Gå til innhold

Maurtue i skogen ødelagt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har en nydelig skog i nærområdet, og sammen med barna går jeg der hver dag. Vi har en fast runde hvor vi ser ekorn, hakkespett og andre koslige dyr.

Det er en kjempestor maurtue der, som barna er veldig opptatt av. Vi stopper alltid lenge ved den og ser på de flittige maurene som jobber.

I dag da vi kom til den, hadde noen ødelagt den 😞 Barna ble kjempelei seg, og skal innrømme at jeg ble det jeg også.

Vil maurene klare seg gjennom vinteren? Hvor lang tid tar det for de å bygge den opp igjen? Noen som vet? ❤️

Anonymkode: 3587f...20b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maurkolonier er svært robuste komplekse systemer som evner å tilpasse seg på en hensiktsmessigmåte, i regi av selvorganisering. De vil rett og slett, uten problemer, organisere seg for å bygge en ny tue. 

Anonymkode: 2bec2...a72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Maurkolonier er svært robuste komplekse systemer som evner å tilpasse seg på en hensiktsmessigmåte, i regi av selvorganisering. De vil rett og slett, uten problemer, organisere seg for å bygge en ny tue. 

Anonymkode: 2bec2...a72

Tusen takk for svar ❤️❤️

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tuer har vel også en del underjordiske ganger, så kanskje de bare bygger opp igjen :) 

Vet det er en long shot fordi det er mye fæle folk der ute, men det kan jo være dyr også som har ødelagt den og i såfall er det jo på sett og vis naturens gang 💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (5 minutter siden):

Noen tuer har vel også en del underjordiske ganger, så kanskje de bare bygger opp igjen :) 

Vet det er en long shot fordi det er mye fæle folk der ute, men det kan jo være dyr også som har ødelagt den og i såfall er det jo på sett og vis naturens gang 💛

Håper det ❤️

Det var det jeg sa til barna, men det var veldig tydelig at det var mennesker 🥲 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Håper det ❤️

Det var det jeg sa til barna, men det var veldig tydelig at det var mennesker 🥲 

TS

😢 fatter ikke hva folk får ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anononyma skrev (21 minutter siden):

😢 fatter ikke hva folk får ut av det!

Jeg vet 😞 Så utrolig unødvendig av de.

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🥲Stakars  maur. Tenk dere den jobben de har foran seg med å bygge opp tua igjen. 

Anonymkode: b41e5...6cb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...