Junijulia Skrevet onsdag kl 19:51 #1761 Del Skrevet onsdag kl 19:51 (endret) Jeg synes kronprinsen blir litt tam og forsiktig i intervjuer sammen med MM. Han fremstår ikke sånn når han er ute og representerer alene. Endret onsdag kl 19:56 av Junijulia 27 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet onsdag kl 20:00 #1762 Del Skrevet onsdag kl 20:00 Isild skrev (23 minutter siden): Innlegget var nok ironisk ment ift at Durek (og andre som han) uttaler at dersom man ikke blir frisk så er det fordi man ikke VIL bli frisk eller ikke vil det nok osv. Ja, men hele innlegget var veldig rart skrevet og ikke alle setninger ga mening. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet onsdag kl 20:05 #1763 Del Skrevet onsdag kl 20:05 (endret) Syns det er trist at Harald og Sonjas tid er over snart som kongepar. De har en klasse og verdighet jeg dessverre synes arvtagerne er langt unna. De sier litt lite i dagens program, men det treffer meg mye mer det som kommer, enn når MM sutrer om at pressen må gå i seg selv🙄 Endret onsdag kl 20:08 av Frøkenfryden Skrivefeil 28 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet onsdag kl 20:05 #1764 Del Skrevet onsdag kl 20:05 Fremmed fugl skrev (20 minutter siden): Kongens søster får en svært god ærespensjon, samtidig som hun er en meget formuet gammel dame. Tror vel egentligen at vi ikke har noen referanserammer som samfunn hvordan denne familiebedriften skal finansieres av staten, og at dette forbruket har utviklet seg over tid. Finland som er republikk gir presidenten en skattefri erstatning på et par millioner (jepp, er mye mer ansvar å være finsk president enn norsk konge). Fri bolig. Men ikke noe til søsken, barn, og så videre. En av begrunnelsene til å splitte opp apanasjen til tre separate poster i statsbudsjetten i starten av 2000-talet var faktisk at de kongelige skulle slippe å bruke sine private midler på så mye som dem tidligere hadde gjort. Som da da facto var en kraftig økning av formues overføring til denne familiebedriften fra staten. Jeg finner tallet fem millioner i samenheng med Astrids pensjon. Jeg skal sende et brev til kongen å spørre hvorfor det er så stor forskjell på min og søsterens pensjon. Det er hårreisende summer disse folka mottar. 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet onsdag kl 20:44 #1765 Del Skrevet onsdag kl 20:44 Prinsesse Astrid får ikke ærespensjon bare fordi hun er kongens søster. Hun har tatt mange oppdrag for kongehuset. Blant annet var hun førstedame i mange år etter sin mors død til Harald giftet seg med Sonja. Egentlig var det prinsesse Ragnhild, som den eldste, som skulle tatt den jobben. Men hun flyttet til Sør-Amerika etter giftemålet sitt, og overlot hele jobben til Astrid. 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet onsdag kl 21:07 #1766 Del Skrevet onsdag kl 21:07 Andrine& skrev (59 minutter siden): Jeg finner tallet fem millioner i samenheng med Astrids pensjon. Jeg skal sende et brev til kongen å spørre hvorfor det er så stor forskjell på min og søsterens pensjon. Det er hårreisende summer disse folka mottar. Jeg googlet og fant ut at Astrid i 2002 fikk bevilget ærespensjon på i underkant av 400 tusen i året. Som hun må skatte av i motsetning til f.eks. kronprinsparet. https://www.nrk.no/norge/prinsesse-astrid-far-aerespensjon-1.504244 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet onsdag kl 21:10 #1767 Del Skrevet onsdag kl 21:10 Frøkenfryden skrev (1 time siden): Syns det er trist at Harald og Sonjas tid er over snart som kongepar. De har en klasse og verdighet jeg dessverre synes arvtagerne er langt unna. De sier litt lite i dagens program, men det treffer meg mye mer det som kommer, enn når MM sutrer om at pressen må gå i seg selv🙄 Har ikke sett og kommer ikke til å se. Men har lest diverse nettsteder og at fokuset er på hvor vanskelig DE har det. Helt som forventet … 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet onsdag kl 22:16 #1768 Del Skrevet onsdag kl 22:16 Justlooking skrev (1 time siden): Jeg googlet og fant ut at Astrid i 2002 fikk bevilget ærespensjon på i underkant av 400 tusen i året. Som hun må skatte av i motsetning til f.eks. kronprinsparet. https://www.nrk.no/norge/prinsesse-astrid-far-aerespensjon-1.504244 Ja du har nok rett. Hennes inntekt er over fem mill står det, det er nok samlet sett og ikke bare pensjon. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet onsdag kl 22:55 #1769 Del Skrevet onsdag kl 22:55 Etter å ha sett kveldens «Året med kongefamilien» er jeg overrasket og imponert over NRK sin ærlige og kritiske vinkling ang. prinsessebryllupet i Hardanger. Tøft! 👌💪 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet onsdag kl 23:41 #1770 Del Skrevet onsdag kl 23:41 Justlooking skrev (2 timer siden): Har ikke sett og kommer ikke til å se. Men har lest diverse nettsteder og at fokuset er på hvor vanskelig DE har det. Helt som forventet … Jeg mener at du faktisk må se hvis du skal diskutere innholdet. Det er ikke fokus på hvor vanskelig de har det. Men fokus på hvordan det er å gjøre jobben når alt fokus er på mbh. Som er et ganske annet fokus. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet onsdag kl 23:45 #1771 Del Skrevet onsdag kl 23:45 Junijulia skrev (4 timer siden): Hvis man skal trekke fram noe positivt ut av programmet Året med kongefamilien, var da kongen sa at kongehuset ikke er til salgs. En klar kritikk av bryllupet til ML. Hjelper lite hva kongen sier når kongefamiliens medlemmer selger sin tilhørighet til "sirkuset" utad. Nei kongehuset er ikke til salgs, men kongehuset blir assosiert med galskapen kongefamiliens medlemmer foretar seg - og der selges det meste med bruk av titler og tilhørighet. 16 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet onsdag kl 23:48 #1772 Del Skrevet onsdag kl 23:48 missLynch skrev (52 minutter siden): Etter å ha sett kveldens «Året med kongefamilien» er jeg overrasket og imponert over NRK sin ærlige og kritiske vinkling ang. prinsessebryllupet i Hardanger. Tøft! 👌💪 Det er da ikke første gang de har tematisert dette: https://www.nrk.no/video/debatten--kommersielt-prinsessebryllup_220383cd-4bfe-443e-b176-67e8ea95b703 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet onsdag kl 23:53 #1773 Del Skrevet onsdag kl 23:53 Andrine& skrev (3 timer siden): Jeg finner tallet fem millioner i samenheng med Astrids pensjon. Jeg skal sende et brev til kongen å spørre hvorfor det er så stor forskjell på min og søsterens pensjon. Det er hårreisende summer disse folka mottar. De er kongelige det er ikke du. Get over it! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet onsdag kl 23:55 #1774 Del Skrevet onsdag kl 23:55 Hulderen skrev (3 timer siden): Prinsesse Astrid får ikke ærespensjon bare fordi hun er kongens søster. Hun har tatt mange oppdrag for kongehuset. Blant annet var hun førstedame i mange år etter sin mors død til Harald giftet seg med Sonja. Egentlig var det prinsesse Ragnhild, som den eldste, som skulle tatt den jobben. Men hun flyttet til Sør-Amerika etter giftemålet sitt, og overlot hele jobben til Astrid. Hmmm, da synes jeg langt flere bør få innvilget ærespensjon her i landet. Min mor har i aller høyeste grad fortjent ærespensjon istedenfor minstepensjon. Hun har vært alene om å ivareta barn, bolig og måttet i all sin tid jobbe for å kunne sikre tak over hode til familien, mat på bordet og klær. Hun har representert familiens ansikt utad og kjempet for sin familie. Det finnes flere av min mors kaliber i dette landet og de har nok slitt mer enn prinsesse Astrid. 6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet onsdag kl 23:58 #1775 Del Skrevet onsdag kl 23:58 pøbelsara skrev (14 minutter siden): Jeg mener at du faktisk må se hvis du skal diskutere innholdet. Det er ikke fokus på hvor vanskelig de har det. Men fokus på hvordan det er å gjøre jobben når alt fokus er på mbh. Som er et ganske annet fokus. De har også rett på et privatliv som alle andre. De sier at det har vært et krevende år og en krevende høst, og at det har vært beintøft og at de har måttet ha helsehjelp i denne tiden. Det synes jeg sier sitt. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet i går, 02:07 #1776 Del Skrevet i går, 02:07 Justlooking skrev (4 timer siden): Jeg googlet og fant ut at Astrid i 2002 fikk bevilget ærespensjon på i underkant av 400 tusen i året. Som hun må skatte av i motsetning til f.eks. kronprinsparet. https://www.nrk.no/norge/prinsesse-astrid-far-aerespensjon-1.504244 Som idag er på ca 1 MNOK. Samtidig som hennes personlige ligningsformue er omtrent 40 MNOK. Slik at denne generøse gaven fra staten går til å bygge formue til slekten som får mye penger fra statskassen vært år. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 02:21 #1777 Del Skrevet i går, 02:21 Istapp skrev (2 timer siden): Hmmm, da synes jeg langt flere bør få innvilget ærespensjon her i landet. Min mor har i aller høyeste grad fortjent ærespensjon istedenfor minstepensjon. Hun har vært alene om å ivareta barn, bolig og måttet i all sin tid jobbe for å kunne sikre tak over hode til familien, mat på bordet og klær. Hun har representert familiens ansikt utad og kjempet for sin familie. Det finnes flere av min mors kaliber i dette landet og de har nok slitt mer enn prinsesse Astrid. Så bitter. Ja, det er mange av din mors kaliber i norge, hun har altså ikke gjort noe spesielt. . Prinsesse Astrid er vel ganske alene? Tok over som førstedame etter sin mors død, sannsynligvis uten noen form for kompensasjon den gangen, og satte vel sitt eget liv litt på vent for Norge. 400.000 er da ikke store summen heller, synes det er helt på sin plass at Astrid har æres pensjon som takk for innsatsen. 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 02:24 #1778 Del Skrevet i går, 02:24 Fremmed fugl skrev (15 minutter siden): Som idag er på ca 1 MNOK. Samtidig som hennes personlige ligningsformue er omtrent 40 MNOK. Slik at denne generøse gaven fra staten går til å bygge formue til slekten som får mye penger fra statskassen vært år. Familien til prinsesse Astrid får mye penger av statskassa vært år? Hva mer enn hennes pensjon? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet i går, 03:07 #1779 Del Skrevet i går, 03:07 Kvittre skrev (1 minutt siden): Familien til prinsesse Astrid får mye penger av statskassa vært år? Hva mer enn hennes pensjon? Slekten skrev jeg. Men med enn litt slurvete bruk av ord så kan også ordet familie brukes. Som da inkluderer for eksempel hennes bror og nevø. Som er en del av samme familiebedrift, som forvalter kongehuset. Som jeg skrev tidligere, så tenker jeg at vi har et problem med manglende referanserammer når det gjelder hva som er en rimelig økonomisk overføring til denne familiebedriften. Sammen med fravær av åpenhet om deres samlede økonomiske forhold og kompleksiteten i den økonomiske pakken, så blir det litt vanskelig. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet i går, 03:11 #1780 Del Skrevet i går, 03:11 Kvittre skrev (46 minutter siden): Så bitter. Ja, det er mange av din mors kaliber i norge, hun har altså ikke gjort noe spesielt. . Prinsesse Astrid er vel ganske alene? Tok over som førstedame etter sin mors død, sannsynligvis uten noen form for kompensasjon den gangen, og satte vel sitt eget liv litt på vent for Norge. 400.000 er da ikke store summen heller, synes det er helt på sin plass at Astrid har æres pensjon som takk for innsatsen. Så du tror at Astrid var tvungen å leve på sparepenger eller ekstrajobb i perioden hun var med pappa på representasjon? Nå verdien av denne ærepemsjonen er vel godt over 10 MNOK. Til en dame som er rik i utgangspunkt, fra en rik familie. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå