OconMissy Skrevet 1. oktober #421 Del Skrevet 1. oktober Motstrømmen skrev (1 time siden): De hadde blitt drept og fordrevet vekk fra sitt land, hadde du gitt bort over 50 % og det var ikke et tilbud, men et ran som de ikke hadde fått vært med å forhandle. Kanskje du bør gå tilbake til skolebenken eller stille deg spørsmålet. Hva har Israel tilbudt av sikkerhet til Palestineren mens de forsete og driver terror daglig mot de? Tro meg, hadde jeg bod der som Palestiner , så hadde jeg kjempet med nebb og klør mot landet som drepte mitt folk. Det startet ikke 7. oktober- det er et resultat av 17 år i fangenskap under Israel. Hør her. En ting som er sikkert og visst er at jødene kommer fra Judea og Samaria. Først og fremst var det del som ble fordrevet ut av området. Når det er sagt så var det også mange igjen. Og veldig mange bodde i områdene/landene rundt. Palestina (om du vil) er et navn funnet opp av romerne. Altså, hverken palestinere i dag eller jødene er egentlig palestinere. Jeg forstår at det forvirrer mange at pal-araberne nå kaller seg palestinere etter området de bodde i. Mange er såpass enkle (sorry) at de ikke forstår at dette egentlig kun er for å mislede folk. Uansett, Palestina området var mye større enn det er i dag, og Jordan ble delt ut fra dette området. Araberne fikk dette. Jødene hadde da også rett på sin egen lille flekk, men selv om forslaget på å dele resten av Palestina-område på pal- araberne og Israel ville gitt jødene minst land, så takket de ja, pal-a nei. Faktisk takket pal aldri ja til noen stat, og pr nå så fortjener de ingen heller. Da de ikke ønsker å leve i fred, ikke ønsker å ta ansvar for seg selv og driver terror med hver mulige anledning. La oss ikke diskutere hvem som trenger en tur på skolebenken, men helt helt ærlig. Les deg opp, forsøk først å se saken fra begge sider. Jeg mener overhodet ikke at alt startet i okt. Historien starter faktisk med jødene i sitt hjemland for flere tusen år siden. Og siden har de vært forfulgt. Hvis noen på denne kloden skulle ha rett på og behov for en egen lille flekk av land de selv kan forsvare, så må det være jødene. Araberne har saktens nok av areal, og med fred og fordragelighet, og uten jihad og galskaps-terror så kan de på sikt få sitt Palestina-område. Men så er det bare det da, at det ønsker de ikke. What to do? 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 1. oktober Forfatter #422 Del Skrevet 1. oktober OconMissy skrev (18 minutter siden): Hør her. En ting som er sikkert og visst er at jødene kommer fra Judea og Samaria. Først og fremst var det del som ble fordrevet ut av området. Når det er sagt så var det også mange igjen. Og veldig mange bodde i områdene/landene rundt. Palestina (om du vil) er et navn funnet opp av romerne. Altså, hverken palestinere i dag eller jødene er egentlig palestinere. Jeg forstår at det forvirrer mange at pal-araberne nå kaller seg palestinere etter området de bodde i. Mange er såpass enkle (sorry) at de ikke forstår at dette egentlig kun er for å mislede folk. Uansett, Palestina området var mye større enn det er i dag, og Jordan ble delt ut fra dette området. Araberne fikk dette. Jødene hadde da også rett på sin egen lille flekk, men selv om forslaget på å dele resten av Palestina-område på pal- araberne og Israel ville gitt jødene minst land, så takket de ja, pal-a nei. Faktisk takket pal aldri ja til noen stat, og pr nå så fortjener de ingen heller. Da de ikke ønsker å leve i fred, ikke ønsker å ta ansvar for seg selv og driver terror med hver mulige anledning. La oss ikke diskutere hvem som trenger en tur på skolebenken, men helt helt ærlig. Les deg opp, forsøk først å se saken fra begge sider. Jeg mener overhodet ikke at alt startet i okt. Historien starter faktisk med jødene i sitt hjemland for flere tusen år siden. Og siden har de vært forfulgt. Hvis noen på denne kloden skulle ha rett på og behov for en egen lille flekk av land de selv kan forsvare, så må det være jødene. Araberne har saktens nok av areal, og med fred og fordragelighet, og uten jihad og galskaps-terror så kan de på sikt få sitt Palestina-område. Men så er det bare det da, at det ønsker de ikke. What to do? Slutte å tro sionismen er svare. Det er og blir en bosetter koloniserings ideologi solgt til jødene som loveland. Jeg er fra Danmark, har ikke rett å kreve tilbake mitt hjem fra 200 år siden og forlange danskene ut! Kan flytte dit og være en del av det danske samfunnet så godt som jeg hadde kunnet uten å miste min identitet som norsk. Er det samme. Bare noen har solgt ideen om lovelandet, men glemte teksten om hvorfor diaspora eller generelt sunn fornuft om at du kan ikke etnisk rense eller drive folkemord som et krav av bibelsk tekst. Gud er ikke eiendomsmegler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 1. oktober #423 Del Skrevet 1. oktober (endret) Motstrømmen skrev (1 time siden): Slutte å tro sionismen er svare. Det er og blir en bosetter koloniserings ideologi solgt til jødene som loveland. Jeg er fra Danmark, har ikke rett å kreve tilbake mitt hjem fra 200 år siden og forlange danskene ut! Kan flytte dit og være en del av det danske samfunnet så godt som jeg hadde kunnet uten å miste min identitet som norsk. Er det samme. Bare noen har solgt ideen om lovelandet, men glemte teksten om hvorfor diaspora eller generelt sunn fornuft om at du kan ikke etnisk rense eller drive folkemord som et krav av bibelsk tekst. Gud er ikke eiendomsmegler. De trenger ikke det heller, da de allerede har sitt land. Det er gjort og over. Ikke vits å sitte å diskutere det lenger.. at de faktisk talt også kan ta over hele Gaza og deler av Lebanon er også faktisk sant nå. Enn så lenge de angriper og er en trussel for Israel. Rett skal være rett. Gi deg med å bruke ordet sionist som en slags skjellsord. Funker ikke på meg, og mest sannsynlig heller ikke på andre som støtter Israel. Betyr kun at jeg er for en jødisk stat. Noe jeg faktisk ikke trenger å ta stilling til, da det faktisk finnes en jødisk stat. Deal med det! Slutt å tro at alt er greit å utføre så lenge det er jihad og i Allahs navn. For no tull. Jeg er fra vesten og mener vår levemåte er 100 ganger bedre enn homohat og kvinnediskriminering. Og det mener Israel også. Endret 1. oktober av OconMissy 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 1. oktober #424 Del Skrevet 1. oktober Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 2. oktober #425 Del Skrevet 2. oktober Stor tabbe Iran! Det som vil komme nå kan de takke seg selv for. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2. oktober #426 Del Skrevet 2. oktober (endret) Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Ja, det er mange løgner her. Du har helt rett i at Israel har mange støttespillere, men fex i Norge blir du massivt upopulær om du ytrer støtte til Israel. Bildet i andre deler av Europa ser annerledes ut. Nå er det ikke bestandig snakk om rene løgner heller, men å fortelle publikum bare en del av sannheten er også en form for løgn som særlig NRK har spesialisert seg på. Hvorfor de lyver? Det vet jo ikke jeg, men har noen tanker: For det første, takk for svar! Men for meg fremstår det rart å mene at helle verdensamfunnets sikerhetsnet faller sammen, uten å i det helle tatt vite hvorfor de skulle feile. Igjen om alle lyger helle tiden, blir det da ikke naturlig å se på sin egen forståelse av sanheten? I det minstenom man ikke vet hvorfor alle skulle lyge en gang? Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Gi jødene skylda for alt som er galt av gammel vane, eller antisemittisme om du vil Skal USA gir jødene skylden av "gamel vann" da? Amrikanernes vane er jo å støte Israrlerne samme hva..... Domstolene er jo noen av de mest rutinere og ansvarlige i verden, alikeveld tror du de feiler i jobben sin på grun av "gammel vanne"? Eller mener du oppriktig at Norges ledelse er så preget av antisemetisme, vi som nasjon støter opp om løgn og bedrag av den grunn? Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Misunnelse Baeklager mem hvem er misunelige på Israel? Det er vel mer naturlig å synes ynd på dem. Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Effekten av årelang svertekampanje regissert av Sovjetunionen og senere Iran Igjen USA har vel ikke vært veldig nære verken Sovjet eller Iran, så tror du virkelig endringene hos USA kan skyldes på kampanjer Sovjet hadde for ti år siden? Eller noe Iran en av USA sine største fiender sier? Eller at FN skal bli så styrt av dette at de går ut og lyger? USA har da altid hat milevis mer inflytelse der en Iran eller Sovjet noen gang har hat. USA har også altid hat mest inflytelse i Norge, så du kan da ikke mene at Norges ledelse er så påvirket av Iran at vi blir med på løngene av den grun? Eller er det domstolene som er så påvirirket av gamel Sovjet propeganda eller Iran? Du er klar over at mektige Amerikanske politikere har truet med reprisalia mot ansate i domstolen om de dømmer i mot Israel? Hvorfor skulle propeganda være mer efektiv en konkrete trusler mot enkelt individer? Jeg tenker at trusler fra en stormakt ville gjøre det mye vanskeligere å gjør jobben sin, en gamel propeganda. Så jeg tenker de største truslene er den største faren her for at domstolen skal feile i å finne samheten. Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Politikk (Israel er støttet av usa, som mange ikke liker, palestinere blir casta som fargede, jøder som hvite, det globale sør identifiserer seg med palestinerne) USA lyger åpenbart ikke om Israel, fordi Israrl er støtet av USA. FN har ikke for vanne å gå etter USA bare fordi USA er USA. Norge følger etter USA i så og si alt, og det er veldig uvanlig at vi tør å være uenig med USA i noen ting. Domstolene er igjend en av verdens mest prestisje tunge domstoler, og jeg synes det høres veldig usansynlig ut at de feiler i å gjøre jobben sin på grun av noe så tullete som at de ikke liker USA. Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Hjelpeorganisasjoner som agerer som politiske aktivister Det er jo bare beskrivelsen av humanitere orginasasjoner som jobber for menneskeretigheter. Helle poenget med Amnesty for eksempel er jo og å avdeke meneskeretighets brud, for å så påvirke politisk for å stoppe de. Leger uten grenser jobber selfølgelig også politisk for å nå sinne mål og gjøre det lettere og sikrere for sinne amsate og oppnå målene sinne. Så ja selfølgelig jobber idele orginasasjoner politisk, spørsmålet er hvorfor de skulle lyge? Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Jeg tror ikke det er en konspirasjon, det er bare mange tendenser som trekker i samme retning. Du tror ikke det er en konspirasjon at så og si alle internasjonale aktører er enige om de samme "løgnene"? Er ikke det omtrent definisjonen på en konspirasjon? Endret 2. oktober av Pippi Lotta 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 2. oktober #427 Del Skrevet 2. oktober Bacteria skrev (På 29.9.2024 den 21.50): Ja, det er mange løgner her. Du har helt rett i at Israel har mange støttespillere, men fex i Norge blir du massivt upopulær om du ytrer støtte til Israel. Bildet i andre deler av Europa ser annerledes ut. Nå er det ikke bestandig snakk om rene løgner heller, men å fortelle publikum bare en del av sannheten er også en form for løgn som særlig NRK har spesialisert seg på. Hvorfor de lyver? Det vet jo ikke jeg, men har noen tanker: Gi jødene skylda for alt som er galt av gammel vane, eller antisemittisme om du vil Begge sider lyver og det er dette som er propaganda. Demonisere motparten og rettferdiggjøre seg selv. Du glemmer også all goodwill Israel hadde i vesten i flere tiår etter statsdannelsen. En goodwill de forvaltet dårlig. Nå blir Israel stadig og berettiget kritisert av verdenssamfunnet for sin manglende evne til å skape fred og sin nedlatende holdning til annerledestenkende. Dette er konsekvensen av en totalt feilslått strategi, basert på ortodoks religion og morbid selvrettferdighet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 2. oktober #428 Del Skrevet 2. oktober OconMissy skrev (På 14.9.2024 den 15.01): Vet du hvem som mangler mat og vann? Her er screenshot fra unicef. Legger ved lenken også: https://www.unicef.no/vart-arbeid/internasjonalt/helse/ernaering/sult?gad_source=1&gbraid=0AAAAABVffkueS8YutWnpKYMFHvVK4bFeb&gclid=CjwKCAjw6JS3BhBAEiwAO9waF3in85K0nW-F5XBDTTSABObePqoKz8Ro0vNIpV8HQACzNhl79kY0EhoCL3oQAvD_BwE Så hvorfor er all fokus på Gaza? Jeg forstår at folk dør. Det er selvfølgelig forferdelig og ikke greit. Hamas og Gaza skulle aldri startet denne krigen. Det er helt grusomt! Fokuset er kun på Gaza fordi svært mange er antisimitter. Og Norge spesielt. ----------- Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk stoler på tallene fra Hamas (der de også teller terrorister). Altså de samme folka som hadde slaktet og frihetsberøvet mesteparten av befolkningen i Norge om de hadde ressurser og muligheten til det. De har ikke akkurat små ambisjoner. Ikke bare å utrydde Israel, men bokstavelig talt å ta over verden. Støtten til Hamas er også stor. Tenk litt på det. Folk støtter en organisasjon som får barn og kvinner drept for nettopp denne støtten. Så "pro-palestina" sympatien er det betalt blod for. Og hvorfor skal Israel tåle 10 000 av rakketer bli skutt mot seg? Hvorfor så ENORME krav til Israel i forhold til de rundt? Det er ingen land noensinne som har tatt så store forholdsregler i krig for å skåne sivile som Israel har gjort. Det kan bare konkluderes med at det dreier seg om et sterkt jødehat. Spesielt mtp at hatet bunner sterkt i at Israel har vært frekk nok til å beskytte sine sivile. Sympatien ligger med dem som får egne sivile drept. Hvorfor kan man bare undre seg over. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 2. oktober #429 Del Skrevet 2. oktober Fru Solsikke skrev (5 minutter siden): Fokuset er kun på Gaza fordi svært mange er antisimitter. Og Norge spesielt. ----------- Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk stoler på tallene fra Hamas (der de også teller terrorister). Altså de samme folka som hadde slaktet og frihetsberøvet mesteparten av befolkningen i Norge om de hadde ressurser og muligheten til det. De har ikke akkurat små ambisjoner. Ikke bare å utrydde Israel, men bokstavelig talt å ta over verden. Støtten til Hamas er også stor. Tenk litt på det. Folk støtter en organisasjon som får barn og kvinner drept for nettopp denne støtten. Så "pro-palestina" sympatien er det betalt blod for. Og hvorfor skal Israel tåle 10 000 av rakketer bli skutt mot seg? Hvorfor så ENORME krav til Israel i forhold til de rundt? Det er ingen land noensinne som har tatt så store forholdsregler i krig for å skåne sivile som Israel har gjort. Det kan bare konkluderes med at det dreier seg om et sterkt jødehat. Spesielt mtp at hatet bunner sterkt i at Israel har vært frekk nok til å beskytte sine sivile. Sympatien ligger med dem som får egne sivile drept. Hvorfor kan man bare undre seg over. Er så enig! Iblant blir jeg helt kvalm av hva folk kan lite av seg, og hvor urettferdig det er mot jødene. Men slik er det visst bare… og derfor er jeg en av de få som åpent støtter Israel. Orker ikke være feig, selv om jeg ikke alltid ytrer meg når jeg burde i det virkelige liv. Rett og slett fordi det ikke alltid passer seg med diskusjon og jeg opplever at det faktisk kan være farlig. Jeg syntes verden blir mer og mer skummel, og jihad har veldig mye med det å gjøre! Hva skal vi gjøre når de kommer hit da? La være å gjøre noe? Ellers kan DERES barn bli drept? Samtidig som vi ser våre egne bli slakta? Jeg skjønner ikke!? 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 2. oktober #430 Del Skrevet 2. oktober For å ramme inn diskusjonen: Hvis Hamas, Hizbollah og Iran hadde lagt ned våpnene ubetinget, gitt fra seg alt de har av våpen og utlevert ledelsen i sine organisasjoner, så hadde Israel trukket seg tilbake Hvis Israel hadde levert fra seg alt av våpen til Hamas og utlevert Netanyahuh og ledelsen i Mossad, så hadde Hamas utslettet enhver jøde dagen etter 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #431 Del Skrevet 2. oktober OconMissy skrev (1 time siden): Er så enig! Iblant blir jeg helt kvalm av hva folk kan lite av seg, og hvor urettferdig det er mot jødene. Men slik er det visst bare… og derfor er jeg en av de få som åpent støtter Israel. Orker ikke være feig, selv om jeg ikke alltid ytrer meg når jeg burde i det virkelige liv. Rett og slett fordi det ikke alltid passer seg med diskusjon og jeg opplever at det faktisk kan være farlig. Jeg syntes verden blir mer og mer skummel, og jihad har veldig mye med det å gjøre! Hva skal vi gjøre når de kommer hit da? La være å gjøre noe? Ellers kan DERES barn bli drept? Samtidig som vi ser våre egne bli slakta? Jeg skjønner ikke!? 100% enig !!!!!!!!! Jeg husker at for, kansje, 25 år siden, snakket jeg med norske venner om Israel og sa at jeg var på Israel sin side. Og de ble som : Hvorfor ??? . Helt forbløffet som det var den første gang de traff en som var pro-Israel. Jeg svarte "hvorfor ikke" og svaret var noe ala... men alle er pro Palestine.. som det var et selvføge i Norge...som å kjøre på høyre sida av veien.. ok... ikke hvor jeg kommer fra og hvis en dag alle i verden er imot Israel, jeg skal fremdeles støtte de. Jeg har aldri skult det 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #432 Del Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Baeklager mem hvem er misunelige på Israel? Det er vel mer naturlig å synes ynd på dem. en del naboer... Jeg tror ikke du vet så mye om Israel... 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #433 Del Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Eller mener du oppriktig at Norges ledelse er så preget av antisemetisme, vi som nasjon støter opp om løgn og bedrag av den grunn? kansje ikke antisemitisme, (de fleste Nordmenn har aldri treffet en jødisk menneske) men det er klart at dere er indoktrinet på skolen , via media, etc.. Norge syn på verden har fremdeles en viss smak av gamle Soviet.. Det er noe mange innvandringer som meg, som kommer fra Vesten, merker. Spesielt de som kom i 80 årene og før.. Sorry, men norske nyheter er partisk ! Og alle er på samme sida, venstre. Derfor, ser jeg og leser en del franske og engelske aviser/nyheter.. CNN også. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 2. oktober #434 Del Skrevet 2. oktober NatNat skrev (17 minutter siden): 100% enig !!!!!!!!! Jeg husker at for, kansje, 25 år siden, snakket jeg med norske venner om Israel og sa at jeg var på Israel sin side. Og de ble som : Hvorfor ??? . Helt forbløffet som det var den første gang de traff en som var pro-Israel. Jeg svarte "hvorfor ikke" og svaret var noe ala... men alle er pro Palestine.. som det var et selvføge i Norge...som å kjøre på høyre sida av veien.. ok... ikke hvor jeg kommer fra og hvis en dag alle i verden er imot Israel, jeg skal fremdeles støtte de. Jeg har aldri skult det Så bra!! Jeg kommer også alltid til å støtte Israel! Og jeg er helt åpen om det. Håper jeg for alltid vil tørre å være det også! Jeg ser at flere tenker som meg, men ikke tør å si det høyt. Jeg forstår det veldig godt. Det er skummelt at det er slik i et land som Norge… Jeg håper flere tør å stå frem 💪 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2. oktober #435 Del Skrevet 2. oktober NatNat skrev (15 minutter siden): en del naboer... Jeg tror ikke du vet så mye om Israel... Så ingen av aktørene vi snaket om altså? Da har jeg jo rett i at misunelse ikke virkker som noe troverdig motiv for at FN, Amnesty, Norge, USA, Leger uten grenser, domstolene eller ligbende aktører skule spre løgner om krigen..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 2. oktober #436 Del Skrevet 2. oktober (endret) OconMissy skrev (13 minutter siden): eg kommer også alltid til å støtte Israel! Og jeg er helt åpen om det. Håper jeg for alltid vil tørre å være det også! Av og til er det lurt å ha et åpent sinn slik at man ikke konsumerer informasjon og tar stilling til konflikten fra et bias standpunkt.. Ved å si dette avskriver du kun deg selv som en person med evne til å prosessere noe som helst objektivt da du forholder deg til Israel som en fotballsupporter forholder seg til sitt favorittlag. https://snl.no/bias_-_psykologi For de av oss som kjenner fotballsupportere tror jeg vi alle har hørt et slikt utsagn i siteringen brukt om en fotballklubb. Endret 2. oktober av Bigote 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 2. oktober #437 Del Skrevet 2. oktober Israel kan begå så mange kriminelle handlinger de bare vil. Hør bare på USAs ord om krigene. "Israel har lov å forsvare seg", sier de etter hendelsene i Libanon. Ikke ett eneste ord om krigens regler om forholdsmessighet, om beskyttelse av sivile og om rett til helsehjelp og mat. Vi som har håpet på en fredsløsning i Gaza er blitt lurt. Israels strategi er nå åpenbar. Først Gaza. så Libanon og videre Iran. Israel ønsker å bli det dominerende og toneangivende landet i området, og kommer til å få hjelp og støtte fra USA. Israels motiv er territorium og trygghet. USAs motiv er kontroll og økonomisk dominans. Husk at USAs aller største fiende er Kina, og er det noe USA er redd for så er det å miste kontroll i vikte deler av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #438 Del Skrevet 2. oktober Amossa skrev (2 minutter siden): Israel kan begå så mange kriminelle handlinger de bare vil. Hør bare på USAs ord om krigene. "Israel har lov å forsvare seg", sier de etter hendelsene i Libanon. Ikke ett eneste ord om krigens regler om forholdsmessighet, om beskyttelse av sivile og om rett til helsehjelp og mat. ja, Israel har lov til å forsvare seg. Jeg minner deg igjen at siden okt 23, Hezbollah sendte missiler stor sett DAGLIG mot Nord Israel. Noen ble truffet og de måtte evakuere. hva med beskyttelse av israelske siviler ?? Tok Hezbollah hensyn til de ? Ingen spurte Hezbollah om å angrepe Israel. Men de gjorde de likevel .. av "solidaritet" med Gaza. Og du forsvarer de.. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 2. oktober #439 Del Skrevet 2. oktober (endret) Amossa skrev (34 minutter siden): Israel kan begå så mange kriminelle handlinger de bare vil. Hør bare på USAs ord om krigene. "Israel har lov å forsvare seg", sier de etter hendelsene i Libanon. Ikke ett eneste ord om krigens regler om forholdsmessighet, om beskyttelse av sivile og om rett til helsehjelp og mat. Vi som har håpet på en fredsløsning i Gaza er blitt lurt. Israels strategi er nå åpenbar. Først Gaza. så Libanon og videre Iran. Israel ønsker å bli det dominerende og toneangivende landet i området, og kommer til å få hjelp og støtte fra USA. Israels motiv er territorium og trygghet. USAs motiv er kontroll og økonomisk dominans. Husk at USAs aller største fiende er Kina, og er det noe USA er redd for så er det å miste kontroll i vikte deler av verden. Jeg må nesten bare spørre deg, hvor får du denne informasjonen fra egentlig? Litt sånn kjapp gjennomgang til deg. 1) Hamas i Gaza angrep Israel og tok gisler. De skyter også raketter inn i Israel. 2) både Hamas og Hizbollah i Lebanon skyter raketter inn i Israel. 3) Israel planlegger og utfører invasjon av Gaza (de har fortsatt israelske gisler). 4) Iran angriper Israel. 5) Hamas og Hizbollah fortsetter å angripe Israel, Israel fortsetter invasjonen. Mye av Gaza blot ødelagt. Sivile blir bedt om å evakuere. Mange dør. (Innimellom her noe våpenhvile og gisselutveksling/byttet med kriminelle fanger. Dette tok slutt når Hamas ikke produserte gislene de skulle levere.) Dette fortsetter i mnd. 6) etter nesten et år med oppskyting og angrep fra Lebanon og Hizbollah angriper Israel Hizbollah. Først skadegjør dem, så fjerner store deler av gruppen. 7) Da angriper plutselig Iran Israel igjen… merkelig ikke sant? Eller står faktisk Iran bak Hamas og Hizbollah kanskje? Og har egentlig angrepet Israel via via fra og med den 7.okt? Det som er verdt å merke seg er at som vanlig, så er det IKKE Israel som angriper først. Værsågod! Endret 2. oktober av OconMissy 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 2. oktober #440 Del Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (7 timer siden): Baeklager mem hvem er misunelige på Israel? Det er vel mer naturlig å synes ynd på dem. Tja, jeg er misunnelig på at de bor i et perfekt klima i et vakkert ørkenområde ved havet, uten å være er islamistisk land, i motsetning til alle andre land som har like bra klima og natur. De fleste naboene rundt dem er vel misunnelig på at de har bedre infrastruktur, mer velstand, bedre teknologi, agrikultur, bedre løsninger for samfunnsstruktur etc. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå