Gå til innhold

Kongehuset og de øvrige.

Eyr

Anbefalte innlegg

Villroses hage skrev (7 timer siden):

Visste ikke engang at det var et slikt program før jeg leste om det her. Så nei.

Kongens nyttårstale dermot, hører jeg tradisjonelt på radio.  Litt høytid med det. Blir annerledes og rart i år, etter alt som har skjedd.

Det er tradisjon med kongens nyttårstale her også, men på tv 😊 Året med kongefamilien er alltid bare glanset og overfladisk PR stunt, men talen hører vi alltid på - og tilpasser maten og festligheter etter den.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var innom NRK-appen nå nettopp. De hadde lagt den fantastiske dokumentaren om Mette Marit som er lovprising i to deler sånn tilfeldigvis lett tilgjengelig. Så latterlig. Nei, egentlig veldig provoserende er det. 

Endret av parmanoia
  • Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 time siden):

Jeg var innom NRK-appen nå nettopp. De hadde lagt den fantastiske dokumentaren om Mette Marit som er lovprising i to deler sånn tilfeldigvis lett tilgjengelig. Så latterlig. Nei, egentlig veldig provoserende er det. 

Er det virkelig mulig. Svært dårlig kamuflert krampeforsøk. Istedetfor å "pynte brura" akkurat nå, så burde det som er alvorlig IKKE puttes bakerst i skuffen - bak masse glanset fjas. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (3 timer siden):

Den med sommerfugler og nøye håndplukkede kristne venner og reiser rundt omkring og bare rosemaling? Unønvendig av NRK å legge den på forsiden hvis de nå har gjort det. De er ikke et PR- byrå.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (2 minutter siden):

Den med sommerfugler og nøye håndplukkede kristne venner og reiser rundt omkring og bare rosemaling? Unønvendig av NRK å legge den på forsiden hvis de nå har gjort det. De er ikke et PR- byrå.

Ja, den ja. Så mye lovprising at Kim Jong-Un ville vært misunnelig. Den lå lett synlig under Dokumentarer, det har den ikke gjort før. Jeg synes det er sjokkerende dårlig dømmekraft av NRK. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (6 minutter siden):

Ja, den ja. Så mye lovprising at Kim Jong-Un ville vært misunnelig. Den lå lett synlig under Dokumentarer, det har den ikke gjort før. Jeg synes det er sjokkerende dårlig dømmekraft av NRK. 

Jeg fikk opp «Exit» som forslag på fremsiden i appen, i hvert fall, betryggende 😅 

Lurer på hvordan neste dokumentar blir. Den blir nok en utfordring og realt hodebry for NRK. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missLynch skrev (4 timer siden):

Jeg fikk opp «Exit» som forslag på fremsiden i appen, i hvert fall, betryggende 😅 

Lurer på hvordan neste dokumentar blir. Den blir nok en utfordring og realt hodebry for NRK. 

Haha! Nei, den lå ikke fremst. Men jeg er ofte inne i dokumentardelen i appen og kan ikke huske å ha sett denne ligge så lett tilgjengelig. Det var liksom neste forslag når jeg var ferdig med en svært lite relevant dokumentar om Marilyn Manson. Den om Mette Marit er jo faktisk en del år gammel også. 

Endret av parmanoia
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (7 timer siden):

missLynch skrev (4 timer siden):

Isild skrev (5 timer siden):

Er det virkelig mulig. Svært dårlig kamuflert krampeforsøk. Istedetfor å "pynte brura" akkurat nå, så burde det som er alvorlig IKKE puttes bakerst i skuffen - bak masse glanset fjas. 

Hvorfor er det ikke overraskende at NRK  «pynter brura». Fredrik Solvang bør stille egen arbeidsplass  flere spørsmål om hvorfor de ikke tør å ta i kongefamilien med et mer kritisk blikk. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å demre nå, hvorfor saken med ML og DV har blitt håndtert slik den har av kongen og dronningen. Sett i lys av hva kronprinsparet har stått i de siste 10 årene, så blir brudd på markedsføringsloven og avtaler med kongehuset om å ikke bruke prinsesse tittelen i kommersielle sammenhenger, en dråpe i havet. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (13 minutter siden):

Det begynner å demre nå, hvorfor saken med ML og DV har blitt håndtert slik den har av kongen og dronningen. Sett i lys av hva kronprinsparet har stått i de siste 10 årene, så blir brudd på markedsføringsloven og avtaler med kongehuset om å ikke bruke prinsesse tittelen i kommersielle sammenhenger, en dråpe i havet. 

Så fikk de i fanget saken med DV og hans seksuelle misbruk av klienter. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (24 minutter siden):

Så fikk de i fanget saken med DV og hans seksuelle misbruk av klienter. 

Virker ikke som de tar det så hardt gitt.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Nei, vi hører lite og ingenting fra dem.
Leste igår at dronningen hadde søkt støtte og trøst hos dronning Margrethe og tatt turen til København. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (3 minutter siden):

Leste igår at dronningen hadde søkt støtte og trøst hos dronning Margrethe og tatt turen til København. 

Kanskje hun kan snakke litt fornuft inn i de🫣

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun kan snakke litt fornuft inn i de🫣

Ja, hun sier nok hva hun mener.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (6 minutter siden):

DaisyD skrev (4 minutter siden):

De står nok godt i det regner jeg med 😛

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (Akkurat nå):

De står nok godt i det regner jeg med 😛

Det gjør de helt sikkert 😅

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en stund til, men i forbindelse med neste valg bør det være en egen avstemming om for eller mot monarkiet i tillegg. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (4 minutter siden):

Det er jo en stund til, men i forbindelse med neste valg bør det være en egen avstemming om for eller mot monarkiet i tillegg. 

Det trenger ikke å være i tilknytning til et valg. EU-avstemmingene ble lagt til egne tidspunkt.

Fram til nå har jeg hatt et lite håp om at Kongen eller kronprinsparet skulle foreta seg noe, men det kommer tydeligvis ikke til å skje. Da er selv jeg som egentlig er monarkist klar for en folkeavstemming, for dette går ikke.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (23 minutter siden):

Det trenger ikke å være i tilknytning til et valg. EU-avstemmingene ble lagt til egne tidspunkt.

Fram til nå har jeg hatt et lite håp om at Kongen eller kronprinsparet skulle foreta seg noe, men det kommer tydeligvis ikke til å skje. Da er selv jeg som egentlig er monarkist klar for en folkeavstemming, for dette går ikke.

Det har faktisk jeg og. 

Jeg har alltid hatt stor respekt for kongeparet og får frysninger når jeg hører kongesangen. Synes det er utrolig trist at vårt arbeidsomme og pliktoppfyllende kongepar skal oppleve alt dette på sine gamle dager. 

Endret av DaisyD
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...