Gå til innhold

Hvor mange kriminelle handlinger skal Israel få begå før verdenssamfunnet setter en stopper?

Motstrømmen

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Så absolutt alle som har enhver tilknytning til Hamas er kategorisk terrorister og legitime mål?

Ooooog dette gjør han skal kunne drepes?

Hva mener du med det?

Hamas har som oppgave å fjerne Isreal fra jordens overflate, det kan man ikke feie under et teppe. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (På 18.10.2024 den 9.10):

Tror voldtekt er Haram innen islam også. 
Det er uansett forskjell på å rævkjøre en terrorist som hevn og å voldta og drepe uskyldige ungjenter for så å stappe håndgranater oppi dem slik at redningsmannskapene også skal bli drept. For ikke å snakke om å skjære babyer ut av mors liv mens mor lever slik at begge dør. 

Ingen av delene er ok, men den ene tingen er mye mindre «grei» enn den andre. 

Hvis jeg ikke husker feil så var det tillatt innenfor islam, å ta kvinnene, når de hadde vunnet et slag. Gifte seg med dem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med det?

Hamas har som oppgave å fjerne Isreal fra jordens overflate, det kan man ikke feie under et teppe. 

Du kommer jo inn i en diskusjon hvor jeg forklarer at Hamas er en større organisasjon og at en person ikke er et legitimt militært mål bare fordi de har en tilknytning til Hamas.

Når du da kommer med ditt innlegg, så må det jo tolkes dithen at du mener hans uttalelser er nok til at du mener han skal kunne dø for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Så absolutt alle som har enhver tilknytning til Hamas er kategorisk terrorister og legitime mål?

Ooooog dette gjør han skal kunne drepes?

Hva legger du i å «ha tilknytning til»? tilknytning som et barn av Hamas-foreldre, nei da er man ikke terrorist. Trafficing-offer som er solgt til Hamas-medlemmer og holdes som sex-slaver, nei da er man ikke terrorist. Tilknytning som i er i slekt med folk som er medlemmer, men har selv tatt avstand fra Hamas, nei, ikke terrorist.

Tilknytning som en som søker seg til Hamas frivillig og hjelper dem på andre måter enn militært, ja da er man terrorist. IS-konene ble ansett som terrorister selv om de aldri løftet et våpen, fordi de enablet at mennene kunne utføre krigshandlinger.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Du kommer jo inn i en diskusjon hvor jeg forklarer at Hamas er en større organisasjon og at en person ikke er et legitimt militært mål bare fordi de har en tilknytning til Hamas.

Når du da kommer med ditt innlegg, så må det jo tolkes dithen at du mener hans uttalelser er nok til at du mener han skal kunne dø for dem.

Edit, fjernet fordi jeg misforsto innlegget

Endret av Bacteria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (7 minutter siden):

Hva legger du i å «ha tilknytning til»? tilknytning som et barn av Hamas-foreldre, nei da er man ikke terrorist. Trafficing-offer som er solgt til Hamas-medlemmer og holdes som sex-slaver, nei da er man ikke terrorist. Tilknytning som i er i slekt med folk som er medlemmer, men har selv tatt avstand fra Hamas, nei, ikke terrorist.

Tilknytning som en som søker seg til Hamas frivillig og hjelper dem på andre måter enn militært, ja da er man terrorist. IS-konene ble ansett som terrorister selv om de aldri løftet et våpen, fordi de enablet at mennene kunne utføre krigshandlinger.

Dette er en farlig tankegang, og er med på å dehumanisere en stor folkegruppe. Med denne logikken vil jo alle som hjelper Hamas - uansett nivå - være et legitimt mål. Det er heldigvis ikke slik folkeretten fungerer.

Bacteria skrev (6 minutter siden):

Edit, fjernet fordi jeg misforsto innlegget

Fjernet mitt og :)

Vi har forsåvidt funnet tre ekstremister fra din side så langt, etter dine egne ord fra i går: De som anser alle som er tilknyttet Hamas som terrorister er ekstremister.

Kjekt at vi er enig der i hvert fall.

Endret av Katten.2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (47 minutter siden):

Forbannet pissprat og det vet du. Problemet er ikke Israel sin besittelse av sine eldgamle området som stammer over 2000 år tilbake i tid, det er islam sitt hat mot jøder, og ønsket om å utrydde jødene fra elven til havet som de synger om hele tiden som er problemet. Om ikke hadde man hold fred i Gaza, på vestbredden og Iran sine klamme fingre i Sør Libanon.

Det er en utbredt oppfatning innen islam om at land som en gang har vært under islamsk styre igjen skal bli muslimsk. 
Et eksempel er sør-Spania, eller al Andalus (Andalusia) som var under islam til 1400-tallet. Akkurat dette har nå ført til tension mellom muslimer og ikke muslimer i regionen. 
Da kan man bare tenke seg hvilken uhørt vederstyggelighet og provokasjon Israel er. 
Et eget land for palestinere? Ja absolutt. Men problemet er at intensjonen her ikke kan stoles på. 
Palesinere; vil dere ha en egen stat med selvstyre eller er dette bare et springbrett for å ødelegge Israel?

Ta VB for ex. Skal dette bli et selvstendig land blit Israel veldig vanskelig å forsvare strategisk, problemet er ikke bare at da besetter palestinere «the high ground» men også at rest-Israel blir meget smalt slik at sør og nord lett kan avskjæres av en fiende. 

Her litt om situasjonen i Andalusia:

https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2005-jan-18-fg-granada18-story.html

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (46 minutter siden):

Kom igjen..

- Gi kilder på at majoriteten av palestinere ønsker Israelere utslettet.

- Israel bomber flytkningsleiere de selv har tvunget palestinske sivile til å lage i kjølevannet av at 60% av boligene i Gaza er ødelagt.

Gaza er et innesperret område der Israel er det største hinderet for at palestinere skal kunne å mulighet til å dra i fra. De har gjort det umulig for Egypt å ta i mot palestinske flyktninger.

Det er nok av beviser som understreker at Israel begår et folkemord mot palestinere som et folk. IDF selv understreker dette med uttallige  kontroverser og en manglende rettfeefigjøring av sine egne angrep.

Hvordan forklarer du det som skjer på Vestbredden?

Det har blitt gjort undersøkelser på dette og rundt 72 % palestinere støttet terrorangrepet 7 oktober 

Støtter du Hamas støtter du også tillintetgjørelse av Israel 

Disse tallene betyr at majoriteten av palestinere mener Israel ikke har en rett til å eksistere.

Endret av hocane
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (Akkurat nå):

Det har blitt gjort undersøkelser på dette og rundt 72 % palestinere støttet terrorangrepet 7 oktober 

Støtter du Hamas støtter du også tillintetgjørelse av Israel 

Så vis til kilder på at ALLE palestinere støtter en utryddelse an den Israelske befolkningen...( Dropp dine egne konklusjoner for de er det lite hold i)

Jeg syntes det er komisk at du ungår det jeg skrev om Israelske handlinger i krigen i siteringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (19 minutter siden):

Det er en utbredt oppfatning innen islam om at land som en gang har vært under islamsk styre igjen skal bli muslimsk. 
Et eksempel er sør-Spania, eller al Andalus (Andalusia) som var under islam til 1400-tallet. Akkurat dette har nå ført til tension mellom muslimer og ikke muslimer i regionen. 
Da kan man bare tenke seg hvilken uhørt vederstyggelighet og provokasjon Israel er. 
Et eget land for palestinere? Ja absolutt. Men problemet er at intensjonen her ikke kan stoles på. 
Palesinere; vil dere ha en egen stat med selvstyre eller er dette bare et springbrett for å ødelegge Israel?

Ta VB for ex. Skal dette bli et selvstendig land blit Israel veldig vanskelig å forsvare strategisk, problemet er ikke bare at da besetter palestinere «the high ground» men også at rest-Israel blir meget smalt slik at sør og nord lett kan avskjæres av en fiende. 

Her litt om situasjonen i Andalusia:

https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2005-jan-18-fg-granada18-story.html

Så du støtter at okkupanter jager palestinske familier ut av egne hjem?

Hva med de som ble voldtatt med pinner og torurert?

"Tension in Spania" - refereringen din er ikke i nærheten av rettferdiggjøre noe av det som har skjedd på VB siden 67.

Endret av Bigote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (Akkurat nå):

"Tension" - refereringen din i Spania er ikke i nærheten av rettferdiggjøre noe av det som har skjedd på VB siden 67.

Skjerpings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (2 minutter siden):

"Tension" - refereringen din er ikke i nærheten av rettferdiggjøre noe av det som har skjedd på VB siden 67

Nå er det du som misforstår. Du får lese innlegget min en gang til. 
Det du siterer handler ikke om VB engang.

edit: Nå er jeg dritt lei at du ber meg om å skjerpe meg hele tiden, uten grunn. Det er barnslig hersketeknikk, og de misogyne understrømmene dine her går ikke upåaktet hen. 
Skjerp deg selv ( Jesus, du tom redigerte innlegget ditt for å få med ditt Skjerpings 🙄)

Endret av Bacteria
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (14 minutter siden):

Gidder ikke svare på stråmennene dine lenger. Du greier ikke å argumentere ordentlig. 
Skjerpings. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bigote skrev (1 time siden):

Så vis til kilder på at ALLE palestinere støtter en utryddelse an den Israelske befolkningen...( Dropp dine egne konklusjoner for de er det lite hold i)

Jeg syntes det er komisk at du ungår det jeg skrev om Israelske handlinger i krigen i siteringen..

«From the river to the sea». Hva betyr det, tenker du? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (1 time siden):

«From the river to the sea». Hva betyr det, tenker du? 

Hva tenker du det betyr. Det er et gammelt sionistisk slagord, som etter hvert har fått mange ulike betydninger og fortolkninger. Det har vært brukt av både palestinere og israelere.

Dette kan være opplysende: https://en.wikipedia.org/wiki/From_the_river_to_the_sea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (14 minutter siden):

Hva tenker du det betyr. Det er et gammelt sionistisk slagord, som etter hvert har fått mange ulike betydninger og fortolkninger. Det har vært brukt av både palestinere og israelere.

Dette kan være opplysende: https://en.wikipedia.org/wiki/From_the_river_to_the_sea

Spar meg. Den jeg svarte ville ha kilder på at man ønsker Israel bort.

Dette ropes i Gaza og i demonstrasjoner over hele verden. At de skal bli fri fra eleven til havet betyr at Israel må bort, det ser man kjapt på kartet også, om dette er ny info for noen. Det åpner ikke for noen tostatsløsning, ingen forhandling, nada. 

Israel var der før islam ble oppfunnet. Palestiner er et nytt begrep, de er egentlig arabere.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julebrunost skrev (3 minutter siden):

Spar meg. Den jeg svarte ville ha kilder på at man ønsker Israel bort.

Dette ropes i Gaza og i demonstrasjoner over hele verden. At de skal bli fri fra eleven til havet betyr at Israel må bort, det ser man kjapt på kartet også, om dette er ny info for noen. Det åpner ikke for noen tostatsløsning, ingen forhandling, nada. 

Israel var der før islam ble oppfunnet. Palestiner er et nytt begrep, de er egentlig arabere.

Kan sikkert få bo noen jøder der, men da med dhimmi-status, slik skikken er på muslimske territorier. 
Det er jo det som er den store vederstyggeligheten, at Israel, et jødiskdominert land, eksisterer på det de ser som hellig muslimsk land. Ikke at de ikke har en palestinsk stat.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Kan sikkert få bo noen jøder der, men da med dhimmi-status, slik skikken er på muslimske territorier. 
Det er jo det som er den store vederstyggeligheten, at Israel, et jødiskdominert land, eksisterer på det de ser som hellig muslimsk land. Ikke at de ikke har en palestinsk stat.

The Palestine Liberation Organization has accepted the concept of a two-state solution since the 1982 Arab Summit. In 2017, Hamas announced their revised charter, which claims to accept the idea of a Palestinian state within the 1967 borders, but without recognising the statehood of Israel.

Ja, innen islam får man to valg; konverter eller dø. Det er det som skjer i Egypt as we speak. Kopterne, kristne, blir kastet til hundene for å ikke omvende seg til islam. Helt ubegripelig barbarisk, men ikke ett ord i media her i Norge. Det er jo ikke jøder som står bak. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at Israel gjennomførte et mindre angrep mot Iran er at de frykter dem. Om de ikke frykter motstanderen kommer de til å knuse og tillintetgjøre dem, slik som med Hamas i Gaza og Hizbollah i Libanon.

Iran er en langt farligere fiende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (22 minutter siden):

Palestiner er et nytt begrep, de er egentlig arabere

Palestiner er et begrep som stammer fra oldtiden. Jerusalem Post het Palestinian Post fram til 1932, og fram til Nakba i 1948 ble også jødene som bodde der omtalt som palestinere.

Det er meningsløst å debattere hvis du stadig forderier fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...