AnonymBruker Skrevet 7. september #21 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg leide en leil når jeg var i full jobb. Etter å ha bodd i leil i en mnd falt hele livet mitt i grus. Med sykdom og mistet jobben grunnet sykemelding (ikke lovlig, men var så utbrent at klarte ikke gjøre noe). Ville du som utleier reagert på dette? Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang. Anonymkode: e19fb...2b1 Som utleier og bor i samme hus. Så tror jeg det hadde vært fint å få vite at du er syk og er hjemme. Og at du hadde klart å betalt leien. Eller så har ikke jeg noe med det. Anonymkode: b7edf...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #22 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som utleier og bor i samme hus. Så tror jeg det hadde vært fint å få vite at du er syk og er hjemme. Og at du hadde klart å betalt leien. Eller så har ikke jeg noe med det. Anonymkode: b7edf...6e8 Du som utleier har ingenting med det. Har man meldeplikt om man skifter jobb eller går gjennom ting og tang? Det blir som å si at leietaker skal få beskjed om dine endringer, opp og nedturer som husvert. Det er noe som kalles privatliv og Husleieloven. Jeg har nå bodd hos helt fantastiske husverter tidligere. Man får tilbake det man gir ut! Anonymkode: e19fb...2b1 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #23 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Som utleier og bor i samme hus. Så tror jeg det hadde vært fint å få vite at du er syk og er hjemme. Og at du hadde klart å betalt leien. Eller så har ikke jeg noe med det. Anonymkode: b7edf...6e8 Så lenge du får betalt er det ingenting i Husleieloven som tilsier en har meldeplikt om noe som helst! Anonymkode: e19fb...2b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #24 Del Skrevet 7. september Daisy-love skrev (1 time siden): Oj da. Dette er jo ikke sånn det skal være TS. Jeg hadde ikke gitt så mye informasjon til utleier angående jobb. Ikke si du har mistet jobben, det har de ikke noe med. Ellers hadde jeg fulgt opp postkassen mer nøye, og tenkt igjennom hva og hvordan jeg kastet. Jeg hadde en utleier for mange år siden som gikk igjennom søpla vår på regelmessig basis. Hun mente hun sorterte den bedre 😳 Føltes veldig invaderende. Det er lov å sette grenser for utleier også 😊💚 Husk bare å følge opp alt ditt, fra husleie og søppel, til postkasse, lufting og renhold. Greit de ikke har noe å klage på. Litt stress, men jeg hadde slappet bedre av sånn selv, og jeg hadde mulig vurdert å se etter annet om det ikke ble bedre. Ikke sikkert du har krefter til å flytte da 💚 Håper ting ordner seg for deg på alle måter 💚 Tusen takk ❤️ jeg håper på å finne meg ett nytt sted å bo snarest. Å gå gjennom søppelet er så utrolig merkelig 🙈 Anonymkode: e19fb...2b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #25 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som utleier og bor i samme hus. Så tror jeg det hadde vært fint å få vite at du er syk og er hjemme. Og at du hadde klart å betalt leien. Eller så har ikke jeg noe med det. Anonymkode: b7edf...6e8 Du har nøyaktig null med det å gjøre. Du har ingen rett til å vite noe om din leietakers helsestatus, du har heller ingenting med om vedkommende er hjemme eller ikke. Så lenge husleien blir betalt, så har ikke du noe med disse tingene. Anonymkode: 83c3b...35a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #26 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har nøyaktig null med det å gjøre. Du har ingen rett til å vite noe om din leietakers helsestatus, du har heller ingenting med om vedkommende er hjemme eller ikke. Så lenge husleien blir betalt, så har ikke du noe med disse tingene. Anonymkode: 83c3b...35a Forferdelig hissig du er da. Hun sa bare at det hadde vært fint å vite. Anonymkode: b7edf...6e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #27 Del Skrevet 7. september Nei, privatlivet til folk, uavhengig om de leier hos oss eller ikke, har jeg ingenting med. Så lenge husleia kommer inn så hadde jeg ikke brydd meg. Anonymkode: 16289...fb2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #28 Del Skrevet 7. september Gnom skrev (47 minutter siden): Livet skjer, og vi som leier ut enheter i egen bolig har lov til å være bekymret når vi ser store endringer. Det er trossalt vårt eget hus, og gjerne andre familiemedlemmer bor der også. Det er på samme måte som vi hadde vært bekymret dersom det var en nabo og ikke en leietaker som også viste store endringer. Nå har jeg god kontakt med den leieboeren vi har nå, h*n kom selv og fortalte når ting var litt tøffe økonomisk. Siden h*n har vært en super leietaker de siste årene, skippet jeg en månedsleie for å gjøre det enklere og for å beholde personen videre (gi og ta tenker jeg). Jeg har som sagt brent meg kraftig tidligere, som resulterte i full renovering, kommer ikke til å gjøre det engang til. Så heller følge litt ekstra med enn ikke i det hele tatt Veldig snilt av deg å vise forståelse for leietakeren din, det tror jeg nok de satte pris på og vil huske. Ts Anonymkode: e19fb...2b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #29 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forferdelig hissig du er da. Hun sa bare at det hadde vært fint å vite. Anonymkode: b7edf...6e8 Hvordan er jeg hissig? Jeg er ikke det, jeg sa jo bare fakta?🤷♀️ Hvorfor er det fint for huseier å vite helsestatusen og om leietaker er hjemme? Hva skal huseier med de opplysningene? Anonymkode: 83c3b...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #30 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg leide en leil når jeg var i full jobb. Etter å ha bodd i leil i en mnd falt hele livet mitt i grus. Med sykdom og mistet jobben grunnet sykemelding (ikke lovlig, men var så utbrent at klarte ikke gjøre noe). Ville du som utleier reagert på dette? Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang. Anonymkode: e19fb...2b1 Konkret råd: Neste gang så sier du at du har byttet jobb, så nå har du bare hjemmekontor, eller så sier du at du har begynt å studere ett eller annet, så derfor er du en del hjemme💁♀️ Huseieren din virker litt ‘’forstyrret’’.. Eller sa har han en ganske merkelig måte å vise omsorg på🫣 Ville aldri brydd meg, så lenge leia kom når den skulle, MEN jeg ville blitt bekymret for leietakeren min❤️ Ville jo lurt på endringen, selvsagt ut fra omsorg, hadde jo sett at livet ikke var på topp kanskje.. Men ville aldri snoket eller spurt direkte liksom.. Hadde kanskje spurt om det gikk bra, om vi traff på hverandre i gårdsplassen, hadde jeg fått svaret; Jo, går bra.. Så hadde jeg selvsagt akseptert svaret! Nå kjenner jeg leietakeren min ganske godt (Leid i 10 år) og vi treffes ofte på den felles verrandaen. (Har en felles verranda, og leietaker har en egen helt privat og) Anonymkode: 9af04...613 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #31 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Konkret råd: Neste gang så sier du at du har byttet jobb, så nå har du bare hjemmekontor, eller så sier du at du har begynt å studere ett eller annet, så derfor er du en del hjemme💁♀️ Huseieren din virker litt ‘’forstyrret’’.. Eller sa har han en ganske merkelig måte å vise omsorg på🫣 Ville aldri brydd meg, så lenge leia kom når den skulle, MEN jeg ville blitt bekymret for leietakeren min❤️ Ville jo lurt på endringen, selvsagt ut fra omsorg, hadde jo sett at livet ikke var på topp kanskje.. Men ville aldri snoket eller spurt direkte liksom.. Hadde kanskje spurt om det gikk bra, om vi traff på hverandre i gårdsplassen, hadde jeg fått svaret; Jo, går bra.. Så hadde jeg selvsagt akseptert svaret! Nå kjenner jeg leietakeren min ganske godt (Leid i 10 år) og vi treffes ofte på den felles verrandaen. (Har en felles verranda, og leietaker har en egen helt privat og) Anonymkode: 9af04...613 Ja jeg burde kanskje ha gjort det, men klarte ikke utdype så mye. Savner veldig den forrige utleieren min. Der fikk jeg privatliv og vi hadde verdens beste naboforhold. Det er nok enklere å være åpen ovenfor mennesker som viser en litt tillit. Ts Anonymkode: e19fb...2b1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #32 Del Skrevet 7. september Jeg kan til dels forstå utleieren din. Det gikk en måned og så er den daglige virkeligheten noe helt annet enn den du presenterte når det skulle velges leieboer. Har du vurdert å snakke med utleier kun for å informere hen om hva som er skjedd, at du møtte veggen og mistet jobben men at du jobber hardt for å komme deg igjennom dette nå og forstår at utleier kan bli skeptisk, men realiteten er ikke verre enn den er? Hvis ikke tror jeg det er bedre at du finner et annet sted å bo. Hva med din forrige utleier? Noe håp om å få flyttet tilbake dit? Anonymkode: f74bd...f8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #33 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg kan til dels forstå utleieren din. Det gikk en måned og så er den daglige virkeligheten noe helt annet enn den du presenterte når det skulle velges leieboer. Har du vurdert å snakke med utleier kun for å informere hen om hva som er skjedd, at du møtte veggen og mistet jobben men at du jobber hardt for å komme deg igjennom dette nå og forstår at utleier kan bli skeptisk, men realiteten er ikke verre enn den er? Hvis ikke tror jeg det er bedre at du finner et annet sted å bo. Hva med din forrige utleier? Noe håp om å få flyttet tilbake dit? Anonymkode: f74bd...f8f Men da kan jeg jo si at utleier viste seg ikke akkurat å være hva hen framstod som å være heller.. 🙈 skal jeg kreve at hen forklarer hvorfor hen går gjennom søppelet mitt eller blir veldig aktiv med kantklipperen utforbi vinduene om jeg en sjelden gang har besøk? Ts Anonymkode: e19fb...2b1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #34 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men da kan jeg jo si at utleier viste seg ikke akkurat å være hva hen framstod som å være heller.. 🙈 skal jeg kreve at hen forklarer hvorfor hen går gjennom søppelet mitt eller blir veldig aktiv med kantklipperen utforbi vinduene om jeg en sjelden gang har besøk? Ts Anonymkode: e19fb...2b1 Jeg syns du kan spørre hvorfor hen sjekker søpla du har kastet. Er utleier mann og du ung kvinne? Anonymkode: f74bd...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 7. september #35 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg leide en leil når jeg var i full jobb. Etter å ha bodd i leil i en mnd falt hele livet mitt i grus. Med sykdom og mistet jobben grunnet sykemelding (ikke lovlig, men var så utbrent at klarte ikke gjøre noe). Ville du som utleier reagert på dette? Jeg opplever ekstremt ubehag fra utleier pga hen ser jeg er hjemme dagen lang. Anonymkode: e19fb...2b1 Jeg er utleier og har opplevd det samme med min leieboer etter en tid. Jeg la ingen stener til byrden men sørget meget diskre for at familien fikk vite det og de tok nødvendige grep. Min meget ressurssterke leieboer har nå vært i arbeid i flere år og bor fortsatt i leiligheten . Er din utleier en skikkelig person trener du ikke bekymre deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #36 Del Skrevet 7. september Merlin skrev (2 minutter siden): Jeg er utleier og har opplevd det samme med min leieboer etter en tid. Jeg la ingen stener til byrden men sørget meget diskre for at familien fikk vite det og de tok nødvendige grep. Min meget ressurssterke leieboer har nå vært i arbeid i flere år og bor fortsatt i leiligheten . Er din utleier en skikkelig person trener du ikke bekymre deg. Hva mener du? Du sørget for at familien fikk vite hva? Anonymkode: e19fb...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 7. september #37 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Du sørget for at familien fikk vite hva? Anonymkode: e19fb...2b1 Du får gjøre deg opp dine egne tanker når noen ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #38 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg kan til dels forstå utleieren din. Det gikk en måned og så er den daglige virkeligheten noe helt annet enn den du presenterte når det skulle velges leieboer. Har du vurdert å snakke med utleier kun for å informere hen om hva som er skjedd, at du møtte veggen og mistet jobben men at du jobber hardt for å komme deg igjennom dette nå og forstår at utleier kan bli skeptisk, men realiteten er ikke verre enn den er? Hvis ikke tror jeg det er bedre at du finner et annet sted å bo. Hva med din forrige utleier? Noe håp om å få flyttet tilbake dit? Anonymkode: f74bd...f8f Nei, hvorfor i alle dager skal ts fortelle utleier om sine helseproblemer? Vedkommende har ingenting med det å gjøre. Hva skal utleier med de opplysningene? Og å foreslå at ts skal flytte fordi huseier er nysgjerrig og tråkker over grenser? Mtp hva ts forteller her, så har vel ikke hn kapasitet til å flytte med alt det innebærer? Anonymkode: 83c3b...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #39 Del Skrevet 7. september Merlin skrev (9 minutter siden): Du får gjøre deg opp dine egne tanker når noen ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Hva?😂 Anonymkode: e19fb...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #40 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, hvorfor i alle dager skal ts fortelle utleier om sine helseproblemer? Vedkommende har ingenting med det å gjøre. Hva skal utleier med de opplysningene? Og å foreslå at ts skal flytte fordi huseier er nysgjerrig og tråkker over grenser? Mtp hva ts forteller her, så har vel ikke hn kapasitet til å flytte med alt det innebærer? Anonymkode: 83c3b...35a Det kan føre til økt forståelse fra utleier. Mindre nysgjerrighet og mindre skepsis. Leieboer sier selv hun vurderer å flytte. Les tråden. Anonymkode: f74bd...f8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå