AnonymBruker Skrevet 6. september #21 Del Skrevet 6. september Grüner skrev (2 minutter siden): Men altfor mange i gen z tror at livet skal være en lek og blir det bittelitt slitsomt orker de ikke. Deal with it, boomer Anonymkode: 672bb...404 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 6. september #22 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke direkte som et fengsel, mer som er bur. Jeg ser ofte for meg som en liten kanarifugl i et lite bur. Jeg har hatt mange jobber, og tatt utdanning innenfor noe jeg trives med. Gode kolleger har jeg også, så det kommer ikke direkte av mistrivsel. Jeg har egentlig ikke noe å klage på. Men jeg hater virkelig at jeg ikke kan styre livet mitt akkurat slik jeg vil. At jeg ikke har den friheten til å våkne opp og velge hva jeg vil foreta meg. Et ilandsproblem er det definitivt. Men penger må jeg ha, så jeg får bare holde ut. Anonymkode: fdab2...4b1 Ja, det må du, og det er ikke synd på deg. Det er en del av det å være voksen, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #23 Del Skrevet 6. september Hadde jeg bare jobbet 8 timer 5 dager i uken hadde jeg vært veldig fornøyd! Anonymkode: 3ce37...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #24 Del Skrevet 6. september Du har jo en fryktelig dårlig arbeidstid TS. Ikke får du gjort noe fornuftig før jobb, og ikke etterpå. Hadde også følt det sånn om jeg ikke hadde hatt tid til å ha noe liv. Jobber 08.00-15.30 man-fre. Har tidligere jobbet turnus med både 2 og 3 delt skift, tok ny utdannelse for å kunne ha dagjobb. Har også jobbet på butikk med noen dager med samme arbeidstid som du. De dagene var totalt bortkastet, særlig med barn. Anonymkode: 319d7...5f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #25 Del Skrevet 6. september Ser flere henger ut generasjon z som tandre latsabber, men personlig mener jeg at det millennials-generasjonen som er de mest selvsentrerte i hvert fall. Det er disse som ikke føder barn, og de som gjør det klager mye over hvor fryktelig slitsomt det er å ha barn. Millennials er «Whats`s in it for me»-generasjonen. De opptrer som forvokste, bortskjemte barn. Sutrer når de må passe egne barn, og forventer at gamle foreldre skal stille opp med all mulig hjelp. Hjelpe sine gamle foreldre tilbake gidder de ikke. De blir ikke voksne. Millennialsene var curling-barn da de var små og fortsatte å være det som voksne. Så til en viss grad kan deres foreldre takke seg selv. Generasjon z er da de som trener og jobber hardt med skolearbeid og studier, og er en mye mer sympatisk gjeng enn millennialsene. Min mening. Anonymkode: 8e243...7bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 6. september #26 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil aller helst jobbe fra 09-17 Anonymkode: 2416a...1ab Kan du ikke søke noe annet som har de tidene ? 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 7. september #27 Del Skrevet 7. september 5 hours ago, AnonymBruker said: Ser flere henger ut generasjon z som tandre latsabber, men personlig mener jeg at det millennials-generasjonen som er de mest selvsentrerte i hvert fall. Det er disse som ikke føder barn, og de som gjør det klager mye over hvor fryktelig slitsomt det er å ha barn. Millennials er «Whats`s in it for me»-generasjonen. De opptrer som forvokste, bortskjemte barn. Sutrer når de må passe egne barn, og forventer at gamle foreldre skal stille opp med all mulig hjelp. Hjelpe sine gamle foreldre tilbake gidder de ikke. De blir ikke voksne. Millennialsene var curling-barn da de var små og fortsatte å være det som voksne. Så til en viss grad kan deres foreldre takke seg selv. Generasjon z er da de som trener og jobber hardt med skolearbeid og studier, og er en mye mer sympatisk gjeng enn millennialsene. Min mening. Anonymkode: 8e243...7bb Jeg er Millennial, og jeg mener våre foreldre gjorde en kjempetabbe når de sa til oss at vi kunne bli akkurat hva vi ville, at det viktigste er å trives, og at penger ikke er alt. Jeg ble aldri stilt krav til, og jeg var overlatt til meg selv når det gjalt å finne utdanning og jobb. Jeg trodde at jobber var noe som ble kastet etter meg, og at jeg bare kunne velge og vrake... Det var selvfølgelig feil. Å føde barn er ikke noe jeg føler meg forpliktet til å gjøre. Planeten har mer enn nok barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #28 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser flere henger ut generasjon z som tandre latsabber, men personlig mener jeg at det millennials-generasjonen som er de mest selvsentrerte i hvert fall. Det er disse som ikke føder barn, og de som gjør det klager mye over hvor fryktelig slitsomt det er å ha barn. Millennials er «Whats`s in it for me»-generasjonen. De opptrer som forvokste, bortskjemte barn. Sutrer når de må passe egne barn, og forventer at gamle foreldre skal stille opp med all mulig hjelp. Hjelpe sine gamle foreldre tilbake gidder de ikke. De blir ikke voksne. Millennialsene var curling-barn da de var små og fortsatte å være det som voksne. Så til en viss grad kan deres foreldre takke seg selv. Generasjon z er da de som trener og jobber hardt med skolearbeid og studier, og er en mye mer sympatisk gjeng enn millennialsene. Min mening. Anonymkode: 8e243...7bb Jeg er urgammel men yngre enn boomer. Generasjon Z er fantastisk og jeg tror dere klarer arbeid og studier bra. Nå er jeg litt skeptisk til kategorisering i generasjoner men tror jeg er generasjon X. Vi hadde i alle fall stort hår da vi var unge. Anonymkode: 044b7...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #29 Del Skrevet 7. september Vet en som byttet jobb til 4 dager i uken. Det gjør personen ingenting å jobbe overtid (noe de gjør mye av) fordi den ekstra fridagen er verdt det. Anonymkode: 020a1...460 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #30 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Føler vel ikke at det er et direkte fengsel, men jeg føler at døgnet har for få timer når jeg medregnet pendlervei er ute av huset mellom 10-12 timer om dagen. Enda lengre om det er overtid. Så skal du ha 7 timers søvn. Da har man bare noen få timer til å gjøre alt annet som skal gjøres; trening, husarbeid, ukeshandling, hjelpe svigers med det de trenger hjelp til etc. Hvordan småbarnsforeldre får livet til å gå rundt er for meg ufattelig. Anonymkode: a8f2a...7d3 Da jeg pendla, brukte jeg reiseveien (med offentlig transport) til å lese, betale regninger og gjøre mye ting på nett. Småbarnsforeldre bestiller matvarer på nett og får levert på døra. Anonymkode: 835f3...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #31 Del Skrevet 7. september 3 hours ago, AnonymBruker said: Vet en som byttet jobb til 4 dager i uken. Det gjør personen ingenting å jobbe overtid (noe de gjør mye av) fordi den ekstra fridagen er verdt det. Anonymkode: 020a1...460 Ja jeg tror mange hadde følt seg mindre "fengslet" hvis det hadde vært bedre balanse mellom jobb og fritid. Veldig stor forskjell på 5-6 arbeidsdager i uken og 1-2 fridager, enn 4 arbeidsdager og 3 fridager. Men samtidig koster en fridag ekstra mer enn de fleste har råd til. Anonymkode: 50777...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #32 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser flere henger ut generasjon z som tandre latsabber, men personlig mener jeg at det millennials-generasjonen som er de mest selvsentrerte i hvert fall. Det er disse som ikke føder barn, og de som gjør det klager mye over hvor fryktelig slitsomt det er å ha barn. Millennials er «Whats`s in it for me»-generasjonen. De opptrer som forvokste, bortskjemte barn. Sutrer når de må passe egne barn, og forventer at gamle foreldre skal stille opp med all mulig hjelp. Hjelpe sine gamle foreldre tilbake gidder de ikke. De blir ikke voksne. Millennialsene var curling-barn da de var små og fortsatte å være det som voksne. Så til en viss grad kan deres foreldre takke seg selv. Generasjon z er da de som trener og jobber hardt med skolearbeid og studier, og er en mye mer sympatisk gjeng enn millennialsene. Min mening. Anonymkode: 8e243...7bb Her var det mye oppgulp. Å føde barn et heller ingen plikt. Mer enn nok av dritt arten av oss mennesker på denne kloden. Å stemple generasjoner er en gammel utdatert holdning. Fra menneske sto på to bein på denne kloden, så har det alltid vært noen dårlige og noen bra. Anonymkode: 4afa5...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #33 Del Skrevet 7. september Hateridioter skrev (20 timer siden): Tenker det er mange rundt omkring i verden som er drit-misunnelig på deg som bare jobber 8 timer 5 dager i uken. Det er ingen trøst når man ikke trives da! Makan til sleivete kommentar! ( ikke ts) Anonymkode: 7f958...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #34 Del Skrevet 7. september Det er mer vanlig enn mange tror å tenke og føle slik . Det er bare det at vi er hjernevaska av frasen " vi skal være glad vi har en jobb å gå til!" For mange finns det ikke glede i å jobbe. Jeg teller ned til pensjonstilværelse og mistrives med konseptet " jobb", det hjelper ikke å skifte jobb når man blir bundet til tider og dager på jobb omatt og omatt. Anonymkode: 7f958...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #35 Del Skrevet 7. september På en måte, ja. Jeg er lærer og har en ekstremt streng sjef. Jeg MÅ være på skolen fra 08:10 til 15:15, og hvis jeg skal til lege, tannlege eller lignende før 15:15 må jeg søke permisjon og jobbe inn tiden igjen siden. Har undervisning fra 08:30 til 13:30. Anonymkode: 179e5...be1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 7. september #36 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ingen trøst når man ikke trives da! Makan til sleivete kommentar! ( ikke ts) Anonymkode: 7f958...32c De trives nok godt de som jobber lange dager i slavefabrikker og gruver. Nordmenn er alt for bortskjemte og sytete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #37 Del Skrevet 7. september Hateridioter skrev (1 minutt siden): De trives nok godt de som jobber lange dager i slavefabrikker og gruver. Nordmenn er alt for bortskjemte og sytete. Er du nordmann og føler det bortskjemt og sytete altså? Anonymkode: 7f958...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 7. september #38 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du nordmann og føler det bortskjemt og sytete altså? Anonymkode: 7f958...32c Jeg er nordmann og syter ikke over at jeg har jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 7. september #39 Del Skrevet 7. september Nei, jobben min er fantastisk og kollegaene like så. Prøv noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #40 Del Skrevet 7. september Ja, egentlig. I alle fall når jeg også hater jobben, ikke får meg noe annet selv om jeg søker og søker og leder blokkerer for meg på alle kanter de hun klarer. Anonymkode: 4aafd...a29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå