AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #21 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør man i slike situasjoner? Stikker til helvete vekk. Anonymkode: 7d6f5...ec2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #22 Del Skrevet 7. september 2024 Mange snille menn i fengsel etter å ha banket kona Anonymkode: 22443...22d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 7. september 2024 #23 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snill mann som lager mat og stiller opp når det er noe. Samtidig er det en underliggende aggresjon der. Jeg forstår ikke alltid hva som utløser den. Kan f.eks. bli sint når jeg forsøker å sette grenser for meg selv, spesielt når det gjelder fysisk nærhet. Snakker til meg på en nedlatende måte. Jeg tror at aggresjonen skyldes dårlige opplevelser med andre damer fra tidligere, men han er ikke interessert i å snakke om følelser. Han mener at følelser er en personlighetsbrist, virker det som. Hva gjør man i slike situasjoner? Anonymkode: c3f3e...ed8 Sinne er også en følelse💁♀️ Just saying…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #24 Del Skrevet 7. september 2024 Det er ikke uvanlig å være praktisk hjelpsom for så å bruke det som et argument om at du skylder vedkommende noe eller at du er utakknemlig om du reagerer på noe (som egentlig er en "dealbreaker" for alle som har sunne grenser). Alt du skriver tyder på at forholdet ikke er sunt. Anonymkode: c0ad0...d44 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 7. september 2024 #25 Del Skrevet 7. september 2024 Du kommer deg unna, blokkerer, og ser deg aldri tilbake igjen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #26 Del Skrevet 7. september 2024 Akebrett skrev (1 time siden): Sinne er også en følelse💁♀️ Just saying…. Ja, jeg har vel ikke skrevet noe annet? T.S. Anonymkode: c3f3e...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #27 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg har vel ikke skrevet noe annet? T.S. Anonymkode: c3f3e...ed8 Hvorfor vurderer du i det hele tatt andre alternativer enn å dumpe han? Anonymkode: 602d3...532 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #28 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snill mann som lager mat og stiller opp når det er noe. Samtidig er det en underliggende aggresjon der. Jeg forstår ikke alltid hva som utløser den. Kan f.eks. bli sint når jeg forsøker å sette grenser for meg selv, spesielt når det gjelder fysisk nærhet. Snakker til meg på en nedlatende måte. Jeg tror at aggresjonen skyldes dårlige opplevelser med andre damer fra tidligere, men han er ikke interessert i å snakke om følelser. Han mener at følelser er en personlighetsbrist, virker det som. Hva gjør man i slike situasjoner? Anonymkode: c3f3e...ed8 Høres ikke ut som hverken snill ut eller en som stiller opp. Å lage mat er ikke snill, det er en grunnleggende ferdighet alle skal ha. På lik linje med å klare å drite på do framfor i klærne sine. Anonymkode: 4506f...77b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #29 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Snill, men aggressiv? Snakker til deg på en nedlatende måte? Klarer ikke helt å skjønne at han kan kategoriseres som snill. Anonymkode: 74f86...bd4 Jeg forstår ikke.... TS, du ser alt dette selv... Hvordan klarer du da ikke å se det alle andre ser? Dette kommer til å bli alt annet enn et godt eventyr om du velger å fortsette det Anonymkode: a3577...fe1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #30 Del Skrevet 8. september 2024 Han er ikke snill Anonymkode: 4a318...eeb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 8. september 2024 #31 Del Skrevet 8. september 2024 Snille mennesker er ikke aggressive og nedlatende 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegJa Skrevet 8. september 2024 #32 Del Skrevet 8. september 2024 Han er ikke en snill mann hvis han er aggressiv. En snill mann er ikke en som snakker til deg i en nedlatende tone eller en som får deg til å føle deg usikker og utrygg. En mann som kan skifte humør på den måten der, det er en mann som du må gå på eggeskall rundt, og føle at du ikke kan slappe av eller være deg selv rundt. En tyrann, med andre ord. En type mann som jeg aldri ville vært sammen med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #33 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 19.36): Snill mann som lager mat og stiller opp når det er noe. Samtidig er det en underliggende aggresjon der. Jeg forstår ikke alltid hva som utløser den. Kan f.eks. bli sint når jeg forsøker å sette grenser for meg selv, spesielt når det gjelder fysisk nærhet. Snakker til meg på en nedlatende måte. Jeg tror at aggresjonen skyldes dårlige opplevelser med andre damer fra tidligere, men han er ikke interessert i å snakke om følelser. Han mener at følelser er en personlighetsbrist, virker det som. Hva gjør man i slike situasjoner? Anonymkode: c3f3e...ed8 RED FLAG!!!!! ER HAN NEDLATENDE? WTF??? LØØØØØØØP Anonymkode: 7d320...ea7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #34 Del Skrevet 10. september 2024 Ts, hvis dette er sant, så vær så snill å ta til deg denne setningen: Kind people will never pretend to be cruel, but cruel people will pretend to be kind. Anonymkode: bdc59...6e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #35 Del Skrevet 10. september 2024 Du burde kanskje ha vært i terapi før du dater og går inn i et forhold. Du nyter godt av at en mann er snill mot deg, stiller opp, lager mat og tar vare på deg, men du gir ikke noe tilbake som f.eks. fysisk nærhet noe som er HELT GRUNNLEGGENDE i et forhold? Fortell mannen at du er syk og må i terapi, og at han bør finne seg noen andre som IKKE har slike grenser. Anonymkode: 8d5ae...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #36 Del Skrevet 10. september 2024 Å være et helt normalt ålreit menneske (som eksempelvis er: å ta sin andel av husarbeid ubedt, å lage mat innimellom, å håndtere absolutt alt forefallende ved partners sykdom uten å nevne det eller behøves minnes på det, å håndtere egne eller andres barn med kunnskap og generøsitet, å bry seg om personer man har valgt inn i livet sitt ved å stille spørsmål, vise sympati eller støtte opp) er ikke å være «snill», ts. Det er å være et helt ok menneske. Det er ikke et mål på «snillhet». Det er den absolutt nedre grense anstendig adferd. Et absolutt nedre krav du bør stille absolutt alle du velger omgåes i noen slags kontekst. Til en partner stiller man høyere krav enn det absolutte minimum av anstendighet. Du nevner din valgte partners traumer. Men for at du definerer den absolutte nedre grense av anstendighet som «snill» så har også du noen traumer. Trå et steg tilbake. Ut av forholdet. Og av-lær deg selv den definisjonen av «snill» du nå sitter på. Etter det (og først etter det, uavhengig av hvor mange år det skulle ta deg!) så oppsøker du nye partnere. Jeg garanterer deg at du med sympati vil se tilbake på deg selv anno 2024 som en trist og lettlurt sjel. Det er umulig, ts, å være snill med et «men». Enten er man snill. Helt uten «men». Eller så er man ikke engang et ålreit menneske. Det finnes absolutt ingen scenario der «snill» og «men» kan kombineres. (Med mindre du tenker type «han er snill men har hund og jeg er allergisk». ) Anonymkode: 7cf40...97f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 10. september 2024 #37 Del Skrevet 10. september 2024 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #38 Del Skrevet 10. september 2024 At han lager mat og sånt er en selvfølge. Det er ikke å være snill. Denne mannen høres ut som en tikkende bombe. Anonymkode: 3264f...032 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #39 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 19.36): Snill mann som lager mat og stiller opp når det er noe. Samtidig er det en underliggende aggresjon der. Jeg forstår ikke alltid hva som utløser den. Kan f.eks. bli sint når jeg forsøker å sette grenser for meg selv, spesielt når det gjelder fysisk nærhet. Snakker til meg på en nedlatende måte. Jeg tror at aggresjonen skyldes dårlige opplevelser med andre damer fra tidligere, men han er ikke interessert i å snakke om følelser. Han mener at følelser er en personlighetsbrist, virker det som. Hva gjør man i slike situasjoner? Anonymkode: c3f3e...ed8 Kan du gi noen eksempler? Hvor sint og hvor nedlatende? Hva sier han? Det er litt mye å kreve at folk ikke skal bli i litt såret og demotivert av avvisning. Han blir litt kald når han opplever deg som kald. Hvis han ikke respekterer et nei, blir sint og utagerer eller sier ondskapsfulle ting bør du gå. Anonymkode: 6c562...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #40 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du burde kanskje ha vært i terapi før du dater og går inn i et forhold. Du nyter godt av at en mann er snill mot deg, stiller opp, lager mat og tar vare på deg, men du gir ikke noe tilbake som f.eks. fysisk nærhet noe som er HELT GRUNNLEGGENDE i et forhold? Fortell mannen at du er syk og må i terapi, og at han bør finne seg noen andre som IKKE har slike grenser. Anonymkode: 8d5ae...d6f Det var en merkelig konklusjon å komme til utfra ts sitt innlegg. Det står ikke noe om at hun ikke lager mat eller stiller opp og med omtanke og praktiske gjøremål. Det er faktisk helt vanlig at begge gjør det i et forhold. Det står heller ikke noe om at hun ikke deler fysisk nærhet, men det er viktig for alle å ta hensyn til egne og partners grenser. Enten det gjelder noen typer sex og når man orker/vil ha sex. Anonymkode: c0ad0...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå