AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #21 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hint, takkekortet fra konfirmanten har som regel bilde av konfirmanten - på konfirmasjonsdagen. Tror aldri jeg har mottatt det mindre enn 2 uker i etterkant, og jeg har fått mange opp gjennom årene. Anonymkode: 28080...47b Snakket vi ikke om den blomsterbuketten? Ett takkekort kommer såklart en stund etter. Tar 2 sek sende en melding. Forstår ikke problemet helt Anonymkode: 2a36f...bfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #22 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Send et bilde av blomsten og konfirmanten på melding når det er overstått 🙂. Når man bestiller blomst til noen, så syns jeg alltid det er hyggelig å få et bilde av den med en takk 🙂 Anonymkode: 7ddde...a4c Skulle skrive det samme!🙌 Anonymkode: 62517...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #23 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakket vi ikke om den blomsterbuketten? Ett takkekort kommer såklart en stund etter. Tar 2 sek sende en melding. Forstår ikke problemet helt Anonymkode: 2a36f...bfa Men det er vanlig at konfirmanten takker for all oppmerksomhet i forbindelse med konfirmasjonen inkludert, så hadde aldri tenkt at det må gjøres på forskudd. Men nå har jeg aldri gitt eller fått blomster til konfirmasjon, så vet ikke om det er en egen kutyme for dette. Hva da med de som leverer kaker feks, må det også takkes for i forkant? Anonymkode: 28080...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #24 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det helt feil at jeg ikke har sendt melding og takket umiddelbart? Anonymkode: 30c76...b8a Er ikke dette noe konfirmanten selv takker for etter konfirmasjonen? Det er vanlig i min omgangskrets. Anonymkode: ab606...2f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #25 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Denne var jo bra, helt sant 😂 Det hadde tatt deg mindre tid å sende en snap / melding til avsender med takk for nydelige blomster 😊 Men, i utgangspunktet enig i at man behover ikke takke på minuttet. Du sender jo ut kort med bilde i løpet av et par uker 😊 Anonymkode: b0379...96d Det er bare kjipt... Mulig blomsterbutikken eller budet har tullet det til. I beste fall lurer du på om de har mottatt noe eller ikke en stund. I verste fall oppdager du aldri at det du hadde bestilt aldri ble mottatt. Så det er en veldig fin ting å sende en takk med en gang. Anonymkode: 630f9...c76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #26 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke dette noe konfirmanten selv takker for etter konfirmasjonen? Det er vanlig i min omgangskrets. Anonymkode: ab606...2f0 "Takk for nydelige blomster til morgendagen!" fra mor/far. En telefon fra konfirmanten etter selve dagen. Anonymkode: 630f9...c76 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #27 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du har tid til å lage en tråd på kvinneguiden oppi konf kaoset, så har du tid til å sende en "tusen takk for nydelige blomster" melding. Normal høflighet Anonymkode: 2a36f...bfa Så enig. Tar fem sekunder! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk samme dagen? Høres merkelig ut. Det er da normalt å takke for slikt et par dager etterpå. Anonymkode: 7bf3d...b43 Nei Anonymkode: 0aa73...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #28 Del Skrevet 7. september 2024 Kan ikke være så travelt når du er på KG. Anonymkode: 748a4...77d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2024 #29 Del Skrevet 7. september 2024 Som flere her sier; du kunne heller ha brukt tiden du brukte på å skrive innlegg her på å sende takkemelding til den som har sendt deg blomster. Når det er sagt, er det i mitt hode også helt innafor å sende melding etter konfirmasjonen. OG: Er et spørsmål om du har husket å takke, virkelig kritikk? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #30 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Takk for nydelige blomster til morgendagen!" fra mor/far. En telefon fra konfirmanten etter selve dagen. Anonymkode: 630f9...c76 Telefon også nå? Skal konfirmanten ringe rundt til kanskje 50+ gjester, i tillegg til å sende takkekort? Kjenner jeg er glad vi verken hadde telefon eller kvinneguide da jeg var konfirmant 😅 Anonymkode: 28080...47b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 7. september 2024 #31 Del Skrevet 7. september 2024 (endret) Har aldri fått et takk i forbindelse med gave og konfirmasjon. Men har alltid fått tilsendt et takkekort med bilde av konfirmanten etter noen uker. Har alltid tenkt at sånn er det. Og likegreit for min del. Jeg har ikke behov for en personlig takkemelding. Jeg gir ikke gaver for min del, men for deres del. Endret 7. september 2024 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #32 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er superstresset for morgendagen. Alene med mine barn og en av dem er konfirmant i morgen. Sent i ettermiddag kom det blomster på døren som en hilsen til konfirmasjonen i morgen. Det var fra noen gode venner langt unna. Nå har familien min, som har kommet på besøk, blandet seg inn i dette og spurt om jeg har husket å takke? Og jeg sa at nei, ikke enda, jeg har så mye å gjøre - jeg vil helst ha litt fred og ro når jeg sender en hyggelig takkemelding og kanskje samtidig forteller litt om hvordan konfirmasjonen gikk. Tenkte jeg kunne sende en slik takk når konfen er over. Er det helt feil at jeg ikke har sendt melding og takket umiddelbart? Går det ikke an å vente en dag eller to, altså? jeg har jo tusen ting å tenke på! Ble litt stresset av disse rundt meg som nå syns jeg er skikkelig uhøflig.....??? Anonymkode: 30c76...b8a Men du har tid til å skrive på KG Anonymkode: 84298...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #33 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei det er ikke vanlig Anonymkode: 2a36f...bfa Eh jo Anonymkode: 15761...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #34 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): "Takk for nydelige blomster til morgendagen!" fra mor/far. En telefon fra konfirmanten etter selve dagen. Anonymkode: 630f9...c76 En telefon faktisk. Takkekort er innafor. Man ringer ikke rundt til alle Anonymkode: 15761...a20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #35 Del Skrevet 7. september 2024 Antar at tråstarter ville høre med andre og lufte litt frustrasjoner. Spørre om hva som er vanlig praksis osv. Som veldig mange andre tråder her andre. Å si at det tar kortere tid enn å sende en melding, kommer jo an på hvor nøye man er med å formulere seg på slike meldinger. Uansett fjollete å kritsere ts for å ta opp et tema. Anonymkode: 7bf3d...b43 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #36 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Antar at tråstarter ville høre med andre og lufte litt frustrasjoner. Spørre om hva som er vanlig praksis osv. Som veldig mange andre tråder her andre. Å si at det tar kortere tid enn å sende en melding, kommer jo an på hvor nøye man er med å formulere seg på slike meldinger. Uansett fjollete å kritsere ts for å ta opp et tema. Anonymkode: 7bf3d...b43 Å formulere en sms hvor man takker for blomster krever ikke fryktelig mye tankevirksomhet. Men - hvis man må bruke år og dag på å formulere en slik melding, forstår jeg at man har behov for å søke KG om råd. Antakelig er det mye annet i livet som er vanskelig å beherske også Anonymkode: 0aa73...237 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #37 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å formulere en sms hvor man takker for blomster krever ikke fryktelig mye tankevirksomhet. Men - hvis man må bruke år og dag på å formulere en slik melding, forstår jeg at man har behov for å søke KG om råd. Antakelig er det mye annet i livet som er vanskelig å beherske også Anonymkode: 0aa73...237 Har du virkelig en sånn ovenfra og ned holdning i virkeligheten også? 😂 Anonymkode: 15761...a20 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #38 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du virkelig en sånn ovenfra og ned holdning i virkeligheten også? 😂 Anonymkode: 15761...a20 Ja Anonymkode: 0aa73...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #39 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antar at tråstarter ville høre med andre og lufte litt frustrasjoner. Spørre om hva som er vanlig praksis osv. Som veldig mange andre tråder her andre. Å si at det tar kortere tid enn å sende en melding, kommer jo an på hvor nøye man er med å formulere seg på slike meldinger. Uansett fjollete å kritsere ts for å ta opp et tema. Anonymkode: 7bf3d...b43 Ja, og ikke minst, dette var bare snakk om en person. Skal man takke hver eneste person så tar det jo langt mer tid. Uansett er det vel mest vanlig at konfirmanten takker selv, og da i ettertid med takkekort. Anonymkode: 28080...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #40 Del Skrevet 7. september 2024 Off, har du også familie som skal drive å stresse deg opp mer enn nødvendig rundt viktige ting. Føler med deg❤️ Hadde tatt litt avstand. De kjefter jo i praksis på deg, og behandler deg som et barn. Når det er sagt så bør du lære deg å svare kortere, på en måte det er enklere å unngå konflikter på. Du svarer akkurat det du tenker, og jeg kjenner meg litt igjen og kan forstå det (særlig når man er stressa). Men for andre kan det høres litt ego og utakknemlig ut kanskje, og det gir dem noe å fortsette på. Neste gang svarer du bare «Jeg er voksen og høflig av meg». Hvis de fortsetter svarer du at du ble kjempeglad for blomstene, og dette tar du selv med avsenderen. Anonymkode: 23c75...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå