Gå til innhold

Kongehuset og de øvrige.


Eyr

Anbefalte innlegg

SagaP skrev (20 minutter siden):

MM har tre barn. Eldste har ingen fullført skolegang etter videregående og jobber ikke. Nest eldste valgte å jobbe før militæret og yngste skal også jobbe.

Dette er ingen akademisk familie. MM måtte selv ta master på BI sammen med en slottsansatt og hun hadde ingen bachelor i bunnen - altså var hun i det hele tatt kvalifisert? 
HM har vel dysleksi - så imponerende at han har fullført et lengre utdanningsløp 

Det er da virkelig altfor tidlig å fastslå at Sverre Magnus og Ingrid Alexandra ikke kommer til å ta høyere utdanning. Det er ingenting overhodet som tilsier at et halvt års jobbing etter videregående utelukker høyere utdanning. Og hva så om de ikke er en akademisk anlagt familie? Er det noe galt i det? Det er virkelig ikke avgjørende for menneskeverdet om en person tar høyere utdanning eller ikke.

Denne trangen enkelte har til å finne noe å plukke på, noe å ta dem for, nærmest for enhver pris, er latterlig.

  • Liker 6
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SagaP skrev (4 minutter siden):

Nå skrev jeg beklager prinsen. Men helt klart at han også er en Høiby, selv om han ikke har etternavn.

Du beklaget ingenting. Du prøvde deg på et billig retorisk poeng for å vise at du ikke liker moren til en ung mann som ikke har gjort noe galt. Hvis du hadde ment å beklage, så hadde du ikke skrevet det i det hele tatt. I det aller minste hadde du slettet det. Patetisk bortforklaring.

Endret av Ellinoor
  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinoor skrev (6 minutter siden):

Det er da virkelig altfor tidlig å fastslå at Sverre Magnus og Ingrid Alexandra ikke kommer til å ta høyere utdanning. Det er ingenting overhodet som tilsier at et halvt års jobbing etter videregående utelukker høyere utdanning. Og hva så om de ikke er en akademisk anlagt familie? Er det noe galt i det? Det er virkelig ikke avgjørende for menneskeverdet om en person tar høyere utdanning eller ikke.

Denne trangen enkelte har til å finne noe å plukke på, noe å ta dem for, nærmest for enhver pris, er latterlig.

Nei, nettopp. Haakon var russ i 92, og dro til USA i 96 for å ta bachelor. Han gikk Sjøkrigsskolen mellom der, men bacheloren ble altså tatt en god tid etter han var russ. Man kan jo gjøre mye før man velger seg en utdanning, og som ung er det jo ikke noe stress.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil, tillegssetning.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid

Etter å ha sett "pressekonferansen" så må jeg si at jeg lurer hva som er så fantastisk med disse figurene? De bryr seg ingenting om folk rundt seg - det er så kunstig at jeg blir flau av å se på. <

Tror dere virkelig, innerst inne at vi hadde fått et fattigere og kaldere samfunn med en folkevalgt president?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinoor skrev (5 minutter siden):

Du beklaget ingenting. Du prøvde deg på et billig retorisk poeng for å vise at du ikke liker moren til en ung mann som ikke har gjort noe galt. Hvis du hadde ment å beklage, så hadde du ikke skrevet det i det hele tatt. I det aller minste hadde du slettet det. Patetisk bortforklaring.

Enig, den uttalelsen var rett og slett nedrig og totalt usaklig.

(Det viser seg hvor nivået ligger her i den nye tråden med "godt diskusjonsklima" :hjerte: )

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (6 minutter siden):

Enig, den uttalelsen var rett og slett nedrig og totalt usaklig.

(Det viser seg hvor nivået ligger her i den nye tråden med "godt diskusjonsklima" :hjerte: )

Du tenker at du tilfører denne tråden et godt debattklima med dine stadige brukerangrep?

Sverre Magnus er helt klart yngste blad Høiby i familien - i tillegg til at han selvsagt er prins.

Når du bruker ord som nedrig og usaklig, så tenker jeg at det kan forstås eller misforstås som et forsøk på å trekke familien ned

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (13 minutter siden):

Etter å ha sett "pressekonferansen" så må jeg si at jeg lurer hva som er så fantastisk med disse figurene? De bryr seg ingenting om folk rundt seg - det er så kunstig at jeg blir flau av å se på. <

Tror dere virkelig, innerst inne at vi hadde fått et fattigere og kaldere samfunn med en folkevalgt president?

Så et klipp på svensk tv forleden. Intervju med det finske presidentparet. Virket helt supre og hadde helt klart forstått sin seremonielle rolle. 
Hos oss fylles den seremonielle makten med dop, kriminalitet og kommersiell utnyttelse av titler. 
Er så flaut!

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at Magnus flytter ut. Det er nok ikke spesielt god stemning på Skaugum for tiden. 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (34 minutter siden):

Så et klipp på svensk tv forleden. Intervju med det finske presidentparet. Virket helt supre og hadde helt klart forstått sin seremonielle rolle. 
Hos oss fylles den seremonielle makten med dop, kriminalitet og kommersiell utnyttelse av titler. 
Er så flaut!

Dette er jo bare tull. Kongehusets medlemmet driver ikke med noen av de tingene. De personene du antagelig snakker om har på sin side ingen seremoniell rolle. Oppdiktet argumentasjon er dårlig argumentasjon.

  • Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Ellinoor skrev (49 minutter siden):

Dette er jo bare tull. Kongehusets medlemmet driver ikke med noen av de tingene. De personene du antagelig snakker om har på sin side ingen seremoniell rolle. Oppdiktet argumentasjon er dårlig argumentasjon.

De er alle i kongefamilien og drar fordeler av nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (39 minutter siden):

De er alle i kongefamilien og drar fordeler av nettopp det.

Monarkistene i tråden forsøker desperat å redde skipet som synker.

Flere og flere mennesker begynner å få øynene opp for hva vi betaler for. Den samlede regninga for denne familien er kanskje opp mot en milliard kroner årlig. Ikke betaler de skatt og ikke har vi som tar regninga innsyn. 
Det jeg så i dag var whataboutism, HM virket veik og nervøs. MM bare frekk og lite kunnskapsrik. Hun vil ikke si noe i respekt for de involverte, inkludert Marius. 
Hun støttet broren da han banka kjæresten og ble dømt for det, ved å gi ham de beste skussmål i en judisiell rapport. 
Marius er hennes sønn, jeg vil tro at hun vil gå langt i å støtte også ham i en tilsvarende rapport.

Ingen president i noe europeisk land ville blitt sittende, som hadde håndtert en krise, illustrert av en snøball som bare ruller seg større og større ned fjellsiden, bestående av partnervold, organisert kriminalitet, skadeverk, trusler, potensiell bensinbrann og korrupsjon. Dette er nær familie og et individ som med stor sannsynlighet forsørges med apanasjepenger, altså våre skattepenger. 
Kvalmt! 

Endret av SagaP
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Nei, nettopp. Haakon var russ i 92, og dro til USA i 96 for å ta bachelor. Han gikk Sjøkrigsskolen mellom der, men bacheloren ble altså tatt en god tid etter han var russ. Man kan jo gjøre mye før man velger seg en utdanning, og som ung er det jo ikke noe stress.

Sjøkrigsskolen er bachelorutdanning.

Endret av mereo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (4 minutter siden):

Sjøkrigsskolen er bachelorutdanning.

Kult! 

Man trenger uansett ikke gå rett fra vgs til bachelorutdanning, slik noen fikk det til å høres ut som. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellinoor skrev (2 timer siden):

Det er da virkelig altfor tidlig å fastslå at Sverre Magnus og Ingrid Alexandra ikke kommer til å ta høyere utdanning. Det er ingenting overhodet som tilsier at et halvt års jobbing etter videregående utelukker høyere utdanning. Og hva så om de ikke er en akademisk anlagt familie? Er det noe galt i det? Det er virkelig ikke avgjørende for menneskeverdet om en person tar høyere utdanning eller ikke.

Denne trangen enkelte har til å finne noe å plukke på, noe å ta dem for, nærmest for enhver pris, er latterlig.

Enig med deg i at dette normalt ikke har noe å si. Men når man snakker om at enkelte mennesker skal arve posisjonen som statsoverhode, må vi stille andre krav enn for andre.
 

Derfor mener jeg at vi må si at nok er nok nå. Håkon bør være vår siste konge. Han har brukt hele livet til å forberede seg, så han bør få lov. Men for Ingrid er det ikke for sent. Ut fra det som fremkommer om henne, virker det som om det hadde gått greit. Da er det fint å kunne si at vi slutter nå, men det er ikke deg. Tenk om Marius hadde vært Håkons sønn. Da hadde vi vært i store vansker nå. Kongedømmet måtte opphøre på grunn av at tronarvingen var konebanker. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (8 minutter siden):

Sjøkrigsskolen er bachelorutdanning.

Sikker på at det ikke er Master? 

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Sikker på at det ikke er Master?

Helt sikker. Stabsskolen tilbyr bachelor og master.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (26 minutter siden):

Men for Ingrid er det ikke for sent. Ut fra det som fremkommer om henne, virker det som om det hadde gått greit.

Du har ikke tenkt tanken da at hun beskyttes? Dette nevner jeg generelt. Aldri om media ville ha skrevet noe kritisk om Ingrid. Også av henne bygges det et endimensjonalt bilde. 
Vi ser hvor lenge Marius har fått holde på før Se og Hør tok affære.
Jeg vil tro Ingrid og SM har det samme vernet - eller kanskje enda sterkere til og med. Med tanke på at de er i arverekken.

Akademisk utdanning er viktig for alle statsoverhoder - verden over. Bare nevner det. Derfor så er det så viktig å få dratt tronarvingen gjennom

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

Du har ikke tenkt tanken da at hun beskyttes? Dette nevner jeg generelt. Aldri om media ville ha skrevet noe kritisk om Ingrid. Også av henne bygges det et endimensjonalt bilde. 
Vi ser hvor lenge Marius har fått holde på før Se og Hør tok affære.
Jeg vil tro Ingrid og SM har det samme vernet - eller kanskje enda sterkere til og med. Med tanke på at de er i arverekken.

Akademisk utdanning er viktig for alle statsoverhoder - verden over. Bare nevner det. Derfor så er det så viktig å få dratt tronarvingen gjennom

Joda, sikkert noe som ikke kommer frem. Men hun fremstår ok i det lille jeg har sett. Og så er det foreløpig ingen skandaler, så da kan man i alle fall si at det ikke er noe galt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 minutter siden):

Joda, sikkert noe som ikke kommer frem. Men hun fremstår ok i det lille jeg har sett. Og så er det foreløpig ingen skandaler, så da kan man i alle fall si at det ikke er noe galt med henne.

På generelt grunnlag: det er bildet som bygges av henne. På samme måte som det var bildet som ble bygget av Märtha Louise.
 

Den første ripa i lakken på henne kom da hun ble stevnet i en skilsmissesak i UK da hun var knappe tjue år, som faren måtte redde henne ut av. 

De er bare mennesker som alle oss andre. Med andre ord: ikke feilfri. Derfor er min mening at vi må kvitte oss med dette systemet hvor arv er det som utelukkende bestemmer hvem som blir vårt statsoverhode 

Endret av SagaP
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Aricia skrev (7 timer siden):

Enig, den uttalelsen var rett og slett nedrig og totalt usaklig.

(Det viser seg hvor nivået ligger her i den nye tråden med "godt diskusjonsklima" :hjerte: )

Lurer veldig på hvorfor ikke dine utidige innlegg er slettet når andre har fått slettet flere innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...