Hallepalle2 Skrevet 19. oktober #681 Del Skrevet 19. oktober TrineTrollet skrev (På 17.10.2024 den 12.34): Det kan da være av relevant interesse å spørre kronprinsparet om denne oppfølgingen? Så det betyr at MM tok avgjørelsen om å tre inn i kongehuset basert på HM sin gode oppfølging før MBH var 3 år?! Det skulle bare mangle at man ikke skal følge opp et barn man tar inn i familien som stebarn! Spørsmålet er imidlertid; Hvor har det blitt av kronprinsens oppfølging i alle årene som er gått? - Og aller mest; Hva med MM sin oppfølging? Ett eller annet sted på denne linjen har jo «familietoget» sporet fullstendig av. MBH har selv fortalt at han har slitt psykisk i mange år. Hvor har kronprinsparet vært - og hva har de gjort? Les følgende setning nøye; Kronprinsens stesønn, kronprinsessens sønn, vår fremtidige dronnings bror, MBH skal nå på rehabilitering og avvenning før han ganske sikkert blir tiltalt og dømt for flere alvorlige straffbare forhold! Når denne saken en gang er ferdig vil MBH være den eksemplifiserte persona non grata. Psykisk sykdom og rus kan skje i alle familier og det trenger absolutt ikke å være en familie som har sporet av selv om et familiemedlem blir syk. Er det bare ved psyksik sykdom du anklager familien, eller er du lik når barn får diabetes, kreft og allergier? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 19. oktober #682 Del Skrevet 19. oktober Hallepalle2 skrev (3 timer siden): Psykisk sykdom og rus kan skje i alle familier og det trenger absolutt ikke å være en familie som har sporet av selv om et familiemedlem blir syk. Er det bare ved psyksik sykdom du anklager familien, eller er du lik når barn får diabetes, kreft og allergier? Er dette nødvendig? Må virkelig @TrineTrollet stå til rette for deg vedrørende hvorvidt hun «anklager familiene til barn med kreft»? Går det ikke an å diskutere dette kongehuset vårt i stedet? 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yedi warrior Skrevet 19. oktober #683 Del Skrevet 19. oktober (endret) Istapp skrev (På 16.10.2024 den 1.00): Du må ikke glemme å ta med et relevant punkt i paragraf 13-4 bokstav b: "Nr. 2 og 3 gjelder bare når det ikke foreligger rimelige alternativer og den manglende konkurransen ikke skyldes at oppdragsgiveren har tilpasset anskaffelsesdokumentene til en bestemt leverandør". Hoffet kan derfor ikke legge inn tilpassninger selv. Her har nok godeste kunstnerSonja hatt egen interesse av å samarbeide med Snøhetta og Snøhetta alene, og da "avtalt" bestilling av sarkofag. Ikke ulikt danskenes avgåtte dronning, som selv tegnet og designet felles sarkofagen til seg selv og ektemannen (som nektet å gravlegges sammen med henne i denne sarkofagen). Jeg vil anta at Sonja ikke skulle være dårligere. Men utførelsen av hvem som laget den i Danmark, ble lagt ut på "anbudsrunde" etter sine lands regler. Det var forarbeidet som ble unikt - ikke gjennomføringen. I Norge nå virker det som prosessen tas i feil retning, man tenker den skal bli unik som ferdigresultat og bruker unntaksregelen. Dette blir feil lovtolkning og følger ikke verken forskrift eller veiledninger innenfor loven. Her har det nok gått litt fort i svingene eller tatt seg litt til rette i lovforståelse. Det er jo bedre med tilgivelse enn tillatelse! Ikke første gangen kongehuset/hoffet gjør dette og blir ikke den siste. Spot on! Dette tror jeg også er det som er tilfellet her. Virker som prosessen har kommet godt i gang med Snøhetta allerede, forresten. Har vært kultur for dette, ja - i alle år. Å ikke legge ut på anbud. Det var jo en slottsforvalter som måtte gå av grunnet anbudsregler som var brutt i forbindelse med medias gransking i 2016 (med Dagbledet i spissen) - såvidt jeg husker. (Egen utheving). Sweetheaven skrev (På 16.10.2024 den 12.09): Det stemmer at Nr 2 og 3 gjelder bare når det ikke foreligger rimelige alternativer og den manglende konkurransen ikke skyldes at slottet har tilpasset anskaffelsesdokumentene til en bestemt leverandør. Minner på det som tidligere er skrevet om at det ikke foreligger noe bevis på dette og at anskaffelsesdokumentene er ukjent for offentligheten. Dette kan være en juridisk gråsone, som ikke er nødvendigvis brudd på loven, men som heller ikke er helt i tråd med praksisen for offentlige anskaffelser. For å vurdere det må man kunne ha innsyn i disse dokumentene (selve bestillingen) for å se om det har forekommet en slik «tilpasning» som det antydes. Påstanden min står, vi vet ikke om det er brudd på forskriftene, og har ikke nok grunnlag for å si at de har brutt loven slik nevnt. Litt i gråsonen, har vel vært et par eksperter som har ment det. Mens ganske mange andre skriver at det er lovbrudd. Jeg har forstått det slik at alle arbeid over 1,2 mill. skal legges ut på anbud, og at da vil anbudet offentliggjøres i Doffin (egen utheving). Endret 19. oktober av yedi warrior bokstavfeil + stavefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 19. oktober #684 Del Skrevet 19. oktober La meg si det sånn. Jeg tror ikke det er Harald som har insistert på at det må være Snøhetta - han bryr seg vel nada om hvem som lager kisten hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet 19. oktober #685 Del Skrevet 19. oktober (endret) Hallepalle2 skrev (5 timer siden): Psykisk sykdom og rus kan skje i alle familier og det trenger absolutt ikke å være en familie som har sporet av selv om et familiemedlem blir syk. Er det bare ved psyksik sykdom du anklager familien, eller er du lik når barn får diabetes, kreft og allergier? Her er noen av avsporingene; ML utdannet seg til fysioterapeut. Hennes eskapader i England. Engler og fjør, egen vin og kommersiell utnytting av det norske monarkiet i flere sammenhenger - og jammen ble det plass til en sjaman også! Alt med Kongens stilltiende samtykke? Da hopper jeg bukk over alle ML sine jammer og klaging over det å være født inn i kongefamilien. Med Kongens tillatelse giftet HM seg med en alenemor med en utagerende og belastet fortid. MM hadde jo «prøvd ting». Det er nå flere år siden MBH ble pågrepet på festival i Kristiansand og ble bøtelagt for bruk av kokain. Etter dette har MBH fartet rundt tilsynelatende målløst, uten å evne til å fullføre en utdanning eller få seg en jobb og holde på denne. Han synes å ha et utsvevende liv med utelatende negative faktorer. Prins SM opphold i Trondheim synes å være en statshemmelighet. Vi får ikke vite noe som helst, og de synes å ha trukket seg helt tilbake. Når kronprinsparet dukker opp sier de lite eller ingenting, og hvor mye troverdighet ligger det i MM sin uttalelse; «Jeg har det veldig fint» når sønnen, MBH, ikke bare har sporet av, men fremstår som totalhavarert? Trond Blindheim har uttalt at det MBH har påført seg selv og kongefamilien er uopprettelig. At, hva du antyder om MBH, kun har psykisk sykdom blir tunnelsyn fra din side, og da med ref. til alle sakene som har blitt kjent til nå. Jeg ønsker ikke å spekulere i diagnoser. Jeg anklager ingen - dette er en kort oppsummering av dysfunksjonalitet i landets øverste familie. Den siste del av ditt avsnitt om sykdom er usaklig. Det er ingen familie i landet som har bedre forutsetninger for, eller flere ressurser tilgjengelig som kan få «toget til å gå på skinner». Monarkiet får penger/apanasje fra folket i Norge for å representere. De skal være våre forbilder, og de skal skinne. Det gjør de ikke! Denne familien har et særskilt ansvar for å holde orden i sitt hus! Hva i all verden skal vi med et monarki som fremstår som et karneval uten retning! Endret 19. oktober av TrineTrollet 8 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 19. oktober #686 Del Skrevet 19. oktober TrineTrollet skrev (24 minutter siden): Her er noen av avsporingene; ML utdannet seg til fysioterapeut. Hennes eskapader i England. Engler og fjør, egen vin og kommersiell utnytting av det norske monarkiet i flere sammenhenger - og jammen ble det plass til en sjaman også! Alt med Kongens stilltiende samtykke? Da hopper jeg bukk over alle ML sine jammer og klaging over det å være født inn i kongefamilien. Med Kongens tillatelse giftet HM seg med en alenemor med en utagerende og belastet fortid. MM hadde jo «prøvd ting». Det er nå flere år siden MBH ble pågrepet på festival i Kristiansand og ble bøtelagt for bruk av kokain. Etter dette har MBH fartet rundt tilsynelatende målløst, uten å evne til å fullføre en utdanning eller få seg en jobb og holde på denne. Han synes å ha et utsvevende liv med utelatende negative faktorer. Prins SM opphold i Trondheim synes å være en statshemmelighet. Vi får ikke vite noe som helst, og de synes å ha trukket seg helt tilbake. Når kronprinsparet dukker opp sier de lite eller ingenting, og hvor mye troverdighet ligger det i MM sin uttalelse; «Jeg har det veldig fint» når sønnen, MBH, ikke bare har sporet av, men fremstår som totalhavarert? Trond Blindheim har uttalt at det MBH har påført seg selv og kongefamilien er uopprettelig. At, hva du antyder om MBH, kun har psykisk sykdom blir tunnelsyn fra din side, og da med ref. til alle sakene som har blitt kjent til nå. Jeg ønsker ikke å spekulere i diagnoser. Jeg anklager ingen - dette er en kort oppsummering av dysfunksjonalitet i landets øverste familie. Den siste del av ditt avsnitt om sykdom er usaklig. Det er ingen familie i landet som har bedre forutsetninger for, eller flere ressurser tilgjengelig som kan få «toget til å gå på skinner». Monarkiet får penger/apanasje fra folket i Norge for å representere. De skal være våre forbilder, og de skal skinne. Det gjør de ikke! Denne familien har et særskilt ansvar for å holde orden i sitt hus! Hva i all verden skal vi med et monarki som fremstår som et karneval uten retning! Spot on, @TrineTrollet! 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 19. oktober #687 Del Skrevet 19. oktober TrineTrollet skrev (35 minutter siden): Her er noen av avsporingene; ML utdannet seg til fysioterapeut. Hennes eskapader i England. Engler og fjør, egen vin og kommersiell utnytting av det norske monarkiet i flere sammenhenger - og jammen ble det plass til en sjaman også! Alt med Kongens stilltiende samtykke? Da hopper jeg bukk over alle ML sine jammer og klaging over det å være født inn i kongefamilien. Med Kongens tillatelse giftet HM seg med en alenemor med en utagerende og belastet fortid. MM hadde jo «prøvd ting». Det er nå flere år siden MBH ble pågrepet på festival i Kristiansand og ble bøtelagt for bruk av kokain. Etter dette har MBH fartet rundt tilsynelatende målløst, uten å evne til å fullføre en utdanning eller få seg en jobb og holde på denne. Han synes å ha et utsvevende liv med utelatende negative faktorer. Prins SM opphold i Trondheim synes å være en statshemmelighet. Vi får ikke vite noe som helst, og de synes å ha trukket seg helt tilbake. Når kronprinsparet dukker opp sier de lite eller ingenting, og hvor mye troverdighet ligger det i MM sin uttalelse; «Jeg har det veldig fint» når sønnen, MBH, ikke bare har sporet av, men fremstår som totalhavarert? Trond Blindheim har uttalt at det MBH har påført seg selv og kongefamilien er uopprettelig. At, hva du antyder om MBH, kun har psykisk sykdom blir tunnelsyn fra din side, og da med ref. til alle sakene som har blitt kjent til nå. Jeg ønsker ikke å spekulere i diagnoser. Jeg anklager ingen - dette er en kort oppsummering av dysfunksjonalitet i landets øverste familie. Den siste del av ditt avsnitt om sykdom er usaklig. Det er ingen familie i landet som har bedre forutsetninger for, eller flere ressurser tilgjengelig som kan få «toget til å gå på skinner». Monarkiet får penger/apanasje fra folket i Norge for å representere. De skal være våre forbilder, og de skal skinne. Det gjør de ikke! Denne familien har et særskilt ansvar for å holde orden i sitt hus! Hva i all verden skal vi med et monarki som fremstår som et karneval uten retning! Veldig bra skrevet. Du tok ihvertfall ikke for hardt i - tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yedi warrior Skrevet 19. oktober #688 Del Skrevet 19. oktober (endret) TrineTrollet skrev (3 timer siden): Her er noen av avsporingene; ML utdannet seg til fysioterapeut. Hennes eskapader i England. Engler og fjør, egen vin og kommersiell utnytting av det norske monarkiet i flere sammenhenger - og jammen ble det plass til en sjaman også! Alt med Kongens stilltiende samtykke? Da hopper jeg bukk over alle ML sine jammer og klaging over det å være født inn i kongefamilien. Med Kongens tillatelse giftet HM seg med en alenemor med en utagerende og belastet fortid. MM hadde jo «prøvd ting». Det er nå flere år siden MBH ble pågrepet på festival i Kristiansand og ble bøtelagt for bruk av kokain. Etter dette har MBH fartet rundt tilsynelatende målløst, uten å evne til å fullføre en utdanning eller få seg en jobb og holde på denne. Han synes å ha et utsvevende liv med utelatende negative faktorer. Prins SM opphold i Trondheim synes å være en statshemmelighet. Vi får ikke vite noe som helst, og de synes å ha trukket seg helt tilbake. Når kronprinsparet dukker opp sier de lite eller ingenting, og hvor mye troverdighet ligger det i MM sin uttalelse; «Jeg har det veldig fint» når sønnen, MBH, ikke bare har sporet av, men fremstår som totalhavarert? Trond Blindheim har uttalt at det MBH har påført seg selv og kongefamilien er uopprettelig. At, hva du antyder om MBH, kun har psykisk sykdom blir tunnelsyn fra din side, og da med ref. til alle sakene som har blitt kjent til nå. Jeg ønsker ikke å spekulere i diagnoser. Jeg anklager ingen - dette er en kort oppsummering av dysfunksjonalitet i landets øverste familie. Den siste del av ditt avsnitt om sykdom er usaklig. Det er ingen familie i landet som har bedre forutsetninger for, eller flere ressurser tilgjengelig som kan få «toget til å gå på skinner». Monarkiet får penger/apanasje fra folket i Norge for å representere. De skal være våre forbilder, og de skal skinne. Det gjør de ikke! Denne familien har et særskilt ansvar for å holde orden i sitt hus! Hva i all verden skal vi med et monarki som fremstår som et karneval uten retning! Er jo også mye mer "snadder" man kan trekke inn her, som har vært negativt for kongehuset: MM sitt vennskap med straffedømt "pedofil", Epstein. Ta barna ut av skolesystemet, dra på "dannelsesreise" i 3 mnd. Nepal bl.a. Plassere barna i privatskole. Tvert motsatt av god kongelig tradisjon. Låne luksusyacht, som bruker mer energi på et par døgn, enn en gjennomsnittsfamilie på et år. Nekter å oppgi hvem de har lånt den av. Hesten som ML fikk til låns av Rimi-Hagen. Like etterpå åpnet kongen Rimi-butikk i Riga (?) MM fikk komme inn på studie det var mange som stod på venteliste på, selv om hun ikke hadde 180 sp., som det krevde. Dronningen sin private garderobe på slottet som kosta 2,2 mill. Pluss champagnekjøler på luksus-baderom. Kronprinsparet sitt fond, som sponser venner og bekjente sine bedrifter, og også private aktører i skolevesenet (materiell). Fondet får million-gaver fra Hoffet , som Hoffet igjen har fått i øremerkede midler over statsbudsjettet. Ung-elite-satsing. På rike unge mennesker. Ene rikmannsklubben de engasjerer seg i krever at en har formue over...var det 100 mill? At de brukte Hoffet sine midler på vedlikehold og oppussing av privat eiendom fram til 2016. Bl.a. Skaugum. Seilbåten som kongen fikk i gave fra rikfolk. ML sin oppstart av heste-helsesportsenter på Bygdøy, som gikk konkurs. Kostet flere rikinger masse penger, så vidt jeg husker ble det nesten rettsak der kongen ville bli involvert (hadde også spyttet inn i prosjektet). Dronningen sin påvirkningsmakt i kunstmiljøet som utstiller/ arr. (KunstStallen) - som er urettferdig og som svært mange, særlig grafikkunstnere, har reagert på. Ukritisk bruk av Kongeskipet, også til private ferier. Kongepar + kronprinspar et par uker i Hellas feks. Er dyrt, tar ressurser og personell fra Sjøforsvaret. Helt ræva for miljøet. List goes on and on... Endret 19. oktober av yedi warrior komma + erstattet ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yedi warrior Skrevet 19. oktober #689 Del Skrevet 19. oktober (endret) I boka "Underveis" av Fosnes Hansen om Mârtha står det noe som får meg til å stusse litt. Er det slik at inne på Skaugums område er det "lovløst"/ man kan ikke bli "tatt" der? Grunnlovens paragraf 37 gjelder jo overalt... Mulig det er en tradisjon at de kongelige kjører fort der? På "moro"? Ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det (det er fortalt i boka at de er på Skaugum): "Hun (Märtha) hilser tilbake til gardistene, spør om jeg vil være med på noe moro. Jada, sier jeg. Så setter hun klampen i bann og raser oppover alleen. Det er en lang alle, men den går fort unna. Hun brummer litt misfornøyd at bilen akselererer for dårlig, men sannelig synes jeg at den sparker ganske bra ifra allikevel på den våte oljegrusen. -Eneste stedet jeg kan kjøre skikkelig fort er her, sier hun, og bremser, akkurat i tide. - Ikke ellers?" ... så sier hun ikke mer om det, liksom. Forteller om kjøring i Europa osv... Edit: Viser til instagram-posten MBH la ut, der han vel kjørte over 90 opp gjennom der. Og fleipet om at han sneiet borti gardister. Edit 2: Missa litt tekst, det som står med uthevet tekst. Endret 19. oktober av yedi warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 19. oktober #690 Del Skrevet 19. oktober TrineTrollet skrev (5 timer siden): Her er noen av avsporingene; ML utdannet seg til fysioterapeut. Hennes eskapader i England. Engler og fjør, egen vin og kommersiell utnytting av det norske monarkiet i flere sammenhenger - og jammen ble det plass til en sjaman også! Alt med Kongens stilltiende samtykke? Da hopper jeg bukk over alle ML sine jammer og klaging over det å være født inn i kongefamilien. Med Kongens tillatelse giftet HM seg med en alenemor med en utagerende og belastet fortid. MM hadde jo «prøvd ting». Det er nå flere år siden MBH ble pågrepet på festival i Kristiansand og ble bøtelagt for bruk av kokain. Etter dette har MBH fartet rundt tilsynelatende målløst, uten å evne til å fullføre en utdanning eller få seg en jobb og holde på denne. Han synes å ha et utsvevende liv med utelatende negative faktorer. Prins SM opphold i Trondheim synes å være en statshemmelighet. Vi får ikke vite noe som helst, og de synes å ha trukket seg helt tilbake. Når kronprinsparet dukker opp sier de lite eller ingenting, og hvor mye troverdighet ligger det i MM sin uttalelse; «Jeg har det veldig fint» når sønnen, MBH, ikke bare har sporet av, men fremstår som totalhavarert? Trond Blindheim har uttalt at det MBH har påført seg selv og kongefamilien er uopprettelig. At, hva du antyder om MBH, kun har psykisk sykdom blir tunnelsyn fra din side, og da med ref. til alle sakene som har blitt kjent til nå. Jeg ønsker ikke å spekulere i diagnoser. Jeg anklager ingen - dette er en kort oppsummering av dysfunksjonalitet i landets øverste familie. Den siste del av ditt avsnitt om sykdom er usaklig. Det er ingen familie i landet som har bedre forutsetninger for, eller flere ressurser tilgjengelig som kan få «toget til å gå på skinner». Monarkiet får penger/apanasje fra folket i Norge for å representere. De skal være våre forbilder, og de skal skinne. Det gjør de ikke! Denne familien har et særskilt ansvar for å holde orden i sitt hus! Hva i all verden skal vi med et monarki som fremstår som et karneval uten retning! Wow. Dette var et skoleeksempel på logisk, knusende argumentasjon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 21. oktober #691 Del Skrevet 21. oktober Interessant artikkel i KK.https://www.kk.no/mote/her-er-sporsmalene-slottet-ikke-vil-svare-pa/82088217 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 21. oktober #692 Del Skrevet 21. oktober Kattedama skrev (26 minutter siden): Interessant artikkel i KK.https://www.kk.no/mote/her-er-sporsmalene-slottet-ikke-vil-svare-pa/82088217 Hvorfor kan de ikke svare på dette? Er jo rimelig enkelt å svare på, sånn egentlig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 21. oktober #693 Del Skrevet 21. oktober De har sluttet å svare på noe kan det virke som: https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-og-kronprinsesse-mette-marit/s/5-95-2080847 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 21. oktober #694 Del Skrevet 21. oktober PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Hvorfor kan de ikke svare på dette? Er jo rimelig enkelt å svare på, sånn egentlig. Ja, de burde så absolutt svart på dette. Dersom hun har fått kjolen i gave så er det helt imot egne retningslinjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 21. oktober #695 Del Skrevet 21. oktober Nelliken skrev (16 minutter siden): Ja, de burde så absolutt svart på dette. Dersom hun har fått kjolen i gave så er det helt imot egne retningslinjer. Jeg tenker jo automatisk at hvis de ikke svarer, så er det nettopp dette som kan være grunnen. Ser ellers ingen årsak til at de ikke skal kunne svare på noe så uskyldig som et spørsmål om en kjole 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 21. oktober #696 Del Skrevet 21. oktober PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Jeg tenker jo automatisk at hvis de ikke svarer, så er det nettopp dette som kan være grunnen. Ser ellers ingen årsak til at de ikke skal kunne svare på noe så uskyldig som et spørsmål om en kjole Får litt flashback til luksusturen på Middelhavet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet 22. oktober #697 Del Skrevet 22. oktober (endret) Ved flere anledninger kan man registrere at MM ikke forholder seg til etikette, hvilket er underlig å se på. Ved ankomst til Berlin stiger kronprinsparet ut av bil og går på rød løper. De ønskes velkommen hvorpå MM langer i vei foran HM som har den konstitusjonelle rang. En annen episode er hvor de ankommer presidentens bolig i Berlin til middag på kvelden. Her «presterer» MM å gå foran HM og frem til den tyske presidenten og håndhilser på ham før HM! Dette har ingenting med likestilling å gjøre, men er brudd på den kongelig/diplomatisk etikette. Hun har åpenbart ikke forstått sin rolle og plassering. En annen episode er hvordan hun klarte å komme inn en sidedør, alene, til felles fotografering. I tillegg tillater jeg meg å undre over valg av kjole - en blomstrete og sommerlig kjole - midt i oktober!? Hun later i tillegg ikke å legge noe særlig vekt på tilpasse frisyre til anledninger, ei heller make-up. Å representere på en god, respektfull og verdig måte bør være elementært. Endret 22. oktober av TrineTrollet 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 22. oktober #698 Del Skrevet 22. oktober TrineTrollet skrev (16 minutter siden): Ved flere anledninger kan man registrere at MM ikke forholder seg til etikette, hvilket er underlig å se på. Ved ankomst til Berlin stiger kronprinsparet ut av bil og går på rød løper. De ønskes velkommen hvorpå MM langer i vei foran HM som har den konstitusjonelle rang. En annen episode er hvor de ankommer presidentens bolig i Berlin til middag på kvelden. Her «presterer» MM å gå foran HM og frem til den tyske presidenten og håndhilser på ham før HM! Dette har ingenting med likestilling å gjøre, men er brudd på den kongelig/diplomatisk etikette. Hun har åpenbart ikke forstått sin rolle og plassering. En annen episode er hvordan hun klarte å komme inn en sidedør, alene, til felles fotografering. I tillegg tillater jeg meg å undre over valg av kjole - en blomstrete og sommerlig kjole - midt i oktober!? Hun later i tillegg ikke å legge noe særlig vekt på tilpasse frisyre til anledninger, ei heller make-up. Å representere på en god, respektfull og verdig måte bør være elementært. Det har jeg merket meg flere ganger. Hun går foran han - det er virkelig mot etikette. På et bilde går hun arm i arm med Marius så kommer Haakon dinglende bak. Det tar seg ikke ut. Jeg merket meg også kjolen. De to andre Mary og Victoria hadde fine, dempa og ensfargede kjoler. Lurer ofte på hvilke stylister hun bruker. Sonja har alltid vært så elegant - hun kunne lært noen knep av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22. oktober #699 Del Skrevet 22. oktober TrineTrollet skrev (2 timer siden): Ved flere anledninger kan man registrere at MM ikke forholder seg til etikette, hvilket er underlig å se på. Ved ankomst til Berlin stiger kronprinsparet ut av bil og går på rød løper. De ønskes velkommen hvorpå MM langer i vei foran HM som har den konstitusjonelle rang. En annen episode er hvor de ankommer presidentens bolig i Berlin til middag på kvelden. Her «presterer» MM å gå foran HM og frem til den tyske presidenten og håndhilser på ham før HM! Dette har ingenting med likestilling å gjøre, men er brudd på den kongelig/diplomatisk etikette. Hun har åpenbart ikke forstått sin rolle og plassering. En annen episode er hvordan hun klarte å komme inn en sidedør, alene, til felles fotografering. I tillegg tillater jeg meg å undre over valg av kjole - en blomstrete og sommerlig kjole - midt i oktober!? Hun later i tillegg ikke å legge noe særlig vekt på tilpasse frisyre til anledninger, ei heller make-up. Å representere på en god, respektfull og verdig måte bør være elementært. Synes kjolen var fin jeg, i tillegg er det gjenbruk og norsk designer 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 22. oktober #700 Del Skrevet 22. oktober Orly skrev (6 minutter siden): Synes kjolen var fin jeg, i tillegg er det gjenbruk og norsk designer Det er selvsagt hver sin smak. Jeg syntes ikke den var fin. Mary brukte samme klær ved ankomsten som hun hadde da hun var hos statsminister Støre i sommer - så gjenbruk hos kongelige er ikke sjeldent og burde være en selvfølge når de har så dyre klær. Den røde kjolen Mary hadde til middagen var alldeles nydelig og frisyren hun hadde passet så fint til. Jeg er som dere kanskje forstår fan av stilen til dronning Mary 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå