Gå til innhold

Hvorfor griper ikke gud inn når man ber?

AnonymBruker
Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei!

Dette er en påminnelse til deltagere om å bidra til konstruktiv meningsutveksling ved å unnlate å gå til angrep på eller latterliggjøre meningsmotstandere. Temaer som dette er noe mange har en dyp personlig tilknytning til, og for andre noe man ikke forholder seg til i det hele tatt. Som bruker av Kvinneguiden har man likevel et ansvar for å forholde seg til det enhver tid gjeldende regelverket.

Retningslinjene finnes her: https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/.

Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Apostlenes gjerninger 3,19-20

Fatt da et annet sinn og omvend dere, så deres synder kan bli utslettet og det kan komme tider med fornyelse og trøst fra Herrens åsyn.

Dette er bare 1 av mangen vers som befaler oss å omvende oss for å bli tilgitt. Derfor annbefaler jeg deg å søke opp å lese hvis du bryr deg om hva som FAKTISK er befalt i bibelen.

Anonymkode: 6b101...d32

Er ikke det fra gt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi gud bor inne i ditt hode og i naboens hode og i alle hodene på de menn og kvinner som så inderlig ønsker å tro på det.

Ingen som stopper deg, det er bare å begynne å utrette mirakler. Tips: Begynn i det små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (10 timer siden):

Er ikke det fra gt?

Seffølgeligt er det ikke det...Du bare spør og anntar hva som står i bibelen. Jeg oppfordrer deg til å lese selv sånn du kan ha litt kunnskap om bibelen ivertfall til å argumentere i mot.....  jeg kan fortelle deg det jeg vet syår skrevet,  jeg har studert ordene og gresk betyding i mangen år hver dag og kan fortelle og forklare videre og videre men det er bortkasta tid hvis du ikke vil bruke litt tid å lese selv. Er det så rart det er så mye hyklere i kirkene når folk går i kirka en gang i uka for å høre på en lunken prest og ikke studerer ordene selv? Nei. Til å med Jesus snakket mye om nettop dette hvor dumt dette er.  men du burde sjekke selv. Jeg sier dette med kjærlighet fordi jeg ser jo at du ofte argumenterer imot bibelen uten noe kunnskap hva er vits da er synd at folk skal annta og spre falske rykter om noe som helst bare fordi dem ikke har kunnskap selv, la oss være ærlig og ha litt logikk her kan man ha kunnskap om en skrift uten å ha studert den? Svaret er nei! 😔 jeg synes det er bedre å lære folk å fiske etter ord  enn å mate dem med ordene  som ikke er mottakelige for det en gang men bare vil kverulere uten noe kunnskap selv.  Det står over 37 vers i bibelen om hvordan troende ikke skal diskutere og argumentere med ikke troende, vil dem ikke motta med åpent hjerte skal man ikke bruke tid på dem og det for en veldig god grunn det er poengløst.  Mener ikke å være frekk. Men liker bare ikke dette er så utrolig dumt. Du får gjøre det du vil men du hadde hatt bedre kort til å rebelle imot om du faktisk hadde lest selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Seffølgeligt er det ikke det...Du bare spør og anntar hva som står i bibelen. Jeg oppfordrer deg til å lese selv sånn du kan ha litt kunnskap om bibelen ivertfall til å argumentere i mot.....  jeg kan fortelle deg det jeg vet syår skrevet,  jeg har studert ordene og gresk betyding i mangen år hver dag og kan fortelle og forklare videre og videre men det er bortkasta tid hvis du ikke vil bruke litt tid å lese selv. Er det så rart det er så mye hyklere i kirkene når folk går i kirka en gang i uka for å høre på en lunken prest og ikke studerer ordene selv? Nei. Til å med Jesus snakket mye om nettop dette hvor dumt dette er.  men du burde sjekke selv. Jeg sier dette med kjærlighet fordi jeg ser jo at du ofte argumenterer imot bibelen uten noe kunnskap hva er vits da er synd at folk skal annta og spre falske rykter om noe som helst bare fordi dem ikke har kunnskap selv, la oss være ærlig og ha litt logikk her kan man ha kunnskap om en skrift uten å ha studert den? Svaret er nei! 😔 jeg synes det er bedre å lære folk å fiske etter ord  enn å mate dem med ordene  som ikke er mottakelige for det en gang men bare vil kverulere uten noe kunnskap selv.  Det står over 37 vers i bibelen om hvordan troende ikke skal diskutere og argumentere med ikke troende, vil dem ikke motta med åpent hjerte skal man ikke bruke tid på dem og det for en veldig god grunn det er poengløst.  Mener ikke å være frekk. Men liker bare ikke dette er så utrolig dumt. Du får gjøre det du vil men du hadde hatt bedre kort til å rebelle imot om du faktisk hadde lest selv. 

Det er sykt nerd å kunne hele bibelen utenat da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmøtet på gudstjenester her til lands sier vel noe om at det er mange medlemmer av DNK, men svært få som virkelig tror og er dedikerte til sin tro. 

Hvis man er så kristen at man kun er i kirken på julaften fordi det er tradisjon, og i enkelte bryllup, begravelser og dåper i løpet av et år, vil jeg dessverre ikke kategorisere deg som kristen. 

Anonymkode: d1c7a...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er blitt så tullete nå av alle som er helt hjernevaska av Gud, bibelen osv og har sine egne tolkninger. Jeg ba bare om et enkelt hvorfor gjør ikke gud noe. Men ingen har noe konkret svar, så da kunne de like gjerne la være å svare.

Anonymkode: da805...bc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne tråden er blitt så tullete nå av alle som er helt hjernevaska av Gud, bibelen osv og har sine egne tolkninger. Jeg ba bare om et enkelt hvorfor gjør ikke gud noe. Men ingen har noe konkret svar, så da kunne de like gjerne la være å svare.

Anonymkode: da805...bc1

Folk svarer etter beste evne. Jeg skal si rett ut hva jeg tror: Gud gjør ingen ting fordi han ikke finnes, men kun er en fantasi menneske har lagd for å trøste seg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hører oss helt fint, han bare lar oss finne ut av alt på egenhånd.

Anonymkode: 31937...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har bedd i det skjulte, men det har ikke hjulpet. Mange har det vondt, men de blir ikke hørt og får ikke hjelpen de trenger. Mange føler seg ensom, ber om at ensomheten skal ta slutt. Ser ikke ut som hjelper det heller.

Det viktigste angående dette er at det er stort sett oss selv som er gud. Gud er ikke en mann oppe i himmelen som styrer alt. Gud er universet. Vi er guds skaperverk og det vi sender ut, får vi tilbake. Ensom? Det er en gylden mulighet til å oppdage deg selv og dine verdier på en ny måte og få et helt nytt perspektiv og forståelse på livet, istedenfor gå i stadig nye kortvarige relasjoner eller ta til flaska eller røyken.

Munken som solgte sin ferrarri. En bok som anbefales å lese. Les den, få litt innsikt om livet. Få dybde. Det er så mye vi kan gjøre selv, men vi makter ikke fordi janteloven holder oss tilbake. Ta grep i eget liv. Små skritt. Ingen har noen sinne lykkes med store skritt. Begynn les denne boka, vær på og lære og nysgjerrig på andre mennesker med forstå de mer uten at du forhåndsdømmer. Det går seg til etterhvert og du vil få suksess om du ikke gir opp. Det skjer ikke over natten, men kan gå uker og dager, til og med år.

Anonymkode: f697e...139

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 21.13):

Han hører oss helt fint, han bare lar oss finne ut av alt på egenhånd.

Anonymkode: 31937...fd8

Hva skal man med han da?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...