Gå til innhold

kjæreste som forventer å spise middag gratis hele tiden, er jeg urimelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må jo ta en prat med han, han forsetter jo siden ingen sier i fra. Selv om han burde skjønne selv. Og så hadde jeg vel tenkt meg om to ganger før jeg flyttet med en sånn fyr. 

Anonymkode: 1ed93...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover han på sofaen da siden han ikke gidder kjøpe seg seng? 

Anonymkode: e9062...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 19.12):

Nei, er veldig ryddig pg rent fordi han aldri er der, men guffen kjellerleilighet (har dog aldri gitt uttrykk for dette og har sagt flere ganger at vi heller burde være der, men vedkommende har ikke investert i seng engang etter å ha bodd der 5+år)

Anonymkode: d3b4b...84b

Juhu svigermors drøm. Klarer ikke kjøpe seng og snylter på deg og foreldrene dine. 

Anonymkode: f254e...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 18.50):

Vedkommende liker ikke leiligheten sin, jeg får tilnærmet ikke kommet på besøk… 

Anonymkode: d3b4b...84b

Red flag. Er det veldig skittent og rotete der? Det er klart at dere skal være hos den som har egen leilighet og ikke oppi matfatet til dine foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste fall er fyren autistisk.. 

Anonymkode: f7b60...43f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ymse meninger skrev (8 timer siden):

Red flag. Er det veldig skittent og rotete der? Det er klart at dere skal være hos den som har egen leilighet og ikke oppi matfatet til dine foreldre

Ts skrev at det er fint og ryddig, men han har bare bodd der i 5 år, så han har ikke rukket å kjøpe seng ennå.

Sikkert litt ugreit å ha sex på gulvet, så det er jo forståelig at de ikke kan være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 19.12):

Nei, er veldig ryddig pg rent fordi han aldri er der, men guffen kjellerleilighet (har dog aldri gitt uttrykk for dette og har sagt flere ganger at vi heller burde være der, men vedkommende har ikke investert i seng engang etter å ha bodd der 5+år)

Anonymkode: d3b4b...84b

Hvorfor har han ikke flyttet til et sted som han kan trives på da? Eller til og med kjøpt seg et sted med den inntekten han påstår han har? 
Nei, her er det røde flagg og altfor masse ubesvarte spørsmål.

Han er ikke et samboeremne! Han evner ikke å ta tak i sin egen situasjon. Han utnytter ts (og foreldrene) for gratis mas og bopel. 
 

Jeg hadde sluppet han fri… 

Anonymkode: 90634...bfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 1.29):

Det er ikke normalt at en voksen mann har bodd i en leilighet i 5 år uten å kjøpe seng.

Det er ikke normalt at en voksen mann okkuperer andres bolig og spiser maten deres uten lov.

Denne mannen høres ikke riktig klok ut! Du har til og med fått beskjed fra familiemedlemmer at han ikke behandler deg bra!

Dette er ikke et sunt forbilde for fremtidige barn!

Anonymkode: 2fcb1...b27

 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men jeg klarer ikke å forstå hva det gir deg uansett å være sammen med en sånn taper. Virkelig. Dette er bare trist å lese. I tillegg har du blitt syk selv, og måttet flytte hjem til foreldre (god bedring foresten❤️). Men han her gjør ingen ting som helst for å støtte deg i situasjonen, bare snylter på deg. Hvem er det som synker så lavt at de snylter på en syk person som har måttet flytte hjem til foreldrene sine grunnet sykdom, i stedet for å stille opp og bidra på alle mulige måter!? Han bryr seg jo ikke om deg, selv om du er kjæresten hans. Mulig han har issues nok til at han ikke bryr seg særlig om seg selv også. Men det er ikke grunn nok til at du bør fortsette forholdet med han. 

Anonymkode: f6280...9b6

Takk for gode påminnelser...

Selv om jeg har brukket noe og går på krykker så ber han meg hente ting han helt enkelt kan hente selv... Begynner å lure på hva som er galt med han... Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forlate noe jeg vet åpenbart ikke er bra, men jeg skal prøve mitt beste.

Anonymkode: d3b4b...84b

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (2 timer siden):

Ts skrev at det er fint og ryddig, men han har bare bodd der i 5 år, så han har ikke rukket å kjøpe seng ennå.

Sikkert litt ugreit å ha sex på gulvet, så det er jo forståelig at de ikke kan være der.

Eg såg for meg at fyren da bare har en madrass på gulvet og syns det er helt greit. I 5 år. = uansett red flag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse meninger skrev (2 minutter siden):

Eg såg for meg at fyren da bare har en madrass på gulvet og syns det er helt greit. I 5 år. = uansett red flag 

Først en sofa og moren kjøpte madrass etter noen år

Anonymkode: d3b4b...84b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

 

Takk for gode påminnelser...

Selv om jeg har brukket noe og går på krykker så ber han meg hente ting han helt enkelt kan hente selv... Begynner å lure på hva som er galt med han... Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forlate noe jeg vet åpenbart ikke er bra, men jeg skal prøve mitt beste.

Anonymkode: d3b4b...84b

Du må dumpe han. 

Anonymkode: bf44f...45e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

 

Takk for gode påminnelser...

Selv om jeg har brukket noe og går på krykker så ber han meg hente ting han helt enkelt kan hente selv... Begynner å lure på hva som er galt med han... Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forlate noe jeg vet åpenbart ikke er bra, men jeg skal prøve mitt beste.

Anonymkode: d3b4b...84b

Det her høres rett og slett ikke bra ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte lese innlegget høyt for mannen min. Han sier at dette må jo være en såkalt "power tripper" som tøyer og tøyer strikken for å se hvor langt han kan dra den; typisk i voldelige forhold. Her er det så enorme røde flagg at det er nesten uforståelig at du fortsatt er sammen med han. Du må ikke finne på å flytte sammen med han. Det kommer aldri til å bli et godt og lykkelig forhold for din del. Han er en så ekstrem gjerrigknark, at jeg tviler på at han noen gang blir å slutte med snyltingen. 

Jeg sier som en eldre, tidligere kollega alltid har sagt; i starten av et forhold burde ting gå relativt på skinner av seg selv. Gjør det ikke det, så er det et dårlig tegn. 

Anonymkode: 0dbd5...0ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

 

Takk for gode påminnelser...

Selv om jeg har brukket noe og går på krykker så ber han meg hente ting han helt enkelt kan hente selv... Begynner å lure på hva som er galt med han... Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forlate noe jeg vet åpenbart ikke er bra, men jeg skal prøve mitt beste.

Anonymkode: d3b4b...84b

Herregud TS, hvorfor lar du deg behandle som verdiløst søppel og trekker foreldrene dine ned i søla sammen med deg?

Altså, dette er faktisk bare din feil. Du er et voksent menneske og du lar denne egoistiske parasitten ødelegge både deg og foreldrene dine. 

Anonymkode: d361e...f26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Først en sofa og moren kjøpte madrass etter noen år

Anonymkode: d3b4b...84b

Fy fader. Han der skal du komme deg vekk fra så fort som overhodet mulig. Gitt alt du har skrevet blinker det røde flagg, og han kommer bare til å bli mye, mye verre hvis dere flytter sammen. Løp, løp, løp, LØP!

Anonymkode: a17d4...f61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker han sitter hjemme og teller hvor mye penger han sparer. Hvorfor forventer du at dine foreldre skal betale for dere selv om du betaler hjemme?? Strøm og vann er dyrt.  Dine foreldre har krav på privat tid og mat er dyrt. Dette kalles snylting.  Kanskje på tide du/ dere finner en plass  og bo sånn at foreldrene dine kan bruke penger på seg selv og ikke dere. Har en følelse at han utnytter situasjonen spesielt med aldri bidrar til noe og du er nok en smule naiv.

 

Anonymkode: 1de67...034

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir trist av å lese hva enkelte av oss kvinner finner oss i. Vær heller frisk alene enn syk sammen med en annen, TS. Og som du sier, er du allerede syk, og hvis du da skal være sammen med noen, må det være en som gjør livet ditt enklere, ikke en som ber DEG om å hente ting når du går på krykker?!! Kjenner jeg blir provosert over denne egoisten. 
 

Hvis du slår opp, kommer han garantert til å prøve å overbevise deg om å bli sammen igjen, men du trenger å bli frisk og fokusere på deg selv. Jeg føler med deg, for jeg var sammen med en lignende fyr selv. Det er vanskelig å slå opp og jeg fikk vondt av karen, men jeg har det bedre nå, og det tror jeg du kan og. Sender deg styrke! ❤️

Anonymkode: 5efa5...3d6

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Takk for gode påminnelser...

Selv om jeg har brukket noe og går på krykker så ber han meg hente ting han helt enkelt kan hente selv... Begynner å lure på hva som er galt med han... Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å forlate noe jeg vet åpenbart ikke er bra, men jeg skal prøve mitt beste.

Anonymkode: d3b4b...84b

Hva i alle dager er det han har med seg i forholdet som gjør livet bedre for deg? Sikker på at du ikke har det bedre uten han?

Anonymkode: 90634...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte favorisere denne tråden fordi jeg håper inderlig at du klarer å bryte  med ham. Han er ikke normal. En skal ikke slenge om seg med diagnoser, men han må jo være på spekteret? Gjetter jeg rett om han har en nerdete jobb som inneholder tall og algoritmer? Uansett så vil dette være en mann som det er vanskelig å leve med, og jeg synes du er flink som står i tråden og fortsetter å søke råd. Ønsker deg alt godt og at du får styrke til å ta grep. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...