Gå til innhold

Jeg blir kalt egoistisk for at barna ikke får hvert sitt rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av stor aldersforskjell og ulike kjønn på barna så ville jeg ikke latt dem dele rom. Da heller dele med minste selv.

Anonymkode: 15483...6b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har man ikke plass til gjester, og kan gi beskjed om det. 

Anonymkode: 7b243...b11

Hvis man ikke kan ha gjester lenger, så ofrer man ikke bare sitt soverom for barna, men også deres mulighet til å se sine besteforeldre. Da er det rimelig opplagt at barna deler rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har man ikke plass til gjester, og kan gi beskjed om det. 

Anonymkode: 7b243...b11

Alternativt kan mor sove på madrass på gulvet inne på det ene barnerommet den ene gangen man har gjester som overnatter. Har folk det så ofte at det er reelt problem? 

Anonymkode: 7b243...b11

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (1 minutt siden):

Hvis man ikke kan ha gjester lenger, så ofrer man ikke bare sitt soverom for barna, men også deres mulighet til å se sine besteforeldre. Da er det rimelig opplagt at barna deler rom.

What? Jeg tror mine besteforeldre overnattet hjemme hos oss én gang i løpet av hele oppveksten, og det var for å passe meg mens foreldrene mine var bortreist 😂 Da sov de på mine foreldres rom. Synes overhodet ikke det er opplagt at barna skal dele rom.

Anonymkode: 7b243...b11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok latt barna hatt ett rom hver, også enten sovet på sofa eller egen maddrass på gulv. Siden du også sier at det er midlertidig før du kjøper noe, så burde jo dette gå bra for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

What? Jeg tror mine besteforeldre overnattet hjemme hos oss én gang i løpet av hele oppveksten, og det var for å passe meg mens foreldrene mine var bortreist 😂 Da sov de på mine foreldres rom. Synes overhodet ikke det er opplagt at barna skal dele rom.

Anonymkode: 7b243...b11

Ikke alle er som deg. Mine barns besteforeldre kommer ca 5 - 10 ganger i året.

Vi har også andre gjester som for eksempel venner med barn på samme alder.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camlon skrev (1 time siden):

Til dere som foreslår at hun skal sove på stua, hva gjør man når man har gjester? De vil normalt sove på stua, men det kan de ikke hvis moren allerede sover på stua.

Herlighet da låner man ett av barnas rom 

Anonymkode: 6a028...859

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egoistisk, men er ikke ideelt etterhvert som barna blir eldre. 

Soverommet er vel ikke så stort at de kunne hatt en liten romdeler sånn at de fikk hver sin side? Ala noe sånt? 

Screenshot_20240908_023815.jpg

Anonymkode: 24671...28d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei. 

Jeg er i en vanskelig situasjon når det kommer til bolig. Eller, vanskelig og vanskelig, jeg er takknemlig. Jeg leier av et firma her i byen, så leieforholdet er først og fremst stabilt og trygt, noe jeg er glad for mtp at jeg har barn, prisen er også fin. Vi skal etterhvert flytte til en leilighet med to soverom, istede for ett. 

Jeg har to barn, av hvert kjønn.

Planen er at de to skal dele soverom, men den som evt får overnattingsbesøk skal få ha rommet (eldste er syv, så aktuelt blir det ikke enda). 

Nå mener foreldrene mine at jeg er egoistisk og barna bør ha ett rom hver og at jeg bør ha sovesofa på stua og gjøre om stua til soverom hver kveld.

Dette er første gang jeg flytter til et sted jeg gleder meg til å flytte inn, en ordentlig fin leilighet. 

Det skal bli god plass i stua til å leke, innbydende kjøkken til å spise middag og gjøre lekser, et rom som de kan trekke seg unna.

Soverommet mitt blir selvsagt også barnas sitt. Privatliv skal de få nok av om de trenger det, men eget rom med kun egne ting, det får de ikke enda - før jeg får mulighet til å kjøpe. 

Er jeg virkelig egoistisk? 

Den ene siden av familien har eget rom aldri vært en greie, der sover mor og døtre sammen, og far og sønner sammen. Ingen der har egne rom, de deler, men får alltid fred hvis de trenger det..

 

Anonymkode: 9601c...7f5

Du er ikke ego, kjønnsrom trenger de ikke før nærmere puberteten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva gjør du når begge skal ha besøk samtidig?

Og hvorfor setter du eget behov foran barna?

 

Anonymkode: 1936f...eaf

Barn har ikke behov for eget rom når de er små, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jenta er eldst hun er syv. Yngste er tre.

Anonymkode: 9601c...7f5

Da hadde jeg uten tvil delt med 3 åringen 

Anonymkode: e0fc5...02d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 timer siden):

Barn har ikke behov for eget rom når de er små, 

En 7 åring er ikke liten , de har ofte venner på besøk 

Anonymkode: 6a028...859

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herlighet da låner man ett av barnas rom 

Anonymkode: 6a028...859

Ville du likt at hver gang du har gjester så må du gi bort sengen din og flytte inn på barnerommet?

Og hvordan velger man hvilket barn man skal flytte inn på? Ingen av dem vil ha mor og potensielt en samboer på sitt rom.

Da er det bedre for alle at barna deler rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger på stua så barna får hver sitt soverom. 
Jeg syns det er det eneste riktige å gjøre

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En 7 åring er ikke liten , de har ofte venner på besøk 

Anonymkode: 6a028...859

Ja er vel ikke lenge til hun blir veldig opptatt av egne ting, privatliv osv, og vil synes det er slitsomt å alltid ha et yngre søsken innpå seg. 

Anonymkode: 760ad...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da jeg vokste opp, på 70/80-tallet, var det helt vanlig å gi barnet beskjed om at hvis de skulle ha noen inne, så måtte de være på rommet. Ikke alltid man fikk ha noen inne heller. Ofte sa de voksne at det ikke passer i dag.

Å forvise foreldrene og resten av familien til kjøkkenet, fordi et av barna skal ha besøk og beslaglegge stua, er jo hinsides. Hva er det som skjer med den nye foreldregenerasjonen? De evner jo ikke setter grenser for barn??

Anonymkode: 15c1d...29b

Her er jeg på rommet mitt når hun er hjemme og har huset fullt av venner. Her er hun vel og merke ung voksen.

Anonymkode: dc0f3...9ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Camlon skrev (7 timer siden):

Hvis man ikke kan ha gjester lenger, så ofrer man ikke bare sitt soverom for barna, men også deres mulighet til å se sine besteforeldre. Da er det rimelig opplagt at barna deler rom.

Her bor besteforeldre nære. Og hvis besteforeldre krever å overnatte så får de sponse større leilighet eller ta inn på hotell.

Anonymkode: 06012...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort som deg ts ☺️ så hadde jeg vurdert å endre på det når de blir eldre, men virker jo som du har en plan om å kjøpe noe større 

Anonymkode: 6fcc3...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her bor besteforeldre nære. Og hvis besteforeldre krever å overnatte så får de sponse større leilighet eller ta inn på hotell.

Anonymkode: 06012...184

Hvis man bor i en liten leilighet så er det trolig fordi familien ikke har så god råd. Da har de ikke råd til å sponse en større leilighet og er ikke villig til å betale for nærmeste hotell.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor også i en 2-roms leilighet hvor jeg sover i stua mens ungen har det ene soverommet. Gjort det siden ungen var 4 år, og håper å kjøpe noe større om 1-2 år sånn at jeg også får mitt eget soverom. Men enn så lenge går det fint å ha det sånn. 

Anonymkode: 35259...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...