AnonymBruker Skrevet 8. september #101 Del Skrevet 8. september I Grosny skrev (43 minutter siden): Innsats eller ikke, blir man satt til veggs med spørsmål så havner man fort i forsvarsposisjon og da blir innsatsen elendig og mindre romantisk. Det er ikke lett å være avslappet og god på dateintervju, men trening gjør mester. Mange er mye bedre når de møter person nr 10 enn når de møter person nr 1. Jeg tror det er lurt å vente med intervjuet til man klarer å bygge en gledelig relasjon og at målet med første date bør være å ha det såpass hyggelig at det blir ønskelig å møtes oftere. Å dundre på med spørsmål på første date? Det minner meg om å skremme fisken på fisketur. Jeg skjønner hva du mener, men jeg tenker at det å bli satt til veggs er mer noe man heller føler man blir, fremfor å faktisk bli det. Og disse følelsene har man nok ansvar for selv. Og selvsagt kan man fort gå i forsvarsposisjon da - selv når realiteten er at ingen blir satt til veggs. Det er en annen sak å innrømme for seg selv at man synes det er komfortabelt å dele ting om seg selv, at man gjerne er en mer lukket person enn den man er på date med, noe som er helt greit. Men det er ofte lettere å være på date med en som er mer åpen av seg. Anonymkode: 5dc65...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 8. september #102 Del Skrevet 8. september Irak skrev (30 minutter siden): Enveiskjøring er ikke noe gøy... Jeg har mine egne metoder, for å finne ut av om han er noe for meg. Refleksjonslek kaller jeg det, og det er en herlig måte å få lov og bli kjent med et annet menneske på. Da finner jeg ut av om han er trygg for meg eller ikke. Så spiller det ingen rolle for meg hvem som begynte. Det er Vinn-Vinn uansett i en eller annen form. Spennende. Hvordan foregår dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 8. september #103 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Poenget i TS og linken er ikke at man SKAL kjøre "intervju" på første date, men at veldig mange menn snakker ustanselig om seg selv på første date, uten å stille spørsmål til daten sin. Å fortelle "jeg har stor interesse for biler, i helga var vi med kompiser og kjørte rally bla bla bla", og så spørre "hva slags hobbyer har du?" eller "liker du biler, du også?" har ingenting med intervju å gjøre. Intervju er når en eller flere personer foretar utspørring av en annen person, uten å dele noe om seg selv. Å fortelle om seg selv for så å vise interesse for den andre, heter dialog, ikke intervju. Det at du som mann ikke forstår dette, beviser bare poenget - mange menn elsker å snakke om seg selv og synes at daten skal høre på, men når de blir oppfordret til å vise interesse og stille spørsmål til daten, kaller de det "intervju", "unaturlig", og gidder ikke. Anonymkode: 1a0d8...52a 👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. september #104 Del Skrevet 8. september Hans Tore Lem skrev (16 minutter siden): Spennende. Hvordan foregår dette? Man møter seg selv i døra 😂. Ikke alltid. Jeg har mine grenser, så det kommer litt an på. Jeg er veldig forsiktig, og skeptisk med hvem jeg slipper inn på meg. Så er det slik at noen ganger kan til og med jeg synes det er litt vanskelig for at jeg bruker meg selv som et verktøy for å få et innblikk i hvem de er, og om de er trygge for meg. En slags refleksjonslupe 😂. Jeg er så redd for mannfolk at jeg bruker lupe 😂🫣🫣🫣. Så det kan være litt flaut innimellom 🫣. Og noen ganger kan jeg få litt vondt, men jeg vil heller ha det vondt på avstand enn i virkeligheten.... Så går det seg som regel til, for jeg bruker musikk som verktøy for å løse opp i vanskelige følelser. Så er det slik at det koster litt krefter av meg noen ganger, så jeg gjør det ikke med hvem som helst. Er slik jeg kan finne ut av hvem som er best for meg, og hvem jeg kan stole på ❤️. Kan ikke ha en mann jeg ikke kan stole på ❤️. Så er jeg veldig raus, og legger ikke begrensninger på andre, men oppmuntrer til kommunikasjon. Gir det mening for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. september #105 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener, men jeg tenker at det å bli satt til veggs er mer noe man heller føler man blir, fremfor å faktisk bli det. Og disse følelsene har man nok ansvar for selv. Og selvsagt kan man fort gå i forsvarsposisjon da - selv når realiteten er at ingen blir satt til veggs. Det er en annen sak å innrømme for seg selv at man synes det er komfortabelt å dele ting om seg selv, at man gjerne er en mer lukket person enn den man er på date med, noe som er helt greit. Men det er ofte lettere å være på date med en som er mer åpen av seg. Anonymkode: 5dc65...c09 At date er lettere med en åpen person er sant, men hvis det er kriteriet så går man jo glipp av muligheter i forhold til de som trenger litt mer tid for å åpne seg. Storsjarmører og selgere er jo flinkest men den som kommer lett kan også forsvinne lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. september #106 Del Skrevet 8. september Irak skrev (5 minutter siden): Man møter seg selv i døra 😂. Ikke alltid. Jeg har mine grenser, så det kommer litt an på. Jeg er veldig forsiktig, og skeptisk med hvem jeg slipper inn på meg. Så er det slik at noen ganger kan til og med jeg synes det er litt vanskelig for at jeg bruker meg selv som et verktøy for å få et innblikk i hvem de er, og om de er trygge for meg. En slags refleksjonslupe 😂. Jeg er så redd for mannfolk at jeg bruker lupe 😂🫣🫣🫣. Så det kan være litt flaut innimellom 🫣. Og noen ganger kan jeg få litt vondt, men jeg vil heller ha det vondt på avstand enn i virkeligheten.... Så går det seg som regel til, for jeg bruker musikk som verktøy for å løse opp i vanskelige følelser. Så er det slik at det koster litt krefter av meg noen ganger, så jeg gjør det ikke med hvem som helst. Er slik jeg kan finne ut av hvem som er best for meg, og hvem jeg kan stole på ❤️. Kan ikke ha en mann jeg ikke kan stole på ❤️. Så er jeg veldig raus, og legger ikke begrensninger på andre, men oppmuntrer til kommunikasjon. Gir det mening for deg? Og tanken er fri, for det må den være, ellers har det ingen hensikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 8. september #107 Del Skrevet 8. september Irak skrev (8 minutter siden): Man møter seg selv i døra 😂. Ikke alltid. Jeg har mine grenser, så det kommer litt an på. Jeg er veldig forsiktig, og skeptisk med hvem jeg slipper inn på meg. Så er det slik at noen ganger kan til og med jeg synes det er litt vanskelig for at jeg bruker meg selv som et verktøy for å få et innblikk i hvem de er, og om de er trygge for meg. En slags refleksjonslupe 😂. Jeg er så redd for mannfolk at jeg bruker lupe 😂🫣🫣🫣. Så det kan være litt flaut innimellom 🫣. Og noen ganger kan jeg få litt vondt, men jeg vil heller ha det vondt på avstand enn i virkeligheten.... Så går det seg som regel til, for jeg bruker musikk som verktøy for å løse opp i vanskelige følelser. Så er det slik at det koster litt krefter av meg noen ganger, så jeg gjør det ikke med hvem som helst. Er slik jeg kan finne ut av hvem som er best for meg, og hvem jeg kan stole på ❤️. Kan ikke ha en mann jeg ikke kan stole på ❤️. Så er jeg veldig raus, og legger ikke begrensninger på andre, men oppmuntrer til kommunikasjon. Gir det mening for deg? Ja, jeg tror jeg skjønner litt hva du mener. Du er redd for mannfolk? Redd for at de er farlige/skumle? Redd for at de skal såre deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. september #108 Del Skrevet 8. september Hans Tore Lem skrev (8 minutter siden): Ja, jeg tror jeg skjønner litt hva du mener. Du er redd for mannfolk? Redd for at de er farlige/skumle? Redd for at de skal såre deg? Jeg har traumer fra sex med min tidligere X. Han ødela meg totalt på det viset der... Jeg har måttet tvinge meg selv til å øve på å snakke med menn generelt. Klarte det ikke i begynnelsen. Tunga bare krølla seg totalt. Så var jeg så heldig å få lov å dele mine tanker, med en mann som jeg følte virkelig brydde seg om meg...Da ble jeg veldig rørt. Så han er min engel 😇. Så raus, snill og omtenksom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #109 Del Skrevet 8. september Jeg forstår ikke helt hvordan første date med en man ikke kjenner foregår uten noen form for spørsmål. Snakker man bare om seg selv da? Eller været? Kommer ikke inn på noe som handler om den andre i det hele tatt? Anonymkode: f9248...324 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 8. september #110 Del Skrevet 8. september Irak skrev (2 minutter siden): Jeg har traumer fra sex med min tidligere X. Han ødela meg totalt på det viset der... Jeg har måttet tvinge meg selv til å øve på å snakke med menn generelt. Klarte det ikke i begynnelsen. Tunga bare krølla seg totalt. Så var jeg så heldig å få lov å dele mine tanker, med en mann som jeg følte virkelig brydde seg om meg...Da ble jeg veldig rørt. Så han er min engel 😇. Så raus, snill og omtenksom. Veldig trist. Håper du får denne engelen din. Det fortjener du. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. september #111 Del Skrevet 8. september Hans Tore Lem skrev (5 minutter siden): Veldig trist. Håper du får denne engelen din. Det fortjener du. ❤️ Tusen hjertelig takk 😇💕. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #112 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Politikk og generelt det å snakke om samfunnsaktuelle spørsmål er lurt å snakke om på date. Problemet jeg har opplevd på dater er (dessverre) at mange menn ikke er samfunnsengasjerte, og egentlig ikke har peiling på hva som skjer rundt seg i samfunnet, og da blir samtaleemnene på date begrensede. Mulig ikke alle kvinner synes det er interessant å diskutere politikk og samfunn, men jeg tror langt flere kvinner enn menn er opptatte av dette. Jeg er bekymret for at gapet mellom kvinner og menn, når det kommer til utdanning i årene fremover, kommer til å bli mye større enn det er nå. Ting tyder på det. Hvordan skal man da kunne date med hverandre? Når den ene parten er opptatt av hva som rører seg i samfunnet og den andre er opptatt av bobil, svenske ølpriser, MC og rølp? Hva har man da til felles til slutt? Nå setter jeg dette veldig på spissen, så klart. Men jeg tror faktisk at vi er litt på vei dit. Anonymkode: 28032...eba Det blir for dumt og nedlatende å si at folk uten utdanning kun er opptatt av ølpriser, mc og rølp. Interessant det der, hvordan man ilegger andre verdier utifra èn eneste faktor ved dem. Blir som personen som hadde behov for å bruke utrykket "sissyboys". Det er å takke ned på andre, og i stil med ts sjøl 🤮 Anonymkode: c94bb...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #113 Del Skrevet 8. september I Grosny skrev (2 timer siden): Innsats eller ikke, blir man satt til veggs med spørsmål så havner man fort i forsvarsposisjon og da blir innsatsen elendig og mindre romantisk. Det er ikke lett å være avslappet og god på dateintervju, men trening gjør mester. Mange er mye bedre når de møter person nr 10 enn når de møter person nr 1. Jeg tror det er lurt å vente med intervjuet til man klarer å bygge en gledelig relasjon og at målet med første date bør være å ha det såpass hyggelig at det blir ønskelig å møtes oftere. Å dundre på med spørsmål på første date? Det minner meg om å skremme fisken på fisketur. Du må huske at det er godt mulig at den andre personen også er nervøs og litt ubekvem? 😊 Kanskje vedkommende hadde tenkt litt på forhånd temaer å prate og spørre om, slik at man ikke får jernteppe og ikke kommer på noe å si. Planen kan ha vært å snakke rolig og la samtalen flyte, men så ble det ikke slik. Kanskje merket at du også virket ubekvem, «å nei, var det et teit spørsmål? Fort, spør om noe annet» osv Anonymkode: 01b58...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #114 Del Skrevet 8. september Hadde TS reagert like negativt om spørsmålet var "vil du værra med mæ hjæm i natt?" Anonymkode: f9248...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #115 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det blir for dumt og nedlatende å si at folk uten utdanning kun er opptatt av ølpriser, mc og rølp. Interessant det der, hvordan man ilegger andre verdier utifra èn eneste faktor ved dem. Blir som personen som hadde behov for å bruke utrykket "sissyboys". Det er å takke ned på andre, og i stil med ts sjøl 🤮 Anonymkode: c94bb...733 Det er ikke nedlatende, det er statistikk. Det er mange flere med høyere utdanning som er opptatt av opera, politikk, historie osv. Se hvem som stemmer på FrP. Mest lavt utdannede mennesker fra bygda. De forstår altså ikke hva de stemmer på, og er ikke samfunnsengasjerte. Anonymkode: 1a0d8...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #116 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg forstår ikke helt hvordan første date med en man ikke kjenner foregår uten noen form for spørsmål. Snakker man bare om seg selv da? Eller været? Kommer ikke inn på noe som handler om den andre i det hele tatt? Anonymkode: f9248...324 Jeg tenker at om man er heldig, så blir det en dialog hvor man utveksler tanker og meninger uten at man trenger å spørre hva den andre mener. Samtalen kan flyte av seg selv, og man kan endre tema etter hva som detter inn i hodet. For meg så føles det veldig unaturlig å spørre hva den andre mener om en ting, det er bedre å starte å snakke om det og så kan man filosofere videre. Kanskje får man sett det fra en annen sin synsvinkel? Jeg blir skeptisk om noen skal "vinne" en "diskusjon" eller belære meg, selv om jeg gjerne lærer nye ting. Alt for ofte har jeg møtt menn (ikke nødvendigvis i datingsituasjoner) som forventer at jeg er, eventuelt lar meg overbevise om det, enig i deres konklusjon. Det er helt ok å se forskjellig på noe selv om det noen ganger også kan bety at man ikke passer sammen i et nært forhold. Antar det ikke er kjønnsbestemt hvem som forventer at den andre alltid skal være enig i egne ståsted selv om jeg personlig har opplevd flest menn som er firkantede der. Anonymkode: e0184...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #117 Del Skrevet 8. september Single kvinner og gifte menn er de som er mest lykkelige. Single kvinner for de er alene og har mindre arbeid. Gifte menn for de har noen som gjør alt for dem. Grunnen for at kvinner krever mer oppmerksomhet og arbeid i datingsfasen er jo for at mannen skal vinne henne over. Det er faktisk ganske mye en mann konkurrerer mot for å vinne, for single kvinner er som sagt lykkelige med å være single og alene. Menn de kjemper mot denne lykken og ikke minst kjemper de for fremtiden sin. Om du tenker at det ikke er verdt det, så er det bare å la være. For vi kvinner har det jo egentlig ganske greit som det er 🤷🏼♀️ Anonymkode: aa5f0...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 8. september #118 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jah, for ektemennene til idrettsstjerner gjør ikke det samme? Målet er vel at det skal passe begge og at ingen bare kjører sitt eget løp..? Anonymkode: c94bb...733 Ektemennene til kvinner som jobber mye (idrett, ledere osv) jobber ofte mye de og. Ideelt sett er jeg enig, men vi ser eks at kvinnelige fastleger ofte slutter fordi de blir sammen med mannlige leger som også jobber mye Så virker som kvinner som satser på noe sjeldnere ønsker menn som foretrekker å være hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #119 Del Skrevet 8. september I Grosny skrev (4 timer siden): At date er lettere med en åpen person er sant, men hvis det er kriteriet så går man jo glipp av muligheter i forhold til de som trenger litt mer tid for å åpne seg. Storsjarmører og selgere er jo flinkest men den som kommer lett kan også forsvinne lett. Man går ikke glipp av mer enn det den personen, som opplever interesse fra den andre som et jobbintervju gjør, eller? Man finner vel heller ganske raskt ut at dette ikke kommer til å fungere for noen av dem. Anonymkode: a242c...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #120 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker at om man er heldig, så blir det en dialog hvor man utveksler tanker og meninger uten at man trenger å spørre hva den andre mener. Samtalen kan flyte av seg selv, og man kan endre tema etter hva som detter inn i hodet. For meg så føles det veldig unaturlig å spørre hva den andre mener om en ting, det er bedre å starte å snakke om det og så kan man filosofere videre. Kanskje får man sett det fra en annen sin synsvinkel? Jeg blir skeptisk om noen skal "vinne" en "diskusjon" eller belære meg, selv om jeg gjerne lærer nye ting. Alt for ofte har jeg møtt menn (ikke nødvendigvis i datingsituasjoner) som forventer at jeg er, eventuelt lar meg overbevise om det, enig i deres konklusjon. Det er helt ok å se forskjellig på noe selv om det noen ganger også kan bety at man ikke passer sammen i et nært forhold. Antar det ikke er kjønnsbestemt hvem som forventer at den andre alltid skal være enig i egne ståsted selv om jeg personlig har opplevd flest menn som er firkantede der. Anonymkode: e0184...829 Men det skjer ikke bestandig, noen ganger må du spørre og det er hyggeligere å ta hensyn å vie sin interesse i noen, enn å bare ha det gøy hele tiden. Alt handler jo ikke bare om oss selv, å alle er ikke like åpne om sine tanker. Anonymkode: 33830...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå