Bacteria Skrevet 7. oktober #521 Del Skrevet 7. oktober Fru Solsikke skrev (1 time siden): Islamister mot kristne? Hva er det du rabler om her? Hvordan vi nordmenn hadde reagert i den situasjonen? Lært opp barna våre til martydøden (direkte sponset av våre skattepenger til skolebøker på gaza btw), konstant angrepet en fiende som er mye sterkere, for så å gjemme oss bak våre kvinner og barn som kjøttmur? 🤔 Jublet og feiret når vi drepte og lemlestet tyske sivile? For så å rope om folkmord når vi fikk svar tilbake? Det henger jo ikke på greip. Og nordmennene som ble værende (palestinerene som ikke gikk til krig og tapte, men valgte å bli), er de quislinger også da mener du? Nei, vi nordmenn (de fleste land i verden) hadde ikke reagert slik. Taktikken med å få egne sivile drept med vilje hadde aldri funket. Bare tanken på at vi hadde reagert likt er absurd. I de palestinske skolebøkene er det helt krise. Det er typ «Hvis du dreper 2 jøder, og så 2 jøder til, hvor mange jøder har du drept da?» Slik kan jeg fortsette. Dette har fått pågå med støtte fra UNRWA og verdenssamfunnet i nesten 20 år. Resultatet så vi for et år siden. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #522 Del Skrevet 7. oktober Bacteria skrev (2 minutter siden): I de palestinske skolebøkene er det helt krise. Det er typ «Hvis du dreper 2 jøder, og så 2 jøder til, hvor mange jøder har du drept da?» Slik kan jeg fortsette. Dette har fått pågå med støtte fra UNRWA og verdenssamfunnet i nesten 20 år. Resultatet så vi for et år siden. Ja, så sant. Glemmer aldri ene videoen de som utførte terroren filmet, at en ringte foreldrene og skrøt av hvor mange jøder han hadde drept. Med så mye glede og stolthet i stemmen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. oktober #523 Del Skrevet 7. oktober Julebrunost skrev (17 minutter siden): Ja, så sant. Glemmer aldri ene videoen de som utførte terroren filmet, at en ringte foreldrene og skrøt av hvor mange jøder han hadde drept. Med så mye glede og stolthet i stemmen. Jeg hørte lydklippet og misforsto hele greia. Jeg trodde foreldrene gråt fordi de var fortvilte… «Hva har du gjort!… hva vil skje nå?» Så fant jeg ut at de gråt av glede 🤢 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #524 Del Skrevet 7. oktober Bacteria skrev (1 minutt siden): Jeg hørte lydklippet og misforsto hele greia. Jeg trodde foreldrene gråt fordi de var fortvilte… «Hva har du gjort!… hva vil skje nå?» Så fant jeg ut at de gråt av glede 🤢 Ikke rart. Det hele er så sykt og så kvalmt at folk med vestlige verdier sliter med å ta det inn! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 7. oktober #525 Del Skrevet 7. oktober Julebrunost skrev (Akkurat nå): Ikke rart. Det hele er så sykt og så kvalmt at folk med vestlige verdier sliter med å ta det inn! Jeg skal hilse og si du har rett. Folk her hjemme greier overhodet ikke å sette seg inn i mentaliteten som du finner i mange samfunn i Midtøsten. De klarer rett og slett ikke å ta det inn. Og de vil så gjerne tro at andre kulturer har akkurat samme verdier som oss. Og selv når representanter for de andre kulturene står og skriker til oss at det har de virkelig ikke, så sitter folka her, med nisselua dratt godt ned over trynet, og liksom "det kan da ikke være så ille." Jeg synes det er ganske spesielt å være vitne til. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #526 Del Skrevet 7. oktober Akhenaton skrev (3 minutter siden): Jeg skal hilse og si du har rett. Folk her hjemme greier overhodet ikke å sette seg inn i mentaliteten som du finner i mange samfunn i Midtøsten. De klarer rett og slett ikke å ta det inn. Og de vil så gjerne tro at andre kulturer har akkurat samme verdier som oss. Og selv når representanter for de andre kulturene står og skriker til oss at det har de virkelig ikke, så sitter folka her, med nisselua dratt godt ned over trynet, og liksom "det kan da ikke være så ille." Jeg synes det er ganske spesielt å være vitne til. Helt enig! Skremmende naivitet når de står og sier det selv, at dette her er det vi står for og tror på, men så møter man det med at det kan umulig være sånn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 7. oktober #527 Del Skrevet 7. oktober NatNat skrev (På 12.9.2024 den 19.41): som betyr at over 50% ønsker ikke en boikot.... Du glemmer alle de som ikke svarer, eller de som svarer nøytralt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #528 Del Skrevet 7. oktober https://nationalpost.com/news/canada/the-canadian-taxpayer-money-funding-and-enabling-hamas «In April, an investigation published in Germany’s BILD looked specifically at UNRWA schools, and found that overt anti-Semitism and calls for violence were rampant among teachers and staff» Om skolebøker i Gaza. Har postet lignende kilder flere ganger. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 7. oktober #529 Del Skrevet 7. oktober (endret) Julebrunost skrev (3 minutter siden): https://nationalpost.com/news/canada/the-canadian-taxpayer-money-funding-and-enabling-hamas «In April, an investigation published in Germany’s BILD looked specifically at UNRWA schools, and found that overt anti-Semitism and calls for violeace were rampant among teachers and staff» Om skolebøker i Gaza. Har postet lignende kilder flere ganger. Ingenting understreker" Hvor mange jøder dreper du"-sitatet og ingenting bekreftet det du påstod om VB, Endret 7. oktober av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #530 Del Skrevet 7. oktober Bigote skrev (Akkurat nå): Ingenting bekreftet" Hvor mange jøder dreper du"-sitatet og ingenting bekreftet det du påstod om VB, Det bekreftet påstanden om antisemittisme i skolebøker, jo. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. oktober #531 Del Skrevet 7. oktober (endret) Julebrunost skrev (9 minutter siden): Det bekreftet påstanden om antisemittisme i skolebøker, jo. …som var hele poenget. Det jeg skrev om matteoppgaver var et eksempel, @Bigotemerk at jeg skrev TYP(=eksempel). Eksempel på jødehat altså. I linken til @Julebrunost er det beskrevet tekster i lærebøker der bussbombing blir beskrevet som «barbeque» og matteoppgaver der man skal regne på hvor mange martyrer det var i forskjellige intifadaer. Er ikke dette forherligelse og oppfordring til vold vet ikke jeg hva som er det. Man kan ikke synes dette er greit, og samtidig si at man bryr seg om barna på Gaza. Endret 7. oktober av Bacteria 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #532 Del Skrevet 7. oktober Bacteria skrev (1 minutt siden): …som var hele poenget. Det jeg skrev om matteoppgaver var et eksempel, @Bigotemerk at jeg skrev TYP(=eksempel). Eksempel på jødehat altså. I linken til @Julebrunost er det beskrevet tekster i lærebøker der bussbombing blir beskrevet som «barbeque» og matteoppgaver der man skal regne på hvor mange martyrer det var i forskjellige intifadaer. Er ikke dette forherligelse og oppfordring til vold vet ikke jeg hva som er det. Dette synes jeg er barnemishandling! Så enig! Hvor blir det av fordømmelsen av dette? Var det i israelske skolebøker man så lignende ville det vært oppstandelse (med rette!) Hvorfor er det ikke mer snakk om dette? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. oktober #533 Del Skrevet 7. oktober Julebrunost skrev (1 minutt siden): Så enig! Hvor blir det av fordømmelsen av dette? Var det i israelske skolebøker man så lignende ville det vært oppstandelse (med rette!) Hvorfor er det ikke mer snakk om dette? Det er ganske så utrolig, det var flere innslag om dette på vanlige nyhetskanaler for noen år siden. Ingen gjorde noe! Og se hva som så skjedde…7/10. Så merkelig…! Det er mange som bør skamme seg, og som har blod på hendene. Ikke minst UNRWA, som sto for dette! 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 7. oktober #534 Del Skrevet 7. oktober Bacteria skrev (7 minutter siden): Det er ganske så utrolig, det var flere innslag om dette på vanlige nyhetskanaler for noen år siden. Ingen gjorde noe! Og se hva som så skjedde…7/10. Så merkelig…! Det er mange som bør skamme seg, og som har blod på hendene. Ikke minst UNRWA, som sto for dette! Ja, det er sikkert og visst! Det bør bli en grundig oppvask snart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 7. oktober #535 Del Skrevet 7. oktober (endret) https://unwatch.org/wp-content/uploads/2023/03/2023-Report-UNRWA.pdf "In 100 pages of evidence exposing abuses by UNRWA teachers and schools, this report reveals compelling evidence of UNRWA’s gross and systematic violations of neutrality and other UN rules in their hiring of teachers and in their use of curricula inside UNRWA schools that constitute incitement to hatred, antisemitism and terrorism." Nå skal ikke jeg påstå at vestlige skolebøker og lærere er de beste i verden, men de er i det minste ikke disse skolebøkene eller lærerne. Endret 7. oktober av Gibralfaro 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 7. oktober #536 Del Skrevet 7. oktober At barn i Gaza og i andre land rundt Israel blir hjernevasket fra fødselen av til å hate jøder er ingen hemmelighet, dette har vært kjent lenge. Før de islamistiske terroristene satte fart i konflikten igjen for et år siden så var det rett som det var at slikt ble diskutert, men nå er det jo selvfølgelig ikke politisk korrekt å snakke om det. awyAX88_460svav1.mp4 Amossa skrev (På 4.10.2024 den 10.25): For det første har du misforstått voldsomt om du tror at denne krigen handler om islamister mot kristne. Eller vet du det, men forsøker å få andre til å tro det`? Konflikten mellom palestinerne og jødene har vært siden etableringen av staten Israel i 1948. Den handler om land og territorium, og er grunnen til konfliktene i Gaza og på Vestbredden. Palestinerne ei i generasjoner blitt fortrengt av jødiske bosettinger. Den israelske staten har okkupert land og beskyttet bosettere som etablerte seg der. Hvordan tror du vi nordmenn ville reagert dersom tyskere flyttet til Norge under okkupasjonen, og jaget oss fra hus og hjem - med politiets og forsvarets beskyttelse? Hele kjernen i denne konflikten er religion og det har det vært i over 1000 år. Når islam ble oppfunnet så brukte denne såkalte profeten elementer fra både jødedommen og kristendommen til å lage sin egen religion og ideologi, det betyr at islam gjør krav på de helligste stedene i jødedommen og kristendommen. Sistnevnte er forøvrig religioner som er veldig mye eldre enn islam. Det er en grunn til at islam ikke nevnes i jødiske eller kristne tekster, islam eksisterte nemlig ikke enda. Det er også en grunn til at islam som ideologi har utpekt jødene som fiende nummer 1. 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 7. oktober #537 Del Skrevet 7. oktober Hørte på «ekko» på nrk nyheter, der var det en norsk militær ekspert som uttalte at set juridiske, hvilke lover Israel har brutt må man ta stilling til etter krigen er ferdig. Det har jeg hørt fra x antall internasjonale eksperter også. Da er det merkelig at så fryktelig mange vet alt om dette allerede nå, for ikke å snakke om allerede sist oktober. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. oktober #538 Del Skrevet 8. oktober FryNor skrev (6 timer siden): At barn i Gaza og i andre land rundt Israel blir hjernevasket fra fødselen av til å hate jøder er ingen hemmelighet, dette har vært kjent lenge. Før de islamistiske terroristene satte fart i konflikten igjen for et år siden så var det rett som det var at slikt ble diskutert, men nå er det jo selvfølgelig ikke politisk korrekt å snakke om det. awyAX88_460svav1.mp4 3.29 MB · 0 Nedlastninger Hele kjernen i denne konflikten er religion og det har det vært i over 1000 år. Når islam ble oppfunnet så brukte denne såkalte profeten elementer fra både jødedommen og kristendommen til å lage sin egen religion og ideologi, det betyr at islam gjør krav på de helligste stedene i jødedommen og kristendommen. Sistnevnte er forøvrig religioner som er veldig mye eldre enn islam. Det er en grunn til at islam ikke nevnes i jødiske eller kristne tekster, islam eksisterte nemlig ikke enda. Det er også en grunn til at islam som ideologi har utpekt jødene som fiende nummer 1. Beste måten å unngå radikalisering i Gaza og Vestbredden er å slutte å bombe barn som blir drept, i beste fall lemlestet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 8. oktober #539 Del Skrevet 8. oktober Apis skrev (54 minutter siden): Beste måten å unngå radikalisering i Gaza og Vestbredden er å slutte å bombe barn som blir drept, i beste fall lemlestet. Og hvordan ser du for deg at det kan skje? Det er mye snakk om at folket i Palestina blir radikalisert av bombardement. Israelere er også utsatt for bombardement og terroraksjoner. Blir israelere radikalisert i samme grad? Nei, de blir ikke det. Og det er lite snakk om den radikaliseringen, lite aksept og lite forventning. Bombardementet starter ikke fra Israel. Bombardementet og terroren, volds spiralen starter fra Palestina. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. oktober #540 Del Skrevet 8. oktober Madame Butterfly skrev (59 minutter siden): Og hvordan ser du for deg at det kan skje? Det er mye snakk om at folket i Palestina blir radikalisert av bombardement. Israelere er også utsatt for bombardement og terroraksjoner. Blir israelere radikalisert i samme grad? Nei, de blir ikke det. Og det er lite snakk om den radikaliseringen, lite aksept og lite forventning. Bombardementet starter ikke fra Israel. Bombardementet og terroren, volds spiralen starter fra Palestina. Du tenker at de som mener at de sivile lidelsene på Gaza eller trakasseringen av skolebarn på Vestbredden kan forsvares, ikke er radikalisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå