AnonymBruker Skrevet 8. september #121 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg tenker at her er det trolig en forhistorie vi ikke vet noe om. Og dersom foreldre ikke elsket sine egne barn ekstremt høyt, så hadde de kastet dem i søppelkassa lenge før de var en uke gamle. Barn er enormt mye jobb både psykisk, fysisk og økonomisk. Venninna til TS høres ikke ut til å være helt i vater når man leser HI isolert, men igjen så aner vi ikke noe om hva som har ledet opp til denne venninnens frustrasjonsutbrudd. Anonymkode: 06821...dbd Jeg elsker også mine barn over alt på jord, klarer likevel samtidig å synes dyr er søte - ser ikke hvorfor det ene skulle forrringe det andre 😊 og så må også vi mødre være såpass rasjonelle at selv om vi synes barna våre er fantastiske og vi et stolte av de, så er de ikke verdens midtpunkt for alle andre til enhver tid 😊 dersom ts hadde gått hjem til venninnen for å se baby, men kun pratet om katten - det hadde vært noe annet. Her er de hjemme hos ts som har en ny kattunge rundt føttene, som hun holder på å bonde med. Klart den også fikk litt oppmerksomhet 😊 Anonymkode: c51f0...671 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #122 Del Skrevet 8. september Ja finnes det ikke problemer, så er det viktig å oppkonstruere noen. Noen mennesker bare må ha noe å krangle om, eller bli støtt av. Pleier å holde meg unna slike med den negative auraen de har, den sprer seg. Anonymkode: e9281...338 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #123 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Babyer er ikke så jævla søte at det gjør noe. Og venninna di er jo ikke helt god. Kattunger er veldig søte uansett🥰 Anonymkode: d5e39...cc4 Pluss at kattunger og hundevalper er mer interessante å se på enn babyer som bare ligger der. Anonymkode: f108d...e74 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #124 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg syns jo at kattunger er mye søtere en babyer. Men sier ikke det til henne da 😉 Anonymkode: 6b1a0...974 Det syns jeg du skal. Hun kan lære seg at alt handler ikke om ungen hennes, og at folk synes forskjellige ting er viktige/fine. Dere er jo såklart kry over pusen deres. Det er jo på en måte deres «baby». Antar du hadde synes ditt barn er søtere enn hennes? Hun høres ut som typen som hadde blitt krenka over det. Anonymkode: c9e95...568 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #125 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det syns jeg du skal. Hun kan lære seg at alt handler ikke om ungen hennes, og at folk synes forskjellige ting er viktige/fine. Dere er jo såklart kry over pusen deres. Det er jo på en måte deres «baby». Antar du hadde synes ditt barn er søtere enn hennes? Hun høres ut som typen som hadde blitt krenka over det. Anonymkode: c9e95...568 Det er vel det ts allerede har gjort. Og det er folk uten antenner som holder på slik som du beskriver. Anonymkode: b8af8...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #126 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel det ts allerede har gjort. Og det er folk uten antenner som holder på slik som du beskriver. Anonymkode: b8af8...b6f Venninna til ts er den uten sosiale antenner her. Ts skulle sagt at kattungen er 100% søtere enn hvilken som helst unge. Anonymkode: c9e95...568 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #127 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ærlig talt, hvorfor skal hun gjøre ting som er ekskluderende for hunden bare fordi dere er der? Kan dere ikke heller finne på andre ting? Og om dere absolutt MÅ på stranda, må hun være med? Om jeg har besøk og de vil på stranda må de gjerne gjøre det, men det blir uten meg. Anonymkode: 204af...73d 2 ganger i året sees de, oooo stakkars vofselofsen den blir ekskludert…. wow sier jeg bare Anonymkode: 36bab...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #128 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 2 ganger i året sees de, oooo stakkars vofselofsen den blir ekskludert…. wow sier jeg bare Anonymkode: 36bab...5ed Sier det samme. Wow. Må da være mulig å finne noe alle kan være med på. Anonymkode: 204af...73d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #129 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sier det samme. Wow. Må da være mulig å finne noe alle kan være med på. Anonymkode: 204af...73d Ådaja, vofselofsen er jo barnet og dør av leiseghet for man skal bade på stranda 2 timer 😏 Anonymkode: 36bab...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 8. september #130 Del Skrevet 8. september Fælt så vanskelig det er for noen å godta at ikke alle tenker det samme som dem da 🙄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #131 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Øh… nei, ingenting er nydeligere enn din egen lille baby som du kan stirre på å være forelsket i og så lukter de så godt, kjærlighet til barn og er så uendelig stort, syns du tror det er det samme som en kattunge. kattunger er skjønne, men kom’an Anonymkode: 36bab...5ed Så alle må mene det samme som deg? Så det er ikke lov å tenke at en kattunge er helt fantastisk og foretrekke det i stedet for baby da? Jeg syns ikke babyer lukter godt en gang. Syns ikke de er spesielt søte, og i tillegg er de uinteressante og kjedelige. Sikler, gulper og bæsjer på seg. Æsj altså 🤢 Det er min mening! Gi meg heller en kattunge eller en valp anytime 😻 Anonymkode: 6b1a0...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #132 Del Skrevet 9. september Kattunger, valper og andre dyreunger er da også babyer. Er ikke bare menneskebarn som kan kalles for babyer. Anonymkode: 6b1a0...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #133 Del Skrevet 9. september 2 av mine venninner blei delulu da de var gravide/i barsel. Det er skummelt å se... De har ikke selvinsikt på det i etterkant heller. Tror de bare rakna litt. De tok nøytrale ting som kritikk og personlige angrep. Anonymkode: 46189...fc2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #134 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 2 av mine venninner blei delulu da de var gravide/i barsel. Det er skummelt å se... De har ikke selvinsikt på det i etterkant heller. Tror de bare rakna litt. De tok nøytrale ting som kritikk og personlige angrep. Anonymkode: 46189...fc2 Hva sier de nå da? Eksempel på hva de tok som kritikk? Helt utrolig hva det å få barn kan gjøre med hjernen altså. Anonymkode: 6b1a0...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #135 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg tenker nok helst på de som mener at det er egoistisk å få barn, og på de som latterliggjør småbarnsforeldre og som er overtydelige på at de foretrekker katter og hunder og heller behandler dyr som menneskebarn enn å få egne barn. Det er temmelig knusende både fysisk, psykisk og økonomisk å få barn, og ingenting er mer patetisk enn de som gjør narr av morgendagens arbeidskraft og selv pludrer og steller med bikkja si som om den var et menneskebarn. Anonymkode: 06821...dbd Det er jo egoistisk å få barn . Man får det jo fordi man vil ha det. Anonymkode: 6b1a0...974 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 9. september #136 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 14.00): Øh… nei, ingenting er nydeligere enn din egen lille baby som du kan stirre på å være forelsket i og så lukter de så godt, kjærlighet til barn og er så uendelig stort, syns du tror det er det samme som en kattunge. kattunger er skjønne, men kom’an Anonymkode: 36bab...5ed Så alle må mene det samme som deg altså? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #137 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 11.53): Det må du gjerne tenke, men av det du skriver så minner du meg om typen mennesker som ikke gleder seg på vegne av andre. Når din venninne føler at du setter dyr over barn, så er det vel akkurat det din væremåte har vist henne. I dette tilfellet, din kattunge over hennes baby. Egentlig er det jo ingen konkurranse her, så hvorfor gjøre det til det? Det er for øvrig normal folkeskikk å "bry seg" om at andre nære hatt fått en baby. Det er stort for din venninne, selv om det ikke føles stort for deg. Anonymkode: b8af8...b6f Helt enig at en slik "konkurranse" virker unaturlig. Mennesker og andre dyr burde få lik oppmerksomhet og ha samme rettigheter. Menneskerettene bør generaliseres til å gjelde alle pattedyr, og drap av dyr må kriminaliseres på linje med drap av mennesker. Spising av dyr må forbys ved lov. Dette vil også gagne naturen og vår egen helse. Sykehusene må kunne ta inn andre dyr på linje med mennesker. Om loven skal generaliseres til å gjelde alle dyr, også insekter, mark, plankton og andre nonvertebrater må diskuteres. Anonymkode: c746e...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #138 Del Skrevet 11. september Vi mennesker tror jo at vi er mer verdt enn alle andre raser. Opphøyer oss selv. Jeg personlig mener at jeg ikke skjønner hvorfor dyr skal ha mindre verdi. Mennesker er også dyr. Mulig jeg er gal, men jeg mener dette. Anonymkode: 6b1a0...974 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #139 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt enig at en slik "konkurranse" virker unaturlig. Mennesker og andre dyr burde få lik oppmerksomhet og ha samme rettigheter. Menneskerettene bør generaliseres til å gjelde alle pattedyr, og drap av dyr må kriminaliseres på linje med drap av mennesker. Spising av dyr må forbys ved lov. Dette vil også gagne naturen og vår egen helse. Sykehusene må kunne ta inn andre dyr på linje med mennesker. Om loven skal generaliseres til å gjelde alle dyr, også insekter, mark, plankton og andre nonvertebrater må diskuteres. Anonymkode: c746e...1ed Nå har ikke jeg satt dyr forran barn. Det er det hun som mener. Jeg hilste på babyen, og de var også hjemme hos oss. Jeg løftet opp kattungen fordi den da gikk rundt beina mine, og spurte da er den ikke søt, fordi de ikke hadde sett den enda. Så jeg syns hun overreagerte da når hun drev å beskyldte meg for å synes den var søtere en hennes baby, var nesten så jeg hadde gjort noe kriminelt ved få den kattungen. Greit nok, jeg syns egentlig kattungen er søtere en babyen , og jeg syns kattungen er verden nydeligste. Jeg syns heller ikke babyer er spesielt søte eller interessante. Men jeg sa så klart ikke det til henne. Dyreunger er bare søtere en menneskebabyer, det er det jeg synes. Men jeg driver ikke å sier det til folk som akkurat har fått barn, selv om det bør være rom for å ha forskjellige meninger. Anonymkode: 6b1a0...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #140 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har ikke jeg satt dyr forran barn. Det er det hun som mener. Jeg hilste på babyen, og de var også hjemme hos oss. Jeg løftet opp kattungen fordi den da gikk rundt beina mine, og spurte da er den ikke søt, fordi de ikke hadde sett den enda. Så jeg syns hun overreagerte da når hun drev å beskyldte meg for å synes den var søtere en hennes baby, var nesten så jeg hadde gjort noe kriminelt ved få den kattungen. Greit nok, jeg syns egentlig kattungen er søtere en babyen , og jeg syns kattungen er verden nydeligste. Jeg syns heller ikke babyer er spesielt søte eller interessante. Men jeg sa så klart ikke det til henne. Dyreunger er bare søtere en menneskebabyer, det er det jeg synes. Men jeg driver ikke å sier det til folk som akkurat har fått barn, selv om det bør være rom for å ha forskjellige meninger. Anonymkode: 6b1a0...974 Som sagt, en meningsløs sammenlikning. Anonymkode: c746e...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå