Gå til innhold

Nabo bråker om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså ts her må du fikse deg selv, ikke forlange at naboen skal tilpasse seg deg. Hun har selvfølgelig lov å stå ute med røyk og tlf, det eneste du kan gjøre noe med her er din egen situasjon. første bud er å sove med ørepropper. Det kan ta litt tid å bli vant til, og du må kanskje forsøke ulike typer, men det går faktisk helt fint og gir total stillhet. 

Anonymkode: f6dfb...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Altså ts her må du fikse deg selv, ikke forlange at naboen skal tilpasse seg deg. Hun har selvfølgelig lov å stå ute med røyk og tlf, det eneste du kan gjøre noe med her er din egen situasjon. første bud er å sove med ørepropper. Det kan ta litt tid å bli vant til, og du må kanskje forsøke ulike typer, men det går faktisk helt fint og gir total stillhet. 

Anonymkode: f6dfb...6ef

Tuller du? Så fordi et kvinnemenneske ikke tar hensyn til folks nattero, må TS bruke penger på å kjøpe ørepropper, og venne seg til å sove med dem? Det er mange grunner til at folk ikke sover med ørepropper, og dette problemet skal da ikke løses av at TS endrer seg! 
 

Jeg hadde ringt på hos henne hver eneste dag, helst når jeg vet at hun sover, og bedt henne slutte. Jeg hadde loggført telefonpratinga hennes, og ikke gitt meg før hun ble så lei at hun stilte seg et annet sted. Om det ikke fungerer, hadde jeg tatt kontakt med politiet og bedr dem ringe henne for å minne henne om generell nattero. 

Anonymkode: bd5a2...877

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tuller du? Så fordi et kvinnemenneske ikke tar hensyn til folks nattero, må TS bruke penger på å kjøpe ørepropper, og venne seg til å sove med dem? Det er mange grunner til at folk ikke sover med ørepropper, og dette problemet skal da ikke løses av at TS endrer seg! 
 

Jeg hadde ringt på hos henne hver eneste dag, helst når jeg vet at hun sover, og bedt henne slutte. Jeg hadde loggført telefonpratinga hennes, og ikke gitt meg før hun ble så lei at hun stilte seg et annet sted. Om det ikke fungerer, hadde jeg tatt kontakt med politiet og bedr dem ringe henne for å minne henne om generell nattero. 

Anonymkode: bd5a2...877

Nei jeg tuller ikke. hvis ts sliter så voldsomt med søvnen bør hun gjøre investeringer hun kan få nytte av resten av livet, en av dem er å venne seg til ørepropper, som for øvrig ikke koster mange kronene å kjøpe. Det er  lov å stå ut og røyke, det er lov å snakke i telefonene. Irriterende ja vel, men det er ikke ulovlig, og noe ts rett og slett må finne seg i at hun ikke får gjort noe med. Folk må slutte å forvente at alle skal tilpasse seg dem.

Jeg anbefaler før øvrig disse, hver par kan brukes mange ganger og de kan vaskes. https://www.vitusapotek.no/sovnproblemer/orepropper/max-lite-orepropper-10-stk/p/955955?source=googleps&gclid=Cj0KCQjwlvW2BhDyARIsADnIe-L4JRBDRfRMHML-GTp1w_n2eu4iSFgecZO6vwuMG3ewa2lf-t_xGsAaAjGuEALw_wcB

Anonymkode: f6dfb...6ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å ha soverom et annet sted i leiligheten?

Anonymkode: 7f1af...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tuller du? Så fordi et kvinnemenneske ikke tar hensyn til folks nattero, må TS bruke penger på å kjøpe ørepropper, og venne seg til å sove med dem? Det er mange grunner til at folk ikke sover med ørepropper, og dette problemet skal da ikke løses av at TS endrer seg! 
 

Jeg hadde ringt på hos henne hver eneste dag, helst når jeg vet at hun sover, og bedt henne slutte. Jeg hadde loggført telefonpratinga hennes, og ikke gitt meg før hun ble så lei at hun stilte seg et annet sted. Om det ikke fungerer, hadde jeg tatt kontakt med politiet og bedr dem ringe henne for å minne henne om generell nattero. 

Anonymkode: bd5a2...877

Men hvor i all verden står det at det ikke er lov å prate ute om natta? Folk er da utendørs hele døgnet, og prat går da vitterlig ikke under generell nattero. Om man f.eks bor i et urbant strøk eller blokk vil jo mennesker som prater og andre bylyder høres hele tiden om man har vinduet åpent! Det er da ikke noe man skal hevne seg på...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ring politiet. Så skjønner  hun det sikkert 

Anonymkode: 089c5...584

Klart. Alltid KG's løsning på alt. 

Anonymkode: 7f45c...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hensatt skrev (5 minutter siden):

Men hvor i all verden står det at det ikke er lov å prate ute om natta? Folk er da utendørs hele døgnet, og prat går da vitterlig ikke under generell nattero. Om man f.eks bor i et urbant strøk eller blokk vil jo mennesker som prater og andre bylyder høres hele tiden om man har vinduet åpent! Det er da ikke noe man skal hevne seg på...

Snu på det. Hvorfor i alle dager skal det helt ok å være konstant til plage for sine medmennesker?

Skal et samfunn fungere godt krever det at alle samhandler og tar hensyn. Det er en allmenn kjøreregel at det bør være størst mulig ro om natten. Hva hvis den som holdes våken hele natten er en kirurg som skal ha en stor operasjon dagen etter? Eller en skolebuss-sjåfør som skal frakte ungene dine på skolen? 

Kunne ikke denne naboen bare ta telefonsamtalen inne i egen bolig på natterstid? 

Anonymkode: 06c92...036

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt spennende at visse folk, spesielt på kg mener at det alltid er de som støyer som må være den som alltid tas hensyn til. Stakkars må få lov å være plagsom og ikke ta hensyn. 

Samtidig er det alltid ts som tas. Lurer på om pipa hadde fått en annen lyd om det var røykedamen som skrev innlegg, at hun ble klaget på fordi hun plager naboen. Hadde det da fortsatt vært "ta-ts-fenomenet" eller "den-som-støyer-må-få-lov-fenomenet" som dominerte. 

Anonymkode: 925f7...c8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snu på det. Hvorfor i alle dager skal det helt ok å være konstant til plage for sine medmennesker?

Skal et samfunn fungere godt krever det at alle samhandler og tar hensyn. Det er en allmenn kjøreregel at det bør være størst mulig ro om natten. Hva hvis den som holdes våken hele natten er en kirurg som skal ha en stor operasjon dagen etter? Eller en skolebuss-sjåfør som skal frakte ungene dine på skolen? 

Kunne ikke denne naboen bare ta telefonsamtalen inne i egen bolig på natterstid? 

Anonymkode: 06c92...036

Er man en plage når man gjør helt ordinære ting, så er man ikke nær roten til problemet. Hvor skal vedkommende røyke eller snakke i telefonen om ikke utenfor sin egen dør? Snakking går da vitterlig ikke under støy og er noe man må tåle når man bor så tett på andre. Om man ikke tåler det må man lukke lydene ute eller flytte et sted der det ikke bor andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt spennende at visse folk, spesielt på kg mener at det alltid er de som støyer som må være den som alltid tas hensyn til. Stakkars må få lov å være plagsom og ikke ta hensyn. 

Samtidig er det alltid ts som tas. Lurer på om pipa hadde fått en annen lyd om det var røykedamen som skrev innlegg, at hun ble klaget på fordi hun plager naboen. Hadde det da fortsatt vært "ta-ts-fenomenet" eller "den-som-støyer-må-få-lov-fenomenet" som dominerte. 

Anonymkode: 925f7...c8b

Loven skal følges uansett hvem som er skadelidende. Om den som støyer ikke gjør noe ulovlig, er det støydemping eller flytting som nytter.

Anonymkode: 65cfb...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Loven skal følges uansett hvem som er skadelidende. Om den som støyer ikke gjør noe ulovlig, er det støydemping eller flytting som nytter.

Anonymkode: 65cfb...122

Støy er det som bryter med nattero, om nam står ute og prater i tlf kl 4 kan dette anses som støy, fordi det er unødvendig å måtte stå ute når man med viten vet at dette plager naboer. 

Bsrnegråt er da heller ikke støy, men hadde du likt om naboen din gikk utenfor ditt vindu hver gang baby gråt på natt? 

Anonymkode: 925f7...c8b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (2 minutter siden):

Er man en plage når man gjør helt ordinære ting, så er man ikke nær roten til problemet. Hvor skal vedkommende røyke eller snakke i telefonen om ikke utenfor sin egen dør? Snakking går da vitterlig ikke under støy og er noe man må tåle når man bor så tett på andre. Om man ikke tåler det må man lukke lydene ute eller flytte et sted der det ikke bor andre.

Innenfor den samme døra. Dette er ikke hjerneforskning, altså.

Selvfølgelig kan snakking gå under støy. Jeg nevner igjen: skal et samfunn fungere krever det at folk tar hensyn. Man kan ikke bare tenke på seg selv og hva man selv har lyst til å gjøre. 

Anonymkode: 06c92...036

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støy er det som bryter med nattero, om nam står ute og prater i tlf kl 4 kan dette anses som støy, fordi det er unødvendig å måtte stå ute når man med viten vet at dette plager naboer. 

Bsrnegråt er da heller ikke støy, men hadde du likt om naboen din gikk utenfor ditt vindu hver gang baby gråt på natt? 

Anonymkode: 925f7...c8b

Fortsatt ikke lovbrudd, støydemping eller flytt.

Anonymkode: 65cfb...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Støy er det som bryter med nattero, om nam står ute og prater i tlf kl 4 kan dette anses som støy, fordi det er unødvendig å måtte stå ute når man med viten vet at dette plager naboer. 

Bsrnegråt er da heller ikke støy, men hadde du likt om naboen din gikk utenfor ditt vindu hver gang baby gråt på natt? 

Anonymkode: 925f7...c8b

Eller så kan ts stå å snakke i tlf utenfor hennes rom i 7-8 tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fortsatt ikke lovbrudd, støydemping eller flytt.

Anonymkode: 65cfb...122

Hvis det er ditt svar på alt i verden så er du nok en av de som ikke rar hensyn. Det sier mye om deg.

Anonymkode: 925f7...c8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (Akkurat nå):

Eller så kan ts stå å snakke i tlf utenfor hennes rom i 7-8 tiden

Et riski lite spill. Det kan virke,det kan også starte en storm av drittslenging og en ond sirkel med forsøk på å irritere den andre. 

Anonymkode: 925f7...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er ditt svar på alt i verden så er du nok en av de som ikke rar hensyn. Det sier mye om deg.

Anonymkode: 925f7...c8b

Lover er til for en grunn, så ja. Om man ikke bryter den kan man ikke straffes.

Anonymkode: 65cfb...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også naboer og de har en helt annen døgnrytme enn meg. De snakker, ler, slanger med dører, det er biler som kjører inne/ut av felles innkjørsel +++ dette er irriterende, men går inn under nabolyder. Det er ikke støy, det er ikke ulovlig. Verre var det da naboen så film i surround sound da vi deler vegg (hele soverommet mitt buldret) eller da han hadde karaokefester. Sistnevnte fikk jeg heldigvis nabovarsel om de siste gangene så da tok vi med oss guttungen på hotell for å slippe.

Jeg støtter forslaget om ørepropper. Din nabo gjør ikke noe galt. Her er problemet at DU er følsom og har søvnproblemer, men verden kan ikke tilpasse seg deg. Du må gjøre det du kan for deg selv, ørepropper er en fin måte å oppnå målet.

Anonymkode: 9bcd5...62a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom vi dit at ingen lenger skal tilpasse seg hverandre, egentlig? 

Tilfelle i HI er egentlig veldig enkelt å løse. Man tar telefonsamtalen innendørs etter kl 23. Man får fortsatt tatt den nødvendige samtalen, og naboen får sove. Win-win. Så enkelt. 

 

Anonymkode: 06c92...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan kom vi dit at ingen lenger skal tilpasse seg hverandre, egentlig? 

Tilfelle i HI er egentlig veldig enkelt å løse. Man tar telefonsamtalen innendørs etter kl 23. Man får fortsatt tatt den nødvendige samtalen, og naboen får sove. Win-win. Så enkelt. 

 

Anonymkode: 06c92...036

HI plages også av røyken, så det er ikke så enkelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...