Gå til innhold

Bonusmødre, elsker dere bonusbarn som deres egne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Jeg elsker barna mine høyere enn alle andre. Bonusbarna har sin egen mor, som elsker dem høyest. 

Anonymkode: 8adbf...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 16.36):

Bonusbarn vil aldri bli det samme som egne barn. Man kan kanskje komme nært hvis den andre forelderen er ute av bildet og barnet ikke har en annen mor/ far. 

Glade i dem blir man jo (hvis man ikke er helt avstumpet følelsesmessig), og man skal så klart behandle dem på samme måte som sitt/ sine eget/ egne barn. Forskjellsbehandling hører ikke hjemme i et hjem med mine/ dine/ våre barn. 

Anonymkode: c57de...500

Tull. De som adopterer, er ikke mindre glad i dem enn biologiske. 

Du klarer kanskje ikke å blir det, men det gjelder ikke alle.

Min bonus er min. Hun er ikke noe annet enn min, med hud, hår og krangler som følger med. Hun kom først og hun er lik mye i hjerterota som de som kom etter.

Anonymkode: a3bb5...8d2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn så jeg vet ikke hvordan den kjærligheten føles som, men hadde bonusbarna mine stått overfor en fare hadde jeg gått mellom uten å blunke. Mennesker med onde hensikter, bil, dyr - spiller ingen rolle hva. Jeg ville ha gjort hva som helst for å holde de trygg, om det så var det siste jeg gjorde.

Anonymkode: 2c26f...435

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tull. De som adopterer, er ikke mindre glad i dem enn biologiske.

Anonymkode: a3bb5...8d2

Du skjønner vel at adopterte faller i kategorien «egne barn»?

Det er ikke biologi som bestemmer her, men foreldreansvaret.

Et adoptivbarn har man fått med sin partner, begge har aktivt valgt barnet, man er likestilt i rollen som forelder overfor dem, man har begge foreldreansvar. 

Med bonusbarn menes barn som er din partners særkullsbarn fra et tidligere ekteskap. 

Man er forelder og foresatt for et adoptert barn, det er man ikke for et bonusbarn så lenge begge foreldre er i live. Du får også sjelden adoptert et bonusbarn med to gjenlevende foreldre.

Anonymkode: 4ba0a...129

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte, glad i, men ingenting er som kjærligheten til egne barn

Anonymkode: 3dae4...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere som bor med egne felles barn og bonusbarn dette i praksis? Vil ikke bonusbarn merke at kjærligheten er annerledes?

Anonymkode: b9b30...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker dem som om de skulle vært mine egne, men allikevel ikke like mye som mitt eget, hvis det gir mening? Har ett eget og to bonus. Elsker bonusbarna høyt og stiller opp for dem, men de har også en tilstedeværende mor.

Anonymkode: b6299...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det selvfølgelig ikke som mitt eget. Jeg er glad i det, men vi er veldig ulike og barnemor har en heeelt annen oppdragermåte enn meg. Sol fører til en oppførsel jeg ikke liker hos barnet. Men det går seg jo til. Det må jo bare det. 

Anonymkode: 8a995...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg bryr meg om bonusbarna, men det kan ikke sammenlignes med den kjærligheten jeg føler for egne barn. 

Jeg synes det er koselig når de er her, men savner dem ikke når de ikke er her. Veldig dårlig samarbeid til mor, mulig jeg hadde følt det litt annerledes om samarbeidet hadde vært bedre og mor anerkjente meg og det jeg har gjort for barna hennes i over 10 år.

Anonymkode: 0fce3...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 15.43):

Hei!

Jeg vil gjerne høre dere bonusmødres erfaringer med å bygge relasjon med bonusbarn? Elsker dere som ditt eget? Kan man leve i en familie uten å elske barnet? Har det vært en prosess? Hvilke tiltak har dere gjort for å komme dit? Kan man bare være glad i eller bry seg om? Ønsker å høre fra begge sider med ulike erfaringer. 

Anonymkode: b9b30...a41

Jeg  tenker at enten så har du eller ikke har du en morsfølse for dette barnet.

Anonymkode: b83d4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i dem, men de er ikke som mine egne. Tror det har med at vi ble kjent da de var ungdommer. Jeg stiller opp, hjelper dem og gleder meg alltid til de lommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...