Svigermor Skrevet 27. november #1241 Del Skrevet 27. november Jeg tenker på mulighetene for at MM trekker seg fra all representasjon. Både pga saken MBH og sykdom, men også fordi hun ikke trives i rollen. IA får en større rolle med å ledsage faren, og får også egne representasjonsoppgaver. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. november #1242 Del Skrevet 27. november PusheenPusheen skrev (17 timer siden): Så lang tid at ting rekker å gå til inkasso? Helt tragisk økonomistyring. Hvis de var uenige i noen poster på fakturaene så ber man om betalingsutsettelse. Det "gadd" de tydeligvis ikke da. Hvis dette er managerens ansvar, så er det nok en grunn til å få sparket henne. Hun virker helt overflødig og ubrukelig syns jeg. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. november #1243 Del Skrevet 27. november DaisyD skrev (På 25.11.2024 den 6.45): Det første som falt meg inn var det politiet konfronterte ham med i avhørt - og som han benektet. At det hadde vært oppbevart store mengder narkotika på Skaugum. Altså, han er jo venner med narkotikasmuglere og politiet virket jo å prøve å advare ham i noen av de samtalene som er publisert. Jeg tenker også at det kan komme noen bomber ift narkotika. Det etterforskes nok vidt og bredt. Hvis det viser seg at det har blitt oppbevart menger med narkotika på Skaugum, så er det helt totalt krise. Hørte praten mellom Elin Ørjasæter og Ness, og er nok etterhvert enig i at HVIS dette kongehuset skal overleve, så må faktisk HM skille seg. Som hun sa: "Vi kan ikke ha en dronning med en narkoman og tungt kriminell sønn". Ørjasæter mente videre at det er kriminelle nettverk og narkotikaforbindelser osv som er det største problemet nå. Det angår monarkiet i aller høyeste grad. Det er ikke et "privat problem". 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 27. november #1244 Del Skrevet 27. november Isild skrev (18 minutter siden): Jeg tenker også at det kan komme noen bomber ift narkotika. Det etterforskes nok vidt og bredt. Hvis det viser seg at det har blitt oppbevart menger med narkotika på Skaugum, så er det helt totalt krise. Hørte praten mellom Elin Ørjasæter og Ness, og er nok etterhvert enig i at HVIS dette kongehuset skal overleve, så må faktisk HM skille seg. Som hun sa: "Vi kan ikke ha en dronning med en narkoman og tungt kriminell sønn". Ørjasæter mente videre at det er kriminelle nettverk og narkotikaforbindelser osv som er det største problemet nå. Det angår monarkiet i aller høyeste grad. Det er ikke et "privat problem". Ja, den samtalen var veldig interessant. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 27. november #1245 Del Skrevet 27. november Isild skrev (1 time siden): Helt tragisk økonomistyring. Hvis de var uenige i noen poster på fakturaene så ber man om betalingsutsettelse. Det "gadd" de tydeligvis ikke da. Hvis dette er managerens ansvar, så er det nok en grunn til å få sparket henne. Hun virker helt overflødig og ubrukelig syns jeg. Slik jeg har forstått det, får man purring både en og to ganger vanligvis, før det går til inkasso? Da har man jo god tid på seg. Lurer på hva økonomiansvarlig har styrt med. Og det er jo ikke bare én regning, der var jo flere. Utrolig slapt. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. november #1246 Del Skrevet 27. november DaisyD skrev (1 time siden): Ja, den samtalen var veldig interessant. Enig! Det var bra ord på hva veldig mange tenker (og føler) 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. november #1247 Del Skrevet 27. november PusheenPusheen skrev (25 minutter siden): Slik jeg har forstått det, får man purring både en og to ganger vanligvis, før det går til inkasso? Da har man jo god tid på seg. Lurer på hva økonomiansvarlig har styrt med. Og det er jo ikke bare én regning, der var jo flere. Utrolig slapt. Latterlig slapt! Du har helt rett, man får GOD tid på seg til å gjøre opp, evt komme med innsigelser. Og har man innsigelser, så blir betalingsfrist som oftest utsatt til man finner ut av det fra både debitor og kreditor sin side. Økonomiansvarlig for ML/DV har ikke gjort en drit for å forsøke å komme til enighet mao. De hadde vel ikke pengene - tenker jeg. Forbilledlig fra en kongelig - igjen! 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 27. november #1248 Del Skrevet 27. november Isild skrev (4 timer siden): Helt tragisk økonomistyring. Hvis de var uenige i noen poster på fakturaene så ber man om betalingsutsettelse. Det "gadd" de tydeligvis ikke da. Hvis dette er managerens ansvar, så er det nok en grunn til å få sparket henne. Hun virker helt overflødig og ubrukelig syns jeg. Første gangen i sitt liv den manageren har sagt noe annet enn ingen kommentar. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 27. november #1249 Del Skrevet 27. november Isild skrev (6 timer siden): Helt tragisk økonomistyring. Hvis de var uenige i noen poster på fakturaene så ber man om betalingsutsettelse. Det "gadd" de tydeligvis ikke da. Hvis dette er managerens ansvar, så er det nok en grunn til å få sparket henne. Hun virker helt overflødig og ubrukelig syns jeg. Apropos denne manageren, så virker det at hun er så nært knyttet til alle MLs bedrifter noe som ikke synes å gjøre ML noe godt. Også managerens datter er jo involvert i dette. Det blir en liten klikk hvor ML faktisk ikke kan være sikker på at de avgjørelsene som tas for henne er til hennes beste. Og når ML selv synes å være så ute å kjøre også, som hun er, så vil hun heller ikke ha noen som kan korrigere seg. Denne manageren har ikke gjort noe som helst siden ML ble sammen med DV som har hjulpet MLs omdømme. Tvert imot har manageren bare understreket og hjulpet til med å gi inntrykk av at ML synes å sette seg DV og seg selv først, og alt og alle andre kommer nede på noen og tusende-plass. Manageren har opptrådt på en måte som overhodet ikke gir tillit, hun opptrer arrogant og tilsynelatende veldig uprofesjonelt. Inntrykket jeg sitter igjen med er at årsaken til at hun nå "uttaler" seg er fordi inkassosakene er såpass alvorlige, og det gjelder så mye penger, at det er med på å sverte også mangeren selv, ikke bare ML. Og også dårlig reklame for Regnskapsringen Soon AS, om de har hatt med dette å gjøre også (noe som ikke er sikkert, avhengig av hvilken rolle de har, mange enkeltmannsforetak gjør jo det meste selv før regnskapsbyrå tar årsoppgjør og skattemelding). Det er mildt sagt usmakelig av prinsessen å holde på som hun gjør, lar være å betale millionregninger, men stikker til utlandet og svir av mange hundre tusener på luksusferier, klær og kjendisfester. Det har hun visst energi til å håndtere sammen med ektemannen som har innrømmet seksuelle overgrep mot flere klienter. Og vår kjære monark, han mener hun fortjener sin tittel, som hun konsekvent bare utnytter, mens hun tråkker på hans omdømme også. Jeg antar at Kong Harald før bryllupet ikke var informert om at Durek Verrett har innrømmet å ha begått flere seksuelle overgrep mot klienter. Ergo håner både ML og DV Kongen enda mer når de fortsetter å utnytte hennes tittel og kongelige tilknytning, og lar sine "venner" gjøre det samme. Kongehuset og ML har sunket virkelig lavt! 11 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 27. november #1250 Del Skrevet 27. november FORFAR skrev (På 24.11.2024 den 9.02): Jeg trodde dette først var en spøk. Så ser jeg at det slettens ikke er det. Jeg forstår meg ikke på Dagbladet. Mister litt munn og mæle, faktisk... Hehehe, skulle ønske det var en spøk… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. november #1251 Del Skrevet 28. november Jeg forstår ikke helt grunnlaget til Dagbladet for å nominere kongeparet til "årets navn" heller jeg: Til tross for et krevende år, har kong Harald og dronning Sonja fylt rollen som samlende symbol på en overbevisende måte. https://www.dagbladet.no/nyheter/disse-kan-bli-arets-navn-2024/82265785 Samlende symbol på en overbevisende måte? Hæ? De har jo ikke sagt en eneste ting om noe som helst. Det er jo det motsatte av hva folket opplever at de faktisk har vært? De oppfattes som å gjemt seg, kuttet all kontakt med folket, og iallefall ikke SAMLENDE. 20 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. november #1252 Del Skrevet 28. november Isild skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke helt grunnlaget til Dagbladet for å nominere kongeparet til "årets navn" heller jeg: Til tross for et krevende år, har kong Harald og dronning Sonja fylt rollen som samlende symbol på en overbevisende måte. https://www.dagbladet.no/nyheter/disse-kan-bli-arets-navn-2024/82265785 Samlende symbol på en overbevisende måte? Hæ? De har jo ikke sagt en eneste ting om noe som helst. Det er jo det motsatte av hva folket opplever at de faktisk har vært? De oppfattes som å gjemt seg, kuttet all kontakt med folket, og iallefall ikke SAMLENDE. Har nesten ikke sett noe til dem det siste året... 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 28. november #1253 Del Skrevet 28. november --- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. november #1254 Del Skrevet 29. november PusheenPusheen skrev (20 timer siden): Har nesten ikke sett noe til dem det siste året... Ikke sant. De har "forsvunnet". Det eneste man har hørt fra kongehuset gjennom ML/DV-spetakkel og MBH-skandaler er "ingen kommentar". Vet ikke hvilken stein Dagbladet har sittet under, men det er jo tragikomisk så det holder dette her. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 29. november #1255 Del Skrevet 29. november Isild skrev (2 minutter siden): Ikke sant. De har "forsvunnet". Det eneste man har hørt fra kongehuset gjennom ML/DV-spetakkel og MBH-skandaler er "ingen kommentar". Vet ikke hvilken stein Dagbladet har sittet under, men det er jo tragikomisk så det holder dette her. Det som i det hele tatt kan minne om noe fra kongen, er jo det han sa i talen sin under den stortingsmiddagen. Men det er jo ikke akkurat å fylle rollen som samlende på en overbevisende måte. Det er bare en tale til middagsgjestene sine. En fin tale, vel og merke, men den ga meg ikke følelsen av samhold. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. november #1256 Del Skrevet 29. november PusheenPusheen skrev (7 minutter siden): Det som i det hele tatt kan minne om noe fra kongen, er jo det han sa i talen sin under den stortingsmiddagen. Men det er jo ikke akkurat å fylle rollen som samlende på en overbevisende måte. Det er bare en tale til middagsgjestene sine. En fin tale, vel og merke, men den ga meg ikke følelsen av samhold. Fin tale ja, men ikke noe spesiellt der for å styrke noe samhold nei. Jeg har all respekt for kongeparet, men samlende har de overhodet ikke vært dette året. De kunne og burde vært det, men har heller valgt denne øredøvende tausheten. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 29. november #1257 Del Skrevet 29. november (endret) Ett av dilemmaene til kongeparet ligger nok i den såkalte todelingen av monarkiet. Todelingen ble innført på begynnelsen av 2000-tallet og skulle skille 'kongehus' fra 'kongefamilie'. Sånn sett var dette et kompromiss mellom kong Olavs frykt for et kongehus bestående av borgerlige personer, samt en litt mer moderne tanke: At Marius skulle få lov til å finne sine egne veier, og Martha sin frihet. I ettertid har todelingen vist seg å være katastrofal. Man har fått en gruppe mennesker som så til de grader rir egne kjepphester De er ikke en del av kongehuset, men har mange av de privilegier som følger med kongehuset. Jeg tror at noe av stillheten vi har vært vitne til skyldes at kongeparet (og det kongelige hoff) er handlingslammet. Jeg tror at de i starten av skandalene trodde at todelingen skulle virke som en buffer. Når dette ikke skjer står kongehuset overfor en krise (Selv om Bomann-Larsen ikke er enig i det). Kongeparet har gjort en imponerende innsats for Norge gjennom en årrekke. De har alltid vært tett på samfunnet, og har engasjert seg både på det nasjonale og lokale plan. Derfor blir tausheten ekstra påfallende. Når todelinger ikke funker må man mest sannsynlig finne andre løsninger. Men først må hoffet på banen og finne den gode taleskriveren. Nyttårstalen er like rundt hjørnet og mange har forventninger til hva kongen vil si. Det vil være en av de viktigste talene i hele hans regjeringstid. Endret 29. november av FORFAR 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 29. november #1258 Del Skrevet 29. november Isild skrev (7 timer siden): Ikke sant. De har "forsvunnet". Det eneste man har hørt fra kongehuset gjennom ML/DV-spetakkel og MBH-skandaler er "ingen kommentar". Vet ikke hvilken stein Dagbladet har sittet under, men det er jo tragikomisk så det holder dette her. Ja, når du i tillegg tar med nominasjonen av Tore Strømøy, kan man jo lure på hva det er de røyker i Dagbladet. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 29. november #1259 Del Skrevet 29. november Dagbladet har nok røyka de sure sokkene sine. Eller trusene, siden de er så sexfikserte? Hørte kritisk podkast på YouTube med Næss og Ørjasæter om hvordan Kongehuset kommer til å gå gradvis nedenom og hjem. Synes de hadde mange gode poenger, selv om jeg ikke klarer å bestemme meg for hvem jeg er mest enig med. Litt med begge tror jeg. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 29. november #1260 Del Skrevet 29. november Edit (holdt jeg på å si). Forstår det slik at pressen ble plassert langt unna kongen og kronprinsen i dag, i forbindelse med gudstjeneste. Hvis slik form for avstand skal være den nye normalen er det ugreit. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå