Gå til innhold

En jeg kjenner har kjøpt ny bil til sin sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gregarious skrev (10 timer siden):

Eller hva om noen kritiserte kjøpet av ett nytt svært dyrt bilsete? Skal en kjøpe bilpute på biltema selv om en har midler til å kjøpe noe vesentlig bedre?

Klart det. Tenk om du har en tremenning eller facebookvenn eller kusine av kona som føler seg spyttet på om du har bedre sete? 😊

Anonymkode: 50377...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg at denne faren ønsket noe annet enn å sikre sin sønn en trygg bil. Antar det ikke falt han inn at naboene skal bli støtt og fornærma….

Anonymkode: 28a48...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Har du heltatt barn? For du skriver at DU ikke har råd til bil... ikke at du ikke har råd til å kjøpe bil til ditt barn.

Det er jo din feil at du ikke har råd...du har enten for mye lån, stort budsjett eller skt for lav lønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når jeg var yngre og opplevde ting som dette, så måtte jeg også jobbe med meg selv. 

Det kjennes vondt å ikke være en del av den velstanden som så mange andre har opplevd og tar som en selvfølge. Trygge gode foreldre som ønsker ditt beste og god økonomi i tillegg.. Mot det du (jeg) har opplevd - foreldre som brukte sine penger på seg selv mens du gikk der uten å få det du egentlig burde hatt. Sosiale aktiviteter, tøy som passet årstidene, noen som støttet deg når du ble ungdom og skulle ut i verden. 

Det er ikke de som får eller gir bilen som har sviktet, eller skjemmer bort sine barn. Det er faktisk dine foreldre som sviktet, de sviktet deg når de ikke støttet deg, hverken følelsesmessig (som en tilstedeværende heiagjeng) eller økonomisk (som å fylle opp kjøleskapet ditt når de kom på besøk). Det er dine foreldre som bør få pekefingeren, og det eneste du kan gjøre er å stå beinhardt på at sånn skal aldri du gjøre hvis du får barn (eller hvis du allerede har barn, støtt dem som dine foreldre aldri gjorde). 

Anonymkode: 7b61a...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får begynne å gi blowjobs så du kan spare opp til en bil.

Anonymkode: ada6a...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor svarer ikke ts på noen av meldingene?

Anonymkode: b460c...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor svarer ikke ts på noen av meldingene?

Anonymkode: b460c...35d

Fikk vel ikke sympati...tror også ts skrev på feil forum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Du kan umulig være så sterk om du føler deg spyttet på når du egentlig bare er misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Dette vet du neppe noen ting om… 

Dette er een misunnelse. Ta heller tak i ditt eget liv for å oppnå dine drømmer enn å være sur fordi en nabo kjører forbi i ny bil. Evt flytte veldig langt unna andre folk…

Man kan garantert bli både sterk og lære mye i livet, selv om foreldrene har gjort en god jobb med sin økonomi så de kan kjøpe en bil til barna. Ny bil i gave er ikke ensbetydende med dårlig oppdragelse. Vanligvis er jo de som klarer å ordne seg til slik ganske oppegående, og mange gir garanterert barna sine en god oppdragelse. Fordi de har fått det selv, og det er derfor de er der de er.

Anonymkode: 6fcf9...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva angår det deg hva andre velger å kjøpe til sine barn?  Har da ingenting med oppdragelsen til barnet å gjøre. 

Din bitterhet er ditt problem. Søk hjelp for dine egen problemer og la andre leve som de vil.. 

Anonymkode: 2ce8f...abb

Kanskje ho er søsteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Jobbet på sykehjem i 20 årene da min far kjøpte en splitter ny bil til meg i samme prisklasse. Jeg var så glad for at han kunne gjøre det for meg, gjett hvor mange av damene jeg jobbet med på sykehjemmet som var glad på mine vegne..? - 0.

Det var da jeg lærte meg at man deler ikke sine suksess og gleder med alle rundt seg da ikke alle tåler det, og ikke alle vil deg vel. 

Anonymkode: 512df...f17

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Først bør du lære deg at livet er urettferdig, at noen har mer enn andre vil aldri endre seg. Også må du skaffe deg en bedre betalt jobb, så du kan kjøpe deg en splitter ny bil. 

Anonymkode: 437f9...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det.  Men jeg har ikke råd til så dyr bil. Kjøpte en ett år gammel bruktbil for 220.000 i 2003. Måtte låne penger....  

Anonymkode: bfdf8...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også bil til min sønn til 35000 kr, da jeg skulle ha bil selv måtte jeg betale 15000 kr av egen lomme, jeg hadde muligheten og kjøpe til ham og gjorde det, hadde han ikke hatt en søster kan det godt hende jeg hadde kjøpt en mye dyrere bil til ham

Anonymkode: c6a01...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 22.50):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Dette er da ikke så uvanlig. Vi har 2 døtre, begge fikk nye biler av oss når de fylte 18. Begge fikk hver sin E-Golf. de fleste vennene deres har også fått bil av foreldrene.

Da vet vi at de kjører trygt, og kan lade fritt hjemme

Anonymkode: 32572...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 22.50):

Bilen er ikke så altfor dyr, rundt 250 000 kr.  Helt ny bil fra fabrikk.

Sønnen har aldri jobbet. 

Jeg har vært i arbeidslivet flere år og har ikke råd til bil.  Jeg føler meg spyttet på når sønnen kjører forbi huset. 

Jeg har lært en god del, og blitt sterkere av å møte motstand.  Det kan neppe være god oppdragelse?

 

Anonymkode: e4e46...076

Ikke sterk nok tydeligvis, når det føles ut som å bli spyttet på og noe du anser som viktig å ta opp. 

Jeg er sikker på at flertallet her inne kan fortelle om ting i livet sitt som virkelig handler om å bli spyttet på, styrke, urettferdighet etc. 

Dette er bare tåpelig. Du blir jo kun irritert på deg selv, fordi du som voksen ikke har klart å skaffe en bil. Vær glad på hans veier, å heller fokuser på deg selv. Livet blir så mye bedre da. 

 

Anonymkode: 46f3d...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller fryde deg over avskrivningerverditap og vedlikehold er det ikke mange som tenker på. I stedet for å være misunnelig.  

Får da helt fungerende og holdbare biler for en brøkdel av 250K.som man kan ha i 10-15 år.

Anonymkode: bfdf8...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (På 8.9.2024 den 12.28):

Jeg lurer mest på hvilken bil som koster 250 tusen ny fra fabrikk. ?

Nissan Leaf blant annet. Sikkert noen begredelige VW produkter også. Er dem demokjørt blir dem enda billigere. Det er mulig. 

Vurdert ny bil selv, men er som å kaste penger på havet. 

Anonymkode: bfdf8...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...