Motstrømmen Skrevet 18. oktober Forfatter #721 Del Skrevet 18. oktober Julebrunost skrev (2 timer siden): Nei. Vantro kvinner kan voldtas etter Islam, da de ikke har beskyttelse etter Islam. Man har også råderett over sin kone/koner, og kan ha sex med henne som man ønsker, hun kan ikke motsette seg det. Jeg sier ikke at alle muslimer voldtar, men islamister bruker det utstrakt, og med veldignelse fra typer som Sinwar. Ikke jeg som bragte dette opp, men det ble hevdet at rabbier oppfordrer til bruk av voldtekt. Det er løgn, og helt uforenelig med jødisk tro. At det ikke skjer sier jeg ikke, det finnes dårlige blad alle steder. Det er ikke løgn at rabiner gav denne talen til IDF ei heller at en rabiner velsignet de som begikk voldtekt nylig mot en Palestiner i fangeleiren. Det er systematisk i Israel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. oktober #722 Del Skrevet 18. oktober Amossa skrev (1 time siden): Du må kunne legge ut hvor du har denne "faktaen" fra. Det er useriøst å bare komme med påstander. Har blitt dokumentert gjentatte ganger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. oktober #723 Del Skrevet 18. oktober I Grosny skrev (1 time siden): Dehumanisering ser du sannsynligvis i all krig. USAs støtte til Israel er basert på at folk har et mer humant bilde av hvite jøder enn de har av arabere og sånn. I Ukrainakrigen er Russland og Ukraina mest enige om en ting, nemlig at motstanderne er nazister, og det brukes som begrunnelse for å drepe dem. Dehumanisering er krigspropaganda, og det er effektivt. Hvite jøder? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. oktober #724 Del Skrevet 18. oktober Julebrunost skrev (1 time siden): Hvite jøder? Ja det handler også om rase, og hvite er mindre fremmede for vesten enn det de litt brunere er. Vesten identifiserer seg mer med hvite og mange anser hvite som mere mennesker enn arabere. Mange tror at jøder egentlig er semitter, men store deler av den jødiske befolkning har en helt annerledes og mer arisk eller slavisk opprinnelse. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 18. oktober #725 Del Skrevet 18. oktober Dessverre vil henrettelsene av muslimer fortsette. Nå har ikke lenger Palestinerene noen som kan signere på en fredsavtale. Derfor vil Israel fortsette drapene. Vi vet også at de 45.000 ? Palestinerne som er drept ikke er nok til at Pakestine fortsatt vil kjempe for å få tilbake deler av landet sitt. Hamas har utvilsomt stor kjærlighet til terror men ikke på linje med Israel. Når det gjelder terrorstempelet er Israel overlegne og jeg håper det som et minimum tilsier at resten av verden n ekter å handle Israelske varer. Og resten av verden har igjen fått en lærepenge for at de ikke kan stole på det Israel sier. I 1959 begynte galskapen da forutsetningen for å lever tungtvann til Israel var at det skulle benyttes til kjernekraft og ikke atombomber. Det første de gjorde var å lage atombomber. Deretter fortsatt løgnene i forbindelse med krigen i 67 da de tok områder fra Egypt, Jordan. Libanon og Syria. Sabra og Shatila massakrene av Palestinere ble gjennomført ved at Israelske militære hindret utenforstående å stoppe det. Barn, kvinner og menn ble stilt opp mot murveggene og skutt. Det blir sagt at tilsvarende skjer på Gaza nå. Dette viser Israels forkjærlghet for krig og drap. Deretter inngikk de Osloavtalen som ble trenert fordi den begrenset Israels mulighet til å fortsette massakre av Palestinere. I et år har Israel hindrer nødhjelp som vann, mat og medisiner. De har bombet alt som kan bombes inkl sykehusaene, skolene,etc. De kan bombe enkelte biler i Iran, hundrevis av mil borte og de kan benytte raketter fra Israel tol å treffe den leiligheten de vil i Libanon. Da er det ikke troverdig at de må bombe istykker hele Gaza og deres befolkning. Nå har de gått inn i Libanon og jeg ser for meg gleden til Israelske soldater som skyter barn som ikke klarer å løpe fort nok for å komme unna. I Gaza vil Israel ant ha sin egen form for befolkningsbegrensning ved å fortsatt hindre palestinere vann, mat og medisiner/sykehus. Og barn vil fortsatt bli henrettet av Israelske soldater som har et smil om munnen og skryter av hvor mange de har drept. Israel har i løpet av det siste året drept omtrent 10 ganger flere sivile enn det Putin har gjort i Ukraina. og de liker det. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 18. oktober #726 Del Skrevet 18. oktober (endret) Proaktiv skrev (36 minutter siden): Dessverre vil henrettelsene av muslimer fortsette. Nå har ikke lenger Palestinerene noen som kan signere på en fredsavtale. Derfor vil Israel fortsette drapene. Mer og mer tyder på at Israels mål er å fordrive Palestinerne ut av Gaza ved at de gjør det umulig å sikre en trygg retur for Palestinske flyktninger som flykter ut av landet når krigen er over.. Dette har ført til at ikke Egypt eller Jordan vil bistå palestinerne da Israel ønsker å prakke et humanitært problem de har skapt over på dem selv.. Da ender det opp med at Palestinere sitter fanget og utrygge i Gaza fordi Israel har vist seg villige til å slippe bomber over teltleire og brenne sivile levende.. Netanyahu presenterte også en hypotese tidligere i krigen der det ble lagt fram planer om hvordan man kunne huse Palestinerne i Egypt.. Dette er forkastelig av et land som allerede har et ekstremt dårlig rykte for å fordrive palestinske sivile ut av deres egne hjem og en ren annektering av Gaza fremstår som mer reelt... Det at krigen har blitt et skalkeskjul på at Israels ulovlige okkuperinger på VB har tatt av i større grad enn noen gang burde skape en ekstrem skepsis mot Israels agenda.. Selv hos de som støtter Israel.. https://www.vg.no/nyheter/i/o3kayj/palestinere-paa-vestbredden-de-rev-av-oss-klaerne Hadde Israel presentert noen form for gjenoppbygnings plan av Gaza etter krigen, gjenoppreisnings-plan for de hjemløse eller utalt seg i noen nevneverdig grad mer konkret om deres mål med Gaza i fremtiden hadde jeg ikke engang skrevet dette... Det at de ikke tar noen stilling til eskalering av faenskapet på VB stiller dem ikke i et bedre lys. Det er bra at Hamaslederen er uskadeliggjort selv om jeg ikke vil sprette champagneflaska av respekt for alle de uskyldige som har blitt drept ..( Noe enhver anstendig person ville holdt seg for god for da det eksisterer massiv sorg og idelse i Gaza) Nå gjenstår det kun å få avsatt og fengsle Netanyahu som vil forbli den største massemorderen i Midtøsten. Endret 18. oktober av Bigote 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 18. oktober #727 Del Skrevet 18. oktober Bigote skrev (21 minutter siden): Nå gjenstår det kun å få avsatt og fengsle Netanyahu som vil forbli den største massemorderen i Midtøsten. Du har tydeligvis helt glemt den "arabiske våren" for bare 10 år siden. Er du klar over hvor mange som ble drept i Syria under Bashar Al Assad? Eller hvor mange i Yemen som er drept pga krigen der med Saudi Arabia? (Selvfølgelig ikke. Når det ikke er jøder som står på den ene siden, så er det tydeligvis ikke interessant.) 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 18. oktober #728 Del Skrevet 18. oktober Callisto83 skrev (9 minutter siden): Du har tydeligvis helt glemt den "arabiske våren" for bare 10 år siden. Er du klar over hvor mange som ble drept i Syria under Bashar Al Assad? Eller hvor mange i Yemen som er drept pga krigen der med Saudi Arabia? (Selvfølgelig ikke. Når det ikke er jøder som står på den ene siden, så er det tydeligvis ikke interessant.) Nei det var jo bare over 500 000 drept i Syria.. men det er ikke noe å snakke om. Sikkert ikke langt unna samme tall i Yemen. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. oktober #729 Del Skrevet 18. oktober I Grosny skrev (1 time siden): Ja det handler også om rase, og hvite er mindre fremmede for vesten enn det de litt brunere er. Vesten identifiserer seg mer med hvite og mange anser hvite som mere mennesker enn arabere. Mange tror at jøder egentlig er semitter, men store deler av den jødiske befolkning har en helt annerledes og mer arisk eller slavisk opprinnelse. Jøder er ikke hvite… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. oktober #730 Del Skrevet 18. oktober Blyana skrev (Akkurat nå): Nei det var jo bare over 500 000 drept i Syria.. men det er ikke noe å snakke om. Sikkert ikke langt unna samme tall i Yemen. Ja, og se bare til islamsk nedslakting av kristne i feks Nigeria. Lite snakk om dem. Eller koptere i Egypt, konverter eller dø. Og det skjer NÅ. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 18. oktober #731 Del Skrevet 18. oktober Julebrunost skrev (2 minutter siden): Jøder er ikke hvite… De jødene jeg kjenner er like snøhvite som meg, og Israel har fått stor innvandring fra Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 18. oktober #732 Del Skrevet 18. oktober Julebrunost skrev (8 minutter siden): Ja, og se bare til islamsk nedslakting av kristne i feks Nigeria. Lite snakk om dem. Eller koptere i Egypt, konverter eller dø. Og det skjer NÅ. Det er anslått at så mange som 80 millioner +++ indere er blitt drept etter islams inntog i India. Tenk på det. Romfolket som sitter og tigger i gatene i Norge er etterkommere av de som flyktet under terrorvelde til Mahmud av Ghazni rundt år 1000. Jeg vet ikke om det skyldes kunnskapsløshet, hvitvasking av historien, eller rett og slett selektiv forskjellsbehandling av Israel, men flere av de vestlige pro palestinske gruppene er helt på bærtur hvis de hevder de engasjerer seg pga menneskerettigheter. Det er så mange andre konflikter og forfølgelser som man kunne tatt tak i. 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. oktober #733 Del Skrevet 18. oktober Tror nok ikke dette er over før Ayatollahen er tatt også. Han som brukte iranske gutter som mineryddere og lovet «en rask vei til himmelen». Avskum som må bort for et bedre Midtøsten og en bedre verden. 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. oktober #734 Del Skrevet 18. oktober Ah, den herlige whataboutismen. Årsaken til at denne konflikten - og krigen i Ukraina - får mer oppmerksomhet er jo blant annet fordi det er mer i mediene, og diskuteres mer på sosiale medier. Personlig er jeg mye mer investert i Ukraina-krigen enn denne konflikten, men siden denne konflikten diskuteres mer her kan det framstå som at jeg er mye mer investert her. Hadde ikke pro-Israelere og por-Palestinere fått/tatt så mye plass i mediene ville det sannsynligvis ikke blitt diskutert like mye her. I starten virket det også til at det i hovedsak ble laget tråder fra pro-Israelere som kategorisk støttet Israel i alt, noe som skapte engasjement. Nå har det jevnet seg mer ut. Et annet punkt som kan bidra til at denne konflikten får økt oppmerksomhet kan være støtten fra USA og hvordan norsk våpenproduksjon blir brukt av israelerne. Point being: Dess mer oppmerksomhet noe får, dess mer diskuteres det. Vond/god sirkel. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjessheim1984 Skrevet 18. oktober #735 Del Skrevet 18. oktober Callisto83 skrev (2 timer siden): Det er anslått at så mange som 80 millioner +++ indere er blitt drept etter islams inntog i India. Tenk på det. Romfolket som sitter og tigger i gatene i Norge er etterkommere av de som flyktet under terrorvelde til Mahmud av Ghazni rundt år 1000. Jeg vet ikke om det skyldes kunnskapsløshet, hvitvasking av historien, eller rett og slett selektiv forskjellsbehandling av Israel, men flere av de vestlige pro palestinske gruppene er helt på bærtur hvis de hevder de engasjerer seg pga menneskerettigheter. Det er så mange andre konflikter og forfølgelser som man kunne tatt tak i. Mahmut av Ghazni var en utmerket soldat. Dyktig fyr. På lik linje som Alexander og Harald Haarfagre. Herlige mannfolk fra en tid hvor woke ikke dominerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjessheim1984 Skrevet 18. oktober #736 Del Skrevet 18. oktober (endret) Proaktiv skrev (4 timer siden): Dessverre vil henrettelsene av muslimer fortsette. Nå har ikke lenger Palestinerene noen som kan signere på en fredsavtale. Derfor vil Israel fortsette drapene. Vi vet også at de 45.000 ? Palestinerne som er drept ikke er nok til at Pakestine fortsatt vil kjempe for å få tilbake deler av landet sitt. Hamas har utvilsomt stor kjærlighet til terror men ikke på linje med Israel. Når det gjelder terrorstempelet er Israel overlegne og jeg håper det som et minimum tilsier at resten av verden n ekter å handle Israelske varer. Og resten av verden har igjen fått en lærepenge for at de ikke kan stole på det Israel sier. I 1959 begynte galskapen da forutsetningen for å lever tungtvann til Israel var at det skulle benyttes til kjernekraft og ikke atombomber. Det første de gjorde var å lage atombomber. Deretter fortsatt løgnene i forbindelse med krigen i 67 da de tok områder fra Egypt, Jordan. Libanon og Syria. Sabra og Shatila massakrene av Palestinere ble gjennomført ved at Israelske militære hindret utenforstående å stoppe det. Barn, kvinner og menn ble stilt opp mot murveggene og skutt. Det blir sagt at tilsvarende skjer på Gaza nå. Dette viser Israels forkjærlghet for krig og drap. Deretter inngikk de Osloavtalen som ble trenert fordi den begrenset Israels mulighet til å fortsette massakre av Palestinere. I et år har Israel hindrer nødhjelp som vann, mat og medisiner. De har bombet alt som kan bombes inkl sykehusaene, skolene,etc. De kan bombe enkelte biler i Iran, hundrevis av mil borte og de kan benytte raketter fra Israel tol å treffe den leiligheten de vil i Libanon. Da er det ikke troverdig at de må bombe istykker hele Gaza og deres befolkning. Nå har de gått inn i Libanon og jeg ser for meg gleden til Israelske soldater som skyter barn som ikke klarer å løpe fort nok for å komme unna. I Gaza vil Israel ant ha sin egen form for befolkningsbegrensning ved å fortsatt hindre palestinere vann, mat og medisiner/sykehus. Og barn vil fortsatt bli henrettet av Israelske soldater som har et smil om munnen og skryter av hvor mange de har drept. Israel har i løpet av det siste året drept omtrent 10 ganger flere sivile enn det Putin har gjort i Ukraina. og de liker det. Barnemordere av en okkupasjonsmakt. Endret 18. oktober av Mannjessheim1984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 18. oktober #737 Del Skrevet 18. oktober (endret) Callisto83 skrev (3 timer siden): Du har tydeligvis helt glemt den "arabiske våren" for bare 10 år siden. Er du klar over hvor mange som ble drept i Syria under Bashar Al Assad? Eller hvor mange i Yemen som er drept pga krigen der med Saudi Arabia? (Selvfølgelig ikke. Når det ikke er jøder som står på den ene siden, så er det tydeligvis ikke interessant.) Aksepterer korrigeringen. Det er likevel helt på trynet å beskylde en person med venner og en eks-kjæreste fra Israel for å ha antisemetistiske holdninger mot jøder. Det må da være mulig å være i mot de umenneskelige handlingene til Israel uten å ha en agenda mot jøder. Anbefaler deg virkelig å forholde deg til hele innlegget istedet for å kun å trekke ut en ting for så å bruke jødekonspirasjoner som et våpen for å fronte Israel mot en som er kritisk til Israels handlinger mot sivile. Jeg gir deg tommel opp for rettelsen uansett Endret 18. oktober av Bigote 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. oktober #738 Del Skrevet 18. oktober I Grosny skrev (7 timer siden): Dehumanisering ser du sannsynligvis i all krig. USAs støtte til Israel er basert på at folk har et mer humant bilde av hvite jøder enn de har av arabere og sånn. I Ukrainakrigen er Russland og Ukraina mest enige om en ting, nemlig at motstanderne er nazister, og det brukes som begrunnelse for å drepe dem. Dehumanisering er krigspropaganda, og det er effektivt. I Grosny skrev (4 timer siden): Ja det handler også om rase, og hvite er mindre fremmede for vesten enn det de litt brunere er. Vesten identifiserer seg mer med hvite og mange anser hvite som mere mennesker enn arabere. Mange tror at jøder egentlig er semitter, men store deler av den jødiske befolkning har en helt annerledes og mer arisk eller slavisk opprinnelse. hvite jøder? Jeg ser ikke forskjell på en israeler og en palestiner av utseende - de er stort sett mørke i håret med brune øyne og oliven/gyllen hud, både israelere og palestinere. Man kan finne blonde blåøyde blant begge. Om noe går det sannsynligvis heller på at palestinerene er muslimer mens israelerene stort sett er sekulære. Jeg har lettere for å identifisere meg med sekulære mennesker enn folk som er religiøse, samme om vi snakker jødedom, islam eller kristendom. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 18. oktober Forfatter #739 Del Skrevet 18. oktober Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Ah, den herlige whataboutismen. Årsaken til at denne konflikten - og krigen i Ukraina - får mer oppmerksomhet er jo blant annet fordi det er mer i mediene, og diskuteres mer på sosiale medier. Personlig er jeg mye mer investert i Ukraina-krigen enn denne konflikten, men siden denne konflikten diskuteres mer her kan det framstå som at jeg er mye mer investert her. Hadde ikke pro-Israelere og por-Palestinere fått/tatt så mye plass i mediene ville det sannsynligvis ikke blitt diskutert like mye her. I starten virket det også til at det i hovedsak ble laget tråder fra pro-Israelere som kategorisk støttet Israel i alt, noe som skapte engasjement. Nå har det jevnet seg mer ut. Et annet punkt som kan bidra til at denne konflikten får økt oppmerksomhet kan være støtten fra USA og hvordan norsk våpenproduksjon blir brukt av israelerne. Point being: Dess mer oppmerksomhet noe får, dess mer diskuteres det. Vond/god sirkel. Jeg kan ikke snakke for andre, men Palestina er 100 år med lidelse av en kolonisering som ingen ende tar på brutalitet. Jeg har stått på Palestinerene sin side siden1993. Så er det å prøve å side stille noe som ikke kan sidestilles i dagens samfunn. Bosetter terror, Knesset med utallige uttalelser om å utslette et folk, en bombing med utsulting av et folk som ikke ligner noe annet. Israel har på 1 år vist for alle hvem de er som stats ideologi og klart å skinne et godt lys på kolonisering maktene USA, UK, Tyskland, Frankrike med dobbelt moral av den " hvite" verdens ordenen. Så ordene til Nelson Mandela "We know too well that our freedom is incomplete without the freedom of the Palestinians." Det handler om frihet fra kolonisering og hvit overmakt med imperialisme, fasisme og landtyveri av ressurser. Vi er virkelig ikke fri før Palestina er fritt og veien dit er å vekke folk opp fra tankesett til kolonisering, rasisme og overmakt. Med et snev av å se på kapitalismen med litt annet syn enn før,forstå at hver enkelt har makt, sammen kan man velte det. Boikott, deinvister og sanksjoner for å stoppe de som tjener milliarder på å sende unge mennesker til døden i krigsmaskineri og utnyttelse av å kolonisere og stjele ressurser. Vi henger alle sammen fra øst,vest,nord og sør. Jøder,muslimer,Budisister og 1000 troer og ikke troende, vi kan leve sammen, de på toppen av pyramidene trenger at vi ikke ser det...så lenge vi er delt så kan de stjele under ræve på oss og få deg til å tro at du trenger det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 18. oktober #740 Del Skrevet 18. oktober Bigote skrev (4 timer siden): Mer og mer tyder på at Israels mål er å fordrive Palestinerne ut av Gaza ved at de gjør det umulig å sikre en trygg retur for Palestinske flyktninger som flykter ut av landet når krigen er over.. ... Du har helt rett. Tragisk at Israel har vært mer opptatt av å drepe flest mulig fremfor å skape fred med Palestina. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå