Gå til innhold

Barnefar med ny kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappaen til barna mine fant seg ny kjæreste som jeg mistenker har psykopatiske trekk eller noe lignende. Vi hadde ett supert foreldresamarbeid da vi gikk fra hverandre, men etter de ble sammen har barnefar blitt helt forandret. Vi hadde 50/50 fordeling på barna før, alderen på barna er 6,8,10 og 12. Barnefar har gått fra å ha barna 50% til å ikke ha sett de på snart 5 måneder. Barna fikk samværsvegring etter at kjæresten og barna hennes flyttet inn etter bare noen uker etter å ha møtt barna, og virker nå ut som barnefar har «byttet» ut barna med den nye familien. 
Barna sliter da de selvsagt savner pappaen sin, og barna har hatt samtaler hos lege og helsesykepleier på skolen da de har begynt å slite med psyken.

Men lurer veldig på om andre har opplevd noe lignede og fått barnefar til å innse hva han mister? Barna trenger han i livet sitt.

Er heller ikke mulig å kommunisere med barnefar lenger da all kommunikasjon går gjennom nye kjæresten nå. 
 

 


 

 

Anonymkode: f7aa9...376

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette høres ekstremt ut. Jeg har ingen erfaring med noe lignende, men dersom barna ikke har sett noe til han på snart 5 måneder og du ikke får snakket til han hadde jeg faktisk vurdert å kontakte familien hans. 

Jeg hadde vert bekymret med det du forteller. Menn kan også havne i voldelige og destruktive forhold. Det er ikke normalt i min mening å kutte ut egne barn når man får en ny samboer, selv om jeg vet at det også skjer. 

Så trist for far og barn som mister kontakten!

Anonymkode: 4ea31...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde troppet opp personlig på døra og sagt noen alvorsord. Hadde han ikke endret seg da, så ville jeg forsøkt å skjerme barna mest mulig fra hele mannen. Den type atferd fra far er faktisk ikke akseptabelt om han ønsker samvær med dem og kam være skadelig for ungenes psyke. 

Anonymkode: 7967d...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han går fra 50/50 og veldig godt foreldresamarbeid til ingenting etter ny kjæreste og alt må gå igjennom henne. Virker det som han har funnet seg en som er sykelig sjalu og bedriver en form for partner vold. Men hva man får gjort med det aner jeg ikke. Du må jo være der for barna og dem får jo hjelp. Håper han klarer og kvitte det med henne. Har du noe kontakt med familien hans?

Anonymkode: a6b22...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så har han ikke så mye familie rundt seg lenger. Han har en søster, men hun bor langt borte og har ikke så mye kontakt. 
Barna har prøvd å få far på tomannshånd, men barna får bare beskjed om at «stemor» og barna hennes må være med på alt. 
 

Synes det er helt håpløst, og utrolig sårt å se hvordan det går utover barna. Har selv vært i kontakt med barnevernet, og hadde ett håp om å få hjelp og veiledning derfra. Dessverre så takket barnefar nei til tiltak i hjemmet, og da er det ikke mye de får hjulpet med fra hans side. 

Anonymkode: f7aa9...376

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da endrer du samværet til det som faktisk er reelt. Og får NAV til å beregne barnebidraget på nytt.

 

Anonymkode: 7828b...0fd

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tror du han hadde reagert om du sto ved bilen hans når han var ferdig på jobb en dag? Tror du dere kunne fått en liten prat? 

Anonymkode: 37d64...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like gjerne gi opp, sånne menn driter i barna sine

Anonymkode: 4effa...707

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du kontakte foreldrene hans? Kanskje de kan ta en alvorsprat med han?

Eller gjør som noen andre foreslo å trapp opp på jobben hans, da får du han alene. Ville også filmet samtalen i skjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er heller ikke mulig å kommunisere med barnefar lenger da all kommunikasjon går gjennom nye kjæresten nå. 

Hva skjer hvis du blokkerer henne overalt, slik at hun ikke kan kontakte deg? Da må kommunikasjonen gå via han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt om bidrag kanskje er veien å gå, mulig han hadde fått opp øynene da siden økonomien er ganske viktig for han. Jeg har allerede bidrag for 50/50 som jeg måtte søke etter at samarbeidet ble så dårlig for han sluttet plutselig å ville være med å betale fritidsaktiviteter og andre ting som vi var enige om å dele på. Det ble ganske dårlig stemning når jeg gjorde det, men ting kan jo egentlig ikke bli noe verre nå. Han tjener godt over millionen i året og jeg tjener litt over 300 000, så regner med bidraget hadde blitt mye høyere om jeg sender inn ny beregning på 100%. Men kjenner jeg er litt redd for hva han kan finne på om han blir for sint, så har ikke tørt å gjort det enda. 
 

Nytter ikke å komme på jobben hans da han har hjemmekontor og kjæresten er hjemme hele dagen(ufør). Problemet er at når jeg ringer eller sender melding til barnefar så er det hun som svarer i telefonen og merker også på meldinger at det er hun som svarer meg der.  
 

Mulig jeg må ringe familievernkontoret å få til ny megling igjen, selv om det ikke hjalp noe nevneverdig sist. 

Anonymkode: f7aa9...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har tenkt om bidrag kanskje er veien å gå, mulig han hadde fått opp øynene da siden økonomien er ganske viktig for han. Jeg har allerede bidrag for 50/50 som jeg måtte søke etter at samarbeidet ble så dårlig for han sluttet plutselig å ville være med å betale fritidsaktiviteter og andre ting som vi var enige om å dele på. Det ble ganske dårlig stemning når jeg gjorde det, men ting kan jo egentlig ikke bli noe verre nå. Han tjener godt over millionen i året og jeg tjener litt over 300 000, så regner med bidraget hadde blitt mye høyere om jeg sender inn ny beregning på 100%. Men kjenner jeg er litt redd for hva han kan finne på om han blir for sint, så har ikke tørt å gjort det enda. 
 

Nytter ikke å komme på jobben hans da han har hjemmekontor og kjæresten er hjemme hele dagen(ufør). Problemet er at når jeg ringer eller sender melding til barnefar så er det hun som svarer i telefonen og merker også på meldinger at det er hun som svarer meg der.  
 

Mulig jeg må ringe familievernkontoret å få til ny megling igjen, selv om det ikke hjalp noe nevneverdig sist. 

Anonymkode: f7aa9...376

Er han farlig? Ettersom du er redd for hva han kan finne på.

Anonymkode: d7274...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit for barna! Men er ikke første gang jeg hører om fedre som har byttet ut familien sin med en ny..

Jeg tenker at her bør dere kanskje prøve å få til en ny mekling på familievernkontoret? Da må han jo møte uten henne? 

Anonymkode: a67e7...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på familievernkontoret, fikk time fortere enn forventet. Mulig på grunn av alvoret i saken. 
Det kom dessverre frem på møte at han velger bonusfamilien foran sine egne barn. Helt utrolig, men ikke overraskende med tanke på at han ikke har tatt kontakt med verken meg eller barna de siste månedene. 
 

Angående bidrag så vurderer jeg sterkt å endre det til at jeg har barna 100%, i tillegg så deler vi jo barnetrygden siden vi har hatt 50/50. Men den har vell han strengt tatt ikke hatt rett på de siste 6 månedene med tanke på at ingen av barna har vært der? Noen som kan regelverket på det? 

Anonymkode: f7aa9...376

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 15.08):

Er han farlig? Ettersom du er redd for hva han kan finne på.

Anonymkode: d7274...449

Jeg er nok litt redd for reaksjonen hans, da han ble temmelig forbanna når jeg søkte om bidrag ved 50/50 fordeling. Han har aldri vært voldelig, men penger er det viktigste i livet hans. Så redd han kan bruke det i mot ungene eventuelt, og forholdet til ungene er jo så dårlig fra før av. 

Anonymkode: f7aa9...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da har vi vært på familievernkontoret, fikk time fortere enn forventet. Mulig på grunn av alvoret i saken. 
Det kom dessverre frem på møte at han velger bonusfamilien foran sine egne barn. Helt utrolig, men ikke overraskende med tanke på at han ikke har tatt kontakt med verken meg eller barna de siste månedene. 
 

Angående bidrag så vurderer jeg sterkt å endre det til at jeg har barna 100%, i tillegg så deler vi jo barnetrygden siden vi har hatt 50/50. Men den har vell han strengt tatt ikke hatt rett på de siste 6 månedene med tanke på at ingen av barna har vært der? Noen som kan regelverket på det? 

Anonymkode: f7aa9...376

Selvsagt skal du ha 100 % bidrag når du har barna 100 %! Jeg ville også bedt om etterbetaling av barnetrygden fra ham for månedene han har vært fraværende. 

Synd at han velger bort barna sine, men han kan heldigvis ikke velge å ikke forsørge de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det koster å fø på 4 barn, og det får han fader meg bare betale. Han blir sikkert litt sur i begynnelsen men hva forventer han egentlig? At han bare kan stikke av, velge bort egne barn og ikke betale for seg? Nei vettu hva. Har stått i det samme problemet selv. Hvis han bruker det mot ungene så må du jo bare si at de pengene går jo for å forsørge de. De bidrar til at dere får det romsligere økonomisk, og sånn er reglene. 

Anonymkode: 7958b...6a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga han noe grunn for 0 samvær?

Søk bidrag fort spm fy, tenk at det er barna dine som sksl ha pengene. 

Anonymkode: 3d23c...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ga han noe grunn for 0 samvær?

Søk bidrag fort spm fy, tenk at det er barna dine som sksl ha pengene. 

Anonymkode: 3d23c...fa6

Eneste grunnen var at han hadde andre behov nå, og at ungene kunne komme innimellom om de hadde lyst til det så lenge de gav beskjed før de skulle komme. Men tror neppe ungene noen sinne kommer til å føle seg velkommen nok til å faktisk ha lyst til å gå på besøk der. 
Vi må nok bare innse at han har valgt sitt nå, så krysser jeg alt for at ungene klarer seg uten for store traumer senere i livet. 
Ungene får heldigvis videre samtaler hos familievernkontoret. 

Anonymkode: f7aa9...376

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...