pop up bruker Skrevet 20 timer siden #1701 Del Skrevet 20 timer siden Junijulia skrev (5 minutter siden): Ja det er skummelt. Derfor burde kongen foreta seg noe. Han kan fjerne ML fra arverekkefølgen. Enig, og døtrene hennes. Så kan det slutte med Sverr Magnus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 20 timer siden #1702 Del Skrevet 20 timer siden Freydis skrev (1 minutt siden): Men kan rollen som konge kombineres (dersom MBH ikke blir rehabilitert skikkelig) med en stesønn og sønn som ruser seg og omgås tungt kriminelle - i tillegg til at han voldtar og banker kjærestene sine? Står ingenting i grunnloven om at det ikke lar seg kombinere , så ja. hvilket valg har HM nå? Han kan abdiserer og overlate tronen til Ingrid ( for ung og uerfaren ) eller Sverre ( for ung og uerfaren ) eller hele familien kan trekke seg og overlate morroa til ml ( nei takk.. ) så akkurat nå må han prøve og kombinere og være tronarving og stefar til en kriminell som ruser seg og voldtar og banker kjærestene sine. Jeg tror han krysser fingrene for tid. At Harald lever en stund ennå. Enten finnes det håp for Marius i enden av rehabilitering og fengselsopphold ,HM kan offiselt slå hånden av han om det ikke skjer ( mm kommer til og grine mye og strikke mye skjerf) eller Ia vokser opp raskt og bli klar for og ønsker og ta over. Jeg synes skikkelig synd på HM ,han må ha tidenes hodepine. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1703 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (11 minutter siden): Enig, og døtrene hennes. Så kan det slutte med Sverr Magnus. Hva har døtrene hennes gjort? Hva kan slutte med Sverre Magnus, arverekkefølge? Skal du nekte dem og få barn? Avvikling av monarkiet hadde fjernet alle fra arverekkefølgen , men så lenge vi har monarki kommer det jo nye i arverekkefølgen etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1704 Del Skrevet 19 timer siden Junijulia skrev (21 minutter siden): Ja det er skummelt. Derfor burde kongen foreta seg noe. Han kan fjerne ML fra arverekkefølgen. Hvordan gjør han det i praksis? Aldri hørt noen nevne det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1705 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke sikkert, og jeg vil si ikke, men monarkiet kan avskaffes på andre måter enn at alle abdiserer 🙏 Abdisering avslutter ikke monarkiet, så det er ikke en måte. Det er stortinget som må endre grunnloven. Eventuelt et statskupp. Mulig Putin er villig til og hjelpe. Nei, seriøst det er ingenting som tyder på avvikling av monarkiet på lange tider, så da er vel HM det beste alternativet vi har , ihvertfall i til videre. Så ja, han må finne en måte og kombinere og være tronarving og stefar til en kriminell rusmisbruker inntil videre. Stakkars mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1706 Del Skrevet 19 timer siden Kvittre skrev (4 minutter siden): Hva har døtrene hennes gjort? Hva kan slutte med Sverre Magnus, arverekkefølge? Skal du nekte dem og få barn? Avvikling av monarkiet hadde fjernet alle fra arverekkefølgen , men så lenge vi har monarki kommer det jo nye i arverekkefølgen etterhvert. De har absolutt ikke gjort noe som helst galt, og jeg vil ikke nekte noen å få barn så klart (skjønner ikke hvorfor du tar den slutningen? La oss være litt hyggelige mot hverandre, og ikke tolke hverandre i verste mening alltid....), men jeg syns det blir veldig merkelig å "hoppe" over ett menneske fordi man mener hun ikke er egna og da "gi det videre" til hennes barn, som jeg også blir litt langt ut, så jeg syns vi må stoppe et sted rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1707 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Kvittre skrev (8 minutter siden): Abdisering avslutter ikke monarkiet, så det er ikke en måte. Det er stortinget som må endre grunnloven. Eventuelt et statskupp. Mulig Putin er villig til og hjelpe. Nei, seriøst det er ingenting som tyder på avvikling av monarkiet på lange tider, så da er vel HM det beste alternativet vi har , ihvertfall i til videre. Så ja, han må finne en måte og kombinere og være tronarving og stefar til en kriminell rusmisbruker inntil videre. Stakkars mann. Hvis absolutt alle absiserer så blir der jo slutt på monarkiet- hvis man ikke skal dra inn typ femte-menig (hvis det i hele tatt er et begrep) til døtrene til Martha. Men det finnes lovregulert måter å gjøre dette på helt uten at vi må ty til Putin. Som så klart var der jeg sikret til, og ikke statskupp. Endret 19 timer siden av pop up bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1708 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (1 minutt siden): De har absolutt ikke gjort noe som helst galt, og jeg vil ikke nekte noen å få barn så klart (skjønner ikke hvorfor du tar den slutningen? La oss være litt hyggelige mot hverandre, og ikke tolke hverandre i verste mening alltid....), men jeg syns det blir veldig merkelig å "hoppe" over ett menneske fordi man mener hun ikke er egna og da "gi det videre" til hennes barn, som jeg også blir litt langt ut, så jeg syns vi må stoppe et sted rett og slett. Forklar hva du mente da? Hvordan skulle “ det» ( arverekkefølgen ?) slutte med Sverre Magnus? Beklager at jeg tolket feil, men hva mente du ? ja, jeg synes også det blir veldig merkelig og hoppe over en fordi man mener at hun ikke er egna og « gi det videre» , og jeg har aldri hørt muligheten nevnt før i tråden her nå så jeg lurer veldig på om det er realistisk. hva mener du med og « stoppe et sted rett og slett « ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 19 timer siden #1709 Del Skrevet 19 timer siden Kvittre skrev (26 minutter siden): Hvordan gjør han det i praksis? Aldri hørt noen nevne det før. Kongehuset ved kongen kan ta arveretten fra henne, akkurat som han kan ta fra henne prinsessetittelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1710 Del Skrevet 19 timer siden Kvittre skrev (2 minutter siden): Forklar hva du mente da? Hvordan skulle “ det» ( arverekkefølgen ?) slutte med Sverre Magnus? Beklager at jeg tolket feil, men hva mente du ? ja, jeg synes også det blir veldig merkelig og hoppe over en fordi man mener at hun ikke er egna og « gi det videre» , og jeg har aldri hørt muligheten nevnt før i tråden her nå så jeg lurer veldig på om det er realistisk. hva mener du med og « stoppe et sted rett og slett « ? Jeg mente egentlig bare at det vil være riktig slik jeg ser det at man fratar da både ML og hennes barn sin rettighet en plass i arverekkelfølgen til tronen rett og slett. Årsaken til at jeg mener det ville vært riktig er at det i mitt hodet virker litt merkelig, og slemt kanskje, å si at ML får ikke arve tronen, men hennes døtre får. Da sier man i klartekst at hun ikke er egnet, men muligens hennes barn. Det ville da vært en mer diplomatisk måte vært å satt en stopp ved Sverre Magus. Som nevnt syns jeg også døtrene til ML bli langt ut, og fjernere fra Kongehuset, og selv om de lever et liv i offentligheten gjennom å være infleusere har de ingen offentlige oppgaver (det har forsåvidt ikke ML heller når det er sagt). Om det er realistisk vet jeg ikke, og jeg har ikke en gang tenkt på dette før i dag da jeg leste ditt innlegg om problemstillinger med å fjerne prinsessetittele og fortsatt ha arverett til tronen + forykkelsen til hennes barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1711 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (7 minutter siden): Hvis absolutt alle absiserer så blir der jo slutt på monarkiet- hvis man ikke skal dra inn typ femte-menig (hvis det i hele tatt er et begrep) til døtrene til Martha. Men det finnes lovregulert måter å gjøre dette på helt uten at vi må ty til Putin. Som så klart var der jeg sikret til, og ikke statskupp. Ja det finnes lover. Norges lover må endres. nei, det er ingen typ femte- mening i vårt unge kongehus så hadde vel blitt en ny kongefamilie da, sannsynligvis fra samme hus. Fun fact , Sverre Magnus er nr 70 i arverekkefølgen til den britiske tronen, så hvis alle der abdiserer kan vi få en norsk konge av England 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1712 Del Skrevet 19 timer siden Kvittre skrev (Akkurat nå): Ja det finnes lover. Norges lover må endres. nei, det er ingen typ femte- mening i vårt unge kongehus så hadde vel blitt en ny kongefamilie da, sannsynligvis fra samme hus. Fun fact , Sverre Magnus er nr 70 i arverekkefølgen til den britiske tronen, så hvis alle der abdiserer kan vi få en norsk konge av England 😅 Haha , kanskje det er der verden trenger 😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1713 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (Akkurat nå): Jeg mente egentlig bare at det vil være riktig slik jeg ser det at man fratar da både ML og hennes barn sin rettighet en plass i arverekkelfølgen til tronen rett og slett. Årsaken til at jeg mener det ville vært riktig er at det i mitt hodet virker litt merkelig, og slemt kanskje, å si at ML får ikke arve tronen, men hennes døtre får. Da sier man i klartekst at hun ikke er egnet, men muligens hennes barn. Det ville da vært en mer diplomatisk måte vært å satt en stopp ved Sverre Magus. Som nevnt syns jeg også døtrene til ML bli langt ut, og fjernere fra Kongehuset, og selv om de lever et liv i offentligheten gjennom å være infleusere har de ingen offentlige oppgaver (det har forsåvidt ikke ML heller når det er sagt). Om det er realistisk vet jeg ikke, og jeg har ikke en gang tenkt på dette før i dag da jeg leste ditt innlegg om problemstillinger med å fjerne prinsessetittele og fortsatt ha arverett til tronen + forykkelsen til hennes barn. Døtrene hennes er jo barnebarna til kongen? Maud var jo 3 i arverekkefølgen når hun ble født? På hvilket tidspunkt skulle hun miste det? nei, jeg synes ingen skal bli fratatt sin plass i arverekkefølgen. Om ml skal bli fratatt prinsessetittelen hun misbruker kan jeg være med på, nå som hun er gift kan hun fint ta navnet til mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 19 timer siden #1714 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (Akkurat nå): Haha , kanskje det er der verden trenger 😅😅 Ja så lenge vi slipper ML og Durek får man kanskje være fornøyd.😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1715 Del Skrevet 19 timer siden Kvittre skrev (1 minutt siden): Døtrene hennes er jo barnebarna til kongen? Maud var jo 3 i arverekkefølgen når hun ble født? På hvilket tidspunkt skulle hun miste det? nei, jeg synes ingen skal bli fratatt sin plass i arverekkefølgen. Om ml skal bli fratatt prinsessetittelen hun misbruker kan jeg være med på, nå som hun er gift kan hun fint ta navnet til mannen. Ja, det er de, men de er allikevel langt ut etter min mening da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 19 timer siden #1716 Del Skrevet 19 timer siden Litt på siden. Men hvorfor healer ikke Durek kongen så han kan slippe å gå med krykker. Det hadde vært en fin julegave 🎁 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1717 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Junijulia skrev (1 minutt siden): Litt på siden. Men hvorfor healer ikke Durek kongen så han kan slippe å gå med krykker. Det hadde vært en fin julegave 🎁 Han kan jo ikke en gang heale seg selv for nyresvikt og hiv, så da blir det vel vanskeig å heale svigerfar 🤷♀️ Endret 19 timer siden av pop up bruker 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19 timer siden #1718 Del Skrevet 19 timer siden pop up bruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er de, men de er allikevel langt ut etter min mening da. Er ikke enig med deg, men ble uansett nysgjerrig når du nevnte femmeninger , så dro inn Sverre sin arverett til den britiske tronen for og sammenligne. Ble nysgjerrig på barna til prinsesse Ragnhild og prinsesse Astrid så Google, og jo da.. Alexander Ferner er nr 81 og Olav lorentzen er nr 76 i arverekkefølgen til den britiske tronen 😂 for og sette det litt i perspektiv med det lille norske kongehuset. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19 timer siden #1719 Del Skrevet 19 timer siden Kvittre skrev (Akkurat nå): Er ikke enig med deg, men ble uansett nysgjerrig når du nevnte femmeninger , så dro inn Sverre sin arverett til den britiske tronen for og sammenligne. Ble nysgjerrig på barna til prinsesse Ragnhild og prinsesse Astrid så Google, og jo da.. Alexander Ferner er nr 81 og Olav lorentzen er nr 76 i arverekkefølgen til den britiske tronen 😂 for og sette det litt i perspektiv med det lille norske kongehuset. Omg, det er jo litt moro fakta da 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 18 timer siden #1720 Del Skrevet 18 timer siden Kvittre skrev (57 minutter siden): Står ingenting i grunnloven om at det ikke lar seg kombinere , så ja. hvilket valg har HM nå? Han kan abdiserer og overlate tronen til Ingrid ( for ung og uerfaren ) eller Sverre ( for ung og uerfaren ) eller hele familien kan trekke seg og overlate morroa til ml ( nei takk.. ) så akkurat nå må han prøve og kombinere og være tronarving og stefar til en kriminell som ruser seg og voldtar og banker kjærestene sine. Jeg tror han krysser fingrene for tid. At Harald lever en stund ennå. Enten finnes det håp for Marius i enden av rehabilitering og fengselsopphold ,HM kan offiselt slå hånden av han om det ikke skjer ( mm kommer til og grine mye og strikke mye skjerf) eller Ia vokser opp raskt og bli klar for og ønsker og ta over. Jeg synes skikkelig synd på HM ,han må ha tidenes hodepine. Jeg og. Det er altoppslukende så det holder for folk i vanlige jobber. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå