Gå til innhold

Tips til hva man kan skrive på kondolansekort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til hva jeg kan skrive på et kondolansekort til en god venn? Som ikke er en av disse «formelle» standardfrasene? Noen som har noen fine og nære ord som kan være passende? ❤️

Anonymkode: 9d2a9...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Det var veldig trist å høre at Kari har gått bort, og dere er med meg i mine tanker ❤️

-Jeg føler med dere i sorgen ❤️

Anonymkode: f7487...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv fått en del kondolansekort, og jeg vil bare si at de vanlige formuleringene er gode som gull ❤️ man setter pris på de som tar seg tid og bry til å sende noe, og man kjenner omtanken fra de. Det er vanskelig å finne ord, msn vil ikke virke kald og ikke for svulstig. Og man er i en litt spesiell tid. Hvis du googler finnes det mange fine sitat du kan bruke også, dersom du ønsker å skrive litt mer. 

Anonymkode: 30df7...25f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har selv fått en del kondolansekort, og jeg vil bare si at de vanlige formuleringene er gode som gull ❤️ man setter pris på de som tar seg tid og bry til å sende noe, og man kjenner omtanken fra de. Det er vanskelig å finne ord, msn vil ikke virke kald og ikke for svulstig. Og man er i en litt spesiell tid. Hvis du googler finnes det mange fine sitat du kan bruke også, dersom du ønsker å skrive litt mer. 

Jeg har googlet og lett litt, men syns jeg bare finner disse standardfrasene som jeg syns virker litt upersonlig🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

-Det var veldig trist å høre at Kari har gått bort, og dere er med meg i mine tanker ❤️

-Jeg føler med dere i sorgen ❤️

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har googlet og lett litt, men syns jeg bare finner disse standardfrasene som jeg syns virker litt upersonlig🤔

Men det er ikke sikkert mottaker tenker det, de setter bare pris på omtanken ❤️ «standardfrasene» som du sier er velbrukte klassikere av en grunn, de får sagt det man mener uten at det virker overdrevent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg igjen. Du kan jo supplere med en liten anekdote eller et minne du har om avdøde? Det kan være hyggelig. 😊 Bare helt kort.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk❤️

Jeg mistet mannen min i fjor høst, og satte pris på de som skrev noe annet enn kondolerer.

Ord som kom fra hjertet der man gjerne må tenke seg om og vise at man bryr seg. 

Er man nær på den som har gått bort eller de pårørende, så skriver man noe annet enn "Kondolerer",.

Kondolerer passer best når de er bekjente og folk man ikke kjenner, synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke særlig nært og personlig når det er skrevet av fremmede på Kvinneguiden, vel. Bare skriv det du tenker. 

Anonymkode: d67ba...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...