Gå til innhold

Hvor mange kriminelle handlinger skal Israel få begå før verdenssamfunnet setter en stopper?

Motstrømmen

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (2 minutter siden):

Det der er en ren propaganda-rant. Ja, Israel er de militært sterke. Men hva hjelper det om fiendene deres har absolutt ingen skrupler. 

I helga fant jeg ut at historien om at h*$ **** et barn ut av m**** til mora 7/10 sannsynligvis dessverre er sann. Det er som historikeren i Aftenposten sier: Vi i Norge har ikke tatt innover oss hva som skjedd 7/10. israelerne har meget god grunn til å være sinte. Det unnskylder ikke krigsforbrytelser, som IDF sannsynligvis har begått. Men seriøst; tror du virkelig at IDF har latt en hund voldta en fange?? 
Og å trekke frem at barnslige soldater trekker på dameundertøy på uniforma, når vi vet hva som foregikk 7/10?

Ja, det er brutalt på Gaza. Ja, altfor mange unger har dødd.Ikke ett barn skulle dødd. Ikke en uskyldig. Men det er krig; det er ikke sånn at IDF går inn på Gaza bare fordi de er sadistiske drittsekker som vil gjøre mest mulig jævelskap. Det er å dehumanisere israelerne.
Hvis du hører på den siste Wolfgang Wee uncut får du en mer nøytral gjennomgang av situasjonen. Hun snakker både om dette Lavender-verktøyet og «where is daddy».

IDF har da en historie med utrolige mange sadistiske handlinger og veldig mye som skjer tyder på at de sivile ikke skånes i noen særlig grad og at Israel gjør veldig lite for å trygge disse i krigføringen si.. Det er ikke slik at kritikken mot Israels hevnaksjoner opp gjennom tiden kun er grunnløst venstre propaganda... Skal man dømme Hamas for deres umenneskelige handlinger ville det blitt litt dobbeltmoralsk å sitte å rettferdiggjøre alt Israel gjør.

At Israelitter var rystet etter oktober angrepet er helt innenfor det... Nå som krigen har vært et år og blodet har blitt spilt på sannsynligvis mange titalls flere uskyldige palestinere kan du reflektere over hvordan de føler det... Om Hamas hadde brutt seg ut av Gaza og drept sivile barn i morgen ville man ikke sittet å sagt " Det er jo greit at de dreper sivile.. De er jo i krig" Oppegående hadde dømt og kritisert disse handlingene på lik linje som man har kritisert Israel det siste året, og Hamas sin terroraksjon..

Jeg legger til et sitat jeg har postet tidligere:

Pin page

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (23 minutter siden):

Ja, det er brutalt på Gaza. Ja, altfor mange unger har dødd.Ikke ett barn skulle dødd. Ikke en uskyldig. Men det er krig; det er ikke sånn at IDF går inn på Gaza bare fordi de er sadistiske drittsekker som vil gjøre mest mulig jævelskap. Det er å dehumanisere israelerne.

Ja, israelerne har rett til å være sinte etter 7. oktober. Det utilgivelige er at de agerer på det. De ønsker nok å bekjempe Hamas, men at det de nå gjør i Gaza ligner også alt for mye på en kollektiv avstraffelse av hele det palestinske folket. Rules of engagement er vidåpne og sivile drepes også med vitende og vilje.

Utdrag fra brev til Biden signert amerikanske leger som har jobbet i Gaza det siste året:

“Every single signatory to this letter treated children in Gaza who suffered violence that must have been deliberately directed at them. Specifically, every one of us on a daily basis treated pre-teen children who were shot in the head.”

Like mye som man skal tro vitnesbyrdene fra israelerne ang. 7. oktober må det være lov å tro på beskrivelsene av grusomhetene som nå begås av Israel. Og det er trist å si det, men jeg velger å legge ved et vitnesbyrd fra vestlige leger nettopp fordi jeg vet hvor lite vekt vitnesbyrdene som kommer fra palestinerne selv vektlegges i dagens klima.

