Gå til innhold

Barnas venner spiser meg ut av huset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om du ikke alltid har tid til å lage opp mat i helgene, så ville jeg prioritert det i ditt tilfelle uansett. Jeg har vært i lignende situasjon og brukte/bruker enda, tilbud og fryseboks for det det er verd. Mat har blitt svindyrt! Kjøper svin/kyllingkjøttdeig, knust tomat og ost på tilbud og lager stor porsjon med pizza/pastasaus i blandt. Noe blir pizzasnurrer, noe blir pizza som halvstekes, ferdigdeig på rull funker helt fint. Kjøper de rimeligste eggene og picnic skinke på tilbud til matmuffins, og noe pastasaus i bokser til å ha sammen med spaghetti. Alt fryses. Da har du hurtigmat til før trening, og så går jeg sunnere til verks når det bare er oss. 

Men du må gjøre dette HELT klart for barna dine. Jeg ville prøvd å bli kjent med vennene, men de foreldrene høres temmelig håpløse ut. Tror neppe jeg hadde tatt noen kamp med dem, om det ikke rant helt over for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det er sykt irriterende med barn på besøk til middag, de får en porsjon, og mange av de liker ikke, så da går det i søpla, wow kjempegøy å kaste mat

Anonymkode: fa0e8...30d

Akkurat dette kan du jo løse på en enkel måte. Gi dem en liten smak først (f.eks. en halv øse lapskaus), og si at de må smake først.

Skrevet
nordlending skrev (1 minutt siden):

Akkurat dette kan du jo løse på en enkel måte. Gi dem en liten smak først (f.eks. en halv øse lapskaus), og si at de må smake først.

Men hva om det er en hel kyllingfilet,laksefilet eksempel

og de sitter gjerne å huffer seg over hvor sultne de er, 7-9 år

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva om det er en hel kyllingfilet,laksefilet eksempel

og de sitter gjerne å huffer seg over hvor sultne de er, 7-9 år

Skjær av en bit. Hvis det er kresne barn som flere ganger har nekta å spise, er det bare å si det som det er. "Smak denne, og hvis du vil ha mer får du mer. Hvis du ikke liker det slipper vi å kaste hele biten". 

Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Skjær av en bit. Hvis det er kresne barn som flere ganger har nekta å spise, er det bare å si det som det er. "Smak denne, og hvis du vil ha mer får du mer. Hvis du ikke liker det slipper vi å kaste hele biten". 

Føler helt ærlig at noen barn kan vær vanskelig på ting, vi snakker om typen barn som og nekter å spise et knekkebrød om du har smurt smøret på FEIL side

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 21.11):

Vi snakker aldri sammen. Sønnen min fortalte at foreldrene til den ene vennen ikke ville at han skulle dra hit så ofte fordi jeg visstnok er "naver" (jeg er ikke det, mulig han har sett meg utenfor nav, da jeg ofte er der i møter i forbindelse med jobb). Rekkehuset vi bor i har lavere standard og mange av de som bor her er lavinntekt familier. Det blåser jeg i for å si det mildt. De andre hilser såvidt.

Har lyst til å bare si nei til besøk, men det blir vel feil det og...

Ja kunne eventuelt bedt de kjøpe med seg mat de ville hatt her, nudler og lignende. 

Anonymkode: 725c3...24c

Dette sier alt du trenger om foreldrene til den ene vennen din. De tror du lever på NAV altså at det de betaler i skatt skylder du dem med å fore sønnen. Sånne søppel mennesker blir rike på å utnytte andre. Si at vennen blir nødt til å kjøpe med egen mat.

Anonymkode: 11371...814

Skrevet

Er disse foreldrene klar over at deres barn spiser hos dere 3 ganger i uken?

mitt barn hadde venner som spiste her hverdag etter skolen, viste seg at foreldrene ikke ante noe om det. 
Hos oss måtte vi be alle gå hjem etter skolen og heler møte 30 min før trening sånn at alle har spist og gjort lekser. 

Hvis disse foreldrene er klar over det så hadde jeg snakket med barna mine at venner er koselig å ha, men de må hjem å spise før de skal på trening! 

Anonymkode: d22ee...45e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...