Gå til innhold

Eiesyk hund

Høstfjellet

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg har en gråhund som er 1 år og tre måneder. I går kveld når jeg kom hjem fra jobb koset min samboer på hunden, plutselig begynner den å knurre til han. Samboer går unna, jeg tar med hunden i gangen for en siste tissetur før natta. Da stirrer hunden fortsatt på samboer og knurrer. Dette har han aldri gjort før. Begge to har en veldig god tone med hunden, han er også han som tar han med på skogsturer og på jakt. 

Hvorfor begynte 1 åringen plutselig å knurre på en han egentlig har et veldig godt forhold til? har heller ikke skjedd noe mellom dem. Dagen etter var det glemt og han var kosete som vanlig. Har hunden blitt "eiesyk" overfor meg? 

Har noen opplevd det samme?

Skal sies at hunden er litt "vill" om dagen da det er mye løpetid i nabolaget og dette er hans første møte med det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har opplevd det der med hundene mine, både hannhunder og tisper, når jeg har vært hormonell, trist eller syk. Jeg tror de har oppfattet meg som noen de må beskytte kanskje. Det har alltid gått over og ikke blitt til noe problem. Har noen ganger vist hunden tydelig at slik oppførsel ikke er akseptert (flyttet hunden strengt unna situasjonen og gått tilbake til mannen min og satt meg i fanget hans), mens andre ganger har vi bare ignorert det. 

Anonymkode: 3fb2b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...