Det er sikker en del i Norge som ikke har tatt innover seg hva som skjedde 7. oktober. Men det er også en del som ikke tar innover seg det som skjer med palestinerne nå, hver dag. Å virkelig ta 7. oktober inn over seg vil si å fordømme alle grusomheter, uansett hvem de utføres mot. Og nå er det Israel som utfører grusomhetene.

Når det gjelder voldtektsanklager eksisterer det som kjent en video av israelske soldater som skal ha voldtatt en palestinsk fange. Under kan man se hvordan et parlamentsmedlem i Knesset reagerer på at soldatene har blitt arrestert. Det sier noe om hvilke ekstreme, usiviliserte elementer som er i den lovgivende forsamling i Israel i dag.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 time siden):

Det der er en ren propaganda-rant. Ja, Israel er de militært sterke. Men hva hjelper det om fiendene deres har absolutt ingen skrupler. 

I helga fant jeg ut at historien om at h*$ **** et barn ut av m**** til mora 7/10 sannsynligvis dessverre er sann. Det er som historikeren i Aftenposten sier: Vi i Norge har ikke tatt innover oss hva som skjedd 7/10. israelerne har meget god grunn til å være sinte. Det unnskylder ikke krigsforbrytelser, som IDF sannsynligvis har begått. Men seriøst; tror du virkelig at IDF har latt en hund voldta en fange?? 
Og å trekke frem at barnslige soldater trekker på dameundertøy på uniforma, når vi vet hva som foregikk 7/10?

Hvis du hører på den siste Wolfgang Wee uncut får du en mer nøytral gjennomgang av situasjonen. Hun snakker både om dette Lavender-verktøyet og «where is daddy».

Det er noe veldig låst og lukket ved denne konflikten, som gjør at samme hvor bestialsk og sykt det Hamas og co gjorde 7. oktober er, så blir man møtt med hevede skuldre og «men nå har Israel gjort mye verre». Det overrasker meg, merkelig nok. Men det er en empati der som mangler. Mulig den bare strekker så og så langt, og er brukt opp på den ene siden. Eller så bare vil ikke folk ta det innover seg, fordi Israel har et stempel som en «hvit, militær koloniserende stormakt», så dette er de skyld i selv. Forkastelig å være vitne til, men det gir meg bare mer motivasjon for å tale israelernes sak. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et vitnesbyrd fra leger om israelske styrker som bevisst skyter palestinske barn i hodet, dette publisert i The New York Times. Rapporten, med tittelen «65 leger, sykepleiere og paramedikere: Hva vi så i Gaza», begynner slik: «Jeg arbeidet som kirurg i Gaza fra 25 mars til 8 april. Jeg har arbeidet i Ukraina og Haiti. Men av de mange tingene som skilte seg ut med sykehus i Gaza, var at nesten hver dag jeg var der, så jeg et nytt lite barn som hadde blitt skutt i hodet eller brystet.»

«På det tidspunktet antok jeg at dette måtte være gjort av en spesielt sadistisk soldat. Men etter at jeg kom hjem, møtte jeg en akuttmedisinsk lege som hadde vært på et annet sykehus i Gaza to måneder før meg. «Jeg kunne ikke tro hvor mange barn jeg så skutt i hodet», sa jeg til ham. Til min overraskelse svarte han: ‘Ja, jeg også. Hver eneste dag».

Tallrike navngitte medisinske ansatte som jobbet i Gaza vitner deretter i rapporten om mange barn som ble skutt i hodet og brystet av israelske styrker. Slike rapporter har kommet ut hele året. Fordi Israel ikke har tillatt utenlandsk presse inn i Gaza, har medisinsk personell på mange måter blitt de facto vestlige journalister på bakken i enklaven - og de sier alle det samme.

Tilbake i juli signerte en gruppe på 45 leger og sykepleiere som hadde jobbet i Gaza et åpent brev til president Biden som vitnet om at «hver enkelt underskriver av dette brevet behandlet barn i Gaza for vold som må ha vært bevisst rettet mot dem. Spesifikt behandlet hver og en av oss på daglig små barn som ble skutt i hodet og brystet».

