Gå til innhold

Snill, men aggressiv mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snill mann som lager mat og stiller opp når det er noe.

Samtidig er det en underliggende aggresjon der. Jeg forstår ikke alltid hva som utløser den. Kan f.eks. bli sint når jeg forsøker å sette grenser for meg selv, spesielt når det gjelder fysisk nærhet. Snakker til meg på en nedlatende måte.

Jeg tror at aggresjonen skyldes dårlige opplevelser med andre damer fra tidligere, men han er ikke interessert i å snakke om følelser. Han mener at følelser er en personlighetsbrist, virker det som. 

Hva gjør man i slike situasjoner? 

Anonymkode: c3f3e...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snill, men aggressiv? Snakker til deg på en nedlatende måte? Klarer ikke helt å skjønne at han kan kategoriseres som snill. 

Anonymkode: 74f86...bd4

• Liker 22
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier hadebra og går videre, en mann som ikke respekterer grensene din er ikke noe å samle på.

Anonymkode: 602d3...532

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er merkelig at du i det hele tatt stiller dette spørsmålet, svaret er meget innlysende. Kanskje du skal jobbe litt med egenkjærlighet, og selvbile før du dater?

Anonymkode: 602d3...532

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier at han mener følelser er en personlighetsbrist: Du skjønner vel selv at dette er et stort rødt flagg. Du vil aldri få det bra sammen med en mann som ikke kan forholde seg til følelser. Man må kunne kommunisere og møte hverandres følelser for å ha et godt forhold.

Anonymkode: 205ca...425

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han lager mat og stiller opp er egentlig minimumet. Det er det som er normalt. Det er ikke å være utpreget snill. 

Og skulle du ellers føle at han er snill, så utlignes det av aggressjonen. Er han enten passiv eller aktiv aggressiv der du føler deg overkjørt eller i verstefall angrepet, så er han ikke snill. 

Alarmklokkene dine burde ringe om du går på tå hev rundt han fordi han utviser aggressivitet. Da er aggressiviteten direkte nedbrytende og helseskadelig for din del, og det er alt annet enn å være snill. På tross for at han lager mat til deg og stiller opp når livet krever det. 

Han kan heller ikke unnskylde aggressivitet med tidligere relasjoner. Han har ingen rett til å ta ting utover deg. Hvis han med sin aggressivitet ikke klarer å komme seg til hektene fra tidligere relasjoner, så bør han helst bo alene til han er klar for å invitere noen til å være en likesinnet i livet sitt.

Endret av Bombasi
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på magefølelsen. Den er der for å beskytte deg. Han er ikke snill, han oppfører seg snilt nå. Kom deg bort og ikke se deg tilbake.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill er å unne andre godt, ikke nødvendigvis det å kun hjelpe fysisk. Det er en emosjonell egenskap.

Anonymkode: 398da...d0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Samtidig er det en underliggende aggresjon der. Jeg forstår ikke alltid hva som utløser den. Kan f.eks. bli sint når jeg forsøker å sette grenser for meg selv, spesielt når det gjelder fysisk nærhet. Snakker til meg på en nedlatende måte.

Jeg tror at aggresjonen skyldes dårlige opplevelser med andre damer fra tidligere, men han er ikke interessert i å snakke om følelser. Han mener at følelser er en personlighetsbrist, virker det som. 

Du går. Det er det du gjør i slike situasjoner. Vil du virkelig fortsette med denne mannen, i stedet for å treffe en mann som faktisk er snill? 

Anonymkode: 13db2...0db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kommer seg kjappest mulig unna før han begynner å se på deg som hans eiendel som han kan ta ut aggresjonen mot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gå, før det blir verre.

Anonymkode: 48543...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du omtaler forholdet som situasjonen, så er det å gjøre å la forholdet gå over. Dere trenger trolig begge to hjelp til å utvikle bedre kommunikasjonsevner. Det er ugunstig at han prater nedlatende til deg og viser aggresjon du egentlig blir overrasket av og det er lite konstruktivt slik du beskriver at du vil grave i fortiden hans, potensielt for å forstå hans aggresjon. I beste fall er dere bare inkompatible, i verste fall blir det nedbrytende for dere begge å fortsette forholdet.

Det er ingen grunner til å forsøke å forstå og unnskylde hans aggresjon og nedlatenhet. Det er derimot gode grunner for å si ifra at dette føles dårlig ut for deg og at du forventer å bli behandlet med respekt heretter. Så går du fra han når han fortsetter å opptre respektløst.

Anonymkode: 387a0...01c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke både snill og aggressiv. Kom deg bort før han gjør mer enn å bruke ord. Jeg datet en i flere måneder som var sjalu og smått aggressiv, merket at det lå et temperament der. Han lagde mat og hjalp til med ting, men hjalp liksom ikke når han skjulte en fengselsdom for vold mot tidligere samboer for meg. Vi var fint ferdig da kan man si

Anonymkode: 6d9a0...fd4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går videre. Lage mat og stille opp når det er noe er ikke akkurat mye å juble over.

Anonymkode: feed4...c72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...