AnonymBruker Skrevet 8. september #41 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hjemmebursdag altså? Det er jo for de resurssterke som har plass til det! Her er det kun de rikeste som har råd til hjemmebursdag, og så snakker de høyt om hvor mye mer koselig og personlig det er enn lekeland🙄 Anonymkode: 4f292...218 Ee er nå billigere å ha hjemme en lekeland,bowling osv Her så hvis en ska ha 10 stk er det nesten 3500 kr på lekeland eller bowling. Tar en det hjemme eller ute der en har gapahuk osv blir jo en brøkdel. Bruker nå ikke 3500kr på pølser eller pizza. Og et bål Anonymkode: a05d8...d2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #42 Del Skrevet 8. september Hadde bare ledd av sånne foreldre, og syns fryktelig synd på barna deres. Må jo være som å vokse opp i en slags hysterisk sekt. Barnebursdag er pølser/pizza, sjokoladekake, gele, godtepose og brus/juice. Anonymkode: 56f8d...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #43 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var ikke akkurat sånn at vi bare hadde fem stykker invitert i bursdagsselskap på den tiden heller. Og har man råd til å ha med alle barna på Lekeland så er man jo ikke ressursvak. Anonymkode: 8fb72...32d Mine er også større nå, men her var det hverfall mest vanlig å invitere av samme kjønn, så hos oss var det mellom 14-18 stk, og det hadde vi hjemme selv om det var litt trangt og kaos 😊 jeg kjenner flere nå som sier de må invitere nærmere 30 stk. Det er litt forskjell det synes jeg 😊 og dersom feks 3 familier legger seg sammen og spleiser på en bursdag på feks Leos lekeland. De tar ca 300,- pr barn i bursdagspakke, delt på 3 blir det ca 2600,- or familie. Og du får rimeligere løsninger på forskjellige lokale svømmehaller/ bowlinge / kinoer etc. Jeg står ikke midt i dette selv, men har uten tvil forståelse for at mange opplever mye mer stress og styr rundt barnebursdager nå, enn jeg gjorde med mine ( selv om jeg følte det kokte litt da også ). Og dersom foreldregruppa omtrent skal diktere hva man kan servere i tillegg ? 😂 Anonymkode: ec8b7...dc9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #44 Del Skrevet 8. september Aldri opplevd at noen reagerer på at det serveres pølse, pizza, litt snop og kaker. Her er det det som er vanlig å servere. I bursdagene til 10-åringen har jeg de siste årene servert pølse, gelé, formkake og oppskjært vannmelon. Samt potetskruer og popcorn. 13-åringen hadde sist gang taco, muffins, oppskjært frukt og potetgull. Hva krever disse som syns dette ikke er innenfor at det skal serveres? Anonymkode: 1e365...4a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #45 Del Skrevet 8. september Pølser og pizza er helt vanlig her også. Folk serverer gjerne det unger liker, sånn er det. Men ser flere har f.eks smoothie og frukt stående fremme og det spiser ungene. Så kan man gjerne argumentere med at det finnes bedre pølser på markedet da blant annet, jeg har kjøpt flere av disse, men selv om jeg som voksen liker det så liker ikke ungene det i det hele tatt dessverre. Og det er ikke fordi jeg servere dritt og junk hjemme, men har nok mye med smak og konsistens å gjøre på disse pølsene sammenlignet med vanlig wiener og grillpølser. Og det kan jeg faktisk forstå, for det er ganske forskjell. Anonymkode: a39f2...617 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #46 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemmebursdag altså? Det er jo for de resurssterke som har plass til det! Her er det kun de rikeste som har råd til hjemmebursdag, og så snakker de høyt om hvor mye mer koselig og personlig det er enn lekeland🙄 Anonymkode: 4f292...218 På vår, sommer og tidlig høst som nå kan man ha bursdag ute i en park. Lite vanskelig å ta med seg kake, brus og pølser ut. Og mye billigere enn å betaler for gjester i lekeland. Anonymkode: f2257...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 8. september #47 Del Skrevet 8. september Er dette en meny som noen foreldre ville vært fornøyde med tro? Grønnsaker i staver med dipp. Oppskåret frukt. Grønn supersmootie: Råwfoodkake Er det sånn vi mener unger skal kose seg i et bursdagsselskp? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. september #48 Del Skrevet 8. september (endret) Jeg vet ikke hvor du bor, men her er det helt vanlig med pølser i brød (eller pizza), brus, kaker og godteposer i bursdager. Hjemmebursdag er også helt vanlig, på tross av (eller kanskje fordi?) at det er et pengesterkt område. Endret 8. september av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #49 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ee er nå billigere å ha hjemme en lekeland,bowling osv Her så hvis en ska ha 10 stk er det nesten 3500 kr på lekeland eller bowling. Tar en det hjemme eller ute der en har gapahuk osv blir jo en brøkdel. Bruker nå ikke 3500kr på pølser eller pizza. Og et bål Anonymkode: a05d8...d2a Mye dyrere å ha stor nok bolig/hage til å ha plass til å ha det hjemme. Anonymkode: 4f292...218 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8. september #50 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye dyrere å ha stor nok bolig/hage til å ha plass til å ha det hjemme. Anonymkode: 4f292...218 Vi har 75 kvadratmeter og har nå hatt bursdager inne hvis det har skjært seg med været ute. Da vært 10-15 unger. Aldri vært problem. Virker met som folk lager ting vanskeligere en de er. Vennine hadde leilighet på 60 kvadrstmeter og ho hadde nå barnebursdager hjemme med 20 unger. Vanligvis har vi valgt å bruke uteområdene rundt der vi bor på vinteren hatt bål på båtplasser eller gapahuk, ungene har akt og herjet i snøen Men har kanskje endret seg de siste 15 årene på hvor stort ting ska være. Her er nå unga 18 og 19. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #51 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemmebursdag altså? Det er jo for de resurssterke som har plass til det! Her er det kun de rikeste som har råd til hjemmebursdag, og så snakker de høyt om hvor mye mer koselig og personlig det er enn lekeland🙄 Anonymkode: 4f292...218 Sønnen min synes det var så gøy å være i bursdag når det var hjemme hos folk. Vi bor på landet så langt til nærmeste lekeland. Anonymkode: 9ba60...8f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. september #52 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mye dyrere å ha stor nok bolig/hage til å ha plass til å ha det hjemme. Anonymkode: 4f292...218 Men man kjøper jo ikke ny bolig til hver bursdag så det blir underlig å ta med boligutgifter i prisen for en bursdag. Når man først har en bolig er jo det å ha hjemmebursdag betydelig billigere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #53 Del Skrevet 8. september Arkana skrev (2 minutter siden): Men man kjøper jo ikke ny bolig til hver bursdag så det blir underlig å ta med boligutgifter i prisen for en bursdag. Når man først har en bolig er jo det å ha hjemmebursdag betydelig billigere. Men du må da vel se at dette kommer ann på størrelsen på boligen, antall barn og alderen på barna? Forskjell på å ha 20 6-åringer på besøk enn 20 13-åringer også 😊 Dersom du bor i en mindre leilighet, eller et lite rekkehus. Anonymkode: ec8b7...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #54 Del Skrevet 8. september Jeg serverer det jeg ønsker når jeg arrangerer, og jeg liker å lage mat. Hva som blir servert andre steder legger jeg meg ikke opp i. Jeg opplever her inne at det er de som ønsker å servere pølser som roper opp om at det ikke er "bra nok". I stedet for å bare være komfortabel med eget valg. Det ser man også av denne tråden. Man er ikke "bra nok" om man har hjemmebursdag. Samtidig er man skrytete om man har hjemmebursdag for da har man stort hus, fine ting, og ork til å ikke kjøpe seg ut av det. Mens de som har nok penger til å kunne velge akkurat som de vil, ikke reflekterer over om neste bursdag er i en trang stue eller leid på tusenfryd. Anonymkode: ecf28...896 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. september #55 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du må da vel se at dette kommer ann på størrelsen på boligen, antall barn og alderen på barna? Forskjell på å ha 20 6-åringer på besøk enn 20 13-åringer også 😊 Dersom du bor i en mindre leilighet, eller et lite rekkehus. Anonymkode: ec8b7...dc9 Joda, jeg har ingen problemer med å forstå at det er lettere å ha en halv skoleklasse på bursdag i et stort hus enn i et lite og at familier med god økonomi i større grad har store hus. Men det blir likevel ikke riktig å ta med utgifter til bolig når man beregner hva som er en dyr eller en billig bursdag. Boligen hadde man hatt uavhengig av hva slags bursdag man lager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #56 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg serverer det jeg ønsker når jeg arrangerer, og jeg liker å lage mat. Hva som blir servert andre steder legger jeg meg ikke opp i. Jeg opplever her inne at det er de som ønsker å servere pølser som roper opp om at det ikke er "bra nok". I stedet for å bare være komfortabel med eget valg. Det ser man også av denne tråden. Man er ikke "bra nok" om man har hjemmebursdag. Samtidig er man skrytete om man har hjemmebursdag for da har man stort hus, fine ting, og ork til å ikke kjøpe seg ut av det. Mens de som har nok penger til å kunne velge akkurat som de vil, ikke reflekterer over om neste bursdag er i en trang stue eller leid på tusenfryd. Anonymkode: ecf28...896 Nå tar jo hele tråden utgangspunkt i at Ts har fått beskjed fra andre foreldre om at pølser ikke er godt nok 😉 Anonymkode: ec8b7...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #57 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemmebursdag altså? Det er jo for de resurssterke som har plass til det! Her er det kun de rikeste som har råd til hjemmebursdag, og så snakker de høyt om hvor mye mer koselig og personlig det er enn lekeland🙄 Anonymkode: 4f292...218 Slik er det her og. Vi er "fattige" i et rikt område, og bor så trangt at vi knapt har plass til noen her. For at ungen skal få feire bursdag så må vi faktisk arrangere bursdagen et annet sted. Heldigvis kjøper vi en større leilighet i et rimeligere område snart. Anonymkode: ceb19...8d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #58 Del Skrevet 8. september Belima skrev (26 minutter siden): Er dette en meny som noen foreldre ville vært fornøyde med tro? Grønnsaker i staver med dipp. Oppskåret frukt. Grønn supersmootie: Råwfoodkake Er det sånn vi mener unger skal kose seg i et bursdagsselskp? Grønnsaksstaver og dipp er veldig populært her. Samme med frukt - pleier lage litt ekstra ut av det, fruktfigurer av dyr, sist lagde jeg vannmelon-båt. Smoothie bør av søte slaget, lager ofte basert på mango eller jordbær. Kan love at det er mer populært enn brus. Kake, det kan jeg love deg går ned nesten uansett. Du bør også legge til noe som metter mer. Vi har hatt kylling på spidd og laks på spidd. Pizzabar. Pita der man kan velge eget tilbehør og saus. Sushi er faktisk også veldig populært, så lenge man holder seg til laks. Anonymkode: ecf28...896 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #59 Del Skrevet 8. september Arkana skrev (1 minutt siden): Joda, jeg har ingen problemer med å forstå at det er lettere å ha en halv skoleklasse på bursdag i et stort hus enn i et lite og at familier med god økonomi i større grad har store hus. Men det blir likevel ikke riktig å ta med utgifter til bolig når man beregner hva som er en dyr eller en billig bursdag. Boligen hadde man hatt uavhengig av hva slags bursdag man lager. 😂😂 nei, selvfølgelig ikke, men jeg tror nok den du siterte som sa det satte det litt på spissen, var vel ikke bokstavelig ment? 😉 Jeg skjønner at foreldre i dag blir frustrerte når det stadig kommer flere og flere «krav» til hvordan ting skal være. Og når de ytrer at det er vanskelig, får de en haug med løsninger presentert i «kan du ikke bare gjøre sånn og sånn»-tone, som ikke hjelper de i den situasjonen de personlig er i. Anonymkode: ec8b7...dc9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #60 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemmebursdag altså? Det er jo for de resurssterke som har plass til det! Her er det kun de rikeste som har råd til hjemmebursdag, og så snakker de høyt om hvor mye mer koselig og personlig det er enn lekeland🙄 Anonymkode: 4f292...218 Hallo? Man trenger ikke all verdens plass. Det blir det man gjør det til. Har ingen verdens ting med ressurssterke å gjøre. Hjemmebursdag har kostet oss ca 1500,- for mat, pynt, baking etc.. Samme gjengen på f.eks en trampolinepark ville kostet oss i overkant av 5000,-. Vi sjekket akkurat mulighetene for å bruke nettopp trampolinepark i år til et av barna fordi jeg har termin 2 uker etter bursdagen, men med de summene så er det ikke verdt det og barna vil heller ha hjemmebursdag. Bursdager kan være tipp topp uten at foreldre overdriver og skal gjøre alt så massivt og overdrevet. Det enkle er ofte det beste. Anonymkode: 8f2f4...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå