Gå til innhold

Veninne mener jeg setter dyr forran barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kattunger er alltid søtere enn unger.

Anonymkode: 7ceb6...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattunger er søte. Babyer er også søte. Babyer er kravstore, men blir etterhvert kule små personer. Du er i din fulle rett til å velge kattunge nå, og baby kanskje etterpå.

Det er et helt legitimt valg å velge dyr over baby. Unntak er selvfølgelig hvem du redder ut av brennende bygning eller fra å drukne. Der velger man å redde babyen hver gang. 

Anonymkode: 9ba94...537

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kattunger er søte. Babyer er også søte. Babyer er kravstore, men blir etterhvert kule små personer. Du er i din fulle rett til å velge kattunge nå, og baby kanskje etterpå.

Det er et helt legitimt valg å velge dyr over baby. Unntak er selvfølgelig hvem du redder ut av brennende bygning eller fra å drukne. Der velger man å redde babyen hver gang. 

Anonymkode: 9ba94...537

Man kan jo redde begge to. Og dette jo noe som mest sannsynlig ikke skjer. 

Anonymkode: 6b1a0...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det må du gjerne tenke, men av det du skriver så minner du meg om typen mennesker som ikke gleder seg på vegne av andre. Når din venninne føler at du setter dyr over barn, så er det vel akkurat det din væremåte har vist henne. I dette tilfellet, din kattunge over hennes baby. Egentlig er det jo ingen konkurranse her, så hvorfor gjøre det til det? 

Det er for øvrig normal folkeskikk å "bry seg" om at andre nære hatt fått en baby. Det er stort for din venninne, selv om det ikke føles stort for deg. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Jeg har jo ikke sagt jeg ikke gleder meg over at hun har fått baby. De var på besøk. Jeg løftet opp kattungen og viste den fram. Jeg gjør det ikke til en konkurranse og jeg setter ikke baby og kattunge opp mot hverandre, det er det hun som gjorde når hun svarte meg sånn hun gjorde. Men det må da være lov å vise den fram. 

Jeg bryr meg så klart om at  hun har fått barn. Men kan da ikke sette alle planer på vent for det. Vi fikk kattunge nå fordi det passet nå, ikke for å konkurrere.

Vi  har jo ikke fått kattunge for å konkurrere med dem om hva som er best. Og vi må jo også få lov til å glede oss over kattungen. Var jo ikke sånn at jeg trykket den oppi ansiktet på henne heller. Men jeg løftet den da opp og viste den fram og satte den ned igjen etterpå. Da la den seg under sofaen fordi besøk er litt skummelt synes den.  Så var ikke sånn at jeg satt og dullet med den resten av tida de var her. 

 

Anonymkode: 6b1a0...974

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ha katter OG barn. Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: 0153c...7fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må du gjerne tenke, men av det du skriver så minner du meg om typen mennesker som ikke gleder seg på vegne av andre. Når din venninne føler at du setter dyr over barn, så er det vel akkurat det din væremåte har vist henne. I dette tilfellet, din kattunge over hennes baby. Egentlig er det jo ingen konkurranse her, så hvorfor gjøre det til det? 

Det er for øvrig normal folkeskikk å "bry seg" om at andre nære hatt fått en baby. Det er stort for din venninne, selv om det ikke føles stort for deg. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Nå tror jeg du misforstår med vilje her bare for å ta ts.

Uansett å svare sånn som venninnen svarte er da vel ikke helt vanlig. Hun spurte jo, men du syns kattungen er søtere ikke sant? Det er faktisk ikke normalt å spørre på den måten.

Å løfte tilfeldigvis kattungen og spørre om den er søt for så å sette den ned igjen er da ikke så rart. Blir jo litt som at man spiser noe og spør var ikke dette godt? Helt normalt.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres ikke ut som noen jeg gidder å være  venninne med. Hun har ingenting med når og om du skal få barn.

Dessuten er kattunger søtere enn menneskebabyer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må du gjerne tenke, men av det du skriver så minner du meg om typen mennesker som ikke gleder seg på vegne av andre. Når din venninne føler at du setter dyr over barn, så er det vel akkurat det din væremåte har vist henne. I dette tilfellet, din kattunge over hennes baby. Egentlig er det jo ingen konkurranse her, så hvorfor gjøre det til det? 

Det er for øvrig normal folkeskikk å "bry seg" om at andre nære hatt fått en baby. Det er stort for din venninne, selv om det ikke føles stort for deg. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Skal man sette livet sitt på vent bare fordi noen har fått barn? Virker som det er det du mener. Selvfølgelig gleder man seg over at noen av de nærmeste har fått barn. Samtidig skal man da vel ikke legge alle egne planer til side. Skulle man liksom ventet noen år med noe som passer best nå bare for å ikke såre den nybakte moren?

 

Mye rare folk altså 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (35 minutter siden):

Nå tror jeg du misforstår med vilje her bare for å ta ts.

Uansett å svare sånn som venninnen svarte er da vel ikke helt vanlig. Hun spurte jo, men du syns kattungen er søtere ikke sant? Det er faktisk ikke normalt å spørre på den måten.

Å løfte tilfeldigvis kattungen og spørre om den er søt for så å sette den ned igjen er da ikke så rart. Blir jo litt som at man spiser noe og spør var ikke dette godt? Helt normalt.

Gjør jeg? Mulig det. Når venninnen må spørre om ikke hennes baby er søt, så gir det meg et inntrykk av settingen. Om venninnen konstant var ute etter bekreftelse om at babyen hennes er søt, så hadde vel ts nevnt det. 

Anonymkode: b8af8...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør jeg? Mulig det. Når venninnen må spørre om ikke hennes baby er søt, så gir det meg et inntrykk av settingen. Om venninnen konstant var ute etter bekreftelse om at babyen hennes er søt, så hadde vel ts nevnt det. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Jeg får imidlertid et helt annet inntrykk av settingen, og begge tar helt sikkert feil siden ingen av oss var der. Mitt inntrykk er at venninnen ikke tåler at andre (i dette tilfellet en kattunge) får oppmerksomhet utover babyen hennes

Anonymkode: 204af...73d

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjør jeg? Mulig det. Når venninnen må spørre om ikke hennes baby er søt, så gir det meg et inntrykk av settingen. Om venninnen konstant var ute etter bekreftelse om at babyen hennes er søt, så hadde vel ts nevnt det. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Jeg svarte ja når hun spurte om det altså.

Anonymkode: 6b1a0...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gjør jeg? Mulig det. Når venninnen må spørre om ikke hennes baby er søt, så gir det meg et inntrykk av settingen. Om venninnen konstant var ute etter bekreftelse om at babyen hennes er søt, så hadde vel ts nevnt det. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Sorry altså, men du virker litt hårsår.

Neida, bare å sette livet sitt på vent. Noen har jo fått barn

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende kommentaren din om kattungen bare var toppen av isfjellet for henne? At du aldri har vært interessert i barnet hennes i utgangspunktet, og at du er en åpenbar og helhjertet dyreelsker som hver gang velger dyr fremfor barn? Det er en helt ærlig sak å foretrekke dyr fremfor mennesker, jeg har selv en svigermor som prioriterer hunden sin over barnebarna hver eneste gang. Venninnen din vet sikkert dette, men kanskje hun ikke klarte å holde fet inni seg etter noen uker med søvnløse netter grunnet egen menneskebaby. 

Anonymkode: 06821...dbd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns og det er spesielt når et par skaffer seg hund og katt før de får barn. Det virker så ynkelig.

det er jo ikke en familie det

Anonymkode: 36bab...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (1 minutt siden):

Sorry altså, men du virker litt hårsår.

Neida, bare å sette livet sitt på vent. Noen har jo fått barn

Sette livet på vent? Hva har det med saken å gjøre?

Det handler vel om væremåte og samhandling her. Folk får dyr og barn hele tiden, uten at det bruker å være problematisk for relasjoner. 

Anonymkode: b8af8...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (19 timer siden):

Kattunger er selvfølgelig mye søtere en menneskebabyer. Jeg blir mer varm om hjertet og helt forelsket når jeg ser en kattunge. Føler ikke det samme med menneskebabyer.

Øh… nei, ingenting er nydeligere enn din egen lille baby som du kan stirre på å være forelsket i og så lukter de så godt, kjærlighet til barn og er så uendelig stort, syns du tror det er det samme som en kattunge.

kattunger er skjønne, men kom’an

Anonymkode: 36bab...5ed

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sette livet på vent? Hva har det med saken å gjøre?

Det handler vel om væremåte og samhandling her. Folk får dyr og barn hele tiden, uten at det bruker å være problematisk for relasjoner. 

Anonymkode: b8af8...b6f

Det virker som du mener man må kaste alt man har i hendene fordi noen har fått barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syns og det er spesielt når et par skaffer seg hund og katt før de får barn. Det virker så ynkelig.

det er jo ikke en familie det

Anonymkode: 36bab...5ed

Mer ynkelig å kalle andres valg og preferanser ynkelig

Anonymkode: 204af...73d

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Øh… nei, ingenting er nydeligere enn din egen lille baby som du kan stirre på å være forelsket i og så lukter de så godt, kjærlighet til barn og er så uendelig stort, syns du tror det er det samme som en kattunge.

kattunger er skjønne, men kom’an

Anonymkode: 36bab...5ed

Jeg mener akkurat det samme om kattunger som du mener om babyer. Finnes ikke noe som er nydeligere 😻♥️

Anonymkode: 6b1a0...974

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg svarte ja når hun spurte om det altså.

Anonymkode: 6b1a0...974

Men bare det at spørsmålet kom i det hele tatt er jo en sterk indikator på at noe er litt off da..

Anonymkode: b8af8...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...