AnonymBruker Skrevet 7. september #41 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Så med halverte utgifter, så har du ikke råd til å gi barnet ditt det hen fortjener? Hvordan hadde det gått om du bodde alene? Tenker du bør være takknemmelig jeg. Anonymkode: 3dd07...5d8 Da hadde hun jo ikke trengt like stort hus, brukt like mye strøm, trengt like nye mat etc. så hun har jo ikke fått halvert utgiftene.. TS. Hvordan fordeler dere utgifter dere i mellom ellers? Med tanke på at han har dobbel så høy inntekt som deg. Anonymkode: 6eebf...e79 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #42 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kvinnesynet mitt er utmerket, jeg har mange damevenner, og et godt forhold til dem. De er svært mye mer reflekterte enn mange her på KG. Du skjønner vel at det var en intensjon bak å skrive "fødde på"? Det er jo for å sette det på spissen. Mange kvinner blir jo forsørget av mannen, særlig i starten av et forhold fordi de er yngre, ikke ferdig med studiene, tjener mindre eller ingenting. Og langt inn i forholdet mener jo mange kvinner at man fortsatt skal bli forsørget av mannen, gjennom at han skal ta en større del av fellespotten fordi han tjener mer. Hvorfor er det ikke et alternativ at kvinnen skaffer seg en bedre betalt jobb? Hvor ble det av likestillingen og kvinnefrigjøringen? Anonymkode: d91b2...2db Venner ja, ikke partner. Det sier sitt... Anonymkode: 7299e...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #43 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Venner ja, ikke partner. Det sier sitt... Anonymkode: 7299e...25c Var dét det beste argumentet du klarte å klore ned? 🤣🤣🤣 Anonymkode: d91b2...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 7. september #44 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg og samboere tjener veldig ulikt, da han tjener dobbelt så mye som meg. Vi har hvert vårt barn fra tidligere forhold, bor hos oss 50/50. Han er heldig som har mulighet til å gi datteren sin god sum med ukepenger og div innkjøp. Jeg har ikke den muligheten dessverre 😔 Det er litt sårt kjenner jeg. Hvordan gjør dere det i lik situasjon? Anonymkode: 63fc0...b3a Hvis barnet ditt bor 50 % hos deg så har det vel også en pappa. Kanskje han kan bidra litt (slik samboeren din gjør m sitt barn) Jeg forstår godt det er sårt å se på at ting blir ulikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #45 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Var dét det beste argumentet du klarte å klore ned? 🤣🤣🤣 Anonymkode: d91b2...2db Som sagt, kvinnesynet... Anonymkode: 7299e...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 7. september #46 Del Skrevet 7. september Har han ikke en pappa da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #47 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvinnesynet mitt er utmerket, jeg har mange damevenner, og et godt forhold til dem. De er svært mye mer reflekterte enn mange her på KG. Du skjønner vel at det var en intensjon bak å skrive "fødde på"? Det er jo for å sette det på spissen. Mange kvinner blir jo forsørget av mannen, særlig i starten av et forhold fordi de er yngre, ikke ferdig med studiene, tjener mindre eller ingenting. Og langt inn i forholdet mener jo mange kvinner at man fortsatt skal bli forsørget av mannen, gjennom at han skal ta en større del av fellespotten fordi han tjener mer. Hvorfor er det ikke et alternativ at kvinnen skaffer seg en bedre betalt jobb? Hvor ble det av likestillingen og kvinnefrigjøringen? Anonymkode: d91b2...2db Men det er utelukkende fordi dere menn foretrekker jentunger fremfor jevnaldrende damer. Dere forventer også at dama er mer hjemme, tar seg mest av husarbeid og sånt. Bedre betalt jobb innebærer ofte ugunstige arbeidstider og reising. Anonymkode: 9fd63...4ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #48 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var dét det beste argumentet du klarte å klore ned? 🤣🤣🤣 Anonymkode: d91b2...2db Egentlig, ja. Menn som har masse damer i friendsona og ikke har klart å finne ei som ønsker å dele livet med dem, har jo ikke gode nok holdninger til å bli valgt. Anonymkode: 9fd63...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #49 Del Skrevet 7. september Jeg er ikke samboer enda , men sammen med en mann som tjener nesten 3 ganger så mye som meg . Han har allerede sagt at hvis vi bor sammen så er det våre barn . Jeg har 2 han har 1 . Anonymkode: 19b07...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbeforelong Skrevet 7. september #50 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er gift med en mann som har et barn fra før. Jeg er så heldig at jeg kan forsørge dem begge. Du er desverre samboer med en mann. Menn er grådige og de gir i alle fall ingenting til en annen manns barn. Så da blir det slik dere skal ha det fremover. Mindreverdig personer i HANS hushold. Anonymkode: b7973...eb9 "Menn er grådige". Blir så dumt. Noen er det, men det går begge veier. Hvorfor generaliserer du en så stor gruppe uten belegg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #51 Del Skrevet 7. september goodbeforelong skrev (2 minutter siden): "Menn er grådige". Blir så dumt. Noen er det, men det går begge veier. Hvorfor generaliserer du en så stor gruppe uten belegg? Sikkert fordi vi som heterofile kvinner bare har levd med menn. Anonymkode: 9fd63...4ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 7. september #52 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kvinneguide-logikk for enslige menn på kvinneforum; Alle kvinner er forferdelige mennesker som grabber til seg alt de kan fra menn. Anonymkode: 7299e...25c Nå er jo dette motbevist flere ganger, det er kvinner som er tapere når det gjelder ekteskap og barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 7. september #53 Del Skrevet 7. september Tenker at når man er samboere har man felles økonomi. Samboeren og jeg har hvertfall det. Jeg tjener over 1 mill mer enn han og det kunne aldri falt meg inn at han skulle betale 50% i forholdet. Jeg jobber mye mer enn han så han må trå til med mer husarbeid og da er det bare rettferdig at jeg skal dele min inntekt med han.. Grådige mannfolk deler ikke lønnen sin, men forver ofte at kvinnen gjør mer husarbeid.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #54 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Egentlig, ja. Menn som har masse damer i friendsona og ikke har klart å finne ei som ønsker å dele livet med dem, har jo ikke gode nok holdninger til å bli valgt. Anonymkode: 9fd63...4ea Hva babler du om? Jeg har lange forhold bak meg, og barn som snart er voksne. Er det et problem at man som mann har venner av annet kjønn? Hvorfor skal jeg blir "valgt"? Du er jo mindre intelligent enn snittet her, og det er jo ikke spesielt høyt, så du stiller svakt. Anonymkode: d91b2...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #55 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men det er utelukkende fordi dere menn foretrekker jentunger fremfor jevnaldrende damer. Dere forventer også at dama er mer hjemme, tar seg mest av husarbeid og sånt. Bedre betalt jobb innebærer ofte ugunstige arbeidstider og reising. Anonymkode: 9fd63...4ea Eller kvinner foretrekker eldre menn fordi jevnaldrende menn er "så barnslige". Forventningen min er at kvinner klarer å ha en jobb OG bidrar hjemme. Og klarer å få fingeren ut og finne seg noe annet hvis de er misfornøyd med lønn eller sjefen eller arbeidsforhold generelt, framfor å gnåle og sutre om hvor fælt de har det. De fleste kvinner jeg kjenner klarer jo dette, men de er jo også i lykkelige livslange forhold fordi de er smarte, arbeidssomme, og ikke mannehatere og kontrollfreaker. Anonymkode: d91b2...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #56 Del Skrevet 7. september Det er både ditt og hans ansvar at barna blir behandlet rettferdig. Det er nok ikke først og fremst sårt for deg, hva med din datter? Hvordan hadde du tenkt at dette skulle være greit for henne? Du har en samboer, men dere fire er ikke en familie, han er ikke stefar for din datter ("i fars sted" ) og heller ikke en bonusfar (i hvertfall ikke økonomisk og følelsesmessig). Og du, er du en bonus eller som en mor for din stedatter? Dere lever i hvertfall ikke i én husholdning, dere er fire mennesker som bor i samme hus, med separat økonomi, forskjellig levestandard og to av dem har sex sammen. Det er ikke en familie, men et bokollektiv. Lommepenger og "innkjøp" må jo være likt for barn i samme familie i samme hus. Noe annet er direkte slemt. Det er like mye hans ansvar å forstå at hans datter og din må ha det likt i det daglige (og evt nedskalere) , og det er ditt ansvar at du har satt din datter i denne situasjonen. Gjelder det småting, og sparing, og din datter er ok med det og forstår, det er bare du som syns det er sårt, ok. Er det merkbart i det daglige, skjønner jeg ikke hva dere to voksne tenkte på da dere ble enige om disse boforholdene. Anonymkode: bbb60...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #57 Del Skrevet 7. september 4 hours ago, AnonymBruker said: Da hadde hun jo ikke trengt like stort hus, brukt like mye strøm, trengt like nye mat etc. så hun har jo ikke fått halvert utgiftene.. TS. Hvordan fordeler dere utgifter dere i mellom ellers? Med tanke på at han har dobbel så høy inntekt som deg. Anonymkode: 6eebf...e79 Antar du ikke bor alene? Du aner jo ikke noe om utgifter og "stordrifts" fordeler i forhold til å være 1. Så jo mer enn halvert utgiftene. Anonymkode: 3dd07...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #58 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og samboere tjener veldig ulikt, da han tjener dobbelt så mye som meg. Vi har hvert vårt barn fra tidligere forhold, bor hos oss 50/50. Han er heldig som har mulighet til å gi datteren sin god sum med ukepenger og div innkjøp. Jeg har ikke den muligheten dessverre 😔 Det er litt sårt kjenner jeg. Hvordan gjør dere det i lik situasjon? Anonymkode: 63fc0...b3a Det man ikke gjør er å la det være et problem å klage over det når du kan gjøre noe med situasjonen. Du har flere valg - be om felles økonomi, bytte jobb til noe med høyere inntekt, ta mer utdanning, jobbe mer eller lignende. Hadde det vært meg hadde jeg avsluttet forholdet og funnet en som ikke er så gjerrig og ego. Anonymkode: 8e3dd...197 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #59 Del Skrevet 7. september 5 hours ago, AnonymBruker said: Og jeg kjenner mange menn som ikke gidder å gjøre husarbeid. Samtidig gidder de ikke å dele lønna si med samboeren. Fordi likestilling. Vel, gutter. Vil dere ikke gifte dere, så kan dere ikke forvente å sitte på ræva mens deres SAMBOER ordner huset. Da er dere kun to personer som bor i samme hus og har sex sammen. Verken mer eller mindre. Vil dere bli oppvartet, så må dere oppføre dere tilsvarende. Skal alt være adskilt og hver part skal bidra nøyaktig med 50 prosent av inntekta, så må hver part også bidra med 50 prosent av husarbeid, barnepass, logistikk, planlegging osv. Dere er noen luringer som ønsker å få i pose og sekk - slippe å forplikte dere ved giftemål og samtidig få en gratis hushjelp. Anonymkode: 9fd63...4ea Unnskyld uttrykket. Og unnskyld for at jeg er mann. Men er du helt blåst??? Det er jo en selvfølge at husarbeid osv blir fordelt likt? Om du er så submessive at du gjør deg til tjener for enhver mann sier mer om deg... (og hva slags type menn du liker) eller dukka det bare opp en tilfeldig mann på trappa di, dunka deg i hue med klubba si og dro deg hjem til seg selv? Klarer du ikke velge riktig mann er det din skyld, ikke mannens. På samme måte som det er min skyld om jeg ikke velger riktig kvinne. Folk på kg klarer absolutt ikke ta ansvar for egne handlinger. Alltid noen andres skyld.. pokker ikke rart det går til granskogen med landet vårt Anonymkode: 3dd07...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #60 Del Skrevet 7. september Dere må snakke sammen om økonomien deres slik at i alle fall barna får det omtrent likt. Man kan ikke drive å forskjellsbehandle barna. Så må dere kanskje også ta en prat om felles økonomi, og at han som tjener mest kan betale litt mer enn den. Da jeg var samboer med en mann tidligere, delte vi alt 50/50, men jeg som tjente litt mer var den som handla inn litt ekstra nå og da. Vi hadde ingen 55/45 % fordeling, selv om vi kunne hatt det. Anonymkode: 600b0...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå