anonymBbruker Skrevet 24. november #1201 Del Skrevet 24. november Fjugur skrev (På 21.11.2024 den 9.07): Har kopiert en FB-post av Anne Holt som jeg synes er beskrivende: Mye er nitrist med denne #mariusgate. Det forunderlige er imidlertid dette stadige og økende maset om at kronprinsparet, og endog kongeparet, «må si noe», «må ta regi», «komme ut av tausheten». Jeg våger påstanden: UANSETT hva de hadde gjort, ville de blitt møtt med gjallende kritikk. Når det gjelder kongeparet er det jo helt opplagt: selvsagt skal og kan ikke de si noe om saken. Den berører ikke deres oppdrag gitt av folket/grunnloven. Når det gjelder kronprinsparet, kan man se for seg følgende hypotetiske scenarier: 1. De uttaler seg allerede 6. august, da den første pågripelsen av MBH ble kjent. De tar avstand fra all vold og hærverk. For ikke helt å falle sin sønn/stesønn i ryggen, sier de at han alltid vil være gutten deres (hvilket han selvsagt alltid vil være). Resultat: Ramaskrik over at kronprinsparet uttaler seg om en pågående straffesak. Spekulasjoner om i hvilken kapasitet de uttaler seg. Som foreldre? Som regenter in spe? Som en blanding? Klarer de ikke å holde rollene fra hverandre? 2. De uttaler seg om saken den 14. august, da MBH selv sender ut en slags pressemelding der han innrømmer deler av siktelsen. Kronprinsparet tar fortsatt avstand fra vold og hærverk. I tillegg tar de avstand fra rusmisbruk. Resultat: Ramaskrik over at kronprinsparet uttaler seg om en pågående straffesak. Spekulasjoner om i hvilken kapasitet de uttaler seg. Som foreldre? Som regenter in spe? Som en blanding? Klarer de ikke å holde rollene fra hverandre? Hvor mye har de visst om dette rusmisbruket? Hva har de gjort for å hjelpe sønnen? Hvorfor i all verden sier de A, men ikke B? 3. De uttaler seg etter 20. august, da to nye fornærmede er avhørt av politiet. De kommer med liknende historier som den fra den første fornærmede på Frogner. Kronprinsparet understreker alvoret i saken, de tar fortsatt, og nå ettertrykkelig, avstand fra vold, vold i nære relasjoner, drapstrusler og generell dårlig oppførsel. Men Marius er fortsatt deres sønn, og de håper på en rettferdig og korrekt behandling hos påtalemyndighet og domstoler. Resultat: Ramaskrik over at kronprinsparet uttaler seg om en pågående straffesak. Spekulasjoner om i hvilken kapasitet de uttaler seg. Som foreldre? Som regenter in spe? Som en blanding? Klarer de ikke å holde rollene fra hverandre? Hva har de gjort for å hjelpe sønnen? Hvorfor i all verden sier de A og ike B? Hvordan har MBH egentlig klart seg disse årene? Er det skattebetalerne som har kunnet sørge for denne kostbare livsførselen? Har han bodd gratis på Skaugum? Har de egentlig gitt opp gutten for lenge siden, han nærmer seg 30? 4. De uttaler seg sist helg etter at siktelsen blir utvidet til også å omfatte voldtekt uten samleie. Eller etter at den ytterligere utvides med et nytt tilfelle av det samme. Eller etter at kjennelsen om varetektsfengsling blir avsagt. Resultat: Ramaskrik… Jeg trenger ikke fortsette. Konklusjon: Kronprinsparet er nå i en helt umulig situasjon. Åpner de døra med skiltet «Gi mediene det mediene vil ha», går det antakelig helt over styr. Det gjør det for så vidt allerede, men av to onder skjønner jeg VELDIG godt at de (foreløpig) holder den døra stengt. Med lås og slå. Jeg forsøkte å etterlyse dette i tråden om MBH, men begge innleggene ble moderert bort, så jeg spør igjen her: Kan noen linke til uttalelsene kronprinsparet har, hvor de tar avstand fra vold og hærverk? 6. august? 14. august? 20. august? Forrige helg? Uttalelsene har visst gått meg hus forbi. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 24. november #1202 Del Skrevet 24. november anonymBbruker skrev (2 minutter siden): Jeg forsøkte å etterlyse dette i tråden om MBH, men begge innleggene ble moderert bort, så jeg spør igjen her: Kan noen linke til uttalelsene kronprinsparet har, hvor de tar avstand fra vold og hærverk? 6. august? 14. august? 20. august? Forrige helg? Uttalelsene har visst gått meg hus forbi. Anne Holt beskriver hypotetiske scenarier. Det har altså ikke skjedd. Det er Anne Holts tolkning av hva som ville skjedd "hvis om atte, dersom atte". 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymBbruker Skrevet 24. november #1203 Del Skrevet 24. november Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Anne Holt beskriver hypotetiske scenarier. Det har altså ikke skjedd. Det er Anne Holts tolkning av hva som ville skjedd "hvis om atte, dersom atte". Oops, ja jammen. Jeg lest visst litt fort. Enda teitere, da, 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 24. november #1204 Del Skrevet 24. november anonymBbruker skrev (1 minutt siden): Oops, ja jammen. Jeg lest visst litt fort. Enda teitere, da, Ja, helt enig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. november #1205 Del Skrevet 24. november Capazitet skrev (19 timer siden): Blir nok Stoltenbergen som stikk av med seieren Håper det. Alt er bedre enn sirkuset ML/DV og TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 24. november #1206 Del Skrevet 24. november Korpsnerden skrev (19 timer siden): Jeg skjønner ingenting jeg .. MM nominert til jenteprisen, og ML og kongeparet nominert til årets navn???? Hva blir det neste? Mest sexy 2024 til MBH og gründerprisen til DV?? Vel, Ingvild Kjerhol ble nylig nominert til prisen «Årets navn i akademia» (som deles ut av avisen Khrono). Litt i samme gata:) https://www.nrk.no/nordland/ingvild-kjerkol-nominert-til-arets-navn-i-akademia-1.17132069 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OsloSS Skrevet 24. november #1207 Del Skrevet 24. november Det er mange skjeletter i den norske kongefamilien som venter på å komme ut.. https://www.nettavisen.no/kjendis/stenstrom-mange-rykter-om-kongehuset/v/5-95-2146129 8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 24. november #1208 Del Skrevet 24. november Caniggia skrev (3 minutter siden): Vel, Ingvild Kjerhol ble nylig nominert til prisen «Årets navn i akademia» (som deles ut av avisen Khrono). Litt i samme gata:) https://www.nrk.no/nordland/ingvild-kjerkol-nominert-til-arets-navn-i-akademia-1.17132069 Hjelpes .. uforståelig det også. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 24. november #1209 Del Skrevet 24. november Korpsnerden skrev (3 minutter siden): Hjelpes .. uforståelig det også. Det ser ut som om målestokken er «jo verre, jo bedre». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 24. november #1210 Del Skrevet 24. november OsloSS skrev (7 minutter siden): Det er mange skjeletter i den norske kongefamilien som venter på å komme ut.. https://www.nettavisen.no/kjendis/stenstrom-mange-rykter-om-kongehuset/v/5-95-2146129 Ja, det er visst det. Og dette kommer fra en seriøs journalist. 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 24. november #1211 Del Skrevet 24. november Mmmwhatever skrev (20 timer siden): Seriøst. Prisen skal gå til noen som har “utmerket seg spesielt i året som har gått, på en inspirerende og positiv måte.” Tro det eller ei. Eksempler på andre som er nominert er Jens Stoltenberg, Yama Walasmal, Solfrid Koanda og Erling Braut Haaland, så de er mildt sagt i andre kategorier. Og - Tore Strømøy, som jeg forstår like lite av som ML. I alle dager. Utmerket seg positivt for de som ønsker å se kongehuset falle da eller? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 24. november #1212 Del Skrevet 24. november OsloSS skrev (12 minutter siden): Det er mange skjeletter i den norske kongefamilien som venter på å komme ut.. https://www.nettavisen.no/kjendis/stenstrom-mange-rykter-om-kongehuset/v/5-95-2146129 Det er jo ikke alt som er releveant for allmenhenten å vite, men hvis det er relevant håper jeg media arbeider for å få det bekreftet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 24. november #1213 Del Skrevet 24. november Caniggia skrev (20 minutter siden): Vel, Ingvild Kjerhol ble nylig nominert til prisen «Årets navn i akademia» (som deles ut av avisen Khrono). Litt i samme gata:) https://www.nrk.no/nordland/ingvild-kjerkol-nominert-til-arets-navn-i-akademia-1.17132069 Haha, skulle tro det var ironisk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 24. november #1214 Del Skrevet 24. november pop up bruker skrev (4 timer siden): Det er jo ikke alt som er releveant for allmenhenten å vite, men hvis det er relevant håper jeg media arbeider for å få det bekreftet. Enig, noe privatliv må de selvsagt få ha. Men det setter jo søkelyset på hvor gammeldags denne institusjonen er, den ser ikke ut til å passe så godt inn i vår moderne verden. Narkotikabruk utenom Marius er for eksempel på en måte en privatsak - men samtidig: Kan man ha narkotikabruk innad i kongehuset? Ved å kjøpe narkotika støtter man det som vel må kalles verdens verste industri, helt fra hvordan mindreårige barn brukes som langere her i Norge til internasjonale problemer som miljøforbrytelser, menneskehandel og terrorfinansiering. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 24. november #1215 Del Skrevet 24. november lurker skrev (8 minutter siden): Enig, noe privatliv må de selvsagt få ha. Men det setter jo søkelyset på hvor gammeldags denne institusjonen er, den ser ikke ut til å passe så godt inn i vår moderne verden. Narkotikabruk utenom Marius er for eksempel på en måte en privatsak - men samtidig: Kan man ha narkotikabruk innad i kongehuset? Ved å kjøpe narkotika støtter man det som vel må kalles verdens verste industri, helt fra hvordan mindreårige barn brukes som langere her i Norge til internasjonale problemer som miljøforbrytelser, menneskehandel og terrorfinansiering. Ja, og ikke minst så fører narkotikabruk (ikke bare misbruk) ofte til at man har omgang med kriminell personer, siden det er forbudt i Norge. Noe som kan utfordre en hel mengde sikkerhetsspørsmål. Så sånn sett mener jeg at selv om det er "bare bruk" kan det være relevant for allmenheten å vite om. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. november #1216 Del Skrevet 24. november pop up bruker skrev (50 minutter siden): Ja, og ikke minst så fører narkotikabruk (ikke bare misbruk) ofte til at man har omgang med kriminell personer, siden det er forbudt i Norge. Noe som kan utfordre en hel mengde sikkerhetsspørsmål. Så sånn sett mener jeg at selv om det er "bare bruk" kan det være relevant for allmenheten å vite om. Tviler på at det kun gjelder narkobruk, journalisten nevnte vel at det som ikke er kommet ut enn er verre enn det som har kommet ut. Jeg tolker det da som at det er noe som er "verre" enn f.eks partnervold. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 24. november #1217 Del Skrevet 24. november Purple Basil skrev (Akkurat nå): Tviler på at det kun gjelder narkobruk, journalisten nevnte vel at det som ikke er kommet ut enn er verre enn det som har kommet ut. Jeg tolker det da som at det er noe som er "verre" enn f.eks partnervold. Enig i det, samtidig syns jeg generelt at det generelt sett ikke må være verre enn hva vi har erfart til nå for at det er i allmennhetens interesse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. november #1218 Del Skrevet 24. november pop up bruker skrev (1 time siden): Enig i det, samtidig syns jeg generelt at det generelt sett ikke må være verre enn hva vi har erfart til nå for at det er i allmennhetens interesse. Blir uansett interessant å se hva det er. Galskapen må ta slutt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 24. november #1219 Del Skrevet 24. november Purple Basil skrev (3 timer siden): Tviler på at det kun gjelder narkobruk, journalisten nevnte vel at det som ikke er kommet ut enn er verre enn det som har kommet ut. Jeg tolker det da som at det er noe som er "verre" enn f.eks partnervold. Han mente ikke noe som gjaldt Marius, men selve kongehuset. Så det han sikter til er noe kongeparet eller kronprinsparet har gjort eller gjør, som ikke har noe med Marius å gjøre, 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. november #1220 Del Skrevet 24. november lurker skrev (Akkurat nå): Han mente ikke noe som gjaldt Marius, men selve kongehuset. Så det han sikter til er noe kongeparet eller kronprinsparet har gjort eller gjør, som ikke har noe med Marius å gjøre, Ja, jeg fikk med meg det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå