegget. Det er for øvrig svært, svært få som ikke får noe pensjon utover garantipensjon. Kanskje er det egentlige problemet at mor kaster bort pengene på røyk og bingo? Poenget er, vi vet ikke og har ikke noen annen side av historien enn TS sin.

Anonymkode: 3c322...353

Du misforstår. Med kjernefamilien mener jeg hans nye kone og deres felles prioriteringer. Ikke moren.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne kommer fra Filippinene.  Hun sier dem er lært om at dem skal hjelpe sin familie. Tanten hennes hjelper henne med å få seg utdannelse. Og no hjelper hun hennes tantebarn for å få utdannelse. Hun må gi igjen sier hun. Slik er det bare. Og når hun er ferdig med det så sparer hun til sine egne barn. Ja hun får veldig mange etterspørsel etter penger fra folk hun gikk på skole med når dem har fått hørt at hun har kommet seg til Norge. Hun har vært noe dum som hun sier. Men hun har lært. Så det er kun familien hun hjelper no. Jeg forstår det når dem er lært opp slik. Vi klarer ikke å sette oss inn i det for vi har helt andre verdier enn det dem har. Som hun sa. Det var så rart å komme hit. Og mannen hennes sa at du kan gjøre akkurat det du vil. Ingen som sier at du bare skal være hjemme og oppvarte meg. Her har du din egen stemme. Hun sier hun er imponert over norske damer hvor flinke vi er til å gjøre jobben som hun sier er mannfolks arbeid.  

Anonymkode: 67c49...b5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flåsete, men sånn er det; han har importert en thaihore, prisen for å ha en kone som kan lage mat og ha sex med han her i Norge er at han betaler så familien hennes nyter godt av det der de bor. Dette er jo en helt velkjent måte å gjøre det på, en i slekten ofrer seg for de andre i utlandet. Enten som importkone, au-pair eller renholder.

Anonymkode: c5d36...30d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men han hjelper aldri våre minstepensjonister mor med noe som helst.  Jeg sier ikke at han skal gi moren penger på fast basis. Men noen ganger dukker det opp situasjoner der han kunne bidratt med 500 kr.  

Jeg sier dette fordi han finansierer thai-samboer sin slekt med 3000 kr. hver måned.   Hennes søsken, foreldre, nevø, niese osv.

Er ikke dette urettferdig?

Anonymkode: 6e86b...120

Regner med at de er gift? Hun får vel ikke oppholdstillatelse som samboer?

Som andre skriver så er det nok vanlig at de som har mulighet finansierer slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er urettferdig, men her sitter broren din i saksa. Det øyeblikket han snører igjen pengesekken er thaidama over alle hauger. Ikke tro at en sånn dame godtar at han bruker penger på andre enn henne og hennes familie.  

Anonymkode: dfa29...779

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skjønner at du synes det er urettferdig, men her sitter broren din i saksa. Det øyeblikket han snører igjen pengesekken er thaidama over alle hauger. Ikke tro at en sånn dame godtar at han bruker penger på andre enn henne og hennes familie.  

Anonymkode: dfa29...779

Rasistisk. Jeg vet om flere lykkelige familier hvor kvinnen er fra Thailand. Hvor de har det fint sammen også etter ungene er flyttet ut, drar på ferier osv.

Men ja, det er tradisjon for å hjelpe familien hjemme (men ikke store deler av lønnen). Den tradisjonen hadde vi hatt her i Norge også hvis Norge var et fattig land. Ikke så rart å ville hjelpe sine nærmeste hvis de er alvorlig fattige og du har penger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig. Mange søker lykken i utlandet nettopp for å forsørge familien sin i hjemlandet. I mange land i den tredje verden er det slik det fungerer, og de fleste som starter et forhold med noen derfra er inneforstått med at man må forsørge familien. 

Anonymkode: 18d2c...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...