Gå til innhold

Venninne sur fordi jeg ikke ordner at hun kan låne mine svigerforeldres feriehus..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Voksne mennesker tåler å få et nei, men måten det høres ut som hun har formulert seg virker som om de har forsøkt å få låne hytta via noen andre i familien din og fått nei, og deretter valgt å spørre deg.

Jeg hadde ikke ansett henne som en venninne lenger når hun reagerer så barnslig som dette og hadde skrevet til henne det som Gnom skriver i innlegg #10 her.

Anonymkode: d45b1...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ekstremt uhøflig av din venninne! 
 

Og så synes jeg det var raust av deg å tilby at de kunne komme når dere var der. Og underlig at hun takket nei.. tror ikke hun er så god venninne, sånn egentlig. 

Anonymkode: 63215...e8b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor det? 
Det var for å presisere at de ikke drev med kommersiell utleie.

Og jeg skrev de, ikke vi. Stor forskjell.

Fordi jeg synes det er urettferdig at hun ble sur på meg og ønsker å høres andres synspunkter.

Anonymkode: e6696...16e

Jo, du er definitivt en som svarer på en nedlatende måte, så dette er også et deg-problem.

Mange låner ut eiendom til venner og bekjente, men ikke til fremmede. Så å si "det er ikke en airbnb hytte" er å kalle henne for hvem-som-helst. I stedet for det mye mer imøtekommende "de låner kun ut til nærmeste familie". 

Anonymkode: 63efe...7e1

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, bare la henne bli sur. Jobb med deg selv om å ikke la slikt gå innpå deg neste gang du opplever frekke folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leier ikke ut hytta, beklager. Problem løst 

Anonymkode: e88cd...697

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 12.24):

Jeg hadde ikke spurt min beste venninne om dette en gang, i beste fall hadde jeg spurt om jeg kunne besøkt deg der eller noe. Og så bli sur fordi hun ikke får låne stedet alene? Det er så frekt og flaut at jeg føler for å ta opp en pute 😳

Anonymkode: 5c818...fdf

Helt enig! Flaut

Anonymkode: 317fe...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo, du er definitivt en som svarer på en nedlatende måte, så dette er også et deg-problem.

Mange låner ut eiendom til venner og bekjente, men ikke til fremmede. Så å si "det er ikke en airbnb hytte" er å kalle henne for hvem-som-helst. I stedet for det mye mer imøtekommende "de låner kun ut til nærmeste familie". 

Anonymkode: 63efe...7e1

Men hallo!! Skal man måtte veie sine ord til ei veninne? Makan hvor hårsår folk kan være!!

Anonymkode: 317fe...60a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var ekstremt uhøflig av din venninne! 
 

Og så synes jeg det var raust av deg å tilby at de kunne komme når dere var der. Og underlig at hun takket nei.. tror ikke hun er så god venninne, sånn egentlig. 

Anonymkode: 63215...e8b

Enig

Anonymkode: 317fe...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får forklare at som nevnt leier de ikke ut til andre, men dere har lov å invitere de med. Det er svigers regler og slik er det. Punktum. Dessuten kan det jo bli svært ubehagelig for både deg og svigers om det skulle være noe galt etter lån. Siden det virker som dr er villig til å betale, så skjønner jeg ikke at de klarer å finne noe annet. Eller hadde de tenkt å bare gi en symbolsk sum fordi de kjenner en som kjenner en....

Anonymkode: 991cb...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo, du er definitivt en som svarer på en nedlatende måte, så dette er også et deg-problem.

Mange låner ut eiendom til venner og bekjente, men ikke til fremmede. Så å si "det er ikke en airbnb hytte" er å kalle henne for hvem-som-helst. I stedet for det mye mer imøtekommende "de låner kun ut til nærmeste familie". 

Anonymkode: 63efe...7e1

For svigerforeldrene til ts er nok denne venninnen «hvem som helst».

Anonymkode: e6578...d46

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare svart " jeg tror nok ikke de ønsker leie ut, men her er telefonnummeret til svigerfar, du kan jo ringe å spørre". Og i samme farta ringe svigerfar selv og si at du har sagt at du har gitt telefonnummeret, og at du har sagt at de ikke ønsker leie ut. Selvsagt hvis du har et godt forhold til svigerforeldrene dine da, og vet at de takler en teit telefon fra ei fremmed dame...

Anonymkode: 51657...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 12.21):

En venninne spurte meg om jeg kunne høre med svigerfar om hun, mann og barn kunne leie huset en helg.

Det er da helt kurant å spørre pent om det er mulig å leie hytta. Ser ikke noe galt i det. Overhodet ikke frekt å spørre en god venninne om hennes slektninger kanskje kunne tenke seg å leie ut  

Du svarer et enkelt nei, og så er saken ute av verden. Eller kanskje du kjenner en hyttenabo som gjerne leier ut, som du kan anbefale at hun kontakter med forespørsel om leie. 

Anonymkode: 2f6c9...5d8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hallo!! Skal man måtte veie sine ord til ei veninne? Makan hvor hårsår folk kan være!!

Anonymkode: 317fe...60a

Det er et godt stykke mellom å veie ord på gullvekt, og sunn fornuft og antenner i forhold til hvordan man uttaler seg når det kommer til å unngå at venner føler seg dumme fordi de spurte. 

Både du og TS fremstår som dere er av den krasse og nedlatende typen når dere mener andre tar feil. Da blir det raskt vanskelig med gode relasjoner. 

Anonymkode: 63efe...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig å bli sur for noe slikt. Flaut å være en slik person i voksen alder... 

Anonymkode: 3d05a...d23

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jo, du er definitivt en som svarer på en nedlatende måte, så dette er også et deg-problem.

Mange låner ut eiendom til venner og bekjente, men ikke til fremmede. Så å si "det er ikke en airbnb hytte" er å kalle henne for hvem-som-helst. I stedet for det mye mer imøtekommende "de låner kun ut til nærmeste familie". 

Anonymkode: 63efe...7e1

Gi deg. For ts sin svigerfar er denne dama hvem-som-helst. Og ts har ingen myndighet til å låne hytta til sine venner, hun eier den ikke. 
Mange låner kanskje hytter til venner og bekjente, og mange gjør det ikke. Helt greit begge deler. 
Det var ingenting i veien med svaret ts gav venninnen, det var et ærlig svar. 
Snakk om lete etter krenkekrakken. 
 

Anonymkode: f9353...616

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da helt kurant å spørre pent om det er mulig å leie hytta. Ser ikke noe galt i det. Overhodet ikke frekt å spørre en god venninne om hennes slektninger kanskje kunne tenke seg å leie ut  

Du svarer et enkelt nei, og så er saken ute av verden. Eller kanskje du kjenner en hyttenabo som gjerne leier ut, som du kan anbefale at hun kontakter med forespørsel om leie. 

Anonymkode: 2f6c9...5d8

Det er ts’ inngifte familie, noe som nok helt sikkert gjør at det er annerledes  å spørre enn hvis det var ts’ faktiske familie.

Anonymkode: e6578...d46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville bare svart " jeg tror nok ikke de ønsker leie ut, men her er telefonnummeret til svigerfar, du kan jo ringe å spørre". Og i samme farta ringe svigerfar selv og si at du har sagt at du har gitt telefonnummeret, og at du har sagt at de ikke ønsker leie ut. Selvsagt hvis du har et godt forhold til svigerforeldrene dine da, og vet at de takler en teit telefon fra ei fremmed dame...

Anonymkode: 51657...e36

Tror jeg hadde blitt sur hvis jeg var svigerfar. Typ "hvorfor gir du telefonnummeret mitt til venninnene dine så de kan ringe meg og telefonterrorisere meg om hyttelån?" 😅

Anonymkode: 3fd35...3e0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte nei og det må din venninne respektere.

Hun har ingen grunn til å bli sur!

Anonymkode: 62f57...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...