Sol Rampelyset Skrevet 30. desember 2024 #1941 Del Skrevet 30. desember 2024 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, spekulasjoner og stengt til 2.januar. Se innlegg her for grundigere forklaring. sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineTrollet Skrevet 5 timer siden #1942 Del Skrevet 5 timer siden pøbelsara skrev (På 29.12.2024 den 15.31): Er det virkelig så vanskelig å tro at de har hatt det vanskelig på grunn av det som har skjedd? Jeg tenker at alle familier i hele verden ville synes det var helt krise hvis sønnen hadde utført en haug fæle handlinger mot andre. De har ikke sagt at det er pressens feil at de har det tøft. De har sagt at pressen til tider gjorde det vanskelig for dem å gjøre jobben - jeg refererer igjen til pressen som overså en haug ivrige unger som gledet seg til kongelig besøk i en eplehage for å rope ut spørsmål om MbH. Jeg forundres over at man ikke kan tro på at dette har vært vanskelig for de rundt - og at man ikke tror at de har empati med de som har vært utsatt for dette. De har på ingen måte gitt uttrykk for at de ikke bryr seg. Det går an å ha opptil flere tanker i hodet samtidig. De har det åpenbart utfordrende i det å håndtere saken som en helhet, noe Kongen adresserte i nyttårstalen. Likevel, så må vi ha lov å undre oss over at alle foregående år hvor MBH har levd sitt liv i parallellsamfunnet, og fått lov til det? Hvorfor har de, MM og HM, gitt ham bolig, penger og server ham med diplomatpass samtidig med alle disse problemstillingene som åpenbart ikke er satt krav bak? Da saken sprakk i offentligheten/media fordi det var begått straffbare handlinger. DA ble alt vanskelig for dem!? Sakskomplekset er gammelt nytt for dem, med unntak av noe i dette, slik som overgrepssakene f.eks. De har jo også blitt varslet av to av hans ekser. Empati med andre enn seg selv fremstår ikke som at er deres sterke side. Jeg tenker da på ofrene som enda ikke er blitt viet oppmerksomhet fra den royale familien. Jeg har tro på at en uttalelse som går på omtanke for ofrene i denne utfordrende tiden er viktig, og jeg forstår ikke hvorfor det ikke gjøres. At de så langt har valgt en rungende taushet den veien er med på å skape støy der hvor de skal representere. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 5 timer siden #1943 Del Skrevet 5 timer siden De har det vanskelig på et rekesmørbrød. De mottar hjelp på alle kanter og bauger, først i køen overalt. De klarer ikke å støtte norsk rusarbeid ved å bruke den rehabilitering som tilbys i landet, neida da er det førsteklasse til London…… Avrusing skal skje blant fiffen, ikke allmuen. Det er ikke et snev av omtanke for andre enn seg selv og gullungen. Totalt blottet for at monarkiets innbyggere er bekymret. Det har vel aldri vært større avstand mellom kongehuset og folket. 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 4 timer siden #1944 Del Skrevet 4 timer siden (endret) anno19 skrev (1 time siden): De har det vanskelig på et rekesmørbrød. De mottar hjelp på alle kanter og bauger, først i køen overalt. De klarer ikke å støtte norsk rusarbeid ved å bruke den rehabilitering som tilbys i landet, neida da er det førsteklasse til London…… Avrusing skal skje blant fiffen, ikke allmuen. Det er ikke et snev av omtanke for andre enn seg selv og gullungen. Totalt blottet for at monarkiets innbyggere er bekymret. Det har vel aldri vært større avstand mellom kongehuset og folket. Samtidig kan de lene seg på det faktum at monarkidebatt var så godt som fraværende i katastrofeåret 2024. Det ble skumlet om republikk på diverse fora, mens presse og politikere holdt kjeft. Kongehuset er slitesterkt, og kan overleve det meste, tydeligvis. At kronprinsessen blir slengt under bussen i ny og ne tåler det også. I Norge er det presedens for at kongen er populær. Dersom avstand mellom folk og drott blir like ettertraktet i 2025 som foregående år, håper jeg på konstruktiv debatt om vi er tjent med slik styreform. Endret 3 timer siden av FORFAR 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå