AnonymBruker Skrevet 7. september #41 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Cøliaki og laktoreintolleranse kan overhodet ikke sammenlignes. Anonymkode: a1198...e0a Nå er ikke dette en konkurranse om å ha det verst 🙄 Det går helt fint ann å ta hensyn til både cøliaki og laktoseintoleranse. Anonymkode: f1711...d2a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #42 Del Skrevet 7. september Synes det er dårlig av arbeidsgiver. Kanskje det glipper av og til, men der jeg jobber er hovedregelen at det alltid er alternativer til dem med allergi eller matintoleranse. En ordentlig arbeidsgiver sørger for det. Jobber i offentlig sektor. Anonymkode: f3984...1f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #43 Del Skrevet 7. september 57 minutter siden, AnonymBruker said: Cøliaki og laktoreintolleranse kan overhodet ikke sammenlignes. Anonymkode: a1198...e0a Det har jeg heller ikke sagt. 43 minutter siden, Kålrota said: Åh, har dere noen ledige stillinger? Ikke akkurat nå, men kan si fra. 18 minutter siden, Fireflies said: Nå sammenligner ikke det innlegget cøliaki og intoleranse, men forteller hvordan de løser det på sin jobb. De nevner også at de har relativt god nok kontroll på hva folk kan spise og ikke, og dermed tar de hensyn til det. Akkurat, takk. Anonymkode: c721f...365 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #44 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jasså? Vanlig at man skriver feil diagnose om seg selv? Og påvist? Altså ikke bekreftet. Gratulerer. Skjønner ikke hvorfor kg godtar slike troll som deg. Anonymkode: 2c056...33f Er det påvist så er det bekreftet, hvorfor trangen til å være k*k på KG? Anonymkode: 7e038...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 7. september #45 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det påvist så er det bekreftet, hvorfor trangen til å være k*k på KG? Anonymkode: 7e038...f25 Glad jeg ikke jobber med deg gitt, er du alltid en som snur og vender på alle ord og prøver å lage drama 😞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #46 Del Skrevet 7. september rorodinbåt skrev (8 minutter siden): Glad jeg ikke jobber med deg gitt, er du alltid en som snur og vender på alle ord og prøver å lage drama 😞 Det var vel ikke den brukeren som snudde om på ordene, men heller reagerte på at noen sa «påvist» og «bekreftet» ikke er det samme. Anonymkode: 8b70c...62e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #47 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det var vel ikke den brukeren som snudde om på ordene, men heller reagerte på at noen sa «påvist» og «bekreftet» ikke er det samme. Anonymkode: 8b70c...62e Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Ikke rart Norge går til granskogen. Kort fortalt Påvist=mistanke om hva det kan være. Bekreftet=ja det er dette som er problemet. Anonymkode: 2c056...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #48 Del Skrevet 7. september Jeg har alltid med egen mat. Har aldri helt forstått begrepet "møtemat", at man skal få mat i møter når man ellers i arbeidshverdagen må ordne sin egen. Men på seminarer osv hvor vi må overnatte hadde det vært fint å slippe å legge ut selv for middag og kveldsmat. Anonymkode: c0e20...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #49 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Ikke rart Norge går til granskogen. Kort fortalt Påvist=mistanke om hva det kan være. Bekreftet=ja det er dette som er problemet. Anonymkode: 2c056...33f Kan jeg bare si rett ut at dette har jeg aldri tenkt over, eller hatt noe praktisk grunn til å bruke tid på å tenke på heller. Jeg er så heldig å ikke ha noe problemer med mat selv. Dersom noen sa til meg «Jeg har fått påvist eggallergi» så hadde mitt svar og fokus vært «Huff da, så kjedelig. Men godt å vite hva problemet er da.» Jeg hadde ikke begynt «Påvist betyr bare mistanke, så dette forholder jeg meg ikke til før det er bekreftet». «Nei, jeg mente vel det da - legen sa jeg har eggeallergi.». « Hvordan kan du ha en allergi og ikke vite riktig ord for hvilket stadie i utredningen du er i? Hele landet går til hundene. Du har tydeligvis ikke noe allergi, og jeg tror ikke på et ord du sier» Anonymkode: f1711...d2a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #50 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Ikke rart Norge går til granskogen. Kort fortalt Påvist=mistanke om hva det kan være. Bekreftet=ja det er dette som er problemet. Anonymkode: 2c056...33f https://nhi.no/sykdommer/barn/magetarm/coliaki-utredning mener du at når det her står «hvordan påvises cøliaki?» så betyr det «hvordan mistenkes cøliaki?» Anonymkode: 8b70c...62e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #51 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Ikke rart Norge går til granskogen. Kort fortalt Påvist=mistanke om hva det kan være. Bekreftet=ja det er dette som er problemet. Anonymkode: 2c056...33f Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Du har jo ikke peil selv, eller så må du be de rette opp i den norske ordboka. påvise verb BØYNINGpåvisning ETYMOLOGI annet ledd vise BETYDNING OG BRUK 1 utpeke ; angi EKSEMPEL påvise stedet for en forbrytelse 2 godtgjøre eksistensen, tilstedeværelsen av (noe) https://naob.no/ordbok/påvise Anonymkode: 4d626...984 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #52 Del Skrevet 8. september Avklar det på forhånd Hvis det skal bestilles møtemat tar jeg gjerne ... Gjerne så detaljert så mulig så man slipper å bruke tid på hva som ikke inneholder gluten osv Anonymkode: 8a305...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #53 Del Skrevet 8. september rorodinbåt skrev (17 timer siden): Glad jeg ikke jobber med deg gitt, er du alltid en som snur og vender på alle ord og prøver å lage drama 😞 Det er bare å ta frem årene, for nå trenger du å ro deg i land. Misforstår du alltid med vilje? Anonymkode: 7e038...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #54 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Ikke rart Norge går til granskogen. Kort fortalt Påvist=mistanke om hva det kan være. Bekreftet=ja det er dette som er problemet. Anonymkode: 2c056...33f Stemmer ikke. Virker som du heller bør være skremt av deg selv. Anonymkode: 7e038...f25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #55 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette som skremmer meg her på kg. Hvordan folk som ikke har kunnskap eller forståelse for det de uttaler seg om. Ikke rart Norge går til granskogen. Kort fortalt Påvist=mistanke om hva det kan være. Bekreftet=ja det er dette som er problemet. Anonymkode: 2c056...33f https://www.synonymordboka.no/no/?q=påvise+ Anonymkode: 7e038...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #56 Del Skrevet 8. september Det blir jo helt håpløst om arbeidsgiver skal ta hensyn til alle allergier, intoleranser, religioner, sykdommer osv. Jeg har diabetes, og kan ikke spise sukker, frukt, hvitt mel og annen karbo osv. Er i tillegg allergisk mot egg og har intoleranse mot proteinene i melk. Ville aldri ha forventet at en arbeidsgiver skulle forholde seg til det. Tar med meg noe, eller lar være å spise. Er på jobb for å jobbe, ikke spise. Vi som har matvarer vi må unngå, eller er på diett, må lære oss å se at andre kan spise det vi må holde oss unna. Anonymkode: baba5...829 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #57 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi som har matvarer vi må unngå, eller er på diett, må lære oss å se at andre kan spise det vi må holde oss unna. Anonymkode: baba5...829 Men iblant betyr det at vi ikke får spist i det hele tatt, og i hvert fall på obligatoriske aktiviteter utenfor normal arbeidstid synes jeg det er en uting å måtte legge ut selv. Jeg tåler fint å se på at andre spiser, men opplever at andre synes det er ukomfortabelt og lurer på hvorfor jeg ikke får mat. Anonymkode: c0e20...07b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #58 Del Skrevet 8. september Vi har en kollega som ikke kan spise vafler sånn er det bare, ikke nsakk om å tilrettelegge for han på fredager, han kan ikke spise vafler og må leve med det.. Alternativet er å finne seg en annen jobb Anonymkode: 8a305...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #59 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det blir jo helt håpløst om arbeidsgiver skal ta hensyn til alle allergier, intoleranser, religioner, sykdommer osv. Jeg har diabetes, og kan ikke spise sukker, frukt, hvitt mel og annen karbo osv. Er i tillegg allergisk mot egg og har intoleranse mot proteinene i melk. Ville aldri ha forventet at en arbeidsgiver skulle forholde seg til det. Tar med meg noe, eller lar være å spise. Er på jobb for å jobbe, ikke spise. Vi som har matvarer vi må unngå, eller er på diett, må lære oss å se at andre kan spise det vi må holde oss unna. Anonymkode: baba5...829 Men vi snakker jo ikke om daglig mat her, men dersom man bestiller inn noe til alle i en eller annen anledning. Her hadde vi absolutt fått tak noe til deg også, men mulig vi måtte spurt deg på forhånd hva du kan ha 😊 Anonymkode: f1711...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #60 Del Skrevet 8. september Allergier bør tas hensyn til. Religiøse diller bør man gi blaffen i å ta hensyn til. Anonymkode: fe579...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå