Gå til innhold

Fikk blomster på døren i dag, til konfirmasjonen i morgen. Fått kritikk fordi jeg ikke har takket enda.....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er superstresset for morgendagen. Alene med mine barn og en av dem er konfirmant i morgen. Sent i ettermiddag kom det blomster på døren som en hilsen til konfirmasjonen i morgen. Det var fra noen gode venner langt unna. Nå har familien min, som har kommet på besøk, blandet seg inn i dette og spurt om jeg har husket å takke? Og jeg sa at nei, ikke enda, jeg har så mye å gjøre - jeg vil helst ha litt fred og ro når jeg sender en hyggelig takkemelding og kanskje samtidig forteller litt om hvordan konfirmasjonen gikk. Tenkte jeg kunne sende en slik takk når konfen er over. 

Er det helt feil at jeg ikke har sendt melding og takket umiddelbart? Går det ikke an å vente en dag eller to, altså? jeg har jo tusen ting å tenke på! Ble litt stresset av disse rundt meg som nå syns jeg er skikkelig uhøflig.....??? 

Anonymkode: 30c76...b8a

• Liker 1
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest goodbeforelong

Det tror jeg går helt fint. De fleste skjønner at du har det heltisk, og jeg tipper de ikke tenker så mye over det. Uansett, du skal jo takke de, så det går nok helt fint. 

Lykke til med feiringen av konfirmanten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt mye større pris på en takk etter konfirmasjonen, sammen med et bilde av konfirmanten og litt om hvordan dagen ble, men en kort "Tusen takk for blomstene", sånn at man vet at de er kommet frem skader jo ikke. 

Anonymkode: b1d49...517

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er superstresset for morgendagen. Alene med mine barn og en av dem er konfirmant i morgen. Sent i ettermiddag kom det blomster på døren som en hilsen til konfirmasjonen i morgen. Det var fra noen gode venner langt unna. Nå har familien min, som har kommet på besøk, blandet seg inn i dette og spurt om jeg har husket å takke? Og jeg sa at nei, ikke enda, jeg har så mye å gjøre - jeg vil helst ha litt fred og ro når jeg sender en hyggelig takkemelding og kanskje samtidig forteller litt om hvordan konfirmasjonen gikk. Tenkte jeg kunne sende en slik takk når konfen er over. 

Er det helt feil at jeg ikke har sendt melding og takket umiddelbart? Går det ikke an å vente en dag eller to, altså? jeg har jo tusen ting å tenke på! Ble litt stresset av disse rundt meg som nå syns jeg er skikkelig uhøflig.....??? 

Anonymkode: 30c76...b8a

Om du har tid til å lage en tråd på kvinneguiden oppi konf kaoset, så har du tid til å sende en "tusen takk for nydelige blomster" melding. Normal høflighet

Anonymkode: 2a36f...bfa

• Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send et bilde av blomsten og konfirmanten på melding når det er overstått 🙂. Når man bestiller blomst til noen, så syns jeg alltid det er hyggelig å få et bilde av den med en takk 🙂

Anonymkode: 7ddde...a4c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du har tid til å lage en tråd på kvinneguiden oppi konf kaoset, så har du tid til å sende en "tusen takk for nydelige blomster" melding. Normal høflighet

Dette 🙌🏼

Anonymkode: 8da3c...8ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så merkelig ting av familie å kommentere. Tror jeg hadde svart ganske skarpt om familie snakket til meg som at jeg var et barn som måtte passes på etter gaveåpning på bursdagen. Uansett hvor rett de måtte ha. 

Uansett, personlig, når det gjelder slikt så sender jeg takk umiddelbart. Det gjorde jeg også da blomstrene strømmet på i forbindelse med at en slektning ble revet bort. Det tar ti sekunder, selv når jeg sendte et bilde og skrev en tekst. Så tok jeg heller runden senere og skrev lengre meldinger der jeg følte for det. 

Anonymkode: 630f9...c76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få en takk samme dag, da vet avsender at blomstene faktisk er sendt og mottatt. Hilsen blomsterdekoratør som har tatt i mot hundrevis av telefoner fra kunder som lurer på om blomstene de bestilte er sendt og mottatt😅😅

Anonymkode: 55290...13d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor spør meg fortsatt om jeg husker å takke for gaver. Jeg er 34 år… Noen er bare sånn. 

Anonymkode: fdcbf...9b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk samme dagen? Høres merkelig ut. Det er da normalt å takke for slikt et par dager etterpå.

Anonymkode: 7bf3d...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk for blomstene! De kommer til å se nydelige ut i konfirmasjonen i morgen. Er litt stresset nå, men vi snakkes når ting er litt roligere igjen. ❤️"

Tar kortere tid enn å diskutere med familie og lage tråd på KG...

Anonymkode: 55807...b7a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig med takk samme dag, for da vet jeg at blomstene er mottatt. Begynner å lure hvis jeg ikke hører noe. Men de vet jo at det er konfirmasjon, så da er jo det en logisk grunn til at du er opptatt. Så det går nok helt fint å vente! Men tar bare noen minutter å sende takkemelding, så ser ikke helt hvorfor dette er et problem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det er mer her som ikke fremkommer i hovedinnlegget, så er jo ikke dette kritikk...

Personlig synes jeg det er helt uproblematisk å takke senere, men selv hadde jeg nok gjort det ganske med en gang. Det tar, som andre har påpekt, ikke så lang tid. Du skriver jo at du skal sende melding, ikke at du skal ringe de.

Anonymkode: 301d2...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne var jo bra, helt sant 😂 Det hadde tatt deg mindre tid å sende en snap / melding til avsender med takk for nydelige blomster 😊 Men, i utgangspunktet enig i at man behover ikke takke på minuttet. Du sender jo ut kort med bilde i løpet av et par uker 😊

Anonymkode: b0379...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tid har hun helt klart, men det er helt vanlig å takke en stund i etterkant i forbindelse med konfirmasjoner. Og at det er konfirmanten som takker, ikke foreldrene.

Anonymkode: 28080...47b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tid har hun helt klart, men det er helt vanlig å takke en stund i etterkant i forbindelse med konfirmasjoner. Og at det er konfirmanten som takker, ikke foreldrene.

Nei det er ikke vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke vanlig

Hint, takkekortet fra konfirmanten har som regel bilde av konfirmanten - på konfirmasjonsdagen. Tror aldri jeg har mottatt det mindre enn 2 uker i etterkant, og jeg har fått mange opp gjennom årene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke vanlig

Veldig vanlig å sende takkekort med bilde etter en konfirmasjon ja? Jeg kan i farten ikke komme på at jeg noen gang ikke har fått det… 

Anonymkode: b0379...96d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...