I juli publiserte Politico en artikkel av to amerikanske kirurger, Mark Perlmutter og Feroze Sidhwa, med tittelen «‘Nothing Prepared Us for What We Saw’: Two Weeks Inside a Gaza Hospital»: «Vi så en rekke små barn som hadde blitt skutt i hodet. De døde, bare for å bli erstattet av nye barn som også hadde blitt skutt i hodet. Familiene deres fortalte oss at barna lekte inne da de ble skutt, eller de lekte på gaten da de ble skutt av israelske styrker».

I april publiserte The Guardian en artikkel med tittelen «‘Dette er ikke en normal krig’: leger sier at barn har blitt mål for israelske snikskyttere i Gaza», og siterte ni leger i Gaza etter 7 oktober som «rapporterte at de fikk inn en jevn strøm av barn, alle med et enkeltskudd i hodet eller brystet».

Rettsmedisinske patologer var i stand til å identifisere kulene brukt av det israelske militæret i disse angrepene på barn: «The Guardian delte beskrivelser og bilder av skuddskader på åtte barn med militære eksperter og rettsmedisinske patologer. I noen av tilfellene var de i stand til å identifisere ammunisjonen som det israelske militæret bruker.

I februar publiserte Los Angeles Times en artikkel med tittelen «Jeg er en amerikansk lege som dro til Gaza. Det jeg så var ikke krig —det var utryddelse». Forfatteren, en kirurg ved navn Irfan Galaria, skriver som følger: «Ved en anledning ble en håndfull barn, alle i alderen 5 til 8 år, båret til legevakten av foreldrene sine. Alle hadde enkelt snikskytterskudd mot hodet. Disse familiene var på vei tilbake til sine hjem i Khan Yunis, omtrent 2,5 mil unna sykehuset, etter at israelske stridsvogner hadde trukket seg tilbake. Men snikskytterne ble igjen. Ingen av disse barna overlevde».

Så dette skjer. Bevisene er ubestridelige, og kildene er så troverdige som de kan bli. Det er et fjell av bunnsolide bevis på at israelske styrker rutinemessig og bevisst skyter palestinske barn i hodet i Gaza.

Den eneste grunnen til at dette ikke blir behandlet som fakta av vestlig hovedstrømpresse, er fordi det israelske militæret benekter det, og sa til The Guardian som svar på den nevnte rapporten, at «IDF retter seg kun mot terrorister og militære mål. I sterk kontrast til Hamas sine bevisste angrep på israelske sivile, inkludert menn, kvinner og barn, følger IDF internasjonal lov og tar mulige forholdsregler for å redusere sivil skade». «Legene sier noe annet», skrev The Guardian.

Dette faktum slår hull i så mange av fortellingene som ble brukt for å forsvare Israel det siste året. At Israel opptrer på en mer etisk måte enn Hamas. At Israel fører en krig mot Hamas og ikke det palestinske folket. At IDF er «den mest moralske hæren i verden», og tar ekstraordinære tiltak for å unngå sivile tap. At sivile blir drept i Gaza fordi Hamas bruker dem som «menneskelige skjold». At dette er en krig som utkjempes til forsvar for Israel, og ikke en utryddelseskrig drevet av rasisme og hat.

Det er rett og slett ingen måte en kan tro at noen av dette er sant, når du erkjenner det omfattende dokumenterte faktum, at israelske styrker rutinemessig skyter barn i hodet over hele Gazastripen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (5 timer siden):

Selvsagt er det det.

Ethvert land i verden ville reagert om et annet land byggde opp paramilitære styrker rundt grensene deres. Hamas i Gaza er også Iranskfinansiert.

Det er ikke islamisme, Hamas, Hizbollah, Profetens Umma, iran eller Islam Net, vi er uenige om, det er Israels nådeløse fremferd mot barn og helsearbeidere i Gaza og på Vestbredden, og hvorvidt det skaper mer radikal islamisme og vold eller fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (40 minutter siden):

Det er nok et vitnesbyrd fra leger om israelske styrker som bevisst skyter palestinske barn i hodet, dette publisert i The New York Times. Rapporten, med tittelen «65 leger, sykepleiere og paramedikere: Hva vi så i Gaza», begynner slik: «Jeg arbeidet som kirurg i Gaza fra 25 mars til 8 april. Jeg har arbeidet i Ukraina og Haiti. Men av de mange tingene som skilte seg ut med sykehus i Gaza, var at nesten hver dag jeg var der, så jeg et nytt lite barn som hadde blitt skutt i hodet eller brystet.»

«På det tidspunktet antok jeg at dette måtte være gjort av en spesielt sadistisk soldat. Men etter at jeg kom hjem, møtte jeg en akuttmedisinsk lege som hadde vært på et annet sykehus i Gaza to måneder før meg. «Jeg kunne ikke tro hvor mange barn jeg så skutt i hodet», sa jeg til ham. Til min overraskelse svarte han: ‘Ja, jeg også. Hver eneste dag».

Tallrike navngitte medisinske ansatte som jobbet i Gaza vitner deretter i rapporten om mange barn som ble skutt i hodet og brystet av israelske styrker. Slike rapporter har kommet ut hele året. Fordi Israel ikke har tillatt utenlandsk presse inn i Gaza, har medisinsk personell på mange måter blitt de facto vestlige journalister på bakken i enklaven - og de sier alle det samme.

Tilbake i juli signerte en gruppe på 45 leger og sykepleiere som hadde jobbet i Gaza et åpent brev til president Biden som vitnet om at «hver enkelt underskriver av dette brevet behandlet barn i Gaza for vold som må ha vært bevisst rettet mot dem. Spesifikt behandlet hver og en av oss på daglig små barn som ble skutt i hodet og brystet».

I juli publiserte Politico en artikkel av to amerikanske kirurger, Mark Perlmutter og Feroze Sidhwa, med tittelen «‘Nothing Prepared Us for What We Saw’: Two Weeks Inside a Gaza Hospital»: «Vi så en rekke små barn som hadde blitt skutt i hodet. De døde, bare for å bli erstattet av nye barn som også hadde blitt skutt i hodet. Familiene deres fortalte oss at barna lekte inne da de ble skutt, eller de lekte på gaten da de ble skutt av israelske styrker».

I april publiserte The Guardian en artikkel med tittelen «‘Dette er ikke en normal krig’: leger sier at barn har blitt mål for israelske snikskyttere i Gaza», og siterte ni leger i Gaza etter 7 oktober som «rapporterte at de fikk inn en jevn strøm av barn, alle med et enkeltskudd i hodet eller brystet».

Rettsmedisinske patologer var i stand til å identifisere kulene brukt av det israelske militæret i disse angrepene på barn: «The Guardian delte beskrivelser og bilder av skuddskader på åtte barn med militære eksperter og rettsmedisinske patologer. I noen av tilfellene var de i stand til å identifisere ammunisjonen som det israelske militæret bruker.

I februar publiserte Los Angeles Times en artikkel med tittelen «Jeg er en amerikansk lege som dro til Gaza. Det jeg så var ikke krig —det var utryddelse». Forfatteren, en kirurg ved navn Irfan Galaria, skriver som følger: «Ved en anledning ble en håndfull barn, alle i alderen 5 til 8 år, båret til legevakten av foreldrene sine. Alle hadde enkelt snikskytterskudd mot hodet. Disse familiene var på vei tilbake til sine hjem i Khan Yunis, omtrent 2,5 mil unna sykehuset, etter at israelske stridsvogner hadde trukket seg tilbake. Men snikskytterne ble igjen. Ingen av disse barna overlevde».

Så dette skjer. Bevisene er ubestridelige, og kildene er så troverdige som de kan bli. Det er et fjell av bunnsolide bevis på at israelske styrker rutinemessig og bevisst skyter palestinske barn i hodet i Gaza.

Den eneste grunnen til at dette ikke blir behandlet som fakta av vestlig hovedstrømpresse, er fordi det israelske militæret benekter det, og sa til The Guardian som svar på den nevnte rapporten, at «IDF retter seg kun mot terrorister og militære mål. I sterk kontrast til Hamas sine bevisste angrep på israelske sivile, inkludert menn, kvinner og barn, følger IDF internasjonal lov og tar mulige forholdsregler for å redusere sivil skade». «Legene sier noe annet», skrev The Guardian.

Dette faktum slår hull i så mange av fortellingene som ble brukt for å forsvare Israel det siste året. At Israel opptrer på en mer etisk måte enn Hamas. At Israel fører en krig mot Hamas og ikke det palestinske folket. At IDF er «den mest moralske hæren i verden», og tar ekstraordinære tiltak for å unngå sivile tap. At sivile blir drept i Gaza fordi Hamas bruker dem som «menneskelige skjold». At dette er en krig som utkjempes til forsvar for Israel, og ikke en utryddelseskrig drevet av rasisme og hat.

Det er rett og slett ingen måte en kan tro at noen av dette er sant, når du erkjenner det omfattende dokumenterte faktum, at israelske styrker rutinemessig skyter barn i hodet over hele Gazastripen.

Om dette er sant tar jeg sterk avstand fra det. Ble kvalm av å lese det. 

Har ikke lest artikkelen som refereres til, men hvordan vet man hvem som har skutt? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymbruker*** skrev (På 16.10.2024 den 8.40):

Selv om Islam ikke består av bare en etnisk gruppe er det vell lite tvil om at fremmedfrykt mot muslimer her i vesten i stor grad handler om etnisitet og hudfarge. 

Bullshit. De aller aller fleste er mye mer skeptiske til en sterkt religiøs tsjetsjener enn en sekulær person som tilfeldigvis har brun hud. 

Bigote skrev (19 timer siden):

Om Hamas hadde brutt seg ut av Gaza og drept sivile barn i morgen ville man ikke sittet å sagt " Det er jo greit at de dreper sivile.. De er jo i krig" Oppegående hadde dømt og kritisert disse handlingene på lik linje som man har kritisert Israel det siste året, og Hamas sin terroraksjon..

Ville man ikke? Det var jo nettopp det mange gjorde etter 7. oktober. «Jeg støtter ikke slakt av barn, men israelerene had it coming». «Jeg støtter ikke voldtekt og barnedrap, men israel har okkupert dem/tatt landet deres/blablabla».

Hadde IDF gjemt seg bak en barnehage og skutt mot Hamas fra bak barna, ville jeg ikke kritisert Hamas om flere barn ble drept når de skjøt tilbake. Da ville jeg sagt det samme som jeg sier når palestinske barn dør i bombingen: Det er uendelig trist når barn blir drept, men.

Historiene om palestinske barn som myrdes av israelske snipere er derimot helt motbydelig og mer på linje med slaktingen 7. oktober. Barn som dør under bombing er trist, men i mine øyne kollateral damage. Barn som siktes på og skytes er rett og slett mord. Tydelig gjelder dette også mindre barn, det er ikke 14-åringer med skjeggvekst  som kanskje kunnes forveksles med en Hamas-kriger. Det er ingen unnskyldning for alle de barna som er myrdet av israelene på denne måten, og det fremstår motbydelig systematisk siden vi ikke snakker om typ 2-3 tilfeller i løpet av året, men mange. 

Har forøvrig ikke hørt noen si at det er greit at Israel dreper sivile siden det er krig, men at det er et uunngåelig faktum at det skjer under krig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (42 minutter siden):

Ville man ikke? Det var jo nettopp det mange gjorde etter 7. oktobe

Les innlegget: ( Kan nesten ikke tro at jeg hele tiden må korrigere på at folk ikke leser det som blir skrevet...)

" Om Hamas hadde brutt seg ut av Gaza og drept sivile barn i morgen ville man ikke sittet å sagt " Det er jo greit at de dreper sivile.. De er jo i krig" Oppegående hadde dømt og kritisert disse handlingene på lik linje som man har kritisert Israel det siste året, og Hamas sin terroraksjon.."

Ellers fordømte store deler av verden oktober-angrepet og erkjente Hamas som en terror-organisasjon. De som støttet dette har holdninger jeg tar like stor avstand i fra som de som utelukkende tror at Israel handler i sin fulle rett.. De som klarer å se hele bildet av konflikten har ikke noe problem å se handlinger i konflikten isolert uten å forholde seg til et Pro-det ene eller andre-perspektiv..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Hamas sanne ansikt..ren ondskap og nyter å hogge hodet av uskyldige mennesker med machete.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinwar hadde visst dristet seg ut av sitt skjulested for å ta et «seiersbilde». Det kostet ham som kjent livet, fikk et svært hull i hodet signert en ung israelsk infanterist. Som ikke visste hvem han hadde skutt før etterpå. 

Da Sinwar; eller Slakteren fra Khan yonis (som palestinere kaller ham) satt i israelsk fengsel ble han diagnostisert med hjernetumor og operert av en israelsk nevrokirurg. Nevøen til kirurgen ble drept 7/10. 

Ironisk måte han ble skutt på. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hjerter gleder seg over at den råtne rotta er drept. Fantastisk bra jobbet av IDF👏

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (25 minutter siden):

Alle hjerter gleder seg over at den råtne rotta er drept. Fantastisk bra jobbet av IDF👏

Hehe, du får glede deg så mye du vil. Okkupanten drepte en frihetskjemper og alle jubler. Okkupant er okkupant om du så dypper okkupanten i sukkerlake. 
Dette er relativt nytt konsept at vesten har dominans i verden og støtter okkupanten. Dette vil aldri vare evig, før eller senere med manglende fødselstall vil okkupanten miste støtte. Okkupanten har klart 75 år, og en dag er okkupanten og tyrannens tid over. 

De rettmessige menneskene av det okkuperte land er de innfødte. Ikke okkupantene. Okkupantene er lyse i huden og får hudkreft. Okkupantene er ikke en del av den habituelle befolkningen i det okkuperte land. Okkupantene bør reise tilbake til Europa, og la de okkuperte få frihet slik at det blir fred i verden. 

Så kan vi alle være enige om å være uenige. Fritt Palestina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannjessheim1984 skrev (16 minutter siden):

Hehe, du får glede deg så mye du vil. Okkupanten drepte en frihetskjemper og alle jubler. Okkupant er okkupant om du så dypper okkupanten i sukkerlake. 
Dette er relativt nytt konsept at vesten har dominans i verden og støtter okkupanten. Dette vil aldri vare evig, før eller senere med manglende fødselstall vil okkupanten miste støtte. Okkupanten har klart 75 år, og en dag er okkupanten og tyrannens tid over. 

De rettmessige menneskene av det okkuperte land er de innfødte. Ikke okkupantene. Okkupantene er lyse i huden og får hudkreft. Okkupantene er ikke en del av den habituelle befolkningen i det okkuperte land. Okkupantene bør reise tilbake til Europa, og la de okkuperte få frihet slik at det blir fred i verden. 

Kaller du Sinwar en frihetsforkjemper? Den råtne rotta fikk som han fortjente. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannjessheim1984 skrev (14 minutter siden):

Har du sett israelere og palestinere noengang? Begge er kaukasiske, folk med opphav i Levanten. 
Bare for illustrasjon, den palestinske motstandshelten Ahed Tahini versus israelsk amerikaner Hersch Goldberg-Polin (sistnevnte nylig drept av sine fangevoktere på Gaza).

IMG_8477.jpeg

IMG_8478.jpeg

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
TomSawyer skrev (På 20.9.2024 den 11.06):

Det islamske mørket legger seg over land etter land og tragedien i det her er at wokerne ikke kjenner til historien og forstår hva som skjer.

Å slippe muslimer i så stort antall som nå inn i europa er galskap og den Trojanske trehesten om igjen.

Den dagen muslimene har flertall avikler de demokratiet og wokere og feminister blir de første til å teste vingene fra taket på høye bygninger..

Mange er såpass voldelige at de trenger ikke å vente til de har flertall. Vold + unnvikende lokalbefolkning = makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det ting på grensa til Gaza. Israel tror at YS var på vei inn i Egypt (Philadelphia-korridoren, anyone?) medbrakt falske pass og store mengder cash. 
Det er nå snakk om å tilby amnest til de som fortsatt holder gisler. 

Kilde: On Elpeleg på FB.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannjessheim1984 skrev (3 timer siden):

En frihetskjemper? Spar meg! Denne personen har torturert andre palestinere, vært hjernen bak groteske terrorangrep på israelere den 7 oktober, og i det siste sannsynligvis blitt forsynt med mat og midler fra terrorgruppen sin, som de har stjålet foran nesa på utsulta palestinere som brukes som levende skjold. "Okkupanten" som du så tåpelig kaller Israel, slapp han (og mange andre terrorister) ut fra fengsel under Gilad Shalit byttet i 2011, og i 2008 fjernet en israelsk kirurg en hjernesvulst i huet på Sinwar når han satt i fengsel. 

Jeg gremmes over kunnskapsløsheten, eller eventuelt det forkvaklede moralske kompasset til enkelte som bor i vesten, når de kan finne på å skrive noe sånt om en som ble kalt "The butcher of Khan Younis". 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

En frihetskjemper? Spar meg! Denne personen har torturert andre palestinere, vært hjernen bak groteske terrorangrep på israelere den 7 oktober, og i det siste sannsynligvis blitt forsynt med mat og midler fra terrorgruppen sin, som de har stjålet foran nesa på utsulta palestinere som brukes som levende skjold. "Okkupanten" som du så tåpelig kaller Israel, slapp han (og mange andre terrorister) ut fra fengsel under Gilad Shalit byttet i 2011, og i 2008 fjernet en israelsk kirurg en hjernesvulst i huet på Sinwar når han satt i fengsel. 

Jeg gremmes over kunnskapsløsheten, eller eventuelt det forkvaklede moralske kompasset til enkelte som bor i vesten, når de kan finne på å skrive noe sånt om en som ble kalt "The butcher of Khan Younis". 

Så ser vi forskjellig på det. Hvis du gremmes over kunnskapsløsheten min, så gremmes jeg over at du ikke forstår basisen. Det er en okkupant og et okkupert folk. Er ikke hokus pokus.

Hvorfor skal du prøve å endre min oppfatning av motstandsmenn mot okkupasjonen? Du opererer med din oppfatning. All motstand mot okkupanten er motstand. Vi vet hvordan milorg behandlet ns folk både under krigen, og vi vet hvordan ns ble behandlet etter. 

Så okkupantene er okkupanten. Okkuperte landet må frigjøres. Selv FN sier at okkupanten er en okkupant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 timer siden):

Okkupanten som jeg så tåpelig kaller det, kaller også FN det. Det er et okkupert folk av en okkupant. Punktum. Ingen nyanser. Er kun en okkupant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannjessheim1984 skrev (2 timer siden):

Så ser vi forskjellig på det. Hvis du gremmes over kunnskapsløsheten min, så gremmes jeg over at du ikke forstår basisen. Det er en okkupant og et okkupert folk. Er ikke hokus pokus.

Hvorfor skal du prøve å endre min oppfatning av motstandsmenn mot okkupasjonen? Du opererer med din oppfatning. All motstand mot okkupanten er motstand. Vi vet hvordan milorg behandlet ns folk både under krigen, og vi vet hvordan ns ble behandlet etter. 

Så okkupantene er okkupanten. Okkuperte landet må frigjøres. Selv FN sier at okkupanten er en okkupant. 

Milorg og Osvald-gruppen drepte ikke kvinner, barn og gamle med vilje. Jeg kjenner meget godt til okkupasjonshistorien, og dette er ikke sammenlignbart. Det var hvertfall et stygt tilfelle av collateral damage under en likvidasjon, det var det samme under Vemork-aksjonen og det var også tvilsomme likvidasjoner. 
Men ingen av disse gruppene gikk rett på sivile slik Hamas under ledelse av Sinwar gjorde 7/10. Hjemmefronten voldtok ikke kvinner, for så å drepe de før de boogie-trappet liket. De satte ikke fyr på folk med vilje. De sprettet ikke opp magen på gravide. De kidnappet ikke barn. Osv osv. 

Jeg vet det sies at «Palestina» er okkupert. Vet du hvem Israel tok land fra i 67? VB, eller Judea og Samaria ble i sin tid tatt fra Jordan. Mens Gaza ble tatt fra Egypt. Ingen av disse to statene har ønsket å få tilbake områdene. 

Gaza var ikke okkupert i fjor. Det var blokade ja (Israel og Egypt) men den var det meget hode grunner for. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...