Gå til innhold

Kvinnen skal jo alltid tilfredstilles ved dating...hva er poenget når alt er enveiskjørt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette gjelder vel forhold generelt mellom kvinne og mann, er kvinnen som skal bestemme...tilfredstilles. Er det rart menn heller vil være single?

Se på disse 2 hjernedøde artiklene:

https://www.kk.no/meninger/hvorfor-stiller-ikke-menn-sporsmal/81889388 - Masse kjedelige spørsmål ønsker hun...

https://www.kk.no/samliv/single-menns-slappe-holdning-og-tiltaksloshet-er-ikke-spesielt-imponerende/81776287 - mannen skal betale og invitere....jada....

Kjedelige er jo dette standardspillet, hva man jobber med, familie etc....utrolig kjedelig å snakke om. Ikke alle drømmer om det kjedelige A4-livet.

Anonymkode: e801e...b60

Ikke alle, men jeg drømmer om et A4 liv, og tenker at man gjør dette A4 livet så spennende man vil. Når det er sagt, så er jeg veldig enig med at det er hjernedøde artikler. Har man datet mye, så har man også møtt en del ulike personligheter. Jeg er da en mann som ikke synes slike spørsmål er kjedelige, og jeg har heller ingen problemer med å stille spørsmål. Flertallet av datene jeg har vært på har det altså vært jeg som har vært i den posisjonen at jeg burde skrive en tilsvarende artikkel om damer og hvorfor de ikke stiller noen spørsmål. Har også fått bemerket at jeg stiller for mange spørsmål, noe som resulterer i at vi bare sitter der i stillhet fordi jeg slutter å stille spørsmål. Også synes jeg det er veldig rart at de reagerer med overraskelse når jeg takker for daten og sier det blir med den. 

Uansett, jeg er enig. Mye hjernedødt der ute, men så trenger man ikke å lese alt heller.

Anonymkode: 5dc65...c09

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spar opp penger, pensjoner deg ung i Filippinene, lev som en konge.

I Filippinene kan du pensjonere deg og få permanent oppholdstillatelse når du er 35 år gammel :)

Er du en hvit mann, over 155cm høy er du en GUD der nede.

Anonymkode: 36789...523

Men tenker du samtidig da at fillipinske damer prater mindre enn norske, siden det er relevant i denne tråden?  Jeg har en fantastisk fillipinsk  dame i min familie, men jeg tror du får deg en overraskelse dersom du tror det er tilfelle 😂

Anonymkode: 01b58...179

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spar opp penger, pensjoner deg ung i Filippinene, lev som en konge.

I Filippinene kan du pensjonere deg og få permanent oppholdstillatelse når du er 35 år gammel :)

Er du en hvit mann, over 155cm høy er du en GUD der nede.

Anonymkode: 36789...523

Føler du deg truet av å holde en to veis samtale? 

Anonymkode: 33830...ae1

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som holder nøkkelen til soverommet foran en mann, har all makt. Med mindre mannen krever mer av kvinnen enn sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er drømmedaten:

Kvinnen sier ikke et ord for ikke å stille kjedelige spørsmål.

Mannen sier ikke et ord, for han gidder ikke stille kjedelige spørsmål.

Begge sitter i stillhet og stirrer på hverandre inntil den ene bryter stillheten: «Skal vi pule fast?»

Anonymkode: 430f0...4ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men tenker du samtidig da at fillipinske damer prater mindre enn norske, siden det er relevant i denne tråden?  Jeg har en fantastisk fillipinsk  dame i min familie, men jeg tror du får deg en overraskelse dersom du tror det er tilfelle 😂

Anonymkode: 01b58...179

Ja 😂 Det finns ingen steder i verden hvor kvinner ikke har behov, det er en del av kroppen så vanskelig å komme foruten. Forstår ikke hvorfor de ikke forstår det.

Anonymkode: 33830...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men tenker du samtidig da at fillipinske damer prater mindre enn norske, siden det er relevant i denne tråden?  Jeg har en fantastisk fillipinsk  dame i min familie, men jeg tror du får deg en overraskelse dersom du tror det er tilfelle 😂

Anonymkode: 01b58...179

Jeg har Fillipinsk dame, hun prater mye ja men det er ikke tom og sjeleløs prat, hun bryr ikke seg om ting som penger, kjendiser, merkeklær osv... Hun bryr seg om mennesker, kultur og hobbyer.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler du deg truet av å holde en to veis samtale? 

Anonymkode: 33830...ae1

Nei.

Anonymkode: 36789...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har Fillipinsk dame, hun prater mye ja men det er ikke tom og sjeleløs prat, hun bryr ikke seg om ting som penger, kjendiser, merkeklær osv... Hun bryr seg om mennesker, kultur og hobbyer.

Nei.

Anonymkode: 36789...523

Unge filippinske kvinner som gifter seg med mindre pene, overvektige, eldre norske menn bryr seg om penger. Ferdig snakket. 

Anonymkode: 1a0d8...52a

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har Fillipinsk dame, hun prater mye ja men det er ikke tom og sjeleløs prat, hun bryr ikke seg om ting som penger, kjendiser, merkeklær osv... Hun bryr seg om mennesker, kultur og hobbyer.

Nei.

Anonymkode: 36789...523

Jeg veit ingenting om kjendiser, møte og penger har jeg heldigvis nok av til å ikke måtte tenke for mye på dem.

Jeg kjenner ingen damer som er opptatt av slike ting, så du ilegger andre meget her.

Anonymkode: c94bb...733

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unge filippinske kvinner som gifter seg med mindre pene, overvektige, eldre norske menn bryr seg om penger. Ferdig snakket. 

Anonymkode: 1a0d8...52a

Ok.

Jeg er 36, kjekk, trener 6 dager i uken, tjener 1,2 mill i året og hun har aldri spurt om penger en eneste gang.

Poenget ditt er?

Anonymkode: 36789...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjedelig når alle spør om det samme da, et innøvd intervju hver gang....

Anonymkode: e801e...b60

Du vil bare rett på sak... er du gjerrig? 

Anonymkode: 38f6b...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok.

Jeg er 36, kjekk, trener 6 dager i uken, tjener 1,2 mill i året og hun har aldri spurt om penger en eneste gang.

Poenget ditt er?

Anonymkode: 36789...523

Poenget er at du kaster penger etter henne, og hun slipper å leve sulten i slummen. 1,2 millioner er ikke akkurat noe å skryte av. Fire av kvinner i min omgangskrets tjener over 1 million, uten at noen anser dette som noe "wow".

Anonymkode: 1a0d8...52a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har Fillipinsk dame, hun prater mye ja men det er ikke tom og sjeleløs prat, hun bryr ikke seg om ting som penger, kjendiser, merkeklær osv... Hun bryr seg om mennesker, kultur og hobbyer.

 

Anonymkode: 36789...523

Men argumenter du her at dette ikke handler om personlighet, men at hun kommer fra et annet land? Det finnes masse norske damer som ikke snakker om kjendiser og merkeklær, jeg kan ikke huske jeg noen gang har hatt en samtale om det siden ungdomsskolen 😂😂 Og tror du at det ikke finnes damer fra feks Filippinene som er opptatt av overfladiske ting? Dette kommer selvfølgelig ann på personen! 

Anonymkode: 01b58...179

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har latt mannen diktere (innen rimelighetens grenser, stort sett) løpet i datingen har det bare blitt fjas, useriøst og lite tilfredsstillende for min del. Får ikke et dugelig forhold ut av slikt. Det er en grunn til at kvinner anbefaler hverandre å stå på kravene sine. 

Endret av Anonymbruker***
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget er at du kaster penger etter henne, og hun slipper å leve sulten i slummen. 1,2 millioner er ikke akkurat noe å skryte av. Fire av kvinner i min omgangskrets tjener over 1 million, uten at noen anser dette som noe "wow".

Anonymkode: 1a0d8...52a

Du vet at nesten 60 millioner Filippinere bor i storbyer ja? De har langt bedre utdanning enn man får i Norge og hun er absolutt ikke fattig, tjener sikkert mer enn deg vil jeg tippe. Ta deg en tur til Manila så forstår du hvor underutviklet Norge ser ut i deres øyne.

Du høres rett og slett rasistisk ut. Filippinene har 115 millioner innbyggere og "bare" 18% er fattige. De er ikke en flokk skitne rotter som venter på å bli reddet.

Kulturen deres er helt annerledes, men selvfølgelig er de mennesker de også, når det ser et hav av 155cm høye "mørkhudete" menn også plutselig dukker en høy kjekk hvit mann opp så vil man selvfølgelig drukne i oppmerksomhet.

Manila.png

Anonymkode: 36789...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke alle, men jeg drømmer om et A4 liv, og tenker at man gjør dette A4 livet så spennende man vil. Når det er sagt, så er jeg veldig enig med at det er hjernedøde artikler. Har man datet mye, så har man også møtt en del ulike personligheter. Jeg er da en mann som ikke synes slike spørsmål er kjedelige, og jeg har heller ingen problemer med å stille spørsmål. Flertallet av datene jeg har vært på har det altså vært jeg som har vært i den posisjonen at jeg burde skrive en tilsvarende artikkel om damer og hvorfor de ikke stiller noen spørsmål. Har også fått bemerket at jeg stiller for mange spørsmål, noe som resulterer i at vi bare sitter der i stillhet fordi jeg slutter å stille spørsmål. Også synes jeg det er veldig rart at de reagerer med overraskelse når jeg takker for daten og sier det blir med den. 

Uansett, jeg er enig. Mye hjernedødt der ute, men så trenger man ikke å lese alt heller.

Anonymkode: 5dc65...c09

Men fakta er jo også at dere heterofile menn treffer på og erfarer de rare/udugelige kvinner, og vi kvinner treffer på de rare/udugelige menn. Noe annet ville jo vært rart også, for hvordan treffe på de merkelige dater med menn når man kun dater kvinner og omvendt? 

Da jeg datet var det overvekt av at menn slo fast at jeg var pen nok for dem, og det var ENESTE interesse de viste for meg som person. Deretter hadde de en veldig hyggelig date ved å sole seg i min oppmerksomhet og høflighet, mens de falt fullstendig gjennom for meg. Jeg kunne liksom vært en robot med tiltalende utseende, programmert til å være service-selskapsdukke. Meg som individ var tydeligvis helt irrelevant for slike menn. De stilte ingen spørsmål om meg som person. 

Likevel ble de forundret når jeg takket nei til ny date, med begrunnelse at de ikke hadde vist meg noe som helst interesse som person og individ. Det hadde de jo, de synes jeg var pen og var interessert. I rest my case! 🙄

Vi kvinner (med noen unntak) simpelthen hater å bli betraktet som en pen ting uten egen personlighet. Å være kun objekter for begjær får vi mer enn nok av ofte, og en som kun ser på oss som en pen ting til begjær og til "sole seg i glansen av"- service (at vi selvfølgelig skal dedikere veldig oppmerksomhet til hvem de er, og beundre det) er ikke interessant.

Godt mulig det finnes nøyaktig like selvopptatte kvinner, og uansett kjønn; Skal man etablere en relasjon til noen må man selvfølgelig ha interesse for hvem de er som individ. Rart å ikke forstå det! 

Min kjære er mer eller mindre et sosialt geni. Helt unik forståelse for hvordan man kommer i kontakt med mennesker og får dem til å føle seg så vel at de plutselig er bestevenn. Sure, vrange, avvisende... det har ikke noe å si! Noen minutter senere står de og smiler, er blitt fortrolig med ham og synes han er en kjempekar. Sier kanskje seg selv at han ikke hadde problemer med å få damer. Ikke engang hun vanskelige fra Bergen slapp unna. 😆

Jeg klarer meg godt sosialt, men er på ingen måte så dyktig som min mann. Qluet til å å få folk til å bli som smør er iallefall å få dem til å føle seg sett og av betydning. Altså å gi personlig oppmerksomhet til personer man ønsker å oppnå en relasjon til. Dette er helt essensielt. Både i dating og generelt. Ingen ønsker forhold (eller sex) til noen som totalt blåser i hvem du er. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda en kvinnehater som er gjerrig og rar. Hold deg singel og alene inntil videre du.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du skal forføre noen så skal du få dem til å føle seg vel, sett og gi dem spenning. Men jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet: Det går andre veien og.

Har du ikke standarder? Jeg gjør jo det jeg kan for at kvinnen skal like meg, men om hun ikke kan gi meg det jeg ser etter så stanser jeg også prosessen.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essensen i tråden er nok at TS har klart å finne hele to tråder om kvinner som klager på menn i datingsituasjoner. 

Mens vi kvinner må scrolle forbi flere tråder hver dag her inne om hvor vanskelig det er å få dates med kvinner, og ut fra en merkelig logikk at det betyr at det er kvinner som må bli mindre kravstore. Selv om det er flest menn som sliter med å få dates.

Anonymkode: f9248...324

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jamen så dikter daten selv da! Still mer interessante spørsmål så kanskje hun gjør det samme. Faen så tafatt du er.

Anonymkode: 449f1...389

Jeg tenkte nøyaktig det samme, og jeg anser virkelig ikke meg selv noe fyrverkeri når det kommer til small talk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...