AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #21 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bygger hagestue og naboen klager pga støy fra liten stikksag i korte perioder. Han sier det bråker veldig til å være en lørdag med strålende sol. Hvor mye hensyn skal man ta når det gjelder støy? Jeg blir jo aldri ferdig hvis jeg alltid må tenke på støy. I dag jobbet jeg i 1 time og ble spurt om jeg var ferdig snart.. er jo ikke sånn at saga går hele veien, er snakk om perioder. Naboer liker jo heller ikke at jeg gjør det på ettermiddag etter jobb, så når skal jeg liksom ellers få ferdigstilt verket? Er ikke sånn at jeg har jobbet dødsmye med det i sommer heller, har vært perioder hvor jeg har jobbet noen timer hver dag men også uker hvor det har vært helt stille fra min side. Når bør jeg bygge og hvor mye skal jeg ta hensyn til kommentarer fra nabo ang støy? Bygger såklart aldri på søndager, tidlig morgen eller sent på kveld. Anonymkode: e5b37...9a7 Har naboen selskap ute? Da ville jeg stoppet. Man skal heller ikke bråke med snekring etter kl 18 på lørdager og fram til mandag morgen Anonymkode: e5b49...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #22 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har naboen selskap ute? Da ville jeg stoppet. Man skal heller ikke bråke med snekring etter kl 18 på lørdager og fram til mandag morgen Anonymkode: e5b49...f54 Gjelder det bare snekring? Anonymkode: 675bd...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #23 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjelder det bare snekring? Anonymkode: 675bd...f5e Nå var det snekring ts nevne. Det gjelder vel sikkert gressklipping og motorsag også😊 Anonymkode: e5b49...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #24 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har naboen selskap ute? Da ville jeg stoppet. Man skal heller ikke bråke med snekring etter kl 18 på lørdager og fram til mandag morgen Anonymkode: e5b49...f54 Hvor kan jeg lese den loven? At det ikke er lov å snekre etter kl 18 lørdager? Anonymkode: 7f861...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #25 Del Skrevet 8. september 2024 Når man støyer og pusser opp er det hyggelig å sende nabovarsel til naboene om det, i form av sms eller muntlig beskjed. Når støyen plager naboene er det lurt å snakke hyggelig med dem om det. Ja, du kan bygge, men hensyn går jo begge veier. Dere som sier «skru av høreapparatet» eller viser til loven er bare frekke og respektløse. Anonymkode: 71950...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #26 Del Skrevet 8. september 2024 Ikke bråk på søndager. Ikke bråk for sent på kvelden. Selv om det etter loven skal være stille etter klokken 23, er det normal folkeskikk å heller gjøre ikke-støyende arbeid fra langt tidligere - selv klipper jeg aldri plen eller bruker høytrykkspyler etter kl. 21, men forsøker å avslutte kl 20. Støy helt frem til 23 bør bare skje helt unntaksvis. Klager naboen fortsatt når du holder deg innenfor disse retningslinjene, så har han strengt tatt ikke særlig mye å klage på. Anonymkode: 337ac...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 8. september 2024 #27 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har naboen selskap ute? Da ville jeg stoppet. Man skal heller ikke bråke med snekring etter kl 18 på lørdager og fram til mandag morgen Anonymkode: e5b49...f54 Tror det er ølsalget du tenker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå