Gå til innhold

Kongehuset og de øvrige.

Eyr

Anbefalte innlegg

Purple Basil skrev (4 timer siden):

Tviler på at det kun gjelder narkobruk, journalisten nevnte vel at det som ikke er kommet ut enn er verre enn det som har kommet ut. Jeg tolker det da som at det er noe som er "verre" enn f.eks partnervold. 

Det tolket jeg også. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OsloSS skrev (11 timer siden):

Det er mange skjeletter i den norske kongefamilien som venter på å komme ut..

https://www.nettavisen.no/kjendis/stenstrom-mange-rykter-om-kongehuset/v/5-95-2146129

Har vært på andre kanaler og lest meg litt tilbake, fra før Marius-saken sprakk. Det som da var rykter, er jo blitt fakta nå. Så tviler ikke et sekund på at det er mer i vente. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (5 timer siden):

Har vært på andre kanaler og lest meg litt tilbake, fra før Marius-saken sprakk. Det som da var rykter, er jo blitt fakta nå. Så tviler ikke et sekund på at det er mer i vente. 

Det første som falt meg inn var det politiet konfronterte ham med i avhørt - og som han benektet. At det hadde vært oppbevart store mengder narkotika på Skaugum. Altså, han er jo venner med narkotikasmuglere og politiet virket jo å prøve å advare ham i noen av de samtalene som er publisert. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (3 timer siden):

Så bra det blir noen debatter! Kjenner ikke til alle deltakerne der, og vet ikke hvor "debatt" det blir, men en sakelig diskusjon om temaet syns jeg er veldig bra. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (6 minutter siden):

Det er ingen fra kongehuset som skal på nobelkonserten?

Det virker som om det meste er avlyst. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De glimrer med sitt fravær i ord og ærender.

Finnes det noen gode og kritiske podkaster om kongehuset man kan høre? Ikke av kongevennlige journalister som er kompiser med krompen. 

Endret av parmanoia
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Iflg manageren så tar det tid å gå gjennom fakturaene 😅
Jammen godt de har hatt tid til bryllupsreiser og alt mulig annet. 

Så lang tid at ting rekker å gå til inkasso? 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 timer siden):

Det er ingen fra kongehuset som skal på nobelkonserten?

Kongeparet uteblir fra middagen på Grand, men vil være tilstede ved seremonien i rådhuset. Det er første gang kongeparet uteblir fra middagen. Hvorfor aner jeg ikke. 

Har kongehuset deltatt på nobelkonserten de siste årene? Husker kronprinsparet deltok før i tiden (med Oprah og greier), men erindrer ikke fra senere år. Mulig det er jeg som ikke husker?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (21 minutter siden):

Kongeparet uteblir fra middagen på Grand, men vil være tilstede ved seremonien i rådhuset. Det er første gang kongeparet uteblir fra middagen. Hvorfor aner jeg ikke. 

Har kongehuset deltatt på nobelkonserten de siste årene? Husker kronprinsparet deltok før i tiden (med Oprah og greier), men erindrer ikke fra senere år. Mulig det er jeg som ikke husker?

Kronprinsparet skulle vel delta på middagen  - men det spørs nå når MM er blitt syk igjen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellinoor skrev (32 minutter siden):

fordi de nærmer seg 90 år kanskje - er ikke det en nokså nærliggende forklaring?

Jo, det er en nærliggende forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (9 timer siden):

Kronprinsparet skulle vel delta på middagen  - men det spørs nå når MM er blitt syk igjen. 

HM og MM stiller nok i selskapelighetene. Som praksis fra tidligere, er bivirkningene av MMs sykdom/medisinering stadig en faktor ved vanlige jobboppdrag, men mindre gjeldende når det gjelder selskapeligheter. Dette forløper nok likedan og de er nok tilstedeværende på festlighetene ifm fredsprisarrangementene.

H og S er såpass gamle og burde nok, som dronningen av Danmark, abdisert. Forståelig at de ikke greier å holde koken på alle arrangementene, men da henger det ikke helt sammen med å "stå i rollen" heller. 

Å ha/få i "pose og sekk", samt og "velge og vrake", synes og være tilleggsprivilegier som denne familien har fått som oppgavebeskrivelse til rollen/jobben sin. Særdeles godt betalt for mindre og mindre kompetanse, jobbutøvelse, opphøyethet og "glans".

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (5 minutter siden):

HM og MM stiller nok i selskapelighetene. Som praksis fra tidligere, er bivirkningene av MMs sykdom/medisinering stadig en faktor ved vanlige jobboppdrag, men mindre gjeldende når det gjelder selskapeligheter. Dette forløper nok likedan og de er nok tilstedeværende på festlighetene ifm fredsprisarrangementene.

H og S er såpass gamle og burde nok, som dronningen av Danmark, abdisert. Forståelig at de ikke greier å holde koken på alle arrangementene, men da henger det ikke helt sammen med å "stå i rollen" heller. 

Å ha/få i "pose og sekk", samt og "velge og vrake", synes og være tilleggsprivilegier som denne familien har fått som oppgavebeskrivelse til rollen/jobben sin. Særdeles godt betalt for mindre og mindre kompetanse, jobbutøvelse, opphøyethet og "glans".

Jeg forstår heller ikke hvorfor de skal "stå i rollen" når de ikke klarer å "stå i rollen".
Men jeg tenker at det kanskje ikke er lett for dem å overlate skuta til en familie som ikke fungerer i det hele tatt. En familie hvor den ene parten til stadighet er sykemeldt og hvor de har vist seg å prioritere en rusavhengig sønn/stesønn som er siktet for alvorlig vold fremfor plikten.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...