AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #1 Del Skrevet 7. september 2024 Jeg bygger hagestue og naboen klager pga støy fra liten stikksag i korte perioder. Han sier det bråker veldig til å være en lørdag med strålende sol. Hvor mye hensyn skal man ta når det gjelder støy? Jeg blir jo aldri ferdig hvis jeg alltid må tenke på støy. I dag jobbet jeg i 1 time og ble spurt om jeg var ferdig snart.. er jo ikke sånn at saga går hele veien, er snakk om perioder. Naboer liker jo heller ikke at jeg gjør det på ettermiddag etter jobb, så når skal jeg liksom ellers få ferdigstilt verket? Er ikke sånn at jeg har jobbet dødsmye med det i sommer heller, har vært perioder hvor jeg har jobbet noen timer hver dag men også uker hvor det har vært helt stille fra min side. Når bør jeg bygge og hvor mye skal jeg ta hensyn til kommentarer fra nabo ang støy? Bygger såklart aldri på søndager, tidlig morgen eller sent på kveld. Anonymkode: e5b37...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #2 Del Skrevet 7. september 2024 Hmmmm. På bakgrunn av dette antar jeg du ikke har gjort naboen den tjenesten og sende ut nabovarsel.. Uansett så lenge du bygger lovlig må han bare tåle det. (Og du må leve videre med et dårlig forhold til naboen) Anonymkode: 78175...d8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #3 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hmmmm. På bakgrunn av dette antar jeg du ikke har gjort naboen den tjenesten og sende ut nabovarsel.. Uansett så lenge du bygger lovlig må han bare tåle det. (Og du må leve videre med et dårlig forhold til naboen) Anonymkode: 78175...d8b Har ikke sendt ut noe varsel, nei, sto ingen steder at jeg trengte å gjøre det😅 Hater å ha dårlig forhold til naboer, men akkurat denne naboen klaget fra første sekund jeg flyttet inn fordi jeg har hund.. må vel bare smile, nikke og ignorere dessverre. ts Anonymkode: e5b37...9a7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #4 Del Skrevet 7. september 2024 Det skal du ikke trenge å ta hensyn til. Det er da måte på hvor sensitiv enkelte er for støy. Naboen vår også pusser opp for tiden, og det er mye saging og banking på helg og ettermiddag, men kunne aldri funnet på å klage for det, og blir heller ikke irritert av det selvfølgelig. Gjør aldri naboen din noe arbeid ute? Siden vedkommende tydeligvis forventer at folk ikke skal bygge eller pusse opp? Anonymkode: 6fd58...7bb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 7. september 2024 #5 Del Skrevet 7. september 2024 Dette er nok en type nabo som helst ikke ønsker at du (eller andre som forstyrrer ham) skal eksistere. Så er spørsmålet om dette er noe du skal gidde ta hensyn til. Du har lov til å bruke verktøy/snekre på lørdag. Sånn er det. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skal du ikke trenge å ta hensyn til. Det er da måte på hvor sensitiv enkelte er for støy. Naboen vår også pusser opp for tiden, og det er mye saging og banking på helg og ettermiddag, men kunne aldri funnet på å klage for det, og blir heller ikke irritert av det selvfølgelig. Gjør aldri naboen din noe arbeid ute? Siden vedkommende tydeligvis forventer at folk ikke skal bygge eller pusse opp? Anonymkode: 6fd58...7bb Er det jeg og tenker! naboen gjør aldri noe ute, nei. Litt eldre herremann som bare sitter ute i sola fra den står opp til den går ned. Han får stort sett andre til å gjøre ting for han hvis det skal males feks ts Anonymkode: e5b37...9a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #7 Del Skrevet 7. september 2024 Du får be han hjelpe til så du blir fortere ferdig om han kommer å klager en gang til😂 Anonymkode: bdcb8...89b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #8 Del Skrevet 7. september 2024 Bare finn en frase som du gjentar hver gang han klager, for han har ingen "rett" til å klage utifra det du beskriver. Si at du skjønner det kan være kjedelig å høre på, men du må bli ferdig med prosjektet ditt og at det ikke er mulig å ta mer hensyn enn det du allerede gjør. Har han kommet med forslag til hva du kan gjøre som innebærer at du får ferdig bygget ditt, og han ikke plages med lyden? Jeg ville uansett lukket ørene når han klager, for som sagt så har han ikke noe han kan si. Og det er evt ikke du som ødelegger naboforholdet, da du ikke gjør noe galt. Anonymkode: 7f861...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Del Skrevet 7. september 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hmmmm. På bakgrunn av dette antar jeg du ikke har gjort naboen den tjenesten og sende ut nabovarsel.. Uansett så lenge du bygger lovlig må han bare tåle det. (Og du må leve videre med et dårlig forhold til naboen) Anonymkode: 78175...d8b Nabovarsel? På grunn av litt snekring i helgene? Anonymkode: 81b0f...c8c 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #10 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hmmmm. På bakgrunn av dette antar jeg du ikke har gjort naboen den tjenesten og sende ut nabovarsel.. Uansett så lenge du bygger lovlig må han bare tåle det. (Og du må leve videre med et dårlig forhold til naboen) Anonymkode: 78175...d8b Sende nabovarsel for kutt bygging i hagen? Da må man nesten sende varsel for å leve da. Anonymkode: 285be...6c4 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 7. september 2024 #11 Del Skrevet 7. september 2024 Det er jo helt normalt å holde på med oppussing og sånt på slike dager? Skjønner det er ubehagelig å få tilsnakk, men du har ditt på ditt rene her. Du trenger heller ikke å sende nabovarsel som en over her påstår. Skulle tatt seg ut om man måtte varsle naboene i området hver gang man skulle bruke saga på en hverdag/lørdag. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Del Skrevet 7. september 2024 Noen er bare håpløse. Uansett hva du gjør vil de klage, det du gjør feil er egentlig at du bor der. Han skulle vel helst bodd uten naboer. Han har garantert holdt på med mange prosjekter opp igjennom, og bråket sin del. De færreste kjøper splitter nytt hus og bytter det ut med et nytt splitter nytt hus tvert vedlikeholdet melder seg. Uansett har han ingenting han skulle sagt. Du får anbefale noise cancelling headset neste gang han sutrer. Og når han spør om du er ferdig snart, ikke vær superydmyk, beklage deg grenseløst og kjappe deg for å bli ferdig. Da tror han at han har rett, og terskelen er lavere for å klage senere. Hold på ditt. "Nei jeg kommer til å holde på noen timer til. Nei jeg kan ikke stoppe nå. Det er synd du ser sånn på det. Jeg er ferdig innenfor de bestemmelsene som står beskrevet i loven". Ikke la deg tråkke på. Anonymkode: fe083...5b3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #13 Del Skrevet 7. september 2024 Her i området har det gått i gressklipping, krattfresing, baderomspigging osv. hele dagen og selv driver jeg og sager ute. Masse unger som hyler og koser seg i gatene. Endelig er sommeren her og man får gjort unna masse utearbeid. Det hadde virkelig ikke vært plass for grinete gamle naboer her, de hadde nok fått passet sitt påskrevet 😅 Anonymkode: 675bd...f5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #14 Del Skrevet 7. september 2024 Dette er lovlig og du må bare ignorere klagene. Eneste jeg ville sluppet arbeidet på var hvis naboene hadde pent selskap/konfirmasjon/dåp/begravelse. Skal du bli ferdig før vinteren må du jobbe på all ledig tid, også på ettermiddager. Anonymkode: 63e57...243 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #15 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du får be han hjelpe til så du blir fortere ferdig om han kommer å klager en gang til😂 Anonymkode: bdcb8...89b Eller "jo oftere du kommer her og klager pg forstyrrer meg i arbeidet, jo lenger tid tar det"😁 Anonymkode: 5cbb1...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7. september 2024 #16 Del Skrevet 7. september 2024 Jeg bor i et område hvor folk lever, og det høres ut som du gjør det samme, men naboen ikke liker det. Akkurat nå er vinduene åpne, og ettermiddagskaffen blir «forstyrret» av barn som roper: «mammmmmmmmma», barn som leker, foreldre som motiverer barn til å sykle, nabo i det fjerne med motorsag. Igår var det nærmeste nabo på ene siden som klargjorde ved for vinteren med en stor skjæremaskin. Dette er sånn det er. Jeg stresser ikke. Jeg kan likevel forstå en nabo som blir lei av at «det aldri tar slutt», om du har tatt litt og litt over flere måneder, men han har ikke noe med det. Jeg ser det er en eldre kar så jeg tror bare jeg hadde tatt på smilet og sagt: «Ja med en travel hverdag så må en utnytte dagene og timene når en har anledning og jeg må nok jobbe litt til idag også 😁 Nydelig vær da, og ser godt ut å sitte der du sitter 😁 Ser frem til lange dager i hagestuen når den er ferdig her 😁» Dratt skikkelig på smilet. Du trenger jo ikke jobbe akkurat når han sover middag, om du kan unngå det, og ikke for tidlig eller for sent, men sånn generelt så det helt innenfor det du gjør. Smil masse, men vær litt tydelig og bestemt på at du må jobbe mens du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #17 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hmmmm. På bakgrunn av dette antar jeg du ikke har gjort naboen den tjenesten og sende ut nabovarsel.. Uansett så lenge du bygger lovlig må han bare tåle det. (Og du må leve videre med et dårlig forhold til naboen) Anonymkode: 78175...d8b Man trenger da ikke nabovarsel for å snekre litt en hverdag. Nabovarsel er heller ikke verdt mer en papiret den er skrevet på da den ikke gir fritak for regler uansett. TS: Drit i naboen din når han er så pirkete. Du snekrer jo uansett innenfor lovlig tidsrom. Neste gang han klager svarer du "Jeg jobber så fort jeg kan og jo mer jeg får gjort nå jo fortere blir jeg ferdig. Jeg jobber uansett ikke etter lovens stilletid." Anonymkode: b7328...d51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 7. september 2024 #18 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bygger hagestue og naboen klager pga støy fra liten stikksag i korte perioder. Han sier det bråker veldig til å være en lørdag med strålende sol. Hvor mye hensyn skal man ta når det gjelder støy? Jeg blir jo aldri ferdig hvis jeg alltid må tenke på støy. I dag jobbet jeg i 1 time og ble spurt om jeg var ferdig snart.. er jo ikke sånn at saga går hele veien, er snakk om perioder. Naboer liker jo heller ikke at jeg gjør det på ettermiddag etter jobb, så når skal jeg liksom ellers få ferdigstilt verket? Er ikke sånn at jeg har jobbet dødsmye med det i sommer heller, har vært perioder hvor jeg har jobbet noen timer hver dag men også uker hvor det har vært helt stille fra min side. Når bør jeg bygge og hvor mye skal jeg ta hensyn til kommentarer fra nabo ang støy? Bygger såklart aldri på søndager, tidlig morgen eller sent på kveld. Anonymkode: e5b37...9a7 Bare å kjøre på! Det er ikke søndag, klokka er mellom 9 på morgenen og 20 om kvelden. Folk må forvente at det arbeides litt med diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #19 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det jeg og tenker! naboen gjør aldri noe ute, nei. Litt eldre herremann som bare sitter ute i sola fra den står opp til den går ned. Han får stort sett andre til å gjøre ting for han hvis det skal males feks ts Anonymkode: e5b37...9a7 Be han enten å skru ned høreapparatet eller skru opp radioen sin. Du trenger ikke å ta så mye hensyn som han ønsker. Du holder deg innafor loven og gjør ikke noe etter kl 23 eller før 07. Om han ikke vil høre naboer, må han faktisk flytte et sted uten naboer i nærheten. Anonymkode: 2450a...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #20 Del Skrevet 7. september 2024 Høres ut som en veldig sensitiv nabo. Jeg har en nabo som bråker litt om dagen, men tenker ikke på det. Så lenge du ikke starter kl 7 i helgen eller holder på langt ut på natta så er det jo ikke noe stress. Anonymkode: 3e034...